جو نقش مهمی در سلامت و تمدن مهاجرت انسان از آفریقا به آسیا و بعداً به اوراسیا دارد. ما مکانیسم سیستماتیک ترکیبات کاربردی در جو پرک کیلویی را برای مبارزه با بیماری‌های مزمن بر اساس پایگاه‌های اطلاعاتی PubMed، CNKI و ISI Web of Science از سال 2004 تا 2020 نشان دادیم.

جو و عصاره‌های آن سرشار از 30 ماده برای مبارزه با بیش از 20 بیماری مزمن هستند. شامل 14 بیماری مزمن مشابه و 9 بیماری مزمن مختلف بین غلات و علف، به دلیل مکانیسم مولکولی اصلی شش ماده کاربردی علف جو (GABA، فلاونوئیدها، SOD، K-Ca، ویتامین ها و تریپتوفان) و غلات ( β )- گلوکان ها، پلی فنول ها، آرابینوکسیلان، فیتواسترول ها، توکل ها و نشاسته مقاوم).

فعالیت آنتی اکسیدانی علف و دانه جو دارای اجزای عملکردی یکسان و متفاوت است. این نتایج از یافته‌هایی حمایت می‌کند که دانه جو و علف آن بهترین غذای کاربردی هستند و تمدن‌های بابلی و مصری باستان را ترویج می‌کنند، و بیشتر مواد کاربردی وابسته برای رژیم غذایی از انسان‌های پلیوسن در آفریقا و نئاندرتال‌ها در اروپا تا انسان‌های امروزی در جهان را نشان می‌دهند.

جو

این مقاله مروری نه تنها شکل‌گیری و مکانیسم عمل رژیم جو را برای غلبه بر بیماری‌های مزمن انسان نشان می‌دهد، بلکه مبنای علمی برای توسعه محصولات بهداشتی و داروها برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مزمن انسان فراهم می‌کند.

هزینه جهانی درمان پنج بیماری مزمن (دیابت، بیماری قلبی عروقی، بیماری روانی، بیماری مزمن تنفسی و سرطان) از سال 2011 تا 2030 به 47 تریلیون دلار می رسد. مصرف سدیم بالا به همراه غلات کامل و میوه‌های کم، مهم‌ترین عوامل خطرزای غذایی برای مرگ و میر و سال‌های زندگی با ناتوانی در سطح جهانی و در بسیاری از کشورها بود.

دیابت در 11 منطقه تولید برنج صیقل داده شده با شاخص گلیسمی بالا (GI ≥ 70) باعث بیشترین کاهش در امید به زندگی تنظیم شده با سلامت در بدو تولد در 21 منطقه در 187 کشور از سال 1990 تا 2013 شد.

کمبود ریزمغذی‌هایی که بیشترین خطر را دارند عبارتند از آهن، روی و ویتامین‌ها (V B1 ، V B2 ، V B12 و V C.). شیوع بیماری مزمن انسان به دلیل ذائقه جویی است که رژیم غذایی سالم را تغییر می دهد، یعنی گذشتگان از برنج قهوه ای (GI ≤ 55، پتاسیم بالا و ریز مغذی های بالا) و جو (GI ≤ 25) یا آرد علف آن (K/ Na ≥ 10) به عنوان غذاهای اصلی برای برنج صیقلی مدرن (GI ≥ 87) و آرد سفید گندم (GI ≥ 86) با ریز مغذی‌های کم و کم به عنوان غذاهای اصلی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *