خرید زئولیت مرغوب کشاورزی امروزه برای کشاورزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا زئولیتی که مرغوب باشد و بیشترین استفاده را در کشاورزی داشته باشد بسیار کم است. معادن زیادی در ایران هستند که دارای انواع زئولیت  هستند بسیاری از این زئولیت ها برای کشاورزی مناسب نبوده و عیار آنها بسیار پایین می باشند.

برای اینکه کشاورزان بتوانند زئولیت بسیار مرغوب و خوبی تهیه کنند باید هر زئولیتی را که خریداری می‌کنند به یک کارشناس کشاورزی نشان داده و یا اینکه آن را به یک آزمایشگاه  برده تا آنالیز عناصر تشکیل دهنده آن را مورد بررسی قرار دهند. به طور معمول زئولیتی برای کشاورزی مناسب است که  عیار آن بالای ۹۰ باشد یعنی عناصری مانند سیلیسیوم آلومینیوم پتاسیم کلسیم بالایی داشته باشد.

معادن زیادی وجود دارند که درصد این عناصر در آنها بسیار پایین بوده و برای کشاورزی مناسب نمی باشند. اما این عناصر در بسیاری دیگر از صنایع وارد چرخه شده و مورد استفاده قرار می گیرند .برای مثال این زئولیتها در صنعت  به عنوان فیلتر تصفیه کننده آب های آلوده مخصوصاً در کارخانه هایی که پسابهای آلوده ایجاد می‌کنند  بسیار مناسب است.

خرید زئولیت مرغوب
زئولیت صادراتی

خرید زئولیت مرغوب کشاورزی از استان های قم و سمنان

استانهایی که در ایران دارای زئولیت بسیار مرغوب می باشند استان‌های سمنان و قم هستند. این دو استان دارای زئولیت پتاسیم بسیار مرغوب صادراتی می باشند.  این زئولیت ها برای کشاورزی مخصوصاً زمین هایی که در مناطق گرم و خشک قرار دارند و میزان نزولات آسمانی در این زمینه ها بسیار پایین است کارایی بسیار خوبی دارند .

کشاورزانی که در حوالی این استان ها زندگی می کنند برای خرید زئولیت مرغوب می توانند به صورت مستقیم به این مراکز و معادن  این استانها مراجعه کرده و با ارائه مشخصات زمین کشاورزی خود همچنین نوع خاک کشاورزی و محصولاتی که در آن زمین‌ها کشت می‌کنند زئولیت مناسب را با کمک مشاوران و کارشناسان معدن تهیه کنند.

زئولیت صادراتی استان قم و سمنان علاوه بر این که نیازهای کشاورزان داخلی را تامین می‌کند به بسیاری از کشورهای دور مانند چین، ژاپن  ،روسیه، آفریقا برخی کشورهای آمریکای جنوبی صادر می‌شوند .خاستگاه زئولیت های استان قم و سمنان از نوع آتشفشانی بوده و درصد شوری آنها بسیار پایین است زئولیت های قم و سمنان از نوع زئو پتاس بوده و این نوع اط طئولیتها  را زئولیت شیرین می نامند. زئولیت شیرین علاوه بر کشاورزی در مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی نیز استفاده های بسیار زیادی دارد.

خرید زئولیت مرغوب
زئولیت پتاسیم

بازار خرید و فروش زئولیت مرغوب داخلی

بسیاری از کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی مانند ژاپن از سال های بسیار دور این ماده معدنی را شناخته و از آن در کشاورزی دامداری و بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده قرار داده‌اند. کشور ایران طی دو دهه اخیر زئولیت معدنی را شناخته و آن را استخراج کرده و از آن در صنایع مختلف استفاده نموده است. بازار خرید و فروش زئولیت مرغوب کشاورزی در ایران با گذشت زمان به مرور داغ تر شده است.

هنوز بسیاری از کشاورزان و زئولیت معدنی را به درستی نمی شناسند و از کاربرد آن در کشاورزی اطلاع چندانی ندارند. اما کشاورزانی که از این ماده معدنی استفاده کرده اند نتایج بسیار مطلوبی دیده اند . بسیاری از آنها زئولیت کشاورزی را جایگزین کودهای شیمیایی کرده اند. کودهای شیمیایی برای زمین های کشاورزی در دراز مدت اثرات بسیار نامطلوبی به جای می گذارد.

بسیاری از مواد تشکیل دهنده کودهای شیمیایی با گذشت زمان در خاک رسوب می‌کنند و تجمع این عناصر شیمیایی باعث آلودگی خاک شده و موجب خشک شدن گیاهان و از بین رفتن مزارع و باغها می‌شوند همچنین کودهای شیمیایی باعث افزایش آفات در گیاهان و درختان شده و برای دفع آفات نیز از سموم بسیار خطرناکی استفاده می‌کنند .استفاده از زئولیت معدنی در کشاورزی هیچ کدام از موارد ذکر شده را به همراه ندارد و در دراز مدت نه تنها آسیبی به خاک نمی زند بلکه آن را حاصلخیز تر می کند.

خرید زئولیت مرغوب
زئولیت عیار بالای 95

قیمت خرید زئولیت مرغوب کشاورزی

از آنجایی که زئولیت ها انواع و اقسام مختلفی دارند و در صنایع مختلف کاربردهای بسیار متفاوتی دارند قیمت های آنها نیز متفاوت می باشد. زئولیت هایی که برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند با توجه به این که خاک زمین های کشاورزی اسیدی باشد یا قلیایی زئولیت مخصوص به همان خاک را باید استفاده کرد.

قیمت های هر کدام از این زئولیت ها بستگی به دانه بندی، مواد تشکیل دهنده، نوع خاک، اقلیم آب و هوایی و برخی عوامل دیگر بستگی دارد. معمولاً برای کشاورزی از زئولیت هایی استفاده می کنند که دارای دانه بندی بین ۱ الی ۳ میلیمتر باشد. برخی زمین‌های کشاورزی نیز از زئولیت هایی استفاده می کنند که ترکیبی از دانه بندی های ریز و درشت داشته باشد. قیمت هر کدام از اینها به طور جداگانه باید مشخص شود و در نهایت اعلام گردد.

به طورکلی در این تاریخ( زمستان 1400) قیمت زئولیت ها در مقیاس تن از دویست هزار تومان الی پانصد هزار تومان در نوسان می باشد. معمولاً زئولیت هایی که به صورت کلوخه خرید و فروش می‌شوند از قیمت پایین تری برخوردار هستند. زیرا این زئولیتها هنوز فرآوری نشده و به جز هزینه استخراج هزینه های دیگری روی آینها اعمال نگردیده است . هر چقدر دانه بندی زئولیت ریزتر شود قیمت آنها نیز افزایش پیدا می کند.

خرید زئولیت مرغوب
کانی زئولیت

کارخانه های تولید کننده زئولیت معدنی در ایران

همانطوری که قبلاً گفته شد در ایران استان های قم و سمنان دارای معادن زئولیت مرغوب کشاورزی هستند. در کنار این معادن کارخانجات فرآوری زئولیت نیز احداث شده‌اند تا زئولیت خام را که از معدن استخراج شده و هنوز در صنعت هیچ جایگاهی ندارد فراوری کرده و پس از خالص سازی و پر عیار سازی آن را در انواع دانه بندی های مختلف تقسیم بندی کرده و به صورت بسته و یا فله ای آماده عرضه برای صنایع مختلف کنند.

این کارخانجات با توجه به اینکه صنایع مختلف از زئولیت های گوناگونی استفاده می کنند آنها را با توجه به نیاز آن کارخانه ها تولید و فراوری کرده و در بسته های مختلف آماده ارائه قرار داده اند. برای اینکه زئولیت خام فرآوری نشده به زئولیت پرعیار و قابل مصرف در صنعت تبدیل شود باید از تجهیزات بسیار پیشرفته ای در کارخانجات استفاده کرد .( خرید زئولیت مرغوب با قیمت درب کارخانه)

برخی از این تجهیزات و ماشین آلات قدرت بسیار بالای خرد کنندگی دارند این ماشین آلات قادر هستند قطعات بسیار بزرگ سنگ زئولیت را از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند خرد کرده و پس از جدا کردن ناخالصی های آن در قطعات مختلف به صورت جداگانه بسته بندی می کنند. به عنوان مثال برای کشاورزی از زئولیت های با دانه بندی های ریز استفاده می کنند بنابراین کارخانجات و ماشین آلات باید بتوانند قطعات بزرگ زئولیت را به دانه بندی های ریز و یکنواخت تبدیل کنند تا آماده استفاده توسط کشاورزان قرار گیرد.

ؤ
معدن زئولیت قم

نمایندگی خرید و فروش زئولیت مرغوب کشاورزی در استان تهران و سایر استانها

از آنجایی که معادن زئولیت فقط در استان‌های سمنان و قم وجود دارد بسیاری از کشاورزان، دامداران و سایر صنایع که از زئولیت استفاده می کنند و در مناطق بسیار دور از این دو استان ساکن هستند ممکن است دسترسی به این دو استان و خرید زئولیت برایشان دشوار باشد. بنابراین در هر شهر و استان در ایران تعدادی نمایندگی خرید و فروش زئولیت معدنی که وابسته به استان های قم و سمنان می باشند تاسیس شده است.

اکثر این نمایندگی ها در استان تهران قرار دارد زیرا اکثر تاجران و خریداران به این استان رفت و آمد زیاد دارند و تهران به عنوان پایتخت تجاری و اقتصادی ایران می باشد از این لحاظ در استان تهران می توان تمامی نمایندگی های مربوط به مواد معدنی مختلف از جمله زئولیت را یافت اما در استانهای دور نیز نمایندگیهای وجود دارند تنها تفاوتی که وجود دارد این است که قیمت هایی که در این نمایندگی ها برای کشاورزان عرضه می شود از قیمت‌های استان های قم و سمنان که دارای ذخایر زئولیت هستند بسیار بالاتر است.

خرید زئولیت مرغوب از این نمایندگی ها برای کشاورزان ممکن است هزینه های سنگینی را بابت خرید زئولیت در استان های همجوار خود به جز استان قم و سمنان بپردازند دلیل بالا بودن قیمت زئولیت در آن استان ها این است که این نمایندگی ها علاوه بر اینکه هزینه های حمل و نقل را به قیمت زئولیت افزوده اند درصدی هم برای سود بیشتر بر روی قیمت کشیده اند.  برای همین قیمت زئولیت در سایر استان ها بالا می باشد.

خرید زئولیت مرغوب
زئولیت پتاسیم صادراتی

تعریف زئولیت معدنی از نظر علم کانی شناسی

زئولیت معدنی برای اولین بار در سال ۱۷۵۶ توسط کانی شناس معروف سوئدی به نام  آکسل فردریک کرونستد کشف شد. نام آن را تنگ جوشان نهادند زیرا وقتی که زئولیت معدنی را در معرض حرارت بالا قرار می دادند از آن بخار بیرون می آمد. این کانی از عناصر آلومینیوم سیلیسیم اکسیژن و بسیاری از عناصر ریز مانند پتاسیم سدیم کلسیم آهن منگنز و غیره تشکیل شده است.

خاستگاه تشکیل زئولیت معدنی به گوشته فوقانی بازمیگردد. در گوشته عناصر آلومینیوم و سیلیسیم به صورت مذاب بوده و بر اثر فشار های لایه های فوقانی و همچنین گازهای داخل زمین این عناصر همراه با گازها از نازک ترین قسمت پوسته زمین که در اعماق اقیانوس ها قرار دارند خارج می شود و در آنجا با اکسیژن ترکیب شده و اولین زئولیت ها را تشکیل می دهند.

سپس با عناصر مختلف پیوند های شیمیایی برقرار کرده و انواع زئولیت را به وجود می آورند. بیش از ۷۰ نوع زئولیت معدنی کشف شده که کاربرد بسیاری از آنها هنوز ناشناخته است. فقط ۲۰ نوع از آنها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است مهمترین آنها که ارزش اقتصادی  بالاتری نسبت به بقیه دارد زئولیت کلینوپتیلولیت نام دارد. دسته دیگر زئولیت ها که توسط انسان ساخته می‌شود زئولیت های سنتزی یا مصنوعی می نامند. بیش از ۲۰۰ نوع زئولیت مصنوعی در آزمایشگاه ها ساخته شده است چه کاربرد های صنعتی بسیار زیادی دارند.

خرید زئولیت مرغوب
زئو پتاس صادراتی

کاربرد زئولیت معدنی در کشاورزی و اصلاح خاک

خرید زئولیت مرغوب  کاربردهای زیادی در صنایع مختلف از جمله کشاورزی دارد صنعت کشاورزی شامل بخش های بسیار زیادی است که هرکدام دارای قسمت‌های مختلفی بوده . زئولیت معدنی در تمامی این بخش ها استفاده های ویژه ای دارد. اولین و کاربردی ترین استفاده زئولیت در بخش کشاورزی اصلاح خاک می باشد کشاورزان به دلیل استفاده های بیش از حد از خاک موجب آسیب دیدگی و فقر خاک از نظر تامین مواد مغذی می شوند.

همچنین کشاورزان ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی و سموم جهت دفع آفات موجب آسیب دیدن خاک شده و در نتیجه با گذشت زمان این خاکها حاصلخیزی خود را از دست داده و دچار فقر عناصر مغزی می شوند. برای اصلاح این نوع خاک ها در گذشته از مواد مختلفی استفاده می کردند که هزینه‌های بسیار سنگینی برای کشاورزان داشت اما امروزه با کشف زئولیت معدنی و شناخت خواص آن انقلابی در کشاورزی رخ داده است.

اولین گام های موثر زو.لیت اصلاح این خاک ها میباشد زئولیت معدنی تمامی عناصری را که خاک به آنها نیاز دارد تامین کرده و همچنین سمومی که که بر اثر استفاده از کودهای شیمیایی و سم پاش ها در خاک رسوب کرده اند تجزیه نموده و از بین میبرد. همچنین زئولیت ph خاک را نیز تنظیم کرده و موجب می شود که گیاهان تمامی عناصر مورد نیاز خود را که در خاک نهفته است به آسانی جذب کنند . مهمترین کاربرد زئولیت ذخیره آب می باشد زئولیت آب های مازاد را جذب کرده و از هدر رفتن آنها جلوگیری میکند و موجب صرفه جویی ۵۰ درصد در آبیاری می شود.

خرید زئولیت مرغوب
زئولیت پودری

خرید زئولیت مرغوب مخصوص مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی

یکی از مهمترین دغدغه های مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی خرید زئولیت مرغوب است. همانطوری که قبلاً نیز اشاره شد انواع مختلف زئولیت وجود دارند که هر کدام کارایی های خاص خودشان را دارند . مراکز پرورش دام و طیور نیز زئولیت خاصی نیاز دارند که تمامی مواد مغذی را برای پرورش دام و طیور تامین کند مهمترین استفاده این مراکز استفاده از زئولیت به عنوان خوراک و همچنین به عنوان بستر می باشد.

معمولاً بستر مراکز پرورش دام و طیور دارای مقادیر بسیار بالایی از گازهای آمونیاک است گاز آمونیاک از بدن دام و طیور همراه با فضولات خارج میشود این گاز در فضا پخش شده و موجب بروز بیماری‌های گوارشی و تنفسی در میان دام و طیور و آبزیان صنعتی می گردد. زئولیت معدنی به کمک خواص جذب سطحی بالایی که دارد آمونیاک را جذب کرده و مشکلات تنفسی و گوارشی بسیاری از این دام و طیور را رفع می کند.

خرید زئولیت مرغوب
زئولیت خوراکی

همچنین پرورش دهندگان در هر وعده غذایی به میزان ۵ درصد زئولیت پودر شده را به جیره غذایی دام اضافه می کنند این عمل باعث می شود که زئولیت در شکمبه آنها گاز آمونیاک را جذب کرده و باکتری هایی را که مسئول هضم غذا در شکمبه حیوانات می باشند فعالیت خود را بیشتر کنند. این باکتری ها همراه با جذب غذای آغشته به زئولیت نشاسته تولید می کنند.

نشاسته موجب تولید گلوکز می شود گلوکز هم منبع بسیار غنی انرژی گلبول‌های خون هستند. گلوکز باعث افزایش شیر دهی گاوهای شیرده و همچنین پروار شدن این گاوها و سایر نشخوارکنندگان می گردد. در طیور هم باعث افزایش رشد تخمگذاری در مرغ ها و پرندگان دیگر گردیده و موجب پروار تر شدن طیور نیز می گردد.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارشات: 09120526163

وبسایت رسمی مجموعه ایران کانی: www.zeolile.ir

خرید زئولیت مرغوب
زئولیت کلینوپتیلولیت عیار 95

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *