تولید و عرضه زئولیت کشاورزی قم از حدود 15 سال پیش دز یکی از معادن قم آغاز شده و اکنون در حال رشد است .معادن زئولیت استان قم یکی از غنی ترین معادن زئولیت کشور می باشد که از لحاض کیفیت و رتبه جایگاه اول کشور را دارد . تولید و عرضه زئولیت کشاورزی  قم بصورت تمام وقت در حال انجام است . . استانزئولیت  قم با توجه به موقعیت جغرافیایی و زمین شناسی ویژه ای که دارد دارای ذخایر عظیم مواد معدنی از جمله زئولیت کشاورزی می باشد .

خریدارانی که در نواحی جنوبی کشور زنتولید دگی می کنند می توانند با مراجعه به وبسایت  .www100zeolile.ir و درج مشخصات خود منتظر تماس کارشناسان معدن و کشاورزی باشند تا با شما تماس گرفته و راهنماییهای لازم را ارائه نمایند.

دشتهای وسیع استان قم که در زمان سنوزوئیک دریای عظیمی بنام تتیس این منطقه و کل ایران را فرا گرفته بود مواد معدنی بسیار غنی را از آن زمان به یادگار گذاشت . این مواد معدنی که متعلق به میلیونها سال پیش است برای کشاورزان و صنعتگران گنج های زمین هستند  تا آنها را از انواع بحرانها و مشکلاتی که برایشان به وقوع پیوسته است نجات دهند.

در این مناطق عظیم معدنی ماده معدنی زئولیت کشف شده است که ازنظر کارایی و کابرد بی نظیر است و در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می گیرد . کارشناسان علوم خاک شناسی و زمین شناسی و کشاورزی همه روزه کاربردهای جدیدی از این ماده معدنی کشف میکنند که تعجب همگان را برانگیخته است.

 

 تولید و عرضه زئولیت کشاورزی و ارسال آن به تمام نقاط کشور در استان قم

زئولیت کشاورزی در ایران هنوز به درستی شناخته نشده است و هنوز بسیاری از کشاورزان از کود های شیمیایی و یا گوگردی برای تقویت خاک و زمین استفاده می کنند. زئولیت کشاورزی برای بسیاری از کشاورزان و حتی خود استفاده کنندگان هم نا آشنا است زیرا هنوز تمامی کاربردهای آن را به درستی نمیدانند . کابردهای زئولیت بسیار گسترده است و هنوز ما اطلاعات بسیار اندکی در مورد این ماده معدنی داریم.

تولید و عرضه زئولیت کشاورزی در ایران فقط در چند منطقه انجام می گیرد و آنها هم فقط برای بعضی ازصنایع که به تازگی از فواید آن آشنا شده اند سفارش می دهند. مثلا در استخر های پرورش ماهی وجود زئولیت یک ضرورت است زیرا زئولیت در استخر های پرورش ماهی تمامی سموم ترشح شده از ماهی را گرفته و تجزیه می کند و آن رابه مواد مفیدی مانند ازت و کربن و آلومینیوم و فسفر و غیره تبدیل میکند.

کشور ایران در زمینه تولید و عرصه زئولیت کشاوری در آسیا رتبه نخست را دارد ایران به دلیل داشتن ذخایر غنی از زئولیت و فراورده ای آن در زمینه تولید  عرضه و صادرات به کشور های مختلف مانند چین در رتبه نخست آسیا قرار دارد . کاربردهای زئولیت روزه به روز بیشتر شناخته شده و صنایع بسیاری به دنبال این ماده معدنی هستند  استانهای سمنان و قم از بزرگترین تولید کنندگان این ماده معدنی هستند و صادرات این ماده را روز به روزر افزایش میدهنند.

تولید و عرضه زولیت کشاورزی اطز معادن قم
معدن زئولیت پتاسیم استان قم

تولید و عرصه  زئولیت کشاورزی قم چه ثمره ای برای کشاوزان داشته است؟

تولید و عرصه زئولیت کشاروزی قم در ایران کمک بسیار بزرگی  به کشاورزان نموده است . کشاورزانی که بدلیل استفاده بیش از حد از زمین باعث شدند تا مواد مغذی خاک  مانند فسفر ، الومینیم ، ازت ، روی ، سیلیم  وغیره کم  شود حالا با کمک زئولیت معدنی تمایم این مواد از دست رفته را میتواند دوباره احیا و بازگردانی کنند .

این مواد اگر تامین نشود گیاهان و درختان کاشته شده در آن زمین  به تدریج از ادامه رشد باز خوامند ماند و میوه های انها کم کم نارس و کوچک شده و کشاورز از استفاده و فروش محصولات  باز خواهند ماند. بنابراین چنین کشاورزانی که از علم کشاورزی اطلاعاتی ندارند مجبور به استفاده از کود های شیمیایی بسیار گران قیمت ک در بسیای از مواقع برای کشاورزان موجب زیان و ضرر هم می شود استفاده می کنند .

تولید و عرصه زئولیت کشاورزی  از معادن قم برای چنین زمینهایی بسیار ثمرات مفیدی خواهد داشت . چنین زمینهایی که دچار فقر غذایی شده اند با استفاده مناسب از زئولیت که به کود هوشمند هم معروف است  دوباره رشد خود را از سر گرفته و موجب رشد گیاهان و درختان نیزخواهد شد .

تولید و عرضه زئولیت کشاورزی از معادن قم
معدن زئولیت استان قم

مصرف زئولیت برای کشاورزان چه ثمراتی به بار آورده است؟

زئولیت کشاورزی از زمان پیدایش تا زمان مصرف در صنایع مختلف و کشاوززی موجب افزایش متقاضیان خود شده است . زیرا در تمامی بخش های مختلف کشاورزی  و دامدازی زئولیت رد مفیدی از خود به جای گذاشته است . مثلا در پرورش دام و ماکیان از زئولیت در بستر حیوانات و پرندگان استفاده می کنند بطوریکه باعث می شود تمامی انگلهای موجود در بستر خاک توسط زئولیت از بین برود.

بستر چارپایان و ماکیان بدلیل اینکه از بدن خود ترشح می شوند همیشه آلوده بوده و بوی آمونیاک تندی که از بسیتر حیوانات  ترشح می شود در دراز مدت موجب بروز انواع بیماریهای پوستی و میکروبی و قارچی می شود .حتی این بیماریها باعث می شود گوشت قربانی این حیوانات آلوده گردد و موجبات بیماری های ثانویه ای برای انسانها بوجود آید.  خوراکی که حیوانات می خورند ممکن است آلوده باشد و برای همین نیاز به پاکسازی دارد

اگر کشاورزان در بستر حیوانات و طیور به میزان 30 درصد زئولیت اضافه کنند و آن را در معرض هوا قرار دهند تا اکسیژن وارد لایه های کود گردد و آن بوی نامطبوع را از بین برده و مواد عالی را به کواد معدنی تبدیل کند . در واقع آنها بر روی کود خود هم غذا می خورند و هم می خوابند . همین امر موجب بروز بسیاری از بیماریها می شود . غذایی که ماکیان خانگی می خورند دارای انگلها و قارچهای بیماری زای بسیاری می باشد . این بیماریها در نهایت به انسان منتقل شده و انسان مجبور به خوردن گوشت حیوان بیمار می شود که موجبات بیماری خود را فراهم می آورد.

مراکز تولید زئولیت  با توجه به اینکه از کاربرد زئولیت در خوراک دام آگاه هسند زئولیت را بصورت پودر شده عرضه می کنند زیرا زئولیت برای هضم شدن باید تبدیل به پودر شود تا حیوانات به آسانی آن را ببلعند. زئولیت تمامی بیماریهای احتمالی حیوانات و ماکیان را در درون دستگاه گوارش شناسایی  کرده و تجزیه می کند به علاوه غذا های هضم نشده را تیز بواسطه خاصیت تبادل یونی خود  تجزیه کرده و موجب هضم غذا می شود .

قیمت زئولیت پودر شده نسبت به دانه بندی ها کمی گرانتر است زیرا دستگاهها و ماشین آلان سنگینی در این کار دخالت دارند . حیواناتی که پودر زئولیت در غذای آنها ریخته شده رشد بسیار بهتر و بزرگتری نسبت به سایر دارند. و موجب افزایش زاد و ولد آنها می شود.

تولید و عرضه زئولیت کشاورزی استان قم
زئولیت تازه استخراج شده از معدن زئولیت استان قم

کاربردهای زئولیت برای خاکهای شور

زمینهای دشت های مرکزی ایران به دلیل وجود دریای بسیار قدیمی و باستانی تتیس و خشک شدن آن دریا بشدت شور هستند. شوره زار های استان سمنان ، دریاچه مسیله و حوض سلطان استان قم  و گنبد نمکی معروف جعفریه قم نمونه های بارز باقیمانده آثار نمک از آن دریای بسیار قدیمی می باشد .کشاورزی در این زمینها بسیار مشکل می باشد .فقط گیاهان که طبع شور دارند در این زمینها رشد می کنند.

درختان و گیاهانی مانند پنبه ، گز ، اکالیپتوس ، کاج و غیره که مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما وخشکی و شوره زار دارند مخصوص این مناطق می باشند . ولی کشاورزان برای امرار معاش نیاز به کاشت انواع محصولات دیگر نیز دارند تا بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.  برای همین مجبور هستند هزینه های سنگینی برای اصلاح خاک و آب کشاورزی خرج کنند.

انواع کودهای شیمیایی در بازار وجود دارد که خاکهایی را که دچار فقر مواد معدنی شده اند بصورت موقت غنی می کند . همه این کود های شیمیایی اگر استاندارد یاشند دوره مصرف خاصی دارند که کشاورز ملزم به رعایت آنها می باشد .از زمان پیدایش زئولیت معدنی و شناخت کاربردهای فراوان آن کشاورزان به تدریج از زئولیت بجای کود شیمیایی استفاده می کنند .

تولید و عرضه زئولیت کشاورزی معادن قم
زئولیت دانه برتنجی ستان قم

زئولیت معدنی برای اصلاح خاکهای شور چه فرایند هایی را طی می کند؟

همانطور که بیان  شد خاکهای شور به دلیل تبخیر بیش از حد آب و رسوبگذاری املاح به جای مانده از آب دچار شوری بیش از حد شده اند . این شوری باعث می شود ph  خاک افزایش یابد و خاک ازحالت تعادل خارج شود . زئولیت معدنی به دلیل خواص ساختاری خود ph خاک را تنظیم  کرده و باعث می شود این شوری  که ناشی از افزایش سدیم و برخی نمکهای بجای مانده از دریاهای قدیم باشد وارد انواع واکنش های شیمیایی دیگر شده و تبدیل به یک کانی دیگر مانند پتاسیم یا ازت یا نیتروژن شوند که هیچ شوری در ترکیب آنها دیده نمی شود.

از بین بردن شوری خاک و اصلاح خاک با زئولیت توسط دو ویژگی که در  ساختمان زئولیت است ممکن می شود. یکی ازاین خواص بسیار مهم که باعث ایجاد چنین فرایند های عظیمی می باشد خاصیت تبادل یونی نامیده می شود .توضیحات در مورد همین خاصیت بسیار گسترده است  و می شود راجب این خاصیت زئولیت یک کتاب نوشت . ما در این مقاله به موارد مهم و کاربردی آن اشاره می کنیم تا کشاورزان بتوانند به راحتی آن را در ک کنند .

زئولیت از خانواده  آلومینوسیلیکاتها میباشد . آلومینوسیلیکاتها حاوی دو عنصر بسیار مفید به نامهای آلومینیوم و سیلیس هستند . این دو عنصر علاوه بر اینکه به تنهایی اثرات بسیار مثبتی روی خاک و آب بجای میگذارند بلکه با ایجاد پیوند های شیمیایی خاصی که بین خود برقرار کرده اند باعث ایجاد بسیاری از ویژگی های دیگر می شود که دیگر اصلا کشاورز را از خرید سایر کودهای شیمیایی و یا کودهای معدنی دیگر کاملا بی نیاز می کند. تولید و عرضه زئولیت کشاورزی قم این فرایندهای شیمیایی را در طمان تولید به دقت مورد بازبینی قرار دداده است.

تولید و عرضه زئولیت کشاورزی معادن قم
زئولیت پتاسیمی تازه معادن زئولیت قم

تولید و عرضه زئولیت کشاورزی قم  و ساختمان درونی این ماده معدنی

تولید و عرضه زئولیت کشاورزی قم  و سمنان به بیشترین مقدار انجام می شود و میزان ذخیره زئولیت معدنی در این دو مکان به قدری هست که تا حداقل صد سال آینده این ماده معدنی را می توان استخراج نمود و در صنایع مختلف مورد بهره برداری قرار داد.  آنالیز این ماده معدنی که در آزمایشگاهها صورت گرفت حقایق بسیار بزرگی را راجب این ماده معدنی فاش کرد .

ساختمان فضایی این ماده معدنی بصورتی ایجاد شده که سطح این ماده را بشدت باردار کرده و یونهای بسیاری را به سمت خود جدب و تجزیه می کند. پیوند های ملکولی بین آلومینیوم و سیلسیم و اکسیژن باعث به وجود آمدن دوقطبی در ساختمان بیرونی زئولیت گردیده . این دوقطبیها بشدت باردار هستند و تمامی عناصر باردار دیگر را به سمت خود جذب می کنند .

عناصر مفید و غیر مفید بسیاری توسط این سطح باردار جذب زئولیت می شود و در اینجا یا یک خاصیت دیگر از زئولیت آشنا خواهیم شد که باعث تجزیه این مواد جذب شده میشود. خاصیت دیگری که معرفی میکنیم تبادل یونی نام دارد . این خاصیت توسط عناصر سیلسیم و آلومینیوم باردار انجام می شود که باعث شکستن پیوندهای شیمایی بین مواد و عناصر جذب شده می شود و عناصر مختلف آن را آزاد کرده و عناصر کوچکتر را به داخل خود میکشاند تا وارد ریشه گیاهات کند .

تولید و عرضه زئولیت کشاوزی معادن قم
زئولیت فراوری نشده

تولید و عرضه زئولیت کشاورزی قم از معادن قم و صادرات

استان قم یک استان معدنی محسوب می شود زیرا دارای ذخایر انبوهی از مواد معدنی از جمله زئولیت می باشد . تولید و عرضه زئولیت کشاورزی  قم بصورت یکی از کارهایی هست که باید روز به روز گسترده شود تا بتواند جوابگوی متقاضیان بیشمار صنایع مختلف گرد. استان قم از آنجاییکه در مرکز ایران قراردارد بهترین نقطه برای دسترسی تمامی کشاورزان ایران می باشد زیرا به شمال و جنوب و شرق و غرب اشراف کامل دارد

استان سمنان نیزبزرگترین و باکیفیترین معادن زئولیت کشاورزی را دارد اما به دلیل قرارگیری معدن  استان در ناحیه شمالی کشور بسیاری از کشاورزانی که در استانهای جنوبی زندگی می کنند برای تهیه زئولیت کشاورزی از سمنان دچار مشکلات مسافت و زمان خواهد شد. بنابراین قم هم از لحاض موقعیت جغرافیایی و هم از لحاض میزان ذخیره و کیفیت زئولیت در موقعیت بسیار مناسبتری از سمنان قرار دارد .

کشاوزان و صنعتگرانی که به دنبال زئولیت مرغوب و باکیفیت هستند حتما از زئولیت قم برای زمین خود استفاده کنند .  زئولیت قم هم به لحاض کیفیت و هم به لحاض موقعیت  بهتر از زئولیت سمنان است . عزیزانی که قضد مشاوره بیشتر و خرید این محصول مرغوب را  دارند مشخصات خود را در این وبسایت درج کنند تا نمایندگان و مشاوران ما بتواند به آنها راهنماییهای لازم را ارائه دهند.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره: 09120526163

تولید و عرضه زئولیت کشاورزی معادن قم قم

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *