خرید زئولیت و نانو زئولیت مرغوب صادراتی از استان سمنان و قم در طیف گسترده ای در تمامی فصول در حال انجام است. کیفیت زئولیت سمنان و قم از نوع صادراتی بوده و عیار ان بالای  95 درصد می باشد. قیمت زئولیت صادراتی این دو استان  قیمت درب کارخانه است و به صورت مستقیم از معدن و کارخانه تولید به مشتریان ارسال می گردد.

زئولیت سمنان وضعیت قم هر دو از نوع زئولیت های شیرین محسوب می شود و برای فراوری کودهای حیوانی در کشاورزی و استفاده های صنعتی مانند تصفیه آب و فاضلاب، فیلتراسیون هوا ،تهیه اکسیژن خالص مخصوص  کارخانجات تولید دستگاه های اکسیژن ساز همچنین استفاده از آن در مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی به عنوان زئولیت خوراکی کاربرد دارد.

بسیاری از کشاورزان از زئولیت عیار  و اکسید گرافن بالا برای کودهای حیوانی خود استفاده میکنند .کودهای حیوانی در کشاورزی در گذشته با استفاده از گوگرد فرآوری می شد اما با کشف زئولیت ورود آن به کشور ایران بسیاری از کشاورزان کود های خود را با استفاده از زئولیت فرآوری می‌کنند. کود حیوانی که با زئولیت فرآوری شده باشد مرغوبیت بسیار بالاتری نسبت به کود هایی که با گوگرد یا سایر مواد شیمیایی دیگر فرآوری شده باشند دارد . در این مقاله به تمامی این موارد پرداخته و نقاط بسیار مهم را بیان خواهیم کرد.

خرید زئولیت مرغوب صادراتی
کانی زئولیت

خرید زئولیت صادراتی از استانهای قم و سمنان

خرید زئولیت مرغوب و صادراتی از نوع زئولیت های شیرین و شناسایی آن از میان سایر زئولیت ها نیاز به تخصص بالایی دارد . بسیاری از کشاورزان و دامداران و سایر صنایع مربوطه به دنبال یافتن زئولیت مرغوب برای صنعت خود هستند. زئولیت صادراتی ویژگی‌هایی دارد که در این مقاله به همه آنها می پردازیم. خرید زئولیت مرغوب و صادراتی بیشترین اهمیت را برای کشاورزان دارد زیرا این زئولیت تمامی بخش های کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده و موجب رونق و رشد بهتر محصولات کشاورزی خواهند شد.

اگر زئولیت مورد نظر از مرغوبیت کمی برخوردار باشد ممکن است کل صنعت کشاورزی را در بر گرفته و تمامی بخش های آن را را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین انتخاب زئولیت برای کشاورزی از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به سایر صنایع  برخوردار است. ابتدایی ترین و ساده ترین استفاده از زئولیت برای کشاورزان در قدم اول فرآوری کود می باشد زیرا کودی که فرآوری شده باشد موجب رشد اصلاح خاک و سایر بخش های کشاورزی است.

اگر زئولیت نامرغوب را برای پوشاندن کود حیوانی استفاده کنیم کود ممکن است به صورت کامل فراوری نشود و مشکلات زیادی برای کشاورزان در مراحل بعدی ایجاد کند. اصلاح خاک نیز یکی از مهمترین بخش‌های کشاورزی است که با استفاده از زئولیت مخصوص صادراتی انجام باید گردد در غیر این صورت خاک به صورت کامل اصلاح نخواهد شد و آن محصولاتی را که انتظار داریم کشت شوند به ثمر نخواهند نشست. انتخاب زئولیت صادراتی اولین قدم اساسی خرید زئولیت  محسوب می گردد.

خرید زئولیت مرغوب صادراتی

کارخانجات تولید و فراوری زئولیت در ایران

کشور ایران از نظر موقعیت جغرافیایی و زمین شناسی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد در ایران منابع معدنی بسیار زیادی کشف و استخراج شده است تمامی این منابع معدنی موجب رونق اقتصاد ایران می شود و ایران را از تک محصولی خارج می کند. در گذشته ایران فقط به دلیل ذخایر عظیم نفت و گاز خود توانسته بود اقتصاد خود را رونق دهد و به تک محصولی بودن شناخته می شد ولی با گذشت زمان سایر معادن و ذخایر معدنی نیز توسط دانشمندان داخلی کشف و مورد استفاده در بازارهای داخلی و خارجی قرار گرفت.

از مهمترین معادنی که در ایران در طول سال‌های گذشته کشف و استخراج شد معادن زئولیت است.  مهمترین معادن زئولیت در ایران در استان های سمنان و قم کشف و شناسایی شد . سایر استان‌ها مانند خراسان رضوی نیز دارای معادن زئولیت است اما مرغوبترین آنها در استان‌های سمنان و قم  شناسایی گردید. کارخانجاتی نیز در کنار این معادن احداث گردید تا زئولیت خام و کلوخه را که از معدن استخراج می شد فراوری کرده و در سایزها و کیفیت های مختلف با عیار های گوناگون بسته بندی کنند .

این کارخانه ها با توجه به نیازهای داخلی زئولیت ها را در سایزهای مختلف تولید و فرآوری کرده و آنها را آماده ارائه به مصرف کنندگان می نمایند . مصرف کنندگان داخلی هر کدام نوع خاصی از زئولیت را  در صنایع خود استفاده می کنند. به عنوان مثال زئولیت کشاورزی با زئولیت دام دارای فر قهای اساسی است.  یا زئولیتی که برای خوراک آبزیان استفاده می شود با زئولیتی که خوراک دام نیز دارای تفاوتهایی است. صنایع مختلف نیز از زئولیت‌های مختلف استفاده می‌کنند بنابراین کارخانجات باید انواع زئولیت را برای انواع صنایع تولید و بسته بندی نمایند.

خرید زئولیت مرغوب صادراتی
زئولیت دانه برنجی کشاورزی

خرید زئولیت مرغوب صادراتی توسط بازارهای بین المللی

خرید زئولیت مرغوب صادراتی علاوه بر اینکه در بازارهای داخلی رونق دارد موجب جلب توجه بازارهای خارجی نیز گردیده است.  بسیاری از کشورها به دلیل موقعیت نامناسب جغرافیایی و زمین شناسی از داشتن بسیاری از مواد معدنی مانند زئولیت، کرومیت ،معادن آهن و سایر فلزات محروم هستند. این کشورها مواد معدنی مورد نیاز خود را معمولاً از کشورهای جهان سوم که دارای معادن بسیار غنی از مواد معدنی می باشند تهیه می کنند.

کشورهای صنعتی زیادی در جهان وجود دارند که مواد معدنی مورد نیاز خود را از کشورهایی مانند ایران، آفریقای جنوبی، ترکیه زیمباوه و غیره تهیه می‌کنند. بازار زئولیت ایران در جهان از جایگاه بسیار خاصی برخوردار است. زئولیت ایران به دلیل کیفیت بالا و داشتن تمامی عناصر مورد نیاز برای صنایع مختلف مانند کشاورزی دامداری صنایع پرورش آبزیان صنعتی و برخی صنایع شیمیایی و تولید تجهیزات پزشکی اهمیت ویژه ای دارد.

بنابراین ایران را به عنوان یک کشور تامین کننده در حوزه مواد معدنی از جمله زئولیت انتخاب کرده و مواد اولیه خود را که شامل طیف عظیمی از مواد معدنی می باشد از ایران خریداری می کنند. در برخی از فرایندهای مربوط به زئولیت معدنی ایران تکنولوژی ساخت زئولیت های سنتزی را ندارد. بنابراین زئولیت را به صورت خام به کشورهایی که این فناوری را دارند ارسال کرده تا زئولیت مورد نیاز را تولید و به ایران ارسال کنند . کشور چین و ژاپن دارای فناوری ساخت فعالیت های مصنوعی می باشند و ایران زئولیت های مصنوعی خود را از این کشورها تهیه می کند.

خرید زئولیت مرغوب صادراتی
زئولیت خالص سمنان

صنعت کشاورزی و مشکلات کشاوزران سنتی

خرید زئولیت مرغوب صادراتی یکی از بهترین و ارزان ترین راه ها برای حل مشکل مشکلات کشاورزان می باشد اصولاً کشاورزان ایرانی به روش سنتی فعالیت می کنند روش های سنتی در حال حاضر جوابگوی کشاورزان نمی باشد. در گذشته کره زمین از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار بود بارندگی ها در گذشته به مقدار کافی بود اما با گذشت زمان و گرم شدن کره زمین میزان نزولات آسمانی به شدت کاهش یافته و کشاورزان در زمینه آبیاری محصولات کشاورزی با مشکلات بسیار جدی روبرو هستند.

استفاده  بیش از حد نیز از زمین های کشاورزی موجب از بین رفتن خاک می شود و گیاهانی که در این خاک ها کشت می شوند هرگز کیفیت مطلوب را ندارند بسیاری از کشاورزان سنتی که با این پدیده روبرو می‌شوند به ناچار از کودهای شیمیایی استفاده میکنند کودهای شیمیایی در دراز مدت آسیب های جدی به خاک می زند عناصر کودهای شیمیایی در خاک تجزیه نمی شوند بلکه در آن تجمع و رسوب می کنند و موجب آلودگی به مسمومیت خاک می شوند استفاده از کودهای حیوانی به صورت خام نیز موجب آسیب جدی به ریشه گیاهان می گردد و در اصطلاح ریشه را میسوزاند.

‌اینها روش‌های بود که کشاورزان سنتی عموماً از آن استفاده می کنند و برای جبران این آسیب ها هزینه های بسیاری را پرداخت می کنند و در نهایت به دلیل ضرر های اقتصادی ناچار می شوند زمینهای خود را ترک کرده و روانه شهرها گردند.  زئولیت معدنی بسیاری از این مشکلات را حل کرده است کشاورزانی که از این ماده معدنی استفاده کرده‌اند دوباره شاهد رونق کشاورزی خود بوده‌اند .لذا توصیه می‌کنیم به همه کشاورزان این ماده معدنی را به یکدیگر معرفی کرده و از آن به بهترین شکل استفاده کنند

خرید زئولیت مرغوب صادراتی
دستگاه تنظیم ph خاک

خرید زئولیت مرغوب صادراتی جهت فراوری کود های حیوانی در کشاورزی

یکی از مهمترین مزایای خرید زئولیت صادراتی استفاده از آن در فرآوری کود های کشاورزی می باشد در گذشته کشاورزان با استفاده از گوگرد معدنی کودهای خود را فرآوری می‌کردند .گوگرد معدنی معایب زیادی دارد. ازدیاد گوگرد در کود باعث آسیب ریشه گیاهان می گردد و همچنین تجمع عناصری مانند اسید سولفوریک و سولفاتتها و ازدیاد  آنها در کود موجب مسمومیت گیاه میشود همچنین گوگرد معدنی مدت زمان زیادی را نیاز دارد تا کود را فراوری کند معمولاً مدت زمان آن شش ماه الی یک سال می باشد.

زئولیت معدنی علاوه بر اینکه هیچ عنصر مضری ندارد بلکه در کوتاهترین زمان کود های حیوانی را فراوری کرده و تمامی عناصر مورد نیاز گیاه و خاک را در اختیار کود قرار می دهد .روش استفاده از زئولیت برای فرآوری کود حیوانی بدین صورت است که به ازای هر تن کود حدود ۳۰۰ کیلوگرم زئولیت معدنی باید اضافه گردد و پس از مخلوط نمودن آنها را به مدت ۲۰ الی ۳۰ روز در معرض هوای باز قرار می دهیم بعد از ۲۰ روز مشاهده می کنیم که کود حیوانی کاملاً پوسیده و فرآوری شده است.

مشخصات کود فراوری شده توسط زئولیت  بدین صورت است که این کود هرگز بوی نامطبوع آمونیاک نمی‌دهد زیرا زئولیت آمونیاک را در طی این مدت کاملاً جذب می‌کند همچنین عناصر عالی که برخی از آنها موجب سوزاندن  ریشه گیاه میشود توسط زئولیت به عناصر معدنی تبدیل می‌گردد تمامی عناصر دیگر نیز توسط خود زئولیت به کود اضافه می شود. استفاده از کود فرآوری شده توسط زئولیت موجب اصلاح کامل خاک نیز می گردد و ph خاک با استفاده از این کود کاملاً تنظیم می‌شود.

خرید زئولیت مرغوب صادراتی
زئولیت بادامی

تنظیم ph خاک توسط زئولیت

یکی از مهمترین اقداماتی که کشاورزان قبل از شروع کشت و زرع باید انجام دهند بررسی ph خاک و اصلاح آن برای کشاورزی می باشد ابتدا کشاورزان باید خاک را در یک آزمایشگاه توسط  کارشناسان مورد آزمایش قرار داده تا عناصر آن را تجزیه و تحلیل نمایند. بسیاری از خاک های کشاورزی ایران دارای ویژگی های منحصر به فرد آب و هوایی  خود است. مثلاً در نواحی بیابانی اکثر خاکهای کشاورزی از نوع قلیایی است و  خاک های مناطق بارانی نیز اکثرا از نوع اسیدی می‌باشد ph این خاک ها برای کشاورزی باید تنظیم گردد .

برخی دیگر از خاک ها نیز دچار فقر عناصر معدنی می باشند باید تمامی  عناصر مورد نیاز آن توسط آزمایشگاه شناسایی شود تا در تنظیم ph بتوان آنها را اصلاح کرد .خاکهای قلیایی معمولاً نمی‌توانند برخی عناصر مانند آهن و منیزیم  را به صورت محلول داشته باشند لذا گیاهانی که در این خاکها را کشت می شوند  دچار فقر آهن و منیزیم گردیده و رشد آنها  ناقص انجام خواهد شد.

خاکهای اسیدی نیز عناصر مولیبدن و پتاسیم را نمی‌توانند به صورت محلول در اختیار گیاهان قرار دهند و لذا گیاهان این مناطق نیز از داشتن این عناصر محروم خواهند بود و موجب رشد ناقص آنها خواهد گردید. زئولیت معدنی میزان قلیایی یا اسیدی بودن خاک را به حداقل رسانده و تمامی عناصر موجود در گیاه را در خاک را می تواند در اختیار گیاه قرار دهد.  همچنین زئولیت باعث جذب آب شده و از هدر رفتن آن توسط تبخیر و سایر عوامل جلوگیری می‌کند. بنابراین موجب صرفه جویی ۵۰ درصدی در آبیاری برای کشاورزان  مناطق بیابانی خواهد شد.

خرید زئولیت مرغوب صادراتی
خرید زئولیت مرغوب صادراتی

خرید زئولیت مرغوب صادراتی مخصوص مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی

در ایران مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی زیادی وجود دارد این مراکز با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند .تولید و پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی هزینه‌های بسیار زیادی دارد. دام و طیور مدام در معرض انواع بیماری های گوارشی و تنفسی هستند و علم درمان همه آنها در ایران وجود ندارد . تنها راه پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ها استفاده از زئولیت معدنی است.  خرید زئولیت مرغوب صادراتی برای این مراکز اهمیت حیاتی دارد .زئولیت در این مراکز به دو روش استفاده می شود:

در روش اول از زئولیت به عنوان بستر حیوانات استفاده می کنند یعنی به میزان ۵ سانتی متر از زئولیت در سایز مخصوص خود در کف اصطبل ها  می ریزند زئولیت در بستر باعث از بین بردن باکتریها و قارچهای مضر بستر حیوانات می شود و همچنین آمونیاک که از فضولات حیوانی خارج می‌شود و بوی  بسیار نامطبوع و تند دارد را جذب کرده و در کود  رسوب می کند . بنابراین  بسیاری از بیماری‌های پوستی و تنفسی که از این طریق وارد بدن حیوانات می شد توسط زئولیت از بین خواهند رفت .

در روش دوم نیز میزان ۵ درصد از زئولیت پودر شده را در خوراک حیوانات میریزند .زئولیت خوراکی باعث میشود آمونیاک موجود در شکمبه حیوانات کاملاً از بین رفته و باکتری های هضم کننده با توان  بیشتری فعالیت های خود را در هضم مواد غذایی انجام دهند. زئولیت باعث تولید پروتئین در نشخوارکنندگان شده و باعث افزایش شیردهی و پروار شدن دام و طیور و آبزیان می گردد.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارشات:09120526163

وبسایت رسمی مجموعه ایران کانی: www.100zeolile.ir

خرید زئولیت مرغوب صادراتی
معدن زئولیت قم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *