هویج خوزستان توسط بذرها تکثیر می شود که بسیار کند جوانه می زنند. قبل از کاشت، بذرها باید مرطوب شوند. این عمل با قرار دادن آنها در یک بشقاب و پوشاندن آنها با یک پارچه مرطوب انجام می شود. وقتی جوانه زدند برای کاشت در خاک نهایی آماده می شوند.

آنها را در بهار، پاییز یا زمستان (بسته به گونه ها) در ردیف هایی با فاصله حدود 40 سانتی متر از هم می کارند. هر یک؛ باید دانه ها را کمی فاصله دهید.

هویج خام یک سبزی سرشار از ریزمغذی های بسیار جالب برای سلامتی ماست. از زمان یونان باستان خواص و فواید هویج شناخته شده بود و از آن به عنوان غذا-دارو استفاده می شد.

اگر می خواهید خواص غذایی هویج را کشف کنید، با ارزش غذایی آن و نحوه مراقبت از سلامتی خود آشنا شوید، به خواندن ادامه دهید زیرا این مقاله را به شناخت بهتر هویج اختصاص داده ایم.

آیا هویج چاق کننده است؟ محتوای کالری این سبزی ریشه ای بسیار کم است. هویج در هر 100 گرم تنها 35 کیلو کالری به ما می دهد که کمتر از میوه هایی مانند سیب یا گلابی است. اگر برای کاهش وزن و کاهش وزن رژیم می گیرید ، هر چقدر که می خواهید هویج بخورید زیرا آنها متحدان شما خواهند بود: مغذی، مرطوب کننده هستند و کالری کمی دارند.

فواید هویج منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که در بسیاری از غذاهای با منشاء گیاهی (میوه ها، سبزیجات، دانه ها) وجود دارند که از ما در برابر آسیب هایی که رادیکال های آزاد به سلول های ما وارد می کنند محافظت می کنند و از ما در برابر بیماری ها محافظت می کنند و پیری را به تاخیر می اندازند.

هویج از سلامت قلب و عروق ما محافظت می کند. با توجه به اینکه بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند، مهم است که در برابر بیماری های رایج (حتی در افراد جوان) مانند فشار خون بالا مراقب خود باشیم. این سبزی تاثیر بسیار مثبتی بر روی پوست، بینایی و لثه ها دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *