تولید و فروش زئولیت خوراک دام و بستر حیوانات  واقع در معدن زئولیت استان قم برای عموم کشاورزان و دامداران بصورت خاص و عیار بالای 95 درصد عرضه می شود . امید است کشاورزان و دامداران با تهیه این ماده معنی بسیار ارزان قیمت و بسیار پرخاصیت کشاورزی و دامداری ایران را راز نظر کیفیت محصولات گیاهان و دامی بهبود بخشند.

کشاورزی و دامداری ایران در طی  دهه های اخیر دچار فراز و نشیب های بسیاری شده است که بیشترین فشار را کشاورزان و دامداران تحمل کرده اند. مشکلات  اقتصادی ایران اولین ضربه را به کشاورزان و دامداران می زند و انها در صدر صنعت ایران قرار دارند . زیرا بعد از نفت کشاورزی دومین ظرفیت اقتصادی ایران محسوب می شود .

پدیده هایی مانند خشکسالی و گرانی محصولات داخلی و کمبود آنها مخصوصا کمبود محصولات کشاورزی بیشترین ضربه را به کشاورزان و خود مردم وارد می کند بنابراین اصلاح صنعت کشاورزی و دامداری باید در راس همه امور قرار گیرد. دامداری و کشاورزی هر دو به یکدیگر وابسته هستند و آسیب یکی از آنها نه تنها دیگری را آسیب خواهد زد بلکه تمام مردم نیز آسیب خواهند دید .

تولید و فروش زئولیت مخصوص خوراک دام و بستر حیوانات بصورت عمده و عیار بالای 95 درصد

تولید و فروش زئولیت مخصوص خوراک دام و بستر حیوانات امروزه بصورت بسیار گسترده ای در حال در سطح کشور در حال انجام است و بسیاری  از کشاورزان با کاربردها و خواص زئولیت آشنایی کامل پیدا کرده اند. آنها دیگر سراغ مواد دیگر نمی روند زیرا علاوه بر گران بودن کیفیت آنها نیز در مقایسه با زئولیت معدنی بسیار پایین است .

امروزه بسیاری از کشاورزان و دامدارانی که هنوز از زئولیت معدنی استفاده نکرده اند  از نظر کیفیت و دام مشکلات زیادی دارند . گوسفندان و سایر دامها به انواع امراض و بیماری های عفونی مبتلا شده و دامداران مجبور هستند هزینه های سنگین و مراقبتهای ویژه ای را اتخاذ کنند تا  دامها کمتر دچار بیماری شوند.

ارزانترین ماده معدنی که بیشترین خاصیت را در بین مواد معدنی دارد زئولیت معدنی است و زئولیت معدنی در بین تمامی مواد معدنی بسیار منحصر به فرد هست و تقریبا رد پای زئولیت در تمامی صنایع دیده می شود. از بین سایر انواع زئولیت هنوز خواص بسیاری از زئولیتهای دیگر ناشناس مانده و کارشناسان معدنی و دانشمندان روزانه به تحقیق و تفحص در مورد این ماده معدنی می پردازند.

تولید و فروش زئولیت خوراک
تولید زئولیت مخصوص ویژه کشاورزی و دامداری

مرکز عرضه زئولیت خوراکی مخصوص خوراک دام و طیور

مرکز تولید و فروش زئولیت مخصوص خوراک دام و طیور، زئولیت با کیفیت بصورت مش 50 و پودری با عیار بالای 95 درصد را ارائه می کند . دامداران و مراکز پرورش دام و طیور می توانند با تهیه این نوع زئولیت بسیار پرخاصیت که یک مکمل غذایی کامل  و طبیعی برای دام و طیور است  نه تنها رشد دام و طیور را افزایش می دهد بلکه از تمام امراضی که دام و طیور با آنها مواجه  هستند رها می شود.

مراکز پرورش دام و طیور در ایران بسیار زیاد هستند و بیماریهایی که این صنف رو تهدیدی می کنند بسیار زیاد هستند. بسیاری از این بیماریها ناشی از بستر نامناسب و غذایی با کیفیت پایین است. امروزه صنایع غذایی بر روی مواد غذایی خود مانند انواع گوشت مرغ و گوسفندی اقداماتی انجامم می دهند که از نظر حجم و وزن زیادتر از حد معمول دیده شود.

نوع زئولیتی که مورد نیاز دام و طیور می باشد از نوع پدری با دانه بندی 50 مش می باشد این نوع زئولیت به این د لیل پودری باید باشد تا در دستگاه گوارش دام به آسانی حل شده و تمام مواد مغذی آن به آسانی هضم شود. زئولیت پودری در رشد و پرورش دام و طیور با توجه به داشتن تمام مواد ریز مغذی کاملترین  و ارزانترین مکمل غذایی محسوب می شود بطوریکه تمامی کشاورزان و دامداران می توانند آن را به آسانی تهیه کنند.

تولید و فروش زئولیت خوراک
تولید فروش زئولیت خوراکی مخصوص دام وطیور

آفلاتوکسین در خوراک دام چیست و چه آسیبهایی را به دام وارد می کند؟

آفلاتوکسینها دسته ای سموم قارچی هستند که ب اثر عوامل مختلفی در خوراک دام و طیور طاهر می شوند و سبب ایجاد مسمومیت غذایی در آنها شده و دام را به بیماری آفلاتوکسینوس مبتلا کرده و کبد حیوان را از کار می اندازد. این بیماری شدیدترین نو بیماری در بین بیماریهای خوراک دام است و ضررهای بسیار زیادی به دامداران وارد می آورد.

بسیاری از دامداران خوراک دام خود را بصورت غیر استاندارد در انبار ها ذخیره کرده و یا به صورتهای غیر اصولی تهیه و انبار می کنند که باعث رشد هرچه بیشتر قارچ آفلاتوکسین  می شود . عموما آفلاتوکسین در محیطهای گرم و مرطوب بر روی خوراک دام رشد کرده و بسرعت پخش می شود .این قارچ با خوردن دام وارد بدن آنها گشته و سم خود را آزاد می کند . این سم ابتدا کبد حیوان را از کار می اندازد و دامها به سرعت بیمار می شوند و در بسیاری از موارد این قارچ باعث مرگ بسیاری از دامها می گردد.

آفلاتوکسین باعث کاهش رشد، کاهش تخم گذاری طیور، کاهش بازدهی مواد غذایی دام و طیور ، نقص سیستم ایمنی دام و طیور و خسارات بسیار شدید اقتصادی به دامداران خواهد شد. از بین 2000نوع قارچ موجود در خوراک دام تنها 50 نوع آن خطرناک بوده که رایجترین و خطرناکترین نوع آن آفلاتوکسین ها می باشند. این قارچ اکثرا در محصولاتی مانند ذرت، بقولات،پنبه دانه، کنجاله و بادام زمینی دیده می شوند.

تولید و فروش زئولیت خوراک
تولید و فروش زئولیت خوراکی دام و طیور

نقش زئولیت خوراکی در از بین بردن قارچهای سمی و خطرناکی مانند آفلاتوکسین در خوراک دام

ماده معدنی زئولیت آنزیم نیست که بتواند انواع پروتیئن ها را در خود تولید کرده و اقدام به تجزیه مواد غذایی شود . زئولیت یک نوع کانی منحصر به فرد است که تمامی مواد غذایی لازم را در خود دارد. اما شهرت این ماده معدنی به داشتن انواع مواد مغذی معدنی و مفید نیست بلکه به نوع کانی شناسی و ترکیب بنی ساختمانی ان است که زئولیت را در صدر  بهترین و مفیدترین ماده معدنی قرار داده است.

بسیاری از روشهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی که توسط دانشمندان و کارشناسان کشاورزی و امور دامی برای از بین بردن آفلاتوکسین ها بکار برده شد ناموفق از کار درامد زیرا سیستم داخلی این گونه قارچ بسیار مستحکم بود و همین عامل باعث رشد بسیار زیاد این بیماری می شد. تنها ماده معدنی مفید و پر خاصیت که بواسطه خواص کانی شناسی و بلورین خود توانست این سم مهلک را متلاشی کند زئولیت نوع کلینوپتیلولیت بود.

زئولیت کلینوپتیلولیت دارای خواص بسیار قدرتمندی مانند تبادل یونی و جذب سطحی بسیار بالا و تخلخل در کانی های تشکیل دهنده خود می باشد و همین عوامل توانست به آسانی مواد تشکیل دهنه این قارچ خطرناک را از هم گسسته و متلاشی کند . زئولیت با استفاده از قدرت تبادل کاتیونی و جذب سطحی بالا این قارچ را به درون خود کشیده و آنزیم های آن را از هم جدا  کرده و با مواد دیگر وارد واکنش شیمیایی کند. بدین ترتیب این قارچ توسط همین خاصیت متلاشی شد و از بین رفت.

تولید و فروش زئولیت خوراک
عرضه زئولیت خوراکی ویژه دام

تولید و فروش زئولیت خوراک دام و نقش آن در تغذیه نشخوارکنندگان

معادن بزرگ زئولیت در ایران که شامل معادن سمنان و قم می باشد تولید و فروش زئولیت مخصوص خوراک دام  و بستر حیوانات مخصوص نشخوار کنندگان را به عیار بسیار بالا و مرغوب که از استانداردهای جهانی هم بالاتر است تولید میکنند و پس از نظارت کامل به کیفیت و قیمت آنها را به کشاورزان و دامداران عرضه می کنند.

یکی از مهمترین دلایل استفاده از زئولیت در خوراک دام نقش زئولیت در جذب گاز های آمونیومی در شکمبه دام ها  و جلوگیری از مسمومیت حیوان ناشی از وجود گازهای آمونیاک در شکمبه آنها و آزاد کردن آهسته و تدریجی این گاز از شکمبه دامها می باشد. همچنین زئولیت باعث می شود تا میکروارگانیسم هایی که در شکمبه این حیوانات جهات تولید پروتئین فعالیت دارند تولید پروتئین خود را چند برابر کنند .

زئولیت در شکمبه نشخوار کنندگان اسید های چرب فرار و گاز آمونیاک را جذب کرده و از افت ناگهانی ph  در شکمبه حیوان جلوگیری می کند. همچنین زئولیت محیط مناسبی را برای باکتریهای سلیولولایتیک فراهم می کند . این باکتریها نقش هضم کردن فیبرهای غذایی را برعهده دارند همچنین موجب افزایش درصد استات نسبت به پروپیونات در شکمبه حیوانات را بر عهده دارند.

تولید و فروش زئولیت خوراک
زئولیت خوراکی ویژه مراکز پرورش گاوهای شیرده

خواص زئولیت معذنی در خوراک دام مخصوصا گاوهای شیرده

افزایش چربی شیر در گاوهای شیرده به نسبت استات به پروپیونات بستگی دارد. یعنی هرچقدر میزان استات بالاتر از پروپیونات باشد چربی شیر در گاوهای شیرده افزایش می یابد. بنابر این زئولیت نقش بسیار مهمی را در افزایش شیردهی گاو ایفا می کند که بصورت جزئی به این مورد خواهیم پرداخت.

زئولیت وقتی که بعنوان جیره غذایی خشک به غذای حیوان افزوده می شود باعث افزایش ترشح بزاق حیوان می شود. افزایش ترشح بزاق هم  از اسیدی شدن محیط شکمبه حیوان جلوگیری می کند در نتیجه معده حیوان که بر اثر اسیدی شدن نفخ می کرد از این به بعد دیگر اثری از نفخ معده وجود نخواهد داشت.

از طرفی وقتی که زئولیت خشک در خوراک حیوان اضافه شود موجب تشنگی بیشتر حیوان شده و خوراک به جای هضم در شکمبه به روده انتقال داده می شود و در آنجا نشاسته ای که در اثر مصرف زئولیت و خوردن آب فراوان به وجود می آید باعث می شود غذا در روده هضم شده و نشاسته تبدیل به گلوکز شود .همانطور که میدانید گلوکز هم باعث افزایش پروتئین در شیر گاو شده همچنین علاوه ب افزایش شیر دهی وزن گاو را هم بیشتر می کند.

تولید و فروش زئولیت خوراک
تولید فروش زئولیت خوراک

مزایای مصرف زئولیت در خوراک گاوهای شیری

  1. مصرف زئولیت خوراک در گاوهای شیرده باعث افزایش شیر و چربی در آنها شده واین برای گاو دار سود بسیاری را به ارمغان خواهد آورد.
  2. مصرف زئولیت در گاوهای شیرده باعث می شود که فعالیت میکرواورگانیزم های مفیدی که در شکمبه آنها وظیفه هضم غذا را دارند فعالتر شوند و این برای گاوهای شیرده از اهمیت بالایی برخوردار است.
  3. زئولیت معدنی اگر خوراک و بستر حیوانات استفاده شود باعث پالایش محیط شده و گاز آمونیاک توسط  زئولیت معدنی جذب شده و به نصر نیتروژن و گاز هیدروژن تبدیل خواهد شد و بوی آمونیاک بصورت کامل دفع خواهد شد.
  4. بسیاری از گوساله ها وقتی در رطوبت بستر که حاوی گاز آمونیاک هستند دچار اسهال خونی شده و تلف می شوند و زئولیت با استفاده از خاصیت آمونیاک زدایی این بیماری را به طور کامل از گوساله ها دفع می کند.
  5. غذای گاوها حاوی مقادیر زیادی اوره هست که در شکمبه آنها تبدیل به اسید اوریک شده و باعث نفخ معده خواهد شد زئولیت معدنی اوره ای که در خوراک آنها وجود درد با استفاده از خاصیت تبادل یونی به پروتئین قابل جذب تبدیل میکند.
  6. زئولیت با تاخیری که در هضم غذا  به وجود می آورد باعث می شود ضریب جذب  افزایش پیدا کند.
  7. آب آشامیدنی که گاوهای شیرده استفاده می کنند حاوی عناصر سنگینی هستند که غیر قابل تجزیه توسط شکمبه حیوانات است . این عناصر سنگین با استفاده از خاصیت تبادل یونی و جذب سطحی زئولیت به آسانی تجزیه شده و قابل جذب توسط حیوان می شود.
تولید و فروش زئولیت خوراک د
تولید و فروش زئولیت خوراک دام از معدن

وضعیت تولید و فروش زئولیت خوراکی دامها در ایران چگونه است و نحوه سفارش آن به چه صورت می باشد؟

وضعیت تولید و فروش زئولیت خوراکی که مخصوص دامها و آبزیان است در در دهه های اخیر هیچ رشدی نداشته چون هنوز مردم با این ماده معدنی آشنایی نداشتند ولی طی همین دهه اخیر شناخت مردم از فواید این ماده معدنی بیشتر شده و از آن نه تنها در خوراک دام و طیور بلکه در خاک کشاورزی هم استفاده کرده اند. بنابراین  تعداد عرضه و تقاضا  چندین برابر افزایش یافته است .

تولید و فروش زئولیت خوراکی و سایر اقسام زئولیت با دانه بندی های مختلف هم افزایش یافته و میزان تقاضا چندین برابر شده است .به دلیل مشکلات زیادی که مواد دیگر برای کشاورزان و دامداران ایجاد کرده اند زئولیت معدنی تمامی خسارتهایی که دامداران و کشاورزان خورده اند در کمترین زمان جبران کرده و باعث شده است تا کشاورزان بیشترین محصول را در زمان کم برداشت کنند همچنین دامداران هم از نظر کیفیت گوشت و شیر به رشد بسیار بالایی دست یابند.

برای نحوه سفارش و خرید زئویت خوراکی دامداران می توانند بصورت مستقیم به معدن استان قم مراجعه کرده و خرید کنند. کشاورزانی هم که به معدن دسترسی ندارند می توانند خرید اینترنتی انجام دهند که امروزه بسیار رایج هست . برای خرید اینترنتی ابتدا باید مشخصات خود را در صفحه اول این وبسایت بگذارید تا مشاوران و کارشناسان با شما در مورد محصول، منطقه آب و هوایی، نوع خاک و سایر جزئیات صحبت کنند و در نهایت نوع زئولیت متناسب با منطقه شما را شناسایی کرده و به شما عرضه کنند.

مدیر فروش مجموعه معدنی ایران کانی : هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارش: 09120526163

تولید و فروش زئولیت خوراک
زئولیت مخصوص خوراک دام و طیور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *