فروش زئولیت مرغوب صادراتی ایران در طول دهه های اخیر رونق زیادی داشته است. در گذشته واژه زئولیت کاملاً برای همه نا آشنا و بیگانه بود ولی با گذشت زمان و مشاهده اثرات زئولیت بسیاری از کشاورزان و مراکز پرورش دام و طیور به این نتیجه رسیدند که زئولیت معدنی یک ماده ارزان قیمت بسیار مرغوب برای رونق اقتصادی آنها می باشد.

در گذشته از مواد شیمیایی مانند گوگرد و انواع کودهای شیمیایی دیگر مانند فسفر ،پتاسیم ،بور، آرسنیک و غیره برای فرآوری کود های کشاورزی و اصلاح خاک استفاده می کردند. این مواد هزینه های بسیار سنگینی را به دنبال داشت لذا بسیاری از کشاورزان قادر به تهیه آن ها نبوده و محصولات کشاورزی آنها نیز از رشد کافی برخوردار نمی شد. ورود زئولیت معدنی به کشور و شناسایی ذخایر آن موجب آشنایی کشاورزان با این ماده معدنی  شد.

کاربردهای آن روز به روز افزایش یافت به طوری که امروزه صنعتگران از زئولیت به عنوان یک ماده معدنی حیاتی یاد می کنند. در کشاورزی هنوز این ماده‌ی معدنی  جایگاه خود را نیافته است. با اینکه بیشترین کاربرد را در کشاورزی دارد ولی از آنجایی که کشاورزان ایرانی به روش‌های سنتی کشت و کار می‌کنند نمی‌توانند  رویه خود را تغییر دهند و ترجیح می دهند با همان روش‌های سنتی ادامه دهند ولی کشاورزانی که با علم روز پیش می روند روز به روز از نظر اقتصادی رونق یافته و شاهد پشرفتهای چشمگیری در صنعت کشاورزی خود هستند.

فروش زئولیت مرغوب
معدن زئولیت قم

فروش زئولیت مرغوب صادراتی ارزان

فروش زئولیت مرغوب صادراتی ارزان قیمت در داخل کشور برای بسیاری از صنایع مانند مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی، کارخانجات و مراکز تصفیه آب و فاضلاب، تولید فیلتر های تصفیه هوا و تولید کپسول های اکسیژن ساز، نیروگاه‌های اتمی به عنوان تصفیه کننده زباله های هسته ای و مشتقات نفتی و بسیاری صنایع شیمیایی دیگر از انواع زئولیت ها  می باشد.

زئولیت معدنی در بسیاری از کشورها خریداران زیادی دارد یکی از بزرگ‌ترین خریداران زئولیت معدنی کشور چین است. کشور چین زئولیت خام را از سایر کشورهایی مانند ایران خریداری کرده و پس از فرآوری و تبدیل آنها به زئولیت های سنتزی و طبیعی با قیمتهای چند برابر کشور همان کشورها می‌فروشد فناوری و تکنولوژی تولید زئولیت های مصنوعی هنوز در ایران کشف نشده و کشور ایران زئولیت‌های مصنوعی خود را از چین وارد می‌کند .

در کشور ایران هنوز  زئولیت‌ طبیعی  جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. بسیاری از کشاورزان از خرید زئولیت طبیعی به جای کودهای شیمیایی گران‌قیمت طفره می روند این ماده معدنی خواصی دارد که  کودهای شیمیایی آن را ندارند. زئولیت مواد مضر نداشته  بلکه هیچ ضرری هم برای خاک و کود و زمین و گیاه به همراه ندارد .فرآیند اصلاح خاک یک فرآیند پیچیده است که زئولیت معدنی به تنهایی قادر به انجام آن است در صورتی که کود های شیمیایی در خاک فرایندهای طولانی را باید طی نمایند.

فروش زئولیت مرغوب
زئولیت اکواریوم

خرید و فروش زئولیت مرغوب ارزان در داخل کشور

خرید و فروش  زئولیت مرغوب با قیمت ارزان در داخل کشور با افت و خیزهای بسیار زیادی همراه است. از آنجایی که بسیاری از کشاورزان این مواد معدنی را به درستی نمی شناسند و تنها تبلیغات آن را توسط دلالان و واسطه‌ها دیده‌اند به ناچار مجبور می‌شوند که زئولیت‌ها را از دلالان  خریداری کرده و استفاده کنند و خریداران و واسطه‌ها نیز زئولیتها را با قیمت‌های  چند برابر و کیفیت های نامرغوب به کشاورزان عرضه کرده و موجب می‌شوند که کشاورزان از این ماده معدنی آسیب ببینند ا و دیگر هرگز آن را خریداری نمایند و ترجیح دهند که به آن روشهای سنتی کشاورزی کنند.

این دلالان بازار سیاه در تمامی مواد معدنی دیگر وجود دارد و باعث فساد اقتصادی در داخل کشور می گردد . روشهای خرید اینترنتی به صورت مستقیم از معادن و مراکز تولید زئولیت معدنی باعث شده است که دست دلالان و واسطه‌گران بازارهای سیاه کوتاه شده و کشاورزان بتوانند به طور مستقیم با معادن و مراکز تولید زئولیت  آشنا شده و از آنها خریداری نمایند.

روش های اینترنتی یکی از بهترین روش‌های در حال حاضر است که توانسته است طی دهه‌های اخیر از رشد بسیار بالایی برخوردار شود .دسترسی آسان کاربران به اینترنت و تهیه محصولات اینترنتی باعث شده است که سرعت رشد صنایع  در تهیه محصولات و مواد اولیه چندین برابر شود و دلالان نیز به واسطه اینترنت کسب و کار خود را از دست دهند .

فروش زئولیت مرغوب
زئولیت کلوخه

خرید زئولیت مرغوب برای اقلیمهای مختلف آب و هوایی ایران

خرید زئولیت مرغوب و ارزان از مراکز تولید زئولیت به نحوی است که امکان استفاده آن در تمامی اقلیم های ایران میسر می باشد. هر نبخش از ایران در داخل کشور دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است که از نظر آب و هوا و خاک و ویژگیهای زمین شناسی اختلافات زیادی با اقلیم های دیگر دارد.

به عنوان مثال بسیاری از مناطق ایران کویری بوده و خاک این مناطق از نظر عناصر معدنی بسیار ضعیف میباشد.  در پاره‌ای از نقاط ایران آب و هوا به صورت سرد و مرطوب بوده و دارای آب معدنی شیرین و خاک حاصلخیز می باشد. برخی از مناطق ایران هم گرم و مرطوب بوده و بارش های زیادی را سالیانه دارد. زئولیت معدنی به وسیله خواصی که دارد قادر است در تمامی این مناطق خاکهای فقیر را از نظر تامین عناصر معدنی غنی کرده و موجب اصلاح کامل خاک و رونق کشاورزی در این منطقه مناطق گردد.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ژولیت معدنی ذخیره آب و رطوبت هوا در خود است این خاصیت باعث می شود که کشاورزان تا ۵۰ درصد در آبیاری صرفه جویی نمایند و همچنین از هدر رفتن آب توسط گرمای شدید خورشید جلوگیری به عمل می آورد زئولیت معدنی خواص مختلفی دارد که در همین مقاله به آنها خواهیم پرداخت و با کاربردهای مختلف آن در صنایع گوناگون آشنا خواهیم شد.

فروش زئولیت مرغوب
زئولیت پتاسیم

تعریف زئولیت معدنی از دیدگاه علم زمین شناسی

مراکز فروش زئولیت مرغوب کشور  توسط زمین شناسان و کارشناسان برجسته مورد ارزیابی قرار می‌گیرند  به نحوی که از نظر کنترل کیفیت بتوانند  در جایگاه بالایی باشند . تعاریفی که کارشناسان علوم زمین شناسی از زئولیت معدنی ارائه داده‌اند  بدین صورت است : زئولیت معدنی  ازخانواده آلومینوسیلیکات ها می باشد .

آلومینوسیلیکات ها از آلومینیوم ،سیلیسیوم، اکسیژن و سایر عناصر ریز مانند سدیم، پتاسیم ،نیتروژن و غیره تشکیل شده است. زئولیت برای اولین بار در سال ۱۷۵۶ توسط کانی شناس معروف سوئدی به نام اکسل فردریک کرونستد کشف شد.  نام زئولیت را سنگ جوشان نامیدند. زیرا در مجاورت حرارت از آن بخار خارج می شد. رنگ این ماده معدنی سفید تا خاکستری می باشد و کاربردهای زیادی در صنایع و مراکز پرورش دام و طیور و کشاورزی دارد.

خواستگاه زئولیت معدنی به گوشته فوقانی بازمی گردد بدین صورت که عناصر آلومینیوم  به صورت مذاب در گوشته به دور هسته در حال گردش هستند  و در اثر فشارهای طبقات فوقانی گازهایی که از اعماق خارج می شود این عناصر را  به خارج از گوشی هدایت کرده و با اکسیژن پیوند شیمیایی بر قرار می‌کند در نتیجه اولین زئولیت های ساده در اعماق اقیانوس ها  تشکیل می گردد.

فروش زئولیت مرغوب
زئولیت بادامی پتاسیم

ساختار بلورین زئولیت معدنی و خواص آنها از نظر علم کانی شناسی

طبق تعریفی که کارشناسان مراکز فروش زئولیت مرغوب از این ماده معدنی ارائه داده‌اند ساختار زئولیت معدنی از آلومینیوم سیلیسیوم اکسیژن و سایر مواد و عناصر دیگر مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر و غیره تشکیل شده است . آلومینیوم و سیلسیوم هنگام واکنش با اکسیژن پیوندهای دو قطبی ناقصی را به وجود می‌آورند این پیوند های ناقص باعث باردار شدن سطح زئولیت می گردد.

واکنشهایی شیمیایی که بر اثر  این پیوند به وجود می‌آیند از نوع دوقطبی بوده و بسیار قوی می باشد و هر عنصری که دارای بار مثبت باشد به سمت خود جذب کرده و آن را در داخل بدنه متخلخل زئولیت ذخیره می کند. این فرایند را تبادل کاتیونی یا جذب سطحی می نامند.

بسیاری از کاربردهای که زئولیت در صنایع مختلف اعم از کشاورزی، مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی از خود ارائه داده است به واسطه همین تبادل کاتیونی انجام میگیرد .خاک هایی که دارای عناصر سنگین و سمی می باشد به واسطه تبادل کاتیونی زئولیت تجزیه شده و اثر منفی آن ها کاملا دفع  می گردد در نتیجه خاک اصلاح شده و مورد استفاده قرار می گیرد. تبادل کاتیونی باعث جذب رطوبت هوا خاک می گردد که در مبحثهای پیشین به آنها اشاره شد.

فروش زئولیت مرغوب
زئولیت کشاورزی

تقسیم بندی انواع زئولیت ها از نظر ساختار بلورین

مراکز خرید و فروش زئولیت های مرغوب دارای انواع زئولیتهای معدنی و سنتزی میباشد . همانطور که گفته شد زئولیتها از نظر ساختارهای بلورین به دو دسته زئولیتهای معدنی و زئولیتهای سنتزی یا مصنوعی تقسیم می شوند. زئولیتهای معدنی شامل انواع زئولیتهایی هست که دارای  واکنش شیمیایی آلومینیوم و سیلسیوم  با عناصر دیگر است . میزان در صد عناصر دیگر در زئولیت باعث ایجاد انواع آنها در طبیعت گردیده است .

طبق بررسیهایی که سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی انجام داده است بیش از هفتاد نوع زئولیت معدنی در کره زمین وجود دارد. از میان این هفتاد نوع تنها بیست نوع آن دارای کاربرد های اقتصادی بوده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است . مهمترین زئولیتهایی هم که از میان اینها بیشترین کاربرد را در صنایع داشته اند  عبارتند از:

آلومینوسیلیکات سدیم،آنالسیم، ادینگتونیت، استیلبیت،اطلسی (رنگ)،تامسونیت، زئولیت، شابازیت، فیلیپسیت، کلینوپتیلولیت، گملینیت، لاجوردی، لومونتیت، مزولیت، موردنیت، ناترولیت، هارموتوم، هولاندیت

از بین زئولیتهای یاد شده مهمترین زئولیت کلینوپتیلولیت می باشد. این زئولیت نه تنها بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد بلکه فرارانترین زئولیت معدنی نیز به حساب می آید.دسته دوم زئولیتهای مصنوعی یا سنتزی نام دارند. این زئولیتها توسط فراروی زئولیتهای طبیعی در شرایط آزمایشگاه ساخته می شوند و بیشتر کاربرد های صنعتی مانند صنایع هسته ای ، تولید مواد شیمیایی ، استفاده در کارخانجاتی مانند تقطیر مشتقات نفتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

فروش زئولیت مرغوب
زئولیت پودری

کاربرد زئولیتهای معدنی در اصلاح و تنطیم ph خاکهای کشاورزی

مراکز فروش زئولیت مرغوب صادراتی کشور در رابطه با اصلاح خاک های کشاورزی انواع خاصی از زئولیتها را ارائه می‌کنند که با خاک های مورد نیاز در اقلیم های مختلف ایران همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال های مناطق بیابانی و خاکهای مناطق معتدل و سرد از نظر عناصر معدنی دارای تفاوت هایی می باشند و اگر آنها را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهیم دارای ph متفاوت خواهند بود.

اکثر خاک های بیابانی دارای خواص قلیایی بوده و برخی از عناصر مانند آهن و منگنز نمی‌توانند در این خاک ها توسط گیاهان جذب شوند. در مناطق بارانی هم خاک ها از نوع اسیدی بوده و عناصری مانند پتاسیم و مولیبدن در این خاک آن می‌تواند توسط گیاهان جذب شود .عناصر یاد شده برای رشد گیاهان بسیار ضروری است و فقدان هر کدام از این عناصر موجب از بین رفتن گیاهان و محصولات کشاورزی خواهد شد.

بنابراین قبل از کشت باید خاک مورد نظر را در آزمایشگاه بررسی کرده و عناصر آن را مورد ارزیابی قرار دهیم . زئولیت معدنی با تنظیم ph خاک میزان اسیدیته یا قلیایی بودن خاک را کاهش داده و منجر می شود تمامی عناصر در خاک قابل جذب توسط ریشه گیاهان شود.  همچنین خاک هایی که دچار فقر عناصر معدنی هستند توسط خود زئولیت و خواص  تبدل کاتیونی یا جذب سطحی آن  بازیابی می گردد و خاک مورد نظر کاملا اصلاح شده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

فروش زئولیت مرغوب
زئولیت پتاسیم کلوخه

 فروش زئولیت مرغوب ویژه مراکز پرورش دام و طیور

یکی از مهمترین اقداماتی که کارخانجات و معادن کارخانجات و معادن تولید زئولیت معدنی انجام می‌دهند فروش زئولیت مرغوب ویژه صنایع و مراکز پرورش دام و طیور است .مهمترین کاربرد زئولیت معدنی در این مراکز از بین بردن بیماریهای تنفسی و گوارشی و پوستی از میان دام و همچنین تغذیه مناسب آنها است.

زئولیت معدنی برای اینکه بتواند در دام و طیور و آبزیان مورد استفاده قرار گیرد باید به دو نوع فرآوری شود زئولیت پودری و زئولیت دانه بندی شده. زئولیت دانه بندی شده را در بستر حیوانات به میزان ۵ سانتی متر در کف اصطبل ها می ریزند این زئولیت وظیفه حذف ویروس ها و قارچ های مولد بیماری های پوستی و همچنین وظیفه جذب آمونیاک خارج شده از فضولات حیوانات را برعهده دارند آمونیاک گازی است که باعث بروز بیماری‌های تنفسی می‌گردد تولید با جذب و دفع آمونیاک باعث تهویه هوای اصطبل ها شده و بیماری‌های تنفسی از بین می‌رود.

نوع دوم زئولیت پودری است که به عنوان غذا در جیره غذایی دام افزوده می گردد این زئولیت در شکمبه حیوانات وظیفه جذب گاز آمونیاک و دفع آن می شود با جذب و دفع گاز آمونیاک میکروارگانیسم های موجود در شکمبه دام به ویژه نشخوارکنندگان هضم مواد غذایی را با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می دهند. همچنین زئولیت باعث تولید گلوکز در شکمبه شده و به عنوان مهمترین منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. گلوکز باعث افزایش شیردهی نشخوارکنندگان و پروار شدن آنها می گردد.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارشات: 09120526163

وبسایت رسمی مجموعه ایران کانی: www.100zeolile.ir

فروش زئولیت مرغوب
زئولیت دانه ریز

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *