دانه های لوبیا چیتی پهن را باید مستقیماً در خاک باغچه یا در بسترهای مرتفع به عمق یک اینچ (2.5 سانتی متر) با فاصله حدود دو اینچ (5 سانتی متر) از هم بکارید. فاصله ردیف ها باید 18 تا 36 اینچ (46 تا 91 سانتی متر) باشد.

پرورش انواع لوبیاهای کوهنوردی یا لوبیا چشم بلبلی برای رشد مناسب نیاز به قائم دارد.

برخی از آفات رایج لوبیا شامل شته ها ، سوسک ها و کنه های عنکبوتی هستند. بیماری های رایج شامل طاعون باکتریایی ، ویروس موزاییک و کپک سفید می باشد. در حالی که گیاهان لوبیا در حال رشد هستند، مهم است که به طور منظم علف های هرز و برگ های پیر را حذف کنید .

اطلاعات دقیق تر در مورد رشد لوبیا در باغ را می توان یافت. در سال 2011، بیش از 23 میلیون تن لوبیا خشک در سراسر جهان برداشت شد که کشورهای اصلی تولیدکننده آن چین ، هند ، میانمار و برزیل بودند.

از آنجایی که انواع مختلف لوبیا به عنوان نماد غذاهای منطقه ای مختلف شناخته شده اند، صنعت کنسرو در حال توسعه سهم قابل توجهی از لوبیاهای کنسرو شده و پیش فصل است.

سال 2016 از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با هدف افزایش آگاهی در مورد فواید سلامتی لوبیا خشک و تقویت تولید و تجارت آن به عنوان سال جهانی حبوبات اعلام شد .

غذای حیوانات. از برگ های خشک شده، غلاف های کوبیده شده و ساقه انواع لوبیا نیز به عنوان علوفه دام یا سوخت پخت و پز استفاده می شود. لوبیا بسیار بیشتر از طعم و پروتئین گیاهی است. این حبوبات به تنظیم حرکات روده، کنترل سطح قند خون و بهبود سلامت چشم با هر لقمه کمک می کنند.

صدها نوع موجود امکان آماده سازی آشپزی بی پایان را فراهم می کند و امکانات را فقط با خلاقیت محدود می کند. لوبیا پخته شده در وعده های معمولی برای مصرف انسان بی خطر است. با این حال، مصرف آنها برای درمان هر گونه بیماری یا بیماری مداوم توصیه نمی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *