تولید و فروش زئولیت کلیسنوپتیلولیت قم در معادن زئولیت قم با قیمت و کیفیت بسیار مناسب برای کشاورزان و صنعتگران عرصه زئولیت انجام می گیرد. معادن قم  که به تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت میپردازند روزانه میزان بسیار زیادی از حجم تولیدی خود را به شهر های مختلف ایران ارسال می کنند . قم یکی از بزرگترین پتانسیل های تولید زئولیت را در ایران دارد .

شهر قم به لحاض تولید مواد معدنی جزو پنج استان ایران است ک دارای بیشترین ذخایر معدنی می باشد و این بدلیل قرارگیری استان قم در منطقه سازند قم و نزدیکی آن به دریاچه های نمک و حوض سلطان است که دارای ذخایر بسیار بالایی از انواع مواد معدنی می باشد . سازند قم یکی از بزرگترین سازند های ایران می باشد که از دوران سنوزوییک بجا مانده و تمام ذخایری که در آن زمان تشکیل شده  را رخنمون کرده است.

معادن زئولیت قم دارای غنای بسیار بالا می باشد که برای انواع مصارف کشاورزی و صنعتی مناسب بوده و کشاورزان و صنعتگران میتوانند بجای خرید غیر مستقیم زئولیت که توسط واسطه ها صورت میگیرد مستقیم از معادن قم خرید کنند.

زئولیت کلینوپتیلولیت قم در چه مرحله ای از تولید و فراوری قرار دارد؟

زئولیت کلینوپتیلولیت در استان قم یکی از باکیفیتترین مواد معدنی ایران است و بصورت پتاسیک به فروش می رسد . زئولیت پتاسیک  را زئولیت شیرین نیز می نامند و مناسب برای کشاورزی و بسیاری مصارف دیگر است. استان قم  بواسطه داشتن یک دریاچه بسیار قدیمی که هم اکنون خشک شده است و فقط شوره زاری ازآن باقی مانده است دارای خاک معدنی بسیار غنی می باشد .

خاک قم در نواحی نزدیک دریاچه نمک و حوض سلطان بسیار شور شده و گیاهان کمی در این حوالی رشد می کنند. اما در مکانهایی که نمک و آهک به میزان فراوان ذخیره شده باشد کانیهای بسیار ارزشمندی مانند بنتونیت و زئولیت هم قطعا یافت خواهد شد . بواسطه همین پیش بینی ها دانشمندان و معدن شناسان یکی از بزرگترین معادن زئولیت ایران را در استان قم در نزدیکی دریاچه حوض سلطان یافت کردند.

معادن زئولیت کشف شده هم اکنون در مرحله پیشرفته ای بهره برداری قرار درد و کشاورزان و صنعتگران بیشماری  از جای جای ایران برای تهیه زئولیت کشاورزی و صنعتی به استان قم سفر میکنند .

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت
معدن زئولیت کلینوپتیلولیت قم

تولید و فروش پودر زئولیت یا پوزولان در قم

کارخانجات معادن زئولیت در استان قم پس از استخراج زئولیت از معدن آن را در انواع مختلف فراوری کرد و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند . یکی از انواع زئولیت های فراوری شده که بسیار کاربردی هم هست زئولیت پوزولان است . این نوع زئولیت نوعی پودر در دانه بندی خاص است که برای افزایش مقاومت بتن بکاربرده می شود .

پوزولان یا زئولیت پودری یکی از مهمترین فراورده های زئولیت است که باعث استحکام بخشی بسیار بالایی در بتن مشود . پوزولان از سیلیکات و الومینیوم تشکیل شده است و حتما باید بصورت پودری بسیار زیر در حد میکرون تولید شود تا قابل استفاده در صنایع تولید بتن گردد .برای تهیه پوزولاناز مراکز تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت در استانهای قم و سمنان بهره بگیرید.

تولید سیمان و بتن خالص بسیار پر هزینه و گران است و تهیه و تولید سیمان پرتلند که معروفترین برند سیمان است دارای مراحل بسیار پرهزینه ای می باشد که خرید آن برای بسیاری ممکن است بسیار دشوار باشد . اما پوزولان ها کار را برای کسانی که نمی توانند سیمان پرتلند بخرند بسیار آسان کرده است. پودر زئولیت یا پوزولان که باعث استحام بیشتر بتن می شود جایگزین سیمان می شود . بنابراین بسیار ارزانتر از سیمان تولید و ارائه می شود .

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت
معدن زئولیت استان قم بافت پتاسیم

کاربرد های پودر زئولیت یا پوزولان در بتن

همانطور که اشاره شد پوزولان پودر با ترکیبات و دانه بندی خاصی است که از زئولیت بدست می آید و مهمترین استفاده آن هم در استحکام سیمان و بتن می باشد . اما یک نکته مهم در مورد پوزولان وجود دارد و آن هم این است که پوزولانها به تنهایی نمی توانند آن استحام لازم برای بتن را ایجاد کنند. آنها چسبندگی لازم را که برای یک سیمان ضروری است ندارند .بلکه فقط در حضور رطوبت و هیدروکسید ها دارای قدرت چسبندگی می شوند.

از مزایای استفاده از پوزولانها در بتن می توان به این اشاره کرد که پوزولان در بتن جای سیمان را می گیرد و باعث می شود میزان سیمان استفاده شده در بتن بسیار کاهش یابد . همین امر باعث کاهش قیمت و ارزان شدن سیمان و بتن می شود و همپنین کیفیت آن بواسطه حضور پوزولان بسیار بالا خواهد رفت .

هنگامی که سیمان در مراحل مختلف تولید به مرحله آبگیری که می رسد اگر پوزولان در آن نباشد مراحل آبگیری با حرارت بسیار باالا و سرعت زیادی انجام می گیرد که در کیفیت سیمان تاثیر بسزایی گداشته و کمی از کیفیت سیمان کاسته می شود . اما استفاده از پوزولان در مراحل آبگیری سیمان باعث کاهش حرارت و سرعت آبگیری می شود که کیفیت سیمان بدین وسیله افزایش می یابد .

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیولیت
معدن زئولیت قم بافت پتاسیم

نقش پوزولان در بهبود کارایی بتن چیست؟

پوزولانها بواسطه خواص بسیار مفیدی که زئولیتهای پودری دارند در بتن نقش بسیار سازنده ای را ایفا می کنند .یکی از نقش های پوزولان در بتن افزایش مقاومت بتن است . بتن هایی که فاقد پوزولان باشند از لحاض مقاومتی نسبتا ضعیفتر از بتن های پوزولانی می باشند . سطح بتن های معمولی نسبت به سطح پوزولانها دارای نفوذ پذیری و خلل و فرج بالایی می باشد

همین خلل و فرجها در بتن باعث کاهش مقاومت بتن در برابر یونهای کلرید و سولفات می باشد . این یونها اگر سطح بتن دارای خلل و فرج باشد وارد بتن شده و با ایجاد روابط شیمیایی پیوندهای شیمیایی بین بتن ها را سست کرده و باعث از هم پاشیدگی و سست شدن بتن در طول زمان خاصی می شود . که باعث بروز خسارات زیادی به سازه های بتنی می شود .

پوزولانها بواسطه ساختار جاذب سطحی که دارند باعث استحکام روابط شیمیایی بین  بتن اشده و تمامی خلل و فرج بتن را پرکرده و عمربین ها را چندین برابر افزایش میدهند. بنابراین یونهای سولفات و کلرید توسط پوزولانها تجزیه شده و از بین می رود و عمر بتن چندین برابر افزاش می باید .پوزولانها به تنهایی هیچ خاصیت چسبندگی ندارند فقط در حضور رطوبت و هیدروکسید دارای چنین خاصیت بالای چسبندگی می شوند .

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت
معدن زئولیت قم سایز نخودی پتاسیمی

نقش زئولیت در اصلاح خاک های کشاورزی در شوره زارها

مناطق بیابانی ایران مرکزی بواسطه دریاهای بسیار قدیمی که در این مناطق وجود داشته و اکنون خشک شده اند دارای خاک بسیار شور می باشند . این شوره زارها هم حاصل فرایند تبخیر همان دریاهای بسیار قدیمی هستند . امروزه فقط دو دریاچه از آن دریاهای بسیار قدیمی به جا مانده اند که هردو در استان قم واقع هستند.بنابراین نه تنها خاک قم بلکه آب قم و شهر های اطراف آن بسیار شور هستند و ساکنین این نماطق آب آشامیدنی خود را از شهرهای نزدیک کوهستان تامین می کنند.

زئولیت کلینوپتیلولیت دارای خواصی هست که شوره زارها و خاک و آب شور را اصلاح کرده و دوباره آنها را قابل استفاده میکند .زئولیت بواسطه ساختار مولکولی خاصی که دارد تمامی سموم و شوری و اسید خاک را گرفته حتی ph خاک را نیز تنظیم می کند و خاک را دوباره آماده کشاورزی و بهره برداری میکند .علاوه بر خاک آب و رطوبت خاک را که دارای ناخالص و املاح بسیار فراوانی می باشد توسط پیوند های شیمیایی خود گرفته و تمامی ناخالصیهای آن را از بین برده آب تمیز را به ریشه گیاهان تزریق می کند

زئولیت یکی از مهمترین مواد معدنی می باشد که جاذب رطوبت و نم هوا بوده و آن را به آب شرب تبدیل کزده و به ریشه گیاهان تزریق میکند . یکی دیگر از خواص زئولیت در مورد جاذب بودن آب است که نه تنها آب را خالص کرده و جذب می کند بلکه از تبخیر آن توسط نور خورشید در فصول بسیار گرم و خشک جلوگیری میکند . برای همین است که اگر در داغترین و خشک ترین فصل سال به خاک زئولیتی دست بزنیم نم و رطوبت خاک را به خوبی حس خواهیم کرد.

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت
زولیت قم با بافت آغشته به بنتونیت

ساختار فضایی زئولیت کلینوپتیلولیت قم  ونقش های آن در اصلاح خاک

زئولیت کلینوپتیلولیت قم از نوع زئولیت شیرین بوده و دارای پتاسیم بالا و سدیم پایین می باشد . این نوع زئولیت خواص منحصر به فردی دارد که سایر زئولیتها ندارند رنگ زئولیت کلینوپتیلولیت به رنگ نخودی می باشد که این رنگ نشان دهنده بالا بودن پتاسیم می باشد.  زئولیتهایی که دارای رنگ سفیدتر  هستند نشان دهنده بالا بودن سدیم آنها می باشد . زولیتهای پتاسیم و سدیم کابرد های متفاوتی دارند که هر کدام برای خود خواص منحصر به فردی دارند .

اما سوال اینجاست که ساختار فضایی این نوع زئولیتها چگونه باعث شکل گیری چنین فراینده های بزرگی در صنایع مختلف شده است؟ برای پاسخ به این سوال باید در یک آزمایشگاه تمامی عناصر تشکیل دهنده زئولیت و نحوه پیوند آنها با یکدیگر را بررسی کنیم. زئولیتها به سنگ جوشان یا سنگ خسیس معروف هستند. زئولیتها از خانواده آلومینو سیلیکاتها هستند که مواد تشکیل دهنده آنها عمدتا از آلومینیوم، سیلسیم و اکسیژن تشکیل شده اند .

نحوه اتصال آلومینیوم و سیلسیم و اکسیژن باعث ایجاد چنین خواصی در زئولیت و خانواده آلومینوسلیکاتها شده است. پیوند های یونی که بین عناصر تشکیل دهنده زئولیتها وجود دارد ویژگی هایی را به زئولیت عطا کرده است که سایر عناصر و مواد معدنی هرگز چنین  خواصی را ندارند . در ادامه مقاله به تدریج شما را با این خواص که باعث بهره برداری بسیاری از صنایع غیر مرتبط  از این خواص شده است خواهیم پرداخت.

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت
بافت نخودی پتاسیمی معدن زئولیت قم

اولین ویژگی ساختمان داخلی زئولیت کلینوپتیلولیت قم چیست؟

ساختمان زئولیت که از آلومینو سیلیکاتها تشکیل شده است دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که  باعث پیدایش خواص منحصر به فردی در زئولیت گردیده واین خواص در بسیاری از صنایع مورد نیاز است. برای همین زئولیت یکی از محبوبترین مواد معدنی شناخته شده در استان قم و ایران می باشد. ویژگیهای منجصر  به فرد زئولیت بسیار زیاد است .در این بخش اولین بخش مربوطه را به دقت بررسی خواهیم کرد

اولین ویژگی مهم زئولیت جذب سطحی بسیار بالای آن است .جذب سطحی زئولیت بخاطر باردار بودن سطح آن است .بطوریکه که یک دوقطبی ناقص بر روی پیوند ها الکترونی زئولیت همیشه ایجاد شده است که باید برای کامل کردن این پیوندها تمامی عناصر مثبتی که در خاک دارد را به سمت خود جذب کند . عناصری که با این پیوند های ناقص دوقطبی سازگاری دارند عناصری مانند روی،  پتاسیم، فسفر، نیتروژن یا ازت ومنگنز و برخی فلزات مفید هستند .

همین خواص باردار بودن باعث می شود فلزات سنگین و سمی هم جذب و تجزیه شوند .همین فزات سنگین پس از تجزیه شدن به عناصر مفید تبدیل شده و جذب خاک می شود . بنابراین با جذب این عناصر مهم توسط زئولیت خاک دوباره حاصلخیز شده و مواد غذایی مهم مورد نیاز گیاهان را در خود ذخیره کرده و به گیاهان تزریق می کند . سطح باردار زئولیت علاوه ب این عناصر آب و رطوبت هوا را نیز در خود جذب کرده و کم کم به خورد گیاه می دهد. برای همین است که خاکهای زئولیتی هیچ وقت خشک نمی شوند.

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت فراوری نشده آغشته به بنتونیت در قم

دومین ویژگی زئولیت کلینوپتیلولیت قم در چیست؟

دومین ویژگی بسیار مهم زئولیت تخلخل آن است که برای زئولیت اهمیت بسیار حیاتی و مهمی دارد . تخلخل به حفراتی که در سطح زئولیت وجود دارد گفته میشود . این حفرات ناشی از خواص جذب سطحی است و زئولیت تمایل دارد این حفرات را با آب یا مواد مورد نیازی که سایز انها با سایز حفرات برابر باشد پر کند . داخل همین حفرات فرایند های تجزیه شکل میگیرد .

فراینده های تجزیه نیز توسط جذب سطحی و تبادل یونی بالای زئولیت انجام می شود . بنابراین با داشتن خاصیت تخلخل فقط کانیهای مفیدی که هم سایز حفرات هستند اجازه عبود دارند .این عناصر مفید شامل  اکسیژن ، نیتروژن، فسفر، هیدوژن ، آمونیاک و غیره  می باشند .که از هر لحاظ برای خاک و گیاهان مفید می باشد.

بنابراین با ورود این عناصر به داخل ساختار زئولیت مواد مورد نیاز خاک فراهم شده و زئولیت آنها را کم کم به ریشه گیاهان تزریق می کند .همین عمل ترزیق با سرعت بسیار کندی انجام می گیرد و باعث میشود خاک در تمامی فصول مرطوب بوده و همیشه در حال تغذیه گیاهان باشد .

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت فراوری نشده قم

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت قم

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت قم در مرحله ای قرار دارد که نه تنها داخل کشور بلکه زمینه صادرات آن برای سایر کشورها نیز ایجاد شده است . تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت  قم روز به روز در حال گسترش است و ذخایر زئولیت قم برای قرنها ادامه دارد و یک منبع تمام نشدنی می باشد .

قیمت  زئولیت تولید شده و به فروش رفته زئولیت کلینوپتیلولیت قم بسیار ارزان بوده و کشاورزان به مقدار بسیار بالایی می توانند تهیه کنند . خرید زئولیت کلینوپتیلولیت قم بصورت حضوری و اینترنتی  انجام می شود .

کسانی که مایل به خرید زئولیت یا دیدن معدن آن از نزدیک باشند می توانند مشخصات حود را در داخل سایت درج کرده یا در پیام رسان واتساب به ما اطلاعات  خود را قرار دهند تا مشاوران در اولین فرصت با آنها تماس گرفته و راهنماییهای لازم را ارائه دهند.

مدیر فروش مجموع ایران کانی : هادی ملکی

تلفن تماس: 09120526163

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت

 

 

،

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *