خرید زئولیت کشاورزی از معادن قم برای کشاورزانی که از استانهای مرکزی و جنوبی کشور هستند بسیار باصرفه می باشد . معادن قم یعد از سمنان یکی از بزرگترین معادن زئولیت کشاورزی کلینوپتیلولیت می باشد که دارای ذخیره بالایی از انواع زئولیت می  باشد . استانهایی مانند اصفهان و شیراز که بسیار از سمنان دور هستند حتما حتما پیشنهاد می کنیم که زئولیت کشاوزی مورد نیاز خود را از استان قم تهیه کنند.  کشاورزان برای خرید فقط کافیست تا  مشخصات خود را در سایت درج کنند تا کارشتاسان ما با آنها تماس گرفته و راهنماییهای لازم را به انها ارائه بدهند.

مراکز خرید زئولیت کشاورزی در  استان قم که دارای چهار فصل می باشد و هر منطقه ویژگی های خاص خود را از نظر ذخیره مواد معدنی در خود جای داده است برای تسهیل خرید راهکارهایی را ارائه داده است  بتدا به جاذبه های معدنی ااستان می پردازیم . بزرگترین  گنبد نمکی خاور میانه و همچنین بزرگترین معدن منگنز آسیا در استان قم قرار دارد معادن زئولیت هم دارای بالاترین کیفیت می باشد که با استان سمنان برابری می کند.

خرید زئولیت از مرکز قم به صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود که از لحاض قیمت هر دو یکسان هستند . فقط ازلحاض مسافت کشاورزان باید مسافتی را طی کنند که باعث سختی و رنجش انها می شود . با خرید اینترنتی همه این سختیها از بین می رود و کلی زمان برای کشاورزان خریده می شود . لطفا به کلیپ زیرتوجه کنید:

ذخایر زئولیت ایران برای انواع مصارف صنعتی و کشاورزی

ایران در نقطه ای از جهان قرار دارد که دارای ذخایر معدنی بسیار فراوانی است . اگر کشور قادر باشد که از تمامی  ذخایر معدنی خود به بهترین شکل ممکن استفاده نماید ما یک کشور کاملا آباد و بدون نیاز به بیگانه خواهیم داشت. ذخایر معدنی و نانو زئولیت ایران یکی از بزرگترین منابع درآمد اقتصادی ایران می باشد. بزرگترین ذخایر زئولیت ایران در استانهای سمنان و قم می باشد . این دو استان  در دشت مرکزی ایران قرار دارند . که خاستگاه بسیاری از مواد معدنی است.

زئولیت دو خاستگاه: خاستگاه آتتشفشانی  و  خاستگاه دریایی . هر یک از این دو خاستگاه باعث تجمع و دخیره نوع خاصی از انواع زئولیت شده است . هر دو این خاستگاهها در ایران وجود دارد. در خاستگاه آتشفشانی زئولیت در اتاق ماگما بصورت کاملا تدریجی و بسیار آرام متبلور می شود و بلور های زئولیت به آرامی تشکیل می شوند. این نوع زئولیت خالص ترین نوع زئولیت در جهان می باشند زیرا از “انجاییکه فرایند تبلور بسیار آرام بوده است تمامی ناخالصی های آن از آن خارج شده و بلور بصورت کامل تشکیل می شود.

در خاستگاه دریایی که به آن خاستگاه رسوبی هم می گویند رسوبات در انتهای بستر اقیانوسها  به تدریج ته نشین شده بدین صورت که املاح دریا با پیشروی دریا رسوبگذاری کرده اند و بعد از طی میلیونها سال فشار های گرانشی باعث تشکیل رخساره هی زئولیتی گردیده است. این نوع زئولیت هم چون به تدریج صورت گرفته است دارای زئولیت با خلوص بسیار بالا خواهد بود.

خرید زئولیت کشاورزی از قم  برای انواع مضارف کشاوزی همتنند زئولیت سمنان می باشد. زیرا این زئولیتها طی میلیونها سال تکامل ذخیره و قابل استفاده شده اند.

خرید زئولیت کشاورزی از قم
زئولیت مخصوص کشاورزی

تفاوت زئولیت خاستگاه آتشفشانی با زئولیت خاستگاه دریایی

همانطور که گفته شد زئولیت ها با دو خاستگاه تشکیل می شوند. خاستگاه آتشفشانی و خاستگاه دریایی . این دو زئولیت تفاوتهایی دارند که در مصارف مختلف صنعتی ممکن است کاربرد های متفاوتی داشته باشند . در این قسمت بصورت مختصر و کوتاه به کاربرد ها این دو در صنعت می پردازیم:

زئولیت آتشفشانی دارای پتاسیم بالایی می باشد. میزان پتاسیم آن بالای 7 درصد می باشد. همچنین میزان کلسیم ، فسفر و نیتروژن آن هم بالا  می باشد . این نوع زئولیت  برای کشاورزی بسیار مناسب می باشد . به زئولیت خاستگاه آتشفشانی زئولیت شیرین  میگویندکه عاوه بر کشاورزی کاربردهای دیگری نیز دارد که به انها خواهیم پرداخت.

زولیت رسوبی یا دریایی هم به دلیل نوع متفاوت ساختار خود دارای کاربرد های ویژه ای می باشد . در این نوع زئولیت میزان عناصری مانند سدیم ، آمونیوم و ازت آن بالا می باشد  و ساختار متفاوتی را ایجاد می کند که به این نوع زئولیت زئولیت سدیک یا زولیت شور می گویند. عمده مصارف این زئولیت مربوط به بخش صنایع پزشکی و داروسازی می باشد . که در مورد آنها مفصلا مقالاتی ارائه خواهد شد .

خرید کشاورزی قم
تبدیل زئولیت خام به بسته بندی شده

زئولیت شیرین و کابردهای آن در کشاورزی

همانطور که گفته شد به زئولیتی که خواستگاه آتشفشانی داشته باشد زئولیت شیرین می گویند چون دارای موادی مانند پتاسیم ، کلسیم ، نیتروژن بالا بوده  و نمک و سدیم آن بسیار پایین می باشد. زئولیت شیرین را زئولیت پتاسیم یا به اختصار زئو پتاس می گویند . این نوع زئولیت بیشترین مصرف را در کشاورزی دارد و موجب رونق اقتصادی بسیاری برای کشاورزان شده است .

در گذشته که هنوز نام زئولیت برای کشاورزان ناشناخته  و کشف نشده بود استفاده از گوگرد معدنی برای کشاورزان رواج بسیار داشت . گوگرد خواص بسیار زیادی در حاصلخیز کردن خاک کشاورزی داشت  زیرا ویژگیهایی داشت که موجب احیای خاک و کود های دامی می شد . اما گوگرد معایبی هم داشت که کشاورزان قادر به رفع آنها نبودند .

با کشف زئولیت و اکسید گرافن شناخت کاربرد های آن مخصوصا در بخش کشاورزی رونق محصولات کشاورزی ایجاد شد. کشاورزانی که در مناطق خشک و کم آب ایران زندگی می کردند توانستند دوباره محصولات خود را پرورش دهند و زمین های خود را حاصلخیز نمایند . بیشترین بهره را مناطق خشک ایران از زئولیت بردند و باعث حفظ خاک و میوه های بیابانی شدند

خرید زئولیت کشاورزی قم
زئولیت دانه درشت

کاربرد های زئولیت پتاسیم کشاورزی در دشت های خشک و کم باران ایران

دشت های خشک و کم باران ایران به دلیل فقر مواد غذایی دچار بیان زایی می شوند .شن های روان در این دشتها رو به افزایش می رود و باعث ایجاد طوفانهای شن و انواع سیل های مخرب در مواقع بارندگی می شود . این دشتها در گذشته دارای آب و هوای  معتدلی بودند که با گذشت زمان و  افزایش دما و استفاده های بیش از حد کشاورزان از این زمینها باعث از بین رفتن مواد غذایی در خاک شده و به موجب آن بیابانها تشکیل شدند.

کشاورزانی که در این مناطق هنوز به کشت و کار می پردازند معمولا با حفر چاههای بسیار عمیق و استفاده از انواع کود های شیمیایی گران  اقدام به کشت و کار می کنند . با این حال محصولی که در این دشتها با این روشها کاشته می شود گاهی بسیار نارس می شوند و در بازارها خریداران بسیار اندکی دارند . کشاورزان هم مجبور هستند این محصولاتی که با رنج و مشقت بسیار کاشته اند با قیمت های بسیار پایین به دلالها بفروشند .

زئولیت پتاسیم از زمان پیدایش آن کمک بسیار بزرگی برای این دسته از کشاورزان نموده است و زندگی آنها را کاملا دگرگون کرده است .این ماده معدنی به کمک ساختار مولکولی خود خاک مرده و خشک زمینهای بیابانی را مجدد احیا کزرده و آنها را حتی خیلی حاصلخیزتز از زمان اوج خود کرده است . قیمت زئولیت هم نسبت به سایر کود های شیمیایی بسیار ارزان بوده و کشاورزان به راحتی قادر به تهیه آن می باشند .

خریدزئولیت کشاورزی قم
زئولیت عیار بالای کشاورزی

ساختار تشکیل دهنده زئولیت کشاورزی و کاربردهای آن در زمین های زراعی

همانطور که در مطالب قبلی عنوان شد . زئولیت کشاورزی انقلابی در زندگی کشاورزان ایجاد کرده است که هیچ ماده معدنی دیگری تابحال نتوانسته است ایجاد کند .زئولیت بواسطه ساختار و ساختمان ویژه ای که دارد نه تنها در کشاورزی بلکه در بسیازی از صنایع دیگر بسیار پرکاربرد بوده و  از نظر اقتصادی کمک های بسیار زیادی به صنایع مختلف نموده است .

بیش از 70 نوع زئولیت در جهان شناسایی و کشف شده است که هر کدام بواسطه ساختمان درونی خود کارایی های متفاوت و بسیار مفیدی را برای صنایع مختلف داشته اند . از این 70 نوع فقط بیست نوع آن کاربردی هستند و  کاربرد بقیه آنها هنوز به درستی مشخص نشده است . دانشمندان به دلیل با ارزش بودن این ماده معدنی در تلاش هستند تا کاربرد های بقیه زئولیتها را نیز شناسایی کنند  و از آنها بهره ببرند.

در علم کانی شناسی زئولیت را سنگ جوشان نیز نامگذاری کرده اند . این نامگذاری به دلیل ساختمان بلورین آن بوده است .  در کانی شناسی زئولیتها جزو خانواده آلومینو سیلیکاتها دسته بندی شده اند . کانیهایی که به این خانواده تعلق دارند همگی از نظر خصوصیات و ویژگی های ظاهری و باطنی به یکدیگر شباهتهای بسیار نزدیکی دارند . این ویژگی ها در صنایع مختلف کاربرد های ویژه ای دارد که به مرور زمان آنها را بیان خواهیم کرد .

خریدزئولیت کشاورزی قم
زئولیت دانه بندی مخصوص کشاورزی

چه عواملی در ساختار بلورین زئولیت کشاورزی باعث ایجاد کاربرد های خاص آن در صنایع گشته است؟

همانطور که گفته شد تمامی ویژگی هایی که زئولیت در بخش های مختلف صنعت از جمله کشاورزی، دامداری، صنایع آب و فاضلاب ، صنایع پزشکی ، دارو سازی، کاغذ سازی و بسیاری از صنایع دیگر دارد فقط بواسطه ساختمان بلورین آن است . ساختمان بلورین آن هم از خانواده آلومینو سیلیکاتها می باشد . این خانواده دارای کانیهایی می باشد که برای انواع مصارف صنعتی بسیار مفید است و مهمترین آنها زئولیت می باشد .

در ساختمان آلومینوسیلیکاتها سه عنصر مهم وجود دارد که فرم اتصال این سه عنصر به یکدیگر باعث ایجاد چنین کاربرد هایی در بخشهای مختلف گردیده است . این سه عنصر عبارتند از آلومینیوم، سیلیس و اکسیژن.  این عناصر بصورتی در اتصال با یکدیگر هستند که زئولیت را بصورت یک الک یا غربال طبیعی بوجود آورده اند و ساختار بسیار متخلخلی در آن ایجاد شده است. فرمول شیمیایی زئولیت Mx/n[(Al2O3)x(SiO2)y].WH2O می باشد .

همانطور که گفته شد نحوه قرارگیری مولکولها با توجه به این فرمول شیمیایی بصورتی است که ساختار غزبال مانندی را برای زئولیت ایجاد کرده است . علاوه بر این ویژگی عناصر باردار آن در سطح زئولیت قرار گرفته اند که باعث شده اند سطح زئولیت بسیار بار دار شود و سایر عناصر را به سمت خود با قدرت بسیار بالایی جذب و تجزیه کند .

خرید زئولیت کشاورزی قم
زئولیت عیار بالای قم

ساختار مولکولی زئولیت چه ویژگی هایی دارد و چگونه عناصر مختلف را جذب می کند ؟

با توجه به فرمول شیمیایی Mx/n[(Al2O3)x(SiO2)y].WH2O ساختار مولکولی زئولیت دارای چندین ویژگی شده است که زئولیت را بسیار پرکاربردتر از سایر مواد معدنی کرده است. اولین ویژگی آن سطح متخلخل آن است که باعث شده است سطح آن همانند اسفنج عمل کند و حدود 75 درصد از وزن و حجم خود را با جذب مواد معدنی مختلفی که در ادامه در مورد آنها خواهیم پرداخت به درون خود جذب کرده و حفظ کند .

دومین ویژگی سطح باردار آن است که باعث شده عناصر مختلف را همانند آهنربای بسیار قوی به سمت خود بکشاند و از فرار آنها جلوگیری کند همین ویژگی امتیاز های بسیاری در کشاورزی برای کشاورزان ایجاد کرده است که در مورد آنها مفصلا توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد.

سومین ویژگی هم تبادل یونی بسیار بالای زئولیت می باشد . از این ویژگی نه تنها صنعت کشاورزی استفاده شایانی می برد بلکه بسیاری از صنایع دیگر مانند صنایع پرورش ماهی ، صنایع آب و فاضلاب ، صنایع تولید کپسولهای اکسیژن ، صنایع مربوط به محیط زیست که برای احیای محیط طبیعی گیاهای و جانوری فعالیت می کنند و بسیاری از صنایع دیگر بشدت از این ویژگی استفاده برده اند را می توان نام برد.

خرید زئولیت کشاورزی قم
زئولیت کشاورزی از معادن قم

خرید مستقیم زئولیت از معادن قم چگونه ممکن است؟

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معادن قم مناسب استانهای مرکزی و جنوبی ایران می باشد . قم شاهراه ایران است بطوریکه شمال ایران را به جنوب و شرق را به غرب متصل کرده است . بطوریکه تمامی شهریهای شمالی برای سفر به استانهای جنوبی و تمامی شهرهای شرقی برای سفر به استانهای غربی حتما باید از قم عبور کنند . بنابراین معادن زئولیت و سایر معادن قم در مسیر تمامی شهرهای ایران می باشند .

قم علاوه بر اینکه دارای مناطق کوهستانی هست دارای دشتهایی نیز می باشد که در گذشته دریاهای بسیار بزرگی بوده اندو اینک تبدیل به دریاچه های کوچک و شوره زار ها شده اند . این شوره زار ها و دریاچه های نمک دارای مواد معدنی بسیار کمیاب و مفید هستند که در حال بهره برداری میباشند .

معدن زئولیت هم در مسیر عبور قرار دارند و راههای دسترسی به آنها چندان دشوار نیست . کشاورزان برای رسیدن به این معادن باید مسیر قم به تهران یا تهران به قم را طی کنند و در مسیر انواع معادن معدنی از جمله معادن زئولیت را خواهند دید و می توانند با مراجعه به آنجا زئولیت مورد نظر خود را سفارش و بارگیری نمایند.

خرید زئولیت کشاورزی قم
زئولیت دانه بندی شده از معادن قم

خرید مستقیم زئولیت از معادن قم و ارسال به تمام نقاط ایران

مرکز خرید از معادن زئولیت کشاورزی  قم برای کشاورزان و سایر صنایعی که مرتبط با زئولیت فعالیت دارند شرایطی را فراهم آورده است تا همه آنها بتوانند به آسانی و بدون اتلاف وقت و با قیمت بسیار مناسب بتوانند محصول و زئولیت مورد نظر خود را مستقیما از معدن تهیه کنند . برای خرید زئولیت کشاورزی از معادن قم می توانید در این وبسایت مشخصات خود و نوع محصول را درج کنید تا کارشناسان معدن با شما تماس گرفت و مشاوره رایگان ارائه دهند .

مجموعه معادن زئولیت استان قم با ایجاد وبسایت در اینترنت و همچنین تاسیس نمایندگی ها در شهر های مختلف باعث شده تا مردم با مراجعه به وبسایت یا نمایندگی بتوانند به آسانی محصول خود را سفارش دهند.

نمایندگان و کارشناسان شرکت در نمایندگی های خود بصورت تمام وقت آماده پاسخگویی به سوالات و سفارشات شما می باشد . برای خرید مستقیم زئولیت از معادن قم می توانید به وبسایتهای ارائه شده از جمله همین وبسایت مراجعه کرده و با درج مشخصات خود  منتظر تماس کارشناسان شرکت باشید. کارشناسان در اولین فرصت با شما تماس گرفته و درباره زئولیت درخواستی شما اطللاعات کافی را در اختیار شما قرار خواند  داد تا بتوانید اقدام به سفارش و تهیه زئولیت نمائید

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره : 09120526163

خرید زئولیت کشاورزی قم

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *