خرید و فروش زئولیت کشاورزی و دامی بین کشاورزان و دامداران هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است. بسیاری از کشاورزان و دامداران هنوز از خواص زئولیت آگاه نیستند. خرید زئولیت کشاورزی برای کشاورزان و دامداران تاثیرات بسیار بزرگی خواهد گذاشت .بسیاری از کشاورزان که در مناطق بیابانی زندگی می کنند و از کمبود آب و گرمای زیاد هوا همیشه در رنج هستند با استفاده از زئولیت می توانند 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده و دوبرابر محصول سال قبل برداشت کنند.

خرید و فروش زئولیت کشاورزی و دامی یکی از نقاط عطف کشاورزان خواهد بود . مشکلات بسیار زیادی که کشاورزان و دامداران با آنها مواجه هستند مانند کیفیت نامرغوب محصولات کشاورزی، آفات گیاهی،خشکسالی و کمبود آب ، گرمای شدید هوا و بسیاری از مشکلات دیگر که همیشه کشاورز در تمام طول زندگی خود با آنها روبرو بوده است.

دامداران هم مشکلات بسیار زیادی دارند که باعث شده است در بسیاری از مواقع ضررهای سنگینی مانند تلف شدن  دام ، بیماریهای مهلک گوارشی و تنفسی، بی اشتهایی و عدم شیردهی  دام محیط های نامناسب اصطبلها و مراکز نگهداری دام و بسیاری از مشکلات دیگر که همیشه دامداران با آنها دست و پنجه نرم می کنند.

خرید و فروش زئولیت کشاورزی
خرید و فروش زئولیت کشاورزی

مراکز خرید و فروش زئولیت کشاورزی و دامی در ایران

مراکز خرید و فروش زئولیت کشاورزی در ایران بسیار زیاد  است و در بسیاری از آنها زئولیت مرغوب و باکیفیت به کشاورزان و دامداران و مراکز پرورش آبزیان و طیور عرضه می شود و منتها بسیاری از کشاورزان هنوز با زئولیت معدنی آشنا نبوده و از مزایای آن اطلاعی ندارند. ایران کشوری پر از منابع معدنی است که اگر از این موهبتهای الهی به درستی استفاده نکنیم موجب ضرر و زیانهای بسیاری خواهیم شد.

نمایندگان خرید و فروش زئولیت کشاورزی در همه جای ایران وظیفه دارند تا این ماده معدنی ارزان و پرکاربرد را به کشاورزان و دامداران و سایر صنایع به درستی معرفی کرده و آنان را از مزایای و کاربرد های بیشمار این ماده مغذی آشنا کنند. زئولیت معدنی رای کشاورزان و دامداران حکم مروارید در دل دریا را دارد. اگر از آن به درستی استفاده کنند شاهد رشد بسیار چشمگیر در کشاورزی و دامداری و سایر صنایع خواهند بود.

بسیاری از کشاورزان این بهانه را دارند که هزینه های حمل و نقل زئولیت برای راههای دور بسیار سنگین است و از عهده پرداخت هزینه های حمل و نقل آن نمی توانند برآیند. اگر این دسته از کشاورزان و دامداران با نگاهی روشن بینانه آینده را ببینند خواهند دید که ممکن است هزینه های حمل و نقل برای کشاورزان بسیار سنگین باشد اما در دراز مدت چندین برابر آن هزینه به جیبشان باز خواهد گشت.

خرید و فروش زئولیت کشاورزی
زئولیت کشاورزی

زئولیت معدنی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

زئولیت معدنی یک کانی یا یک ماده معدنی تنها نیست بلکه یک گروه بزرگ است که از هفتاد نوع ماده معدنی با ترکیبات مختلف ولی مشابه تشکیل شده است .به این هفتاد گونه ماده معدنی زئولیت یا زئولیتها می گویند. بنابراین زئولیتها در طبیعت 70 گونه هستند. خواص بسیاری از آنها هنوز شناخته نشده است و دانشمندان و کارشناسان با دقت تمام در آزمایشگاهها مشغول کشف و شناسایی خواص زئولیتها هستند.

حدود 12 گونه از زئولیتها شناسایی شده و در صنایع مختلف بکار برده می شوند.در اینجا مهمترین زئولیتهای شناخته شده را به اختصار برایتان معرفی می کنیم. این زئولیتها عبارتند از :آنالیسمNaAlSi2O6.H2O، ناترولیت Na2Al2Si3O10.2H2O، اسکولسیتCaAl2Si3O10.3H2O، تامسونیت NaCl2Al5H20.6H2O، هیولاندیت Ca2Al4Si14O36.12H2O ، فیلیپسیت (K2.Na2.Ca)(Al2Si6)O16.6H2O، هارموتوم (K2.Ba)(Al2Si6)O16.6H2O، استیلبیت (Na2.Ca)(Al2Si7)O18.7H2O، شابازیت (Na2Ca)(Al2Si4)O12.6H2O، لامونتیت Ca(Al2Si4)O12.6H2O، موردنیت (K2.Na2.Ca)(Al2Si10)O24.7H2O، کلینوپتیولیت K2Na2Ca2(Si29A17)O72.24H2O

با توجه به مهمترین زئولیتهایی که اشاره شد پی می بریم که این مواد معدنی از اسامی و نامهای متفاوت ولی خواص تقریبا مشابهی برخوردار هستند . تنها محل تشکیل و ترکیب برخی کانیهای آن باعث نامگذاریهای متفاوت شده است.

خرید و فروش زئولیت کشاورزی
زئولیت دانه بادامی کشاورزی

مهمترین نمایندگی های خرید و فروش زئولیت کشاورزی و دامی در ایران

ایران دارای ذخایر بسیار زیادی از مواد معدنی پرکاربرد از جمله زئولیت معدنی می باشد . زئولیت به دلیل کثرت در ایران دارای قیمت فوق العاده ارزانی می باشد . بسیاری از کشورهای جهان که از کمبود موادمعدنی دارند مجبور هستند برای خرید زئولیت و سایر مواد معدنی به کشور هایی مثل ایران سفر کنند و اقدام به وارد کردن انواع مواد معدنی نمایند.

نمایندگی های خرید و فروش زئولیت کشاورزی شامل تمامی معادن و کارخانه ها و شرکتهایی می باشد که به تولید، فراوری و ارسال آنها به دست مصرف کنندگان می باشد . ممکن است بسیاری از این نمایندگان دلال باشند ممکن است معدن دار و یا کارخانه دار باشند . همه اینها اشخاص و یا شرکتهایی هستند که مبادرت به خرید و فروش زئولیت کشاورزی و ارسال آنها به دست کشاورزان و دامداران می کنند.

همه نمایندگانی که در پاراگراف قبل به آن اشاره شد ممکن است زئولیت مرغوب و یا نامرغوب را به دست مصرف کنندگان برسانند. ممکن است تولید کننده زئولیت نامرغوب تولید کند ولی دلال و واسطه از ارائه آنها خود داری کرده و زئولیت مرغوب به دست مصرف کنندگان برساند. و یا بلعکس ممکن است تولیدکننده زئولیت مرغوب تولید کند ولی واسطه و دلال کیفیت آن را دستکاری کند و به دست کشاورزان برساند.

خرید و فروش زئولیت کشاورزی
زئولیت کلوخه پتاسیم

خرید و فروش زئولیت کشاورزی و حمل و نقل آن به نقاط دور

همان طور که در بند قبل اشاره شد خرید و فروش زئولیت کشاورزی ممکن است به این راحتیها نباشد و زئولیت از زمان تولید تا زمان رسیده به دست مشتری با نشیب و فراز های بسیاری زیادی روبرو شود. کشاورزان و دامداران نیاید هنگام خرید مواد معدنی از جمله زئولیت مرتکب اشتباه شوند . زیرا تنها کسانی که در اثر این اشتباه متضرر خواهند شد کشاورزان و دامداران می باشند.

کشاورزان و دامداران قبل از خرید باید به مراکز عرضه زئولیت معدنی مراجعه کرده و در باره نوع زئولیت و انواع آن و نحوه سفارش و غیره تحقیقات نموده و پس از حصول اطمینان از نوع محصول در خواستی با کمک مشاوران و کارشناسان اقدام به سفارش و خرید نمانید. معمولا در هر شهری نهاد های کشاورزی و ارگانهای مربوط به کشاورزی و جهاد سازندگی وجود دارد . انها با مراجعه به آنجا و کمک گرفتن از کارشناسان می توانند در خرید زئولیت احتیاط نموده و بهترین کیفیت را خریداری نمایند.

معمولا حمل و نقل ماده معدنی زئولیت به نقاط دور از معدن بسیار پرهزینه بوده و کشاورزان توانایی پرداخت کرایه حمل را ندارند. اما اگر اقدام به خرید دسته جمعی نمایند قادر خواند بود زئولیت را بصورت اشتراکی خریده و از آن استفاده نمایند. شایان الذکر است که همه هزینه هایی که در راستای تهیه زئولیت می پردازند در مدت زمان کوتاهی چندین باب آن مبالغ را به دست خواهند آورد. زیرا زئولیت باعث برداشت فراوان محصول می شود .

خرید و فروش زئولیت کشاورزی
خرید و فروش زئولیت کشاورزی

شناسایی خواص زئولیت کشاورزی برای خرید و فروش

کشاورزان  و دامداران قبل از خرید یا فروش زئولیت کشاورزی باید ایتدا از خواص و مزایای آن آشنایی پیدا کنند و سپس اقدام به خرید از مراکز فروش نمایند. زئولیت معدنی همانطور که در بالا اشاره شد از هفتاد نوع زئولیت طبیعی تشکیل شده است که ماربر دهای متفاوت و گوناگونی دارد. علاوه بر این هفتاد نوع زئولیت طبیعی  بش از 200 نوع هم زئولیت سنتزی یا مصنوعی وجود دارند که روز به روز بر تعداد آنها نیز افزوده می شود.

از آنجاییکه مقاله ما مربوط به زئولیتهای کشاورزی و دامداری می باشد زئولیتهایی که در حیطه این دو صنعت هستند از نوع زئولیتهای طبیعی می باشند. زئولیتهای مصنوعی کاربردهای بسیار زیادی در سایر صنایع مانند صنایع هسته ای ، صنایع تقطیر نفت ، صنایع ساخت تجهیزات پزشکی و  علوم مربوط به ترکیبات و دارو های شیمیایی می باشند . در ارتباط با این علوم هم بزودی مقالات زیادی ارائه خواهیم داد.

زئولیتهای طبیعی انواع مختلفی دارند که بیست نمونه آن در صنایع مورد استفاده قرار گرفته است و سایر نمونه ها در حال تحقیق و بررسی هستند تا کاربرد های انها شناسایی شود. از بین بست نوع زئولیت معدنی 12 نوع آن که در بالا نام برده شد پرکاربردترین نوع می باشند. و از بین این 12 نوع یکی از آنها بسیار مورد استفاده صنایع کشاورزی و دامداری می باشد و آن زئولیت کلینوپتیولیت K2Na2Ca2(Si29A17)O72.24H2O می باشد.

خرید و فروش زئولیت کشاورزی
خرید و فروش زئولیت کشاورزی

معرفی ساختمان بلورین زئولیت کلینوپتیلولیت و خواص آن در صنعت کشاورزی و دامداری

زئولیت کلینوپتیلولیت برای خرید و فروش باید کاملا از بین سایر زئولیتها شناسایی شود . برای این کار باید آنالیز آن در آزمایشگاههای مکانیک خاک به دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا مورد معامله قرار بگیرد. زئولیتها از خانواده آلومینوسیلیکاتها می باشند . این دسته  از مواد معدنی که در اعماق تشکیل می شوند از آلومینیم و سیلیس و اکسیژن  تشکیل شده اند . این سه عنصر وقتی با یکدیگر پیوند  شیمیایی برقرار می کنند زئولیت ها را به وجود می اورند.

آلومینیوم سیلیس هنگام جذب اکسیژن باعث می شوند که اکسیژن نوعی پیوند دو قطبی با دو بار الکترونی منفی در سطح ایجاد پیوند نماید. این بار های منفی تشکیل شده در سطح زئولیت باعث می شود تا سطح زئولیت بشدت باردار شود و تمامی عناصری که دارای خواص کاتیونی با بار مثبت باشند را به سمت خود جذب کند و  با کاتیون های آن پیوند شیمیایی برقرار کرده و عنصر مقابل را از هم متلاشی نماید یا به عناصر دیگر تبدیل کند.

این ویژگی باعث شد  است تا زئولیت معدنی در صنعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شود.  در قسمتهای بعد به اثراتی که این ویژگی می گذارد بیشتر خواهیم پرداخت. ویژگی دیگر زئولیت معدنی منافذ موجود در سطح آن است که همانند اسفنج عمل می کند و قادر است 75 درصد از حجم خود را از مواد معدنی و آب پر کند. این ویژگی در کشاورزی باعث رونق اقتصادی بسیاری از کشاورزان شده است که به آنها در بخشهای بعدی خواهیم پرداخت.

خرید و فروش زئولیت کشاوزری
زئولیت دانه درشت برای کشاورزی

نقش دو ویژگی زئولیت در خرید و فروش و منافع آن در کشاورزی و دامداری

کشاورزان قبل از خرید  یا فروش هر نوع ماده معدنی ابتدا باید از ان شناخت کافی برخوردار شوند . در این بخش به خواص زئولیت کشاورزی بصورت مختصر می پردازیم . همانطور که در قسمت قبل گفته شد سطح زئولیت به واسطه داشتن دوبار الکترونی منفی بشدت باردار می باشد و قادر است سنگینترین عناصر خاک را به خود جذب کرده و پس از گرفتن کاتیونها آن عنصر آن را به ماده دیگری تبدیل کرده و اثرات آن را خنثی کند .

کشاورزان از این ویژگی برای از بن بردن بسیاری از سموم و عناصر سنگین که خاک را آلوده کرده اند استفاده می کنند و همچنین این خاصیت باعث می شود ph خاک تنظیم شده و عناصر  خاک بصورت محلول وارد ریشه گیاهان شوند. ویژگی دوم که در بخش قبل نامبرده شد منافذ بسیار زیاد زئولیت است که همانند اسفنج عمل کرده و باعث ایجاد کاربرد های بسیار در صنایع مختلف شده است.

وقتی که قدرت جذب سطحی و و جود منافذ سطح زئولیت با هم استفاده شوند باعث کاربردهای خاصی در کشاورزی و سایر صنایع می شوند. عناصر مفید و کاتیونهایی مانند فسفر، بور، سدیم، گوگرد، ازت و بسیاری عناصر مفید دیگر توسط جذب سطحی  وارد بدنه زئولیت شده و در منافذ آن ذخیره می شود . به علت چسبندگی زیادی که زئولیت دارد این عناصر در برابر عوامل مخرب محیطی مانند نوز شدید آفتاب و بارش سنگین باران و شسته شدن توسط رواناب  حفظ شده و بصورت بسیار آهسته وارد ریشه گیاهان می شود .

خرید و فروش زئولیت کشاورزی
زئولیت خوراک دام

نحوه خرید زئولیت کشاورزی از معادن و مراکز فروش بصورت مستقیم

در ایران معادن زیادی هستند که به استخراج زئولیت کشاورزی مشغول هستند. برخی از آنها دارای عیار بسیار بالا بوده و برخی نیز از عیار های کمتر یرخوردار هستند. مهمترین معادن زئولیت کشاورزی ایران در استانهای قم و سمنان واقع شده اند. این استانها به دلیل ساختارهای زمین شناسی خاصی که دارند دارای رخنمون لایه ها و رگه های بسیار غنی زئولیت می باشند. زئولیتهای معادن سمنان و قم در سطح جهانی خرید و فروش می شوند.

کشاورزان می توانند به دو طریق از این معادن بصورت مستقیم خرید نمایند.  روش اول بصورت مستقیم است و مختص کشاورزانی است که در نزذیکی معادن زندگی می کنند . روش دوم مختص کشاورزانی است که در مناطق بسیار دور از معادن زندگی می کنند و می توانند بصورت اینترنتی با این معادن ارتباط برقرار کرده و  پس از دریافت مشاوره های رایگان توسط کارشناسان معدن اقدام به خرید نمایند.

برای خرید بصورت اینترنتی کشاورزان و یا دامداران می توانند مشخصات خود را در این وبسایت  نوشته و برای ما ارسال کنند تا کارشناسان با آنها تماس گرفته و پس از ارائه راهنماییهای لازم زئولیت مورد نیاز کشاورزان را در اختیار  انها قرار دهند.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت تماس: 09120526163

 

 

خرید و فروش زئولیت کشاورزی
معدن زئولیت کشاوزری استان قم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *