عرق رازیانه خانگی یکی از مؤثرترین کمک‌کننده‌های گوارشی است که دارای خواص ضد اسپاسم عضلات صاف، ضد اسپاسم و معده است. برای کاهش گرفتگی گوارشی، گاز و نفخ بسیار مفید است. روغن‌های فرار موجود در دانه، غشاهای مخاطی دستگاه گوارش را تحریک می‌کنند و تحرک و پریستالسیس را تشویق می‌کنند. روغن های معطر همچنین اثرات ضد اسپاسم و ضد اسپاسم عضلات صاف دارند.

تنتور دانه یا چای برای درمان اسپاسم روده ای که ناشی از شرایطی مانند سندرم روده تحریک پذیر، کولیت اولسراتیو، بیماری کرون، سندرم روده نشت کننده، بیماری سلیاک و کاندیدیاز روده است، موثر است. خواص رازیانه از شیر مادر عبور می کند و قولنج نوزاد را کاهش می دهد.

دانه رازیانه دارای خواص ضد تهوع است، به بهبود آنفولانزای معده، مسمومیت های غذایی، عفونت های گوارشی و خماری کمک می کند. درد ناشی از فتق هیاتال و سوء هاضمه را بی حس می کند. رازیانه احتقان کبد را رفع می کند و یک مکمل مفید برای شرایط ناشی از رکود کبد است.

رازیانه در گلدانه رازیانه مکمل ترکیبات مسهل کننده و مسهل کننده و همچنین فرمول های تلخ گوارشی و کولاگوگ است. چنگ زدن ناشی از گیاهان پاک کننده و ملین قوی تر که برای درمان یبوست استفاده می شود را کاهش می دهد. همچنین از گرفتگی ناشی از خنک کردن گیاهان تلخی که دفع صفرا را از کیسه صفرا تحریک می کنند، مانند کلادونیوم (سلاندین)، سینارا (برگ کنگر فرنگی)، جنتیانا (جنتیان)، یا بربری (انگور اورگان) جلوگیری می کند. تنتور دانه رازیانه را می توان برای اصلاح سختی گیاهان خنک کننده، تلخ و ضد میکروبی در درمان عفونت های گوارشی مانند آنفولانزای معده، مسمومیت غذایی و ژیاردیا ترکیب کرد.

دانه ها خواص خلط آور و ضد سرفه متوسطی دارند. با این حال، اثرات ضد سرفه به اندازه بادیان، پسر عموی رازیانه قوی نیست. در حالی که دانه رازیانه برای درمان بیماری‌های تنفسی ترجیح داده می‌شود، رازیانه را می‌توان به ترکیباتی برای درمان سرفه‌های خشک، هک‌کننده، برونشیت، ذات‌الریه و آسم اضافه کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *