پخش مستقیم زئولیت دام  و اکسید گرافن از معدن قم برای بسیاری از مصارف از جمله دامداری، کشاورزی، پرورش ماهی ، استخرها، تصفیه خانه ها و بسیاری از کارخانه هایی که نیاز به تصفیه پسابهای صنعتی دارند عرضه می شود . زئولیت معدنی یک ماده چند کاربردی هست که در هر قسمت از صنایع مختلف نوع خاصی از آن مورد استفاده قرار میگید. زئولیت  دارای درصدی از عناصر و مواد بسیار مفید معدنی است که بر طبق مواد تشکیل دهنده آن در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد.

مراکز پخش مستقیم زئولیت دام و طیور در ایران بسیار فعال هستند ولی زئولیت ها دارای عیار های متفاوت هستند که هر کدام در بخش های خاصی از صنعت استفاده می شود. در بخش امور دام  از زئولیت نوع پتاسیم دار استفاده می شود. زئولیت پتاسیم دار را زئوپتاس هم می گویند که به زئولیت شیرین معروف است .  رئولیت شیرین به دلیل داشتن درصد بالایی از پتاسیم مناسب دامداری و کشاورزی می باشد .

زئولیت های نوع سدیم دار را زئولیت شور می گویند که برای کشاورزی و دام مناسب نبستند و بیشتر کاربرد های صنعتی دارد .این نوع زئولیت بیشتر در کشور های مناطق نیمکره شمالی قرار دارد .

تغذیه دام با استفاده از زئولیت مخصوص خوراک دام  با مشاوره مراکز پخش مستقیم زئولیت دام

مراکز تولید و پخش زئولیت خوراک دام با بهره گیری از مشاوران توانمند در راستای هدایت بهتر این ماده مفید در امور کشاورزی و دامی و سایر صنایع گام در راه توسعه کشاورزی و دامداری و صنایع پرورش ماهی و غیره گمارده است . امید است بزودی تمامی کشاورزان و دامداران این ماده مفید و ارزشمند و بسیار ارزان را شناخته و در راستای بهبود اقتصادی خود و کشور استفاده کند.

دامداران در ارتباط با تغذیه دام  و رشد و پرورش آنها  از دیرباز همواره با چالش های بسیاری روبرو بوده اند.  انواع بیماریها مختلف و آفتها و میکروبهای خطرناک که از راه تغذیه و تنفس وارد بدن دام ها می شود باعث ایجاد بیماری و مرگ و میر بسیاری در بین دامها می شود .

انواع درمانها و پیشگیریها برای عدم وقوع چنین مشکلاتی لحاض می شود ولی بیماریهای جدیدی همواره ظهور کرده و دامها را همیشه در معرض خطر قرار می دهد.

یکی از بیماریهایی که از طریق تغذیه دامها را آلوده می کند بیماری آفلاتوکسین است این بیماری شایعترین بیماری در بین دامها مخصوصا گاوداریها بوده و گوساله ها را به علت داشتن سیستم ایمنی ضعیفتر تهدید می کند . این بیماری از نوع بیماریهای قارچی بوده و در علوفه حیوان رشد و نمو می کند و با تغذیه دام دارد بدن شده و انواع بیماریهای گوارشی را برای دام ایجاد می کند.

پخش مستقیم زئولیت دام
پخش مستقیم زئولیت دام

بیماری آفلاتوکسین و عوارض آن برای دام و چگونگی رویارویی با این بیماری

بیماری آفلاتوکسین یکی از بیماریهای شایع قارچی هست که از طریق خوراک وارد تغذیه دام شده و انواع بیماریهای گوارشی و از جمله در موارد حاد باعث بروز سرطان در دام می شود . این بیماری نه تنها حیوان بلکه انسان ها را نیز تهدید می کند.  این نوع قارچ بیشتر در غلات و ذرت و گردو  خشکبار بیشتر از سایر خوراکی ها دیده شده است بنابراین این بیماری علاوه بر دام انسانها را نیز تهدید می کند.

بیماری افلاتوکسین بر اثر نگهداری نامناسب غله و خوراک دام در انباز های گرم و مرطوب به وجود می آید .قارچ این بیماری که از خانواده کپکهای آسپيیلوس فلوس و آسپژِلوس پاراسیژس می باشد در محیطهای گرم و مرطوب به شدت رشد کرده و تکثیر می شود. دامها با خوردن غذای آلوده به این قارچ دچار بیماریهای گوارشی و مسمومیت شده و در صورت عدم درمان منجر به مرگ و تلف شدن دام خواهد شد.

این بیماری در طیور نیز به شدت شایع است و عوارضی مانند : کاهش تولید گوشت و تخم مرغ، کاهش رشد طیور و لاغر بودن لاشه، تضعیف سیستم ایمنی ، کاهش وزن تخم مرغ، کاهش میزان آنتی بادی موجود در خون و عدم واکنش به واکسیناسیون، کاهش اشتها و گاهی توقف کامل تغذیه و بسیاری از عوارض دیگر.

پخش مستقیم زئولیت دام
افزودن زئولیت به جیره غذایی دام

ارائه راهکار درمان و  کاهش آفلاتوکسین توسط مراکز پخش مستقیم زئولیت دام

همانطور که اشاره شد بیماری افلاتوکسین توسط نوعی قارچ در خوراک دام ظاهر می شود . این بیماری در محیط های مرطوب رشد و نمو کرده و خوراک و انبارهای غله و بسیاری از محصولات کشاورزی که به شیوه نامناسب انبار شده اند بهترین مکان برای رشد و تکثیر این گونه  قارچ می  باشد . دام ها  با خوردن خوراک آلوده به قارچ آفلاتوکسین مسموم شده و اگر به موقع درمان نشوند تلف خواهند شد.

مراکز و معادن تولید و پخش مستقیم زئولیت دام با اراده راهکاری بسیار مفید و ارزشمند توانستند خطر این بیماری مهلک را  به کل از بین ببرند . زئولیت معدنی  خواصی دارد که انواع مسمومیتهای غذایی و تنفسی را در دامها کاهش داده و از بین می برد. درصد بسیار کمی از ماده معدنی زئولیت در خوراک و غذای دام افزوده می شود و دامها با خوردن خوراک حاوی زئولیت بیماریهایی را که بواسطه انواع قارچها ایجاد شده است را دفع می کنند.

زئولیت دارای خواص بلورین و پیوند های بلورین بین مولکولی خاصی است که باعث شده انواع بیماریها و مشکلات گوارشی را در دامها از بین برده و رشد بیشتر دام را ممکن شود. زئولیتها از نظر کانی شناسی دارای سه نوع ویژگی هستند که در بین تمامی عناصر شناخته شده منحصر به فرد می باشد. این خواص و کاربردهای آن در ادامه مقالات بصورت کلی توضیح داده خواهد شد.

پخش مستقیم زئولیت دام
پخش مستقیم زئولیت دام

 خواص زئولیت معدنی و کاربردهای آن در خوراک دام

مراکز پخش مستقیم زئولیت دام و کشاورزی با توجه به نوع نیازهای بخش های مختلف ایران عیارها و درصد  عناصر مورد نیاز هر منطقه را مطابق با آن منطقه و اقلیم و خاک تنظیم و تولید می کنند. ولی به طور کلی زئولیت معدنی دارای سه خاصیت و کاربرد بسیار مهم است که این سه خاصیت تقریبا تمامی صنایع را تحت الشعاع قرار داده و مورد استفاده همه صنایع قرار گرفته است .

اولین ویژگی بسیار مهم زئولیت جذب سطحی زئولیت  می باشد . زئولیت  از خانواده آلومینوسیلیکاتها می باشد ای نخانواده از عناصر آلومینیوم ، سیلیس و اکسیژن تشکیل شده است هر کدام از این سه عنصر از نیاز های حیاتی خوراک دام و گیاه هست ولی وقتی این سه عنصر با یگدیگر گیوند های فضایی دو قطبی ایجاد می کند دارای یک ویژگی بسیار منحصر به فرد به نام جدب سطحی می شود. وقتی که پیوند های بین آلومینیوم ، سیلیس و اکسیژن بصورت ناقص در سطح انجام گیرد نوعی پیوند دوقطبی منفی در سطح زئولیت ایجاد می شود.

این پیوندهای دو قطبی منفی بسیار قوی بوده و تمامی عناصری که دارای یون کاتیونی مثبت باشند به سمت خود جذب کرده و پیوند ناقص خود را با آن تکمیل می کند. از کاربرد های این ویژگی می توان اشاره کرد که زئولیت با استفاده از این خاصیت مولکولهای آب و سایر عناصر کوچک و سبک که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند را به سمت خود جذب مرده و وارد فضاهای خالی بین مولکولی داخل ساختمان خود می نماید و در آنجا آنها را ذخیره کرده و در نهایت به مصرف ریشه گیاهان و دام می رساند. این خاصیت مهمترین خاصیت زئولیت می باشد که ارزش غذایی خوراک دام را چندین برابر می کند.

پخش مستقیم زئولیت دام
پخش مستقیم زئولیت دام

دومین ویژگی زئولیت معدنی و کاربرد های آن در کشاورزی و خوراک دام و طیور

مراکز پخش مستقیم زئولیت تولید و عرضه انواع زئولیت معدنی در استان قم و سمنان و سایر استانها را بر اساس خواص و کاربردهای  آن متناسب با نوع نیاز کشاورزان و دامداران تولید و عرضه می کنند . در بخش قبل اولین و مهمترین ویژگی زئولیت معدنی را بصورت مختصر توضیح دادیم هر چند برای همین ویژگی تا ساعتها می توان مقاله و کتاب نوشت زیرا کاربردهای آن نه تنها در کشاورزی و دام بلکه در تمامی صنایع مورد استفاده قرار گرفته است.

دومین ویژگی بسیار مهم زئولیت معدنی تبادل کاتیونی پیوند های مولکولی سطحی زئولیت است. این خاصیت هم در تکمیل خاصیت قبل ایفای نقش م کند و بدون ایفای نقش این خاصیت، خاصیت اول ناقص و ناکارامد خواهد ماند. تبادل کاتیونی به دلیل همان پیوند ناقصی است که مولکولهای سطحی با عناصر دیگر انجام می دهد. بواسطه این ویژگی عناصر جذب شده توسط زئولیت به تبادل کاتیونی یونهای مثبت پرداخته و شکل کلی عنصر جذب شده به کلی تغییر می کند و سپس وارد  حفرات زئولیت می گردد .

خاکها و خوراک دام حاوی عناصر سنگین و سمی بسیار زیاد و خطرناکی هستند که برای دام و گیاهان بسیار خطرناک بوده و بسیاری از این امراض که از خاک و خوراک آلوده وارد دام و یا حتی انسان می شوند درمان قطعی ندارند  و باعث بروز انواع سرطانها در انسان و  دام می شوند. در تبادل کاتیونی عناصر سمی و سنگین جذب زئولیت شده و عناصر آن از هم جدا و تجزیه می شود. با تجزیه  این عناصر سمی اثر مخرب آن نه تنها خنثی شده بلکه کاتیونهای مفید آن جذب زئولیت می شود.

پخش مستقیم زئولیت دام
پخش مستقیم زئولیت دام

 

پخش مستقیم زئولیت دام برای مراکز پرورش گوسفند

معادن و مراکز پخش مستقیم زئولیت دام بصورت حجم انبوهی اقدام به عرضه زئولیت خوراک دام مخصوص مراکز پرورش گوسفند می کنند. افزودن زئولیت معدنی به جیره غذایی گوسفندان باعث بوجود آمدن تغییرات مثبتی در این حیوان شده که به اختصار آنها را بیان می کنیم . یکی از خواص زئولیت در جیره غذایی گوسفند افزایش هضم پروتئین خام، چربی خام  و دیواره سلولی شده و باعث افزایش فعالیت میکروارگانیسهای هضم کننده غذا می شود.

در مراکزی که به پرورش بره های نر برای فراورده های گوشتی می پردازند افزایش زئولیت به مقدار لازم به جیره غذایی باعث افزایش وزن بره های نر شده و رشد انها را بسیار زیادتر می کند . ممکن است کسانی که با زئولیت آشنا نباشند فکر کنند که زئولیت نوعی هورمون غذایی است که باعث رشد کاذب حیوان می شود .در واقع هرگز این گونه نیست . زئولیت یک ماده طبیعی است که از دل زمین استخراج می شود . در واقع این ماده معدنی یک موهبت الهی برای کشاورزان و دامداران تلقی می  شود.

زئولیت با استفاده از خواص منحصر به فرد کاتیونی خود موجب می شود تا چربیهای موجود در بدن حیوان توسط زئولیت جذب شده و به پروتئین خام تبدیل شود .با توجه به این امر می توان برای  تامین نیاز پروتئین خام کشور  که بشدت جوانان ما از کمبود آن رنج می برند  قدمی بسیار جدید و ارزان پیمود . زئولیت با فراهم کردن جیر مورد نیاز میکروارگانیسم های هضم کننده غذا که در شکمبه حیوان قرار دارند میزان هضم غذایی توسط انها را افزایش داد . بدین ترتیب حیوان با منیع عظیمی از پروتئین ارزان کاملا پروار و قوی و تنومند خواهد شد.

پخش مستقیم زئولیت دام
زئولیت مخصوص خوراک دام و طیور

نحوه سفارش زئولیت خوراک دام بصورت مستقیم و بدون واسطه

مراکز و معادن تولید زئولیت مخصوص خوراک دام و کشاورزی  تقریبا تمام مناطق ایران را آب و هوای متفاوت و نوع خاک و دام و آب برسی کرده و زئولیتهایی که در آن مناطق اثرگذاری بیشتری را داشته باشند تولید کرده و به صورت مستقیم در اختیار کشاورزان و دامداران قرار می دهد. در مناطق خشک و کم آب زئولیتهایی باید مورد استفاده قرار کیرند که ph خاک را تنظیم کنند تا از هدر رفت آب و ریز مغذی های خاک جلوگیری کرده و کم کم به گیاهان تزریق کنند. در مناطق خشک خاکها اغلب قلیایی هستند زئولیت باید ph خاک را پایین آورد تا بسیاری از ریز مغذی ها قابل جذب توسط ریشه گردد.

مناطق سرد و بارانی هم به زئولیتهایی نیاز دارند تا از هدر رفت آب جلوگیری کرده و آب و سایر مواد غذایی را که ممکن است توسط آبهای روان شسته شوند جذب کرده و به گیاهان تزریق نمایند. این نوع زئولیت ها باید دانه بندی متفاوتتری نسبت به زئولیتهای مناطق خشک داشته باشند . بنابراین کشاورزان و دامدارانی که قصد خرید زئولیت معدنی را دارند باید ابتدا با دقت تمامی مشخصات اقلیم و خاک منطقه خود را رای کارشناسان و مشاوران شرمت بیان کنند تا کارشناسان بتوانند بهترین ترکیب زئولیت مورد نیاز را برآورد کرده و معرفی نمایند

نحوه سفارش و خرید برای کشاورزان و دامداران از هر نقطه از ایران که باشند یکسان است . کشاورزانی که دسترسی به معدن داشته باشند می توانند به معدن مراجعه کرده و از نزدیک مراحل مختلف تولید را تماشا کنند و نوع زئولیت مورد نیاز را مستقیما  با کارشناسان مطرح کرده و سفارش خود را ثبت کنند. کشاورزانی هم که از مناطق دور کشور هستند می توانند بصورت اینترنتی و مستقیم با معدن ارتباط برقرار کرده و سفارش خود را ثبت کنند و کارشناسان با ارائه مشاوره رایگان به آنها نوع زئولیت مورد نیاز آنها را  تنظیم و تولد و ارسال کنند.

مدیر فروش مجموعه معدنی ایران کانی : هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارش: 09120526163

چخش مستقیم زئولیت دام
معدن زئولیت پتاسیم استان قم مخصوص خوراک دام و طیور و کشاورزی

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *