در مناطقی که کاشی استخری گلدیس ترک خورده یا چسبانده نشده‌اند، علت می‌تواند زیرلایه ضعیف، کمبود درزهای انبساط یا خراب شدن دوغاب باشد. کاشی ها را می توان در آن منطقه نجات داد و پس از سفت شدن زیرلایه، یک غشای ضد شکستگی و اتصالات نرم از درزگیرهای رنگی برای کنترل حرکت ایجاد کرد.

در مواردی که کاشی‌های منفرد در اثر ضربه آسیب می‌بینند و باعث خطر زمین خوردن می‌شوند، یا در اثر کارهای ساختمانی از بین می‌روند، می‌توان آن‌ها را با دقت حذف کرد. این کار را نباید با چکش و اسکنه انجام داد، زیرا ضربه می تواند باعث شکستگی یا جدا شدن کاشی های مجاور شود.

یک متخصص کاشی با تجربه از یک اره دستی برای برداشتن یا نجات کاشی ها استفاده می کند. در جایی که اتصالات دوغاب پهن تر است (> 3/8 اینچ)، یک تیغه الماس نصب شده در یک آسیاب زاویه ای می تواند اضلاع بلند را حذف کند، در حالی که گوشه ها به دقت با دست بریده می شوند.

کاشی های جایگزین بزرگترین چالش تعمیرات هستند. آنها باید از نظر اندازه، شکل، ضخامت، رنگ الگو و جزئیات دقیق باشند. حتی اگر انبار زیر شیروانی پیدا شود یا تکثیر دقیق حاصل شود، آنها پتینه کاشی های مجاور را به اشتراک نخواهند گذاشت.

در مواردی که کاشی‌ها در مناطق آشکار نیاز به تعویض دارند، کاشی‌های تاریخی را می‌توان از مناطق خارج از دید عموم نجات داد و در مناطق آشکار استفاده کرد. سپس می توان از کاشی های کپی در مناطق نامشخص استفاده کرد.

کاشی‌های سرامیکی دوام طولانی‌مدت دارند و جزئیات آن‌ها اغلب نقش مهمی در شخصیت تاریخی این بنا دارد. هنگامی که مداخله در نصب کاشی های تاریخی ضروری است، بهتر است افراد حرفه ای را درگیر کنید که به تعیین و اجرای تعمیرات مورد نیاز عادت دارند.

بسیاری از تلاش‌های با نیت خوب می‌تواند منجر به آسیب‌های بیشتر شود که می‌تواند به طور جبران ناپذیری به بافت تاریخی آسیب برساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *