تولید زئولیت کشاورزی با بهترین کیفیت و قیمت در ایران فقط در استانهای سمنان و قم انجام می شود . استان سمنان و قم بدلیل تجمع ذخایر عظیم مواد معدنی از جمله زئولیت و سایر فراورده های معدنی جزو بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان زئولیت معدنی در جهان می باشند . زئولیت سمنان برند جهانی بوده و بسیاری از کشور های مختلف جهان به دلیل بالا بودن کیفیت خواهان خرید زئولیت سمنان می باشند .

استان قم و سمنان به دلیل موقعیت زمین شناسی خاصی که دارند دارای لایه های ضخیم مواد مختلف معدنی از جمله زئولیت هستند . کارشناسان زمین شناسی و کشاورزی همه روزه در حال اکتشاف و شناسایی لایه عظیم مواد معدنی از جمله زئولیت در این استانها می باشند .کیفیت زئولیت کشاورزی در استان قم به دلیل نزذیک بودن به دریاچه حوض سلطان بسیار بالا می باشد.

تولید زئولیت کشاورزی با بهترین قیمت و کیفیت در کارخانجات این معادن همه روزه در حال انجام است و مشتریان داخلی و خارجی همه روزه در حال خرید و استفاده از این ماده معدنی با ارزش هستند.

میزان تولید زئولیت کشاورزی با بهترین قیمت و کیفیت در استانهای قم و سمنان

تولید زئولیت کشاورزی با بهترین قیمت و کیفیت در استانهای سمنان و قم به دلیل نامحدود بودن ذخایر زئولیت همه روزه در حال افزایش است . میزان تولید زئولیت در این استانها بالای صد هزار تن می باشد و کارخانجات بسیار مجهز و پیشرفته ای بصورت تمام وقت مشغول تولید و فراوری هستند . هر دستگاه تولید کننده فقط قسمت خاصی از زئولیت را خرد و به محصول قابل استفاده تبدیل می کند .

آزمایشگاههای عیار سنجی بسیار مجهزی در این کارخانجات وجود دارد که روزانه تمامی محصولات تولیدی را طبق عیار های آنها جداسازی و بسته بندی می کنند. تولید زئولیت کشاورزی با بهترین قیمت و کیفیت برای کشاورزان و صنایع مربوطه بسیار حیاتی است لذا برای تولید آنها باید بیشترین دقت لازم را کارشناسان داشته باشند

مواد معدنی بسیاری همراه با زئولیت استخراج می شوند که از نظر رنگ و وزن و ظاهر بسیار به زئولیت شبیه بوده و اینها باید به دقت جداسازی شوند تا در عیار سنجی خللی ایجاد نشود . محصولات کشاورزی و گیاهان برای رشد و نمو بهتر خود نیاز به یک تامین کننده خالص دارند تا مواد موردنیاز خود را از ان بگیرند.

تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت پتاسیم با عیار 95 درصد

عیارسنجی زئولیت معدنی مخصوص خاکهای کشاورزی

همانطور که گفته شد گیاهان برای رشد و نمو یهتر خود نیاز به یک مکمل غذایی کاملی دارند تا در مواقعی که خاک دچار فقز غدایی میشود بتواند نیاز های گیاهان و محصولات کشاورزی را تامین کند . زئولیت معدنی یکی از بهترین مکمل های غذایی مخصوص کشاورزی می باشد که تاکنون کشف شده است . این ماده معدنی خواص بی نظیری دارد که هیچ ماده معدنی دیگری چنین ویژگی هایی تابحال به خود ندیده است.

کشاورزانی که با زئولیت آشنا باشند تمامی خواص زئولیت را به خوبی میدانند و هرگز سراغ کود های شیمیایی یا آلی دیگر نمی روند. بیشترین کاربرد زئولیت در اقلیمهای خشک و کم آب ایران می باشد . در این اقلیمها خاکها اکثرا از نوع ماسه های روان بوده و برای رشد گیاهان مناسب نیستند زیرا این نوع ماسه ها نمی توانند آبهایی که از بارش نزولات آسمانی جمع می شوند به داخل خود نفوذ دهند .

آب باران به درون  ماسه زار ها و بیابانها نمی تواند نفود کند زیرا ماسه های بیابان که از جنس رس و شیل می باشند دارای سطح نفوذ پذیری بسیار پایینی می باشند و نفود آب به داخل آنها ممکن نیست. بنابراین رواناب ایجاد شده و همه آبها در سطح زمین جاری شده و نهایتا تبخیر می شوند. تولید زئولیت کشاورزی در راستای عیار سازی بالا در تحقق تمامی اهداف برای اقلیمهای گوناگون گامی برداشته است.

تولید زئولیت کشاورزی
کلوخه های زئولیت پتاسیم از معدن قم

مشکلات کشاورزی در مناطق کویری و بیابانی

همانطور که در بخش های قبل اشاره شد بخش های مرکزی و جنوبی ایران دارای اقلیم خشک و بیابانی می باشد . کشاورزی در این مناطق با مشکلات بسیاری روبرو بوده کشاورزان نمی توانند مایحتاج خود را فقط از طریق کشاورزی تامین کنند . ویژگی های خاک شناسی این مناطق همانطور که در قسمتهای قبل اشاره شد بسیار متفاوت از خاک شناسی مناطق شمالی و غربی ایران می باشد.

دانه بندی خاکهای مناطق کویری با دانه بندی خاکهای مناطق معتدل و سرد ایران بسیار متفاوت بوده و همین عامل باعث ایجاد تنوع زیست گیاهی در ایران گردیده است . خاکهای مناطق بیابانی و کویری ایران از جنس رس بوده و رس ویژگیهایی دارد که به تنهایی نمیتواند گیاهانی در خود رشد دهد. خاک رس و ماسه های بیابان که به تلماسه معروف هستند بسیار دانه ریز بوده و نفوذ آب به لایه های درونی خود را بسیار سخت و غیر ممکن می کنند

خاک رس تلماسه های بیابان دو ویژگی ساختاری دارند که باعث عدم ایجاد پوشش گیاهی در خود شده است .اولین ویژگی تخلخل بالای رس است و همین امر باعث نفوذ باد به درون دانه های خود شده و باعث جابجایی و گسترش بیابان ها شده است .در ادامه به سایر ویژگی ها خواهیم پرداخت.

تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت دانه درشت پتاسیم بادامی

ویژگی های خاکهای مناطق بیابانی و دشتهای کویر مرکزی ایران

خاکهای مناطق بیابانی و کویری ایران دارای ویژگی های ساختاری خاصی هسند که رشد گیاهان و وجود پوشش گیاهای را در این مناطق بسیار کاهش داده و زندگی را برای کشاورزان و دامداران این مناطق بسیار طاقت فرسا کرده است. ماسه های بیابان که از جنس خاک رس و شیل بوده دارای دو ویژگی می باشند این ویژکیها به ترتیب عبارتند از : !_ تخلخل بالا رس 2_  نفوذپذیری پایین رس

  1. تخلخل بالای رس : خاک رس بسیار ریز دانه بوده و از تجزیه سایر کانیها بوجود می آید . بیشترین کانی که در رس وجود دارد سیلیس نام دارد که یک کانی بسیار مفید برای کشاورزی می باشد .تخلخل بالا در رس باعث چسبندگی پایین آن شده است و دانه های رس نمی توانند با یگدیگر پیوند های شیمیایی تشکیل دهند و همین امر باعث شده تا توسط باد به حرکت در آیند که در اصطلاح به این پدیده بیابان زایی می گوییم.
  2. نفوذپذیری پایین رس: اصطلاح نفوذ پذیری را این گونه تعریف می کنند: میزان نفوذ آب به داخل ذرات خاک در واحد خاص زمان را نفوذپذیری می نامند. ذرات رس به دلیل اینکه حفرات متخلخل بسیار ریز در حد میکرون دارد نفوذ آب به درون خود را غیر ممکن کرده است و برای همین همیشه هنگام بارندگی در بیابان بجای اینکه آب به درون خاک نفوذ کند در سطح خاک جاری شده و منجر به جاری شدن سیل می شود .
  3. تولید زئولیت کشاورزی
    زئولیت بادامی پتاسیم از معادن قم

نقش زئولیت معدنی در خاکهای بیابانی و دشتهای خشک

بیابان با دشت دارای تفاوتهایی هست که در این قسمت خیلی کوتاه به آن اشاره می کنیم. در بیابان پوشش های ضعیفی از گیاهان وجود دارد و گیاهان خاصی هستند که در مناطق بیابانی رشد می کنند این گیاهان شامل درخت گز، درختچه های پنبه و بسیاری گیاهان که در شوره زارها رشد می کنند و برخی از آنها خاصیت دارویی نیز دارند .

دشتهای کویری که بیشتر آنها در مناطق مرکری ایران مانند کرمان، سمنان، یزد و سیستان بلوچستان واقع هستند به دلیل ویژگیهای خاک شناسی که در بالا به آنها اشاره شد تقریبا عاری از هرگونه پوشش گیاهی می باشند. در این مناطق حتی بارندگی های زیاد هم نمی تواند باعث ایجاد پوشش گیاهی شود . زیرا دمای هوا در این مناطق به حدی بالاست که باعث تبخیر آنها شده و نمک آنها را ته نشین می کند .

نمک و آهک که از تبخیر آب باران در بیابان بر جای می ماند بر گسترش بیابان می افزاید .در این مناطق تنها یک ماده معدنی می تواند ب این بحران پایان دهد و آن ماده معدنی زئولیت می باشد . زئولیت معدنی خواص بینظیری دارد که ادامه حیات را در مناطق بیابانی و کویری ممکن می سارد و کشاورزان را به بازگشت دوباره آنها و کشت و زرع تشویق می کند .( تولید زئولیت کشاورزی در بالاترین استانداردها می تواند نقش موثری در رفع مشکلات کشاورزان بیابان ایفا کند.)

تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت دانه درشت باعیار 95 درصد

جان بخشیدن به خاک های مرده توسط زئولیت معدنی

همانطور که در بخشهای پیشین گفته شد زئولیت معدنی خواصی دارد که می تواند خاکهای بیابانی که هیچ خاصیتی برای رشد گیاهان ندارند احیا کرده و زمین را بارور کند . خاکهای بیابانی فقط به دلیل نفوذ پذیری پایینی که دارند بزرگترین مانع برای رشد گیاهان و ایجاد پوشش گیاهی هستند. زئولیت معدنی علاوه بر اینکه نفوذپذیری خاکهای بیابان را بالا می برد باعث جذب آب و غذا به خاک نیز می شود.

نقش زئولیت معدنی در احیای خاک های کویری بسیار مهم و حیاتی است زیرا تاکنون هیچ ماده معدنی قبل از پیدایش زئولیت نتوانسته است در احیای خاک چنین نقش پررنگی ایفاد کند. زئولیت معدنی علاوه بر اینکه نفوذپزیری خاک را بالا می برد چسبندگی خاک را نیز افزایش می دهند همچنین خود ماده زئولیت مواد غذایی بسیار با ارزشی دارد که خاک را از نظر تامین مواد غذایی بسیار غنی می کند.

هنگامی که زئولیت چسبندگی خاک را افزایش می دهد با بارش باران آب با  راختی به درون خاک نفوذ کزده و در بخشهای عمقی خاک باقی می ماند . همچنین زئولیت باعث جلوگیری آب از نفوذ به عمق های بسیار پایینتر که دور از دسترس ریشه گیاهان است نیز می شود . همه این موارد توجیحات علمی دارد که در این مقاله و مقالات آتی به همه آنها اشاره خواهد شد.( تولید زئولیت کشاورزی در راستای بهبود و مبارزه با بیابانزایی اهداف بلند مدتی را در پیش رو دارد .)

تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت دانه درشت کلینوپتیلولیت کشاورزی

تولید زئولیت کشاورزی با توجه به اقلیمهای مختلف آب و هوایی در ایران

تولید زئولیت کشاورزی در کارخانجات و معدن مربوط به تولید زئولیت معدنی با توجه به اقلیمهای مختلف آب و هوایی ایران صورت می گیرد و کارخانجات تولیدی معمولا در همان محل استخراج معدن تاسیس می شود و برای هر بخش از تولید دستگاههای مختلفی که متناسب با هر  اقلیم خاص ایران است گمارده شده و اقدام به تولید و فراوری می کنند

تولید زئولیت کشاورزی با بهترین قیمت و کیفیت مهمترین هدف کارخانجات تولیدی و معادن است . زیرا اگر در میزان درصد کیفی زئولیت کم کاری صورت گیرد خسارات زیادی ممکن است خریداران و کشاورزان کشور ببینند و دیگر هرگز اقدام  به خرید زئولیت ننمایند و به همان روشهای سنتی بازگردند.

تولید زئولیت کشاورزی برای اقلیمهای خشک و کم بارش ایران با تولید زئولیت کشاورزی برای اقلیمهای سرد و مرطوب دارای تفاوتهای اساسی می باشد . مناطق خشک ایران اکثرا دارای خاکهای شور و کم نفود هستند و خاک از نظر تامین مواد اولیه گیاهان بسیار فقیر می باشد . همچنین گرمای شدید هوا در مناطق خشک بزرگترین مشکل برای کشاورزان را ایجاد می کند چون باعث تبخیر شدید آب و رطوبت خاک می شود .

تولیدر زئولیت کشاورزی
کلوخه زئولیت پتاسیم فراوری نشده

میزان تولید زئولیت کشاورزی و عرضه آن به تمام استانهای ایران و صادرات خارجی

میزان تولید زئولیت کشاورزی در ایران در مقایسه با  سالهای قبل از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است . در دهه های اخیر نام زئولیت برای کشاورزان کاملا بیگانه و نا آشنا بود ولی با گذشت زمان و شناخته شدن کاربردهای زئولیت در بخشهای مختلف کشاورزی و صنعت نیاز مجامع به این ماده معدنی در حال افزایش است .

صنایع مختلفی که ارتباط مستقیم با زئولیت معدنی دارند شامل صنایع عظیم کشاورزی، دامداری،صنایع پتروشیمی، صنایع پزشکی ، صنایع تولید دستگاه اکسیژن ساز، صنایع متالوژی، ساخت آکواریوم و بسیاری از صنایع دیگر . این صنایع از زئولیت به عنوان ماده اصلی در صنعت خود استفاده می کنند و بقیه صنایع از زئولیت بعنوان ماده فرعی بهره میبرند.

بیشترین میزان تولید زئولیت معدنی در صنعت کشاورزی می باشد زیرا صنعت کشاورزی یک مجموعه عظیم از بسیاری از بخشهای مختلف است که در همگی این بخشها زئولیت معدنی نقش اصلی را ایفا می کند .

تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت جاذب آب پتاسیم

تولید زئولیت کشاورزی و قیمت و نحوه سفارش آن به چه صورت است؟

تولید زئولیت کشاورزی محدود به استانهای خاصی می باشد که در آن معادن فعال زئولیت در حال استخراج و بهره برداری هسند. اما قیمت و نحوه سفارش آن  به اقلیم منطقه کشاورزی، مساحت زمین کشاورزی و نوع محصول و خاک منطقه مورد نیاز کشاورزی بستگی دارد . زیرا اقلیم و خاک در مناطق مختلف نیازمند درصد خاصی از زئولیت می باشند.

معمولا در مناطق نیمه بیابانی به ازای هر هزار متر زمین یک تن زئولیت معدنی کافی می باشد . برای پای درختان هم که به روش چالکود از زئولیت استفاده می کنند به ازای هر درخت حدود 40 کیلو زئولیت پای درختان به روش چالکود باید مورد استفاده قرار بگیرد .در برخی مناطق که دارای رطوبت بالایی می باشند به ازای هر هکتار می توان کمتر از یک تن زئولیت نیز استفاده کرد.

قیمت زئولیت در کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی متفاوت است زیرا حدود 20 نوع زئولیت برای کشاورزی وجود دارد که هر کدام در شرایط خاص اقلیم و خاک مورد استفاده قرار می گیرد. ولی معمولا قیمتها از رینج 250هزار تومن الی 450 هزار تومن به ازای هر تن محاسبه می شود. عزیزانی که مایل به خرید زئولیت کشاورزی بطور مستقیم از معدن هستند می توانند مشخصانت خود را در وبسایت برای ما ارسال کنند تا کارشناسان با شما تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند

مدیر فروش شرکت ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارش: 09120526163

تولید زئولیت کشاورزی
بازدید از تولید زئولیت کشاورزی قم توسط بنده

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *