حمایت از تیم مراقبت های بهداشتی و ارائه مراقبت های گچ گیری یا آتل کششی اغلب بخشی از روال یک پرستار است. حتی ممکن است خودتان مسئول اعمال یا برداشتن گچ ها باشید. انجام موفقیت آمیز این کار می تواند به تسهیل روند بهبودی کمک کرده و به راحتی کلی بیمار شما کمک کند.

همانطور که به تحصیلات پرستاری خود ادامه می دهید، بسیار مهم است که در مورد اهداف خود و اینکه کدام تخصص برای شما بهترین است فکر کنید.

در زیر برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که باید هنگام استفاده از گچ یا آتل رعایت کنید:

دستور پزشک را دوباره چک کنید. مطمئن شوید که پزشک رضایت آگاهانه ای را که در پرونده پزشکی بیمار نیز ثبت شده است، دریافت کرده است.
تجهیزات لازم را بازیابی کنید و بسته های ریخته گری را از نظر نشت هوا بررسی کنید. هویت بیمار خود را با استفاده از حداقل دو شناسه بیمار تأیید کنید.
روش را برای بیمار توضیح دهید.

آتل
بهداشت دست را رعایت کنید و دستکش بپوشید. در صورت مشخص شدن، ناحیه رویه را علامت بزنید. قسمت هایی از بستر بیمار را با یک پد محافظ بپوشانید. زیورآلات را از اندامی که قرار است ریخته گری شود بردارید. پوست اندام آسیب دیده را مشاهده کنید.

به دنبال رنگ، زخم، بثورات یا تحریک غیرمعمول باشید. به دما، رنگ، حرکت، احساس و درد در اندام آسیب دیده توجه کنید. علائم حیاتی بیمار را ارزیابی کنید.
بیمار را از نظر هرگونه علائم درد یا اسپاسم عضلانی ارزیابی کنید. داروهای تجویز شده توسط پزشک را به آنها بدهید.
ارزیابی بعدی را انجام دهید و اگر درد قابل کنترل نیست به پزشک خود اطلاع دهید.
اگر بیمار زخم باز دارد، به پزشک کمک کنید تا یک بی‌حس کننده موضعی تجویز کند، زخم را ببندد و بانداژ را ببندد. سپس با قرار دادن صحیح اندام آسیب دیده بیمار خود طبق دستور به پزشک کمک کنید. معمولاً در یک موقعیت خنثی بی حرکت خواهید شد.
در حالی که پزشک پتو و ملحفه را می پوشد از اندام حمایت کنید. چروک ها را در حین استفاده از این واشر صاف کنید. دستورات پزشک را دنبال کنید و به کمک آنها در بقیه مراحل گچ گیری ادامه دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *