مجموعه ایران کانی یک مجموعه بزرگ در زمینه مواد معدنی می باشد که تولید و فروش زئولیت صادراتی ارزان را همه روزه در دستور کار قرار دارد . شرکتهای تولید کننده زئولیت صادراتی در ایران  فقط محدود به دو استان می باشند . آن دو استان عبارتند از استانهای قم و سمنان . این دو استان در زمینه تولید زئولیت صادراتی در کشور بسیار فعال بوده و ذخایر بسیار غنی زئولیت با کیفیت را دارا می باشند.

زئولیت معدنی یکی از مهمترین مواد معنی شناخته شده در بین تمامی مواد معدنی دیگر می باشد. این ماده معدنی بسیار مهم کاربرد های بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله کشاورزی و دامداری دارد. استان سمنان با دارا بودن بیش از 16 معدن زئولیت با کیفیت در ایران رتبه یکم را به خود اختصاص داده است و استان قم هم با دارا بودن سه معدن در جایگاه دوم قرار دارد

کشور های بسیاری در جهان وجود دارند که خاک آنها برای رشد محصولات کشاورزی فاقد عناصر مورد نیاز است این کشورها برای تامین مواد مورد نیاز خود برای کشاورزی و یا دامداری نیاز به وارد کردن برخی از مواد معدنی مانند: گوگرد گرانول و زئولیت می باشند. کشور هایی مانند چین و ژاپن یکی از بزرگترین خریداران مواد معدنی از جمله زئولیت  می باشند.

تولید و فروش زئولیت صادرات
زئولیت مرغوب صادراتی

صادرات زئولیت به کشورهای آفریقایی

یکی از بزرگترین قاره های جهان قاره آفریقا می‌باشد این قاره دارای آب و هوای بسیار متنوعی می باشد در شمال این قاره صحرای بزرگ آفریقا واقع شده است این صحرای بی آب و علف تقریباً روشن می‌کند و کشاورزانی در این منطقه زندگی می‌کنند که محصولات خاصی میکارند اکثر مردمان قاره آفریقا در معادن مشغول به کار هستند زیرا این قاره دارای معادن بسیار زیادی می باشد .

ذخایر معدنی قاره آفریقا منبع اصلی تامین مایحتاج زندگی مردم می باشد از آنجایی که این قاره در صنعت بسیار ضعیف می باشد اقتصاد خود را بر پایه صادرات و واردات محصولات معدنی و کشاورزی گمارده است بیش از ۷۰ درصد محصولات مورد نیاز قاره آفریقا از طریق واردات تأمین می‌شود و فقط ۳۰ درصد محصولات خود را صادر می کند خاک آفریقا در شمال این قاره بسیار فقیر است و از نظر تامین مواد مغذی برای کشاورزی هیچ کاربردی ندارد.

صحرانشینان در این مناطق فقط به داد و ستد می پردازند و شغل عمده آنها دامداری می باشد عمده دامهایی که آنها پرورش می دهند فقط شتر می باشد ولی در مناطق جنوبی قاره آفریقا آب و هوا تغییر کرده و بارندگی بسیار زیاد می باشد خاک این مناطق غنی بوده و معادنی هم که در این مناطق وجود دارد ارزش اقتصادی بسیار زیادی دارند اقتصاد قاره آفریقا بر مبنای صادرات و واردات مواد معدنی و کشاورزی می باشد

تولید و فروش زئولیت صادرات
زئولیت صادراتی کلینوپتیلولیت

تولید و فروش زئولیت صادراتی ایران و ارسال به آفریقا

دولتهای آفریقایی بیش از ۷۰ درصد از تولیدات معدنی و کشاورزی خود را به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادرات می کنند و صنایع مورد نیاز مربوط به خود را از آن کشورها وارد می کنند ثروتمندترین کشور در بین کشورهای قاره آفریقا کشور آفریقای جنوبی می باشد این کشور دارای معادن بسیار با ارزشی مانند کرمی است که ۹۰ درصد کرومیت جهان را به خود اختصاص داده است.

زئولیت معدنی ایران یکی از مرغوب ترین زئولیت های جهان می باشد این ماده معدنی در کشورهای آفریقایی خریداران بسیار زیادی دارد برخی از کشورهای شمالی قاره آفریقا مانند لیبی، مصر،  الجزایر که دارای خاک نامرغوب برای کشاورزی می باشند از بزرگترین وارد کنندگان زئولیت ایران می باشند زئولیت سمنان که یکی از غنی ترین زئولیت های ایران می باشد و برای کشاورزی بسیار مناسب است .
ایران  طی سال‌های اخیر صادرات زئولیت خود را به کشورهای آفریقایی توسعه داده است خاک آفریقا از نظر تامین مواد مغذی بسیار ضعیف می‌باشد و زئولیت صادراتی ایران این نقص را در خاک های آفریقا جبران کرده است از آنجایی که کشورهای آفریقایی مخصوصاً کشورهای شمال آفریقا از نزولات آسمانی بسیار کمی برخوردار هستند زئولیت معدنی در این کشورها باعث صرفه جویی بسیار زیادی در مصرف آب در زمینه کشاورزی شده است . از این جهت این کشورها زئولیت ایران را را با قیمت بسیار مناسب در حجم های زیاد خریداری می کنند
تولید و فروش زئولیت صادرات
زئوپتاس صادراتی

زئولیت معدنی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

زئولیت معدنی از خانواده آلومینوسیلیکات ها می باشد. آلومینوسیلیکات ها از آلومینیوم و سیلیس و اکسیژن و عناصر بسیار ریزی مانند پتاسیم سدیم کلسیم آهن منگنز فسفر نیتروژن و غیره تشکیل شده است.  آلومینوسیلیکات ها خانواده بزرگی از زئولیت ها هستند زئولیتها در این خانواده از ۷۰ نوع متنوع تشکیل شده اند از بین این ۷۰ نوع زئولیت تنها ۲۰ نوع آن در صنعت مورد استفاده قرار گرفته است .

از بین این بیست نوع تنها ده نوع آن بسیار پر کاربرد می باشد یکی از مهمترین زئولیتهایی که استفاده های  بسیار بیشتری نسبت به سایر دارد زئولیت کلینوپتیلولیت  نام دارد.  این زئولیت در صنایعی مانند کشاورزی و دامداری،  مراکز پرورش طیور و آبزیان صنعتی و برخی صنایع دیگر مانند تصفیه آب و فاضلاب و ساخت کپسول های اکسیژن ساز و کارخانه‌های تولید تصفیه کننده های فیلتر و برخی صنایع شیمیایی پزشکی و داروسازی کاربرد بسیار زیادی دارد.

مراکز تولید و فروش زئولیت صادراتی در ایران تمامی نیازهای صنایع مربوطه را شناسایی کرده و زئولیت هایی را که مطابق با استانداردهای این صنایع می باشد تولید و فرآوری کرده و به آنها عرضه می کند زئولیت صادراتی ایران علاوه بر تامین صنایع داخلی تامین برخی از کشورهای دیگر جهان را نیز بر عهده دارد از جمله مهم ترین این کشورها کشورهای آفریقایی و آسیایی می باشد.

تولید و فروش زئولیت صادرات
زئولیت عیار بالای95 صادراتی

ساختمان داخلی زئولیت معدنی و خواص آنها در صنایع مختلف

همان طوری که در بخش قبل اشاره شد زئولیت معدنی از خانواده آلومینوسیلیکات ها می باشد. مهمترین مواد تشکیل دهنده زئولیت آلومینیوم و سیلیسیوم می‌باشد .آلومینیوم و سیلیسیم وقتی که با اکسیژن موجود در آب وارد واکنش شیمیایی می شوند زئولیت را به وجود می‌آورند. پیوند شیمیایی که بین آلومینیوم سیلیسیوم و اکسیژن برقرار می‌شود یک پیوند ناقص دوقطبی بوده که باعث می شود دو بار منفی الکترون در سطح زئولیت ایجاد گردد و سطح زئولیت را به شدت باردار کند.

وقتی که سطح زئولیت با بارهای دو قطبی منفی باردار گردد می تواند تمامی عناصری را که دارای بار مثبت می باشند به سمت خود جذب کند و کاتیون های مثبت آن را از آن عناصر گرفته و در بدنه متخلخل زئولیت ذخیره کند این عمل تبادل کاتیونی نام دارد. نام دیگری که برای این عمل می توان گذاشت جذب سطحی است .

در واقع زئولیت معدنی با استفاده از بارهای منفی دوقطبی که در سطح خود دارد می تواند نه تنها عناصر بسیار مفید را به سمت خود جذب کند بلکه قادر است عناصر سمی و سنگینی مانند آرسنیک و اوره و برخی عناصر کلسیم دار را به سمت خود جذب کرده و با جدا کردن کاتیون های مثبت آن موجب خنثی شدن عناصر سمی و سنگین در خاک می شود. این عمل در کشاورزی اصلاح خاک نام دارد و یکی از مهمترین کاربردهای زئولیت معدنی در صنعت کشاورزی می باشد.

تولید و فروش زئولیت صادرات
زئولیت مش200 صادزاتی

تولید و فروش زئولیت صادراتی و نقش آن در اصلاح خاک های کشاورزی

 

یکی از وظایف اصلی مراکز و کارخانه های تولید و فروش زئولیت صادراتی در ایران مربوط به بخش کشاورزی و اصلاح خاک های ضعیف کشاورزی می باشد بسیاری از کشاورزان به دلیل استفاده بیش از حد از خاک و یا به دلیل استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی برای بارورسازی خاک موجب آسیب خاک شوند. در این موارد خاکها دچار به هم ریختگی میزان اسیدیته در آن می شوند.

 

اصطلاح اسیدیته را ph مینامند وقتی که ph خاک به هم میریزد خاک ها یا اسیدی و یا قلیایی می شوند برخی از عناصر در خاکهای اسیدی می‌تواند توسط گیاهان جذب شود آن عناصر عبارتند از مولیبدن و پتاسیم.  این دو عنصر در خاک های قلیایی به صورت محلول بوده و به آسانی قابل جذب توسط گیاهان می باشد بنابراین اگر خاک دارای اسید بیشتری باشد یا به اصطلاح ph آن خاک از عدد ۷ پایین تر بیاید خاک اسیدی شده و این دو عنصر به صورت جامد رسوب می کنند.

اگر ph خاک بالاتر از عدد ۷ گردد خاک قلیایی شده و برخی از عناصر در این خاک ها قابل جذب توسط گیاهان نمی باشند عناصری که در خاک های قلیایی نمی‌توان توسط گیاه جذب شود عبارتند از آهن و منگنز.  ولی عناصر مولیبدن و پتاسیم قابل جذب می گردند. گیاهان برای رشد و نمو بهتر به تمام این عناصر نیاز دارند بنابراین باید ph خاک توسط زئولیت تنظیم گردد.

تولید و فروش زئولیت صادرات
زئولیت پتاسیمی صادراتی

کاربردهای زئولیت در رشد محصولات کشاورزی

 

مراکز تولید و فروش زئولیت صادراتی در ایران با علم بر اینکه زئولیت کاربردهای بسیار مهمی در صنعت کشاورزی دارد توانسته‌اند زئولیت بسیار مرغوب و با عیار بسیار بالا برای کشاورزان عرضه کنند.  زئولیت در کشاورزی کاربردهای بسیار فراوانی دارد در نواحی بیابانی که محصولات کشاورزی نیاز به آبیاری فراوانی دارند و از آنجایی که آب این مناطق بسیار کم می‌باشد زئولیت معدنی با استفاده از نیروی تبادل کاتیونی و قدرت جذب و قدرت تخیل بالای خود توانسته است همانند اسفنج آبهای موجود در خاک و همچنین رطوبت هوا را به سمت خود جذب کرده و در خود ذخیره کند.

از آنجایی که قدرت چسبندگی زئولیت بسیار بالا می باشد از تبخیر آب جلوگیری کرده و همچنین از شستن از شسته شدن خاک  توسط باد و روانابها جلوگیری می کند این عمل باعث صرفه جویی ۵۰ درصد در مصرف آب می شود.  اگر در هر زمان خاک آغشته به زئولیت را لمس کنیم همیشه آن را مرطوب خواهیم دید و این عمل به دلیل چسبندگی بالای زئولیت میباشد.

درختان کم کم ریشه خود را در خاک زئولیتی برده و آب آن را به صورت قطره قطره توسط ریشه جذب می کنند. زئولیت علاوه بر اینکه مواد مغذی خاک را جذب میکند خود نیز حاوی مواد مغذی زیادی می باشد. همه این کاربردها و خواص باعث می شوند محصولات کشاورزی از رشد بهتری برخوردار بوده و همچنین میوه های آنها از اندازه بزرگتر و طعم بسیار بهتری برخوردار شوند.

تولید و فروش زئولیت صادرات
زئو پتاس صادراتی

کاربرد زئولیت در مراکز پرورش دام و طیور

یکی دیگر از اقدامات بسیار مهمی که مراکز تولید و فروش زئولیت صادراتی انجام داده‌اند عرضه زئولیت مخصوص دام و طیور بوده است .زئولیت معدنی در مراکز پرورش دام و طیور کاربرد های بسیار مهمی دارد در اینجا به دو کاربرد زئولیت اشاره می‌کنیم: یکی از مهمترین کاربردهای زئولیت در مراکز پرورش دام و طیور استفاده از آن به عنوان بستر می باشد.

اصولاً بستر دام و طیور همیشه بوی نامطبوع و بسیار تند آمونیاک می دهد زئولیت معدنی گاز آمونیاک را جذب می کند. گاز آمونیاک باعث بروز بیماری‌های زیادی در دام و طیور میشود این گاز توسط مدفوع حیوانات  از بدن خارج شده و در فضای اصطبل پخش می شود. زئولیت با جذب آمونیاک فضای اصطبل ها را پاک کرده زمینه تنفس بهتر دام و طیور را مهیا می‌کند .

دومین کاربرد زئولیت معدنی و اکسید گرافن در مراکز دام و طیور استفاده از آن به عنوان خوراکی می باشد اگر در هر جیره غذایی دام و طیور مقدار ۵ درصد زئولیت پودر شده اضافه گردد موجب تضمین سلامتی دام و طیور می گردد. وقتی که دام ها زئولیت را مصرف می کنند شکمبه آنها که از گاز آمونیاک پر بوده توسط زئولیت پاک می شود و باکتریهای هضم کننده غذا که در حضور آمونیاک نمی‌توانستند به درستی  فعالیت کنند با حذف آمونیاک به راحتی تمام مواد خوراکی را هضم کزرده و باعث تولید پروتئین به عنوان منبع انرژی دام و طیور می گردند.

تولید و فروش زئولیت صادرات
زئوپتاس مش 200

تولید و فروش زئولیت صادراتی به کشاورزان داخلی و خارجی

مراکز تولید و فروش زئولیت صادراتی در ایران تنها در دو استان فعالیت دارند این استان ها قم و سمنان می باشند. در این استانها معادن زئولیت بسیار غنی وجود دارد. عیار زئولیت در این استانها بسیار بالا بوده و کشاورزان و دامداران و سایر صنایع تنها با مراجعه به مراکز زئولیت در این دو استان می توانند زئولیت مورد نیاز خود را خریداری کنند.

این دو استان علاوه بر اینکه زئولیت مورد نیاز کشاورزان داخلی را تامین می کنند به بسیاری از کشورها مانند آفریقای جنوبی و برخی کشورهای آسیایی نیز صادرات می کنند. نحوه سفارش و خرید زئولیت  و گوگرد معدنی صادراتی به دو صورت می باشد: خرید حضوری و خرید اینترنتی .

کشاورزانی که در نزدیکی این دو استان  ساکن هستند می توانند با مراجعه حضوری زئولیت مورد نیاز خود را تهیه کنند.  کشاورزان و دامدارانی که در استان‌های دور ساکن هستند تنها از طریق وب سایت رسمی این مراکز می توانند زئولیت مورد نیاز خود را درخواست کرده و تهیه کنند. کشاورزانی که به صورت اینترنتی قصد  خرید دارند با مراجعه به صفحه اول این وبسایت و درج مشخصات خود را در فرم مندرج می توانند سفارش خود را ثبت کنند. کارشناسان و مشاوران در اولین فرصت با آنها تماس گرفته و سفارش آنها را ثبت و ارسال می کنند.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی : هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارشات: 09120526163

وبسایت رسمی شرکت ایران کانی: www.100zeolile.ir

تولید و فروش زئولیت صادرات
معدن زئولیت استان قم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *