تولید و فروش زئولیت کلینوپتیولیت کشاورزی قم در یکی از بزرگترین معادن قم انجام می گیرد کارخانه فراوری این ماده که در نزدیکی معدن زئولیت  است انواع زئولیت را با انواع دانه بندی تولید و بسته بندی کرده و به فروش می رساند. تولید زئولیت در منطقه قم ویژگی هایی دارد که آن را به یکی ازپیشرفته ترین و با کیفیترین زئولیت در ایران تبدیل کرده است . در این مقاله قصد داریم در مورد تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم و سایر نقاط  ایران صحبت کنیم.

کشاورزان و صنعتگران بسیاری در کشور ایران به دنبال خرید زئولیت با کیفیت عیار بالا هستند تا بتوانند ازآنها در صنایع خود استفاده کنند . این صنایع شامل صنعت کشاورزی، صنعت آبزیان، مرغداری ها، گاوداریها، دامداریها، صنعت آب و فاضلاب، تصفیه خانه ها، صنایع تولید کپسولهای اکسیژن، صنایع پرشکی، صنایع هسته ای وانواع کارخانجات دیگر می باشد.

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم و سمنان از بزرگترین و با کیفیت ترین تولید کنند گان ایران هستد که تمامی کارخانجات و صنایع نامبرده را تامین می کنند . بیشترین مصرف زئولیت کشاورزی را کشاورزان و دامداران دارند زیرا آنها باید به ازای زمینهای کشاورزی زیادی که دارند باید برای هر هکتار از زمین خود  حدود 5 تن زئولیت مصرف کند تا خاک بتواند مواد اولیه خود را تامین کرده و به گیاهان تزریق کند.

فرایندهای تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم از حدود 15 سال پیش بعد از اکتشاف معادن زئولیت در حوالی قم اغاز شده و روز به روز تولید و فروش آن در حال افزایش است. از زمانیکه کارخانجات مختلف کاربرد های زئولیت را در خود حس کردند اقدام به تهیه این ماده معدنی ارزان قیمت کرده و از آن در انواع مصارف خود استفاده کردند.

اصولا در دشتهای باز که نزدیک به دریا یا معادن نمک و آهک باشد احتمال پیدایش ذخایر زئولیت بسیار زیاد است . زیرا اینها معمولا در کنار یکدگر تشکیل شده و رخنمون پیدا می کنند . در اصطلاح به این مواد معدنی که با هم متبلورمی شوند مواد سبک معدنی گفته می شوند زیرا چگالی آنها با هم برابر است و با هم و در کنار هم متبلور شده و استخراج می شود.

فرایند های تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم بدین صورت است که ابتدا کارشناسان زمین هایی که دارای زئولیت هستند را شتاسایی و با نمونه گیری و عیار سنجی اقدام به سنجش عیار ان منطقه می کنند اگر قابل بهره برداری باشد میزان ذخیره را نیز می سنجند و در نهایت توسط ماشین اآلات سنگین مانند لودر و گریدر و کامیونها اقدام به حفر زمین میکنند. معمولا در مناطق حفاری شده قم زئولیت هایی پیدا شده است که از نظر کیفیت بسیار بهت ر و مرغوبتر از زئولیت سمنان می باشند .

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
زئولیت کلینوپتیلولیت پتاسیمی با دانه بندی نخودی خلوص 95 درصد

خواص و کیفیت معادن زئولیت کلینوپتیلیولیت کشاورزی قم

اکتشافات و تحقیقیاتی که در حین اکتشاف از معادن زئولیت استان قم به عمل آمد مشخص کرد که زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم تفاوتهای فاحشی با زئولیت سمنان دارد. زئولیت سمنان ویژگی هایی دارد که زئولیت قم ندارد و باعث شده است طیف مشتریان زئولیت کشاورزی و صنایع مختلف افزایش یابد. زئولیت کلینوپتیلولیت قم با اینکه در نزدیکی دریاچه نمک واقع شده است اما آثار نمک در آن دیده نمی شود .

وجود نمک در زئولیت را می توان با استفاده از میزان سدیم در زئولیت ارزیابی کرد.  عناصری مانند سدیم  و کلسیم و بعضی اسید ها باعث شوری و افزایش اسیدیته خاک می شوند که می توان در آزمایشگاهها میزان دقیق آنها را سنجید به چنین خاکهایی که میزان اسیدیته آنها بالا باشد می گوییم ph بالایی دارند . زئولیت معدنی خواصی دارد که قادر است ph چنین خاکهای را پایین بیاورد .

زئولیت معدنی توسط قدرت جذب سطحی بسیار بالا و خواص تبادل یونی بسبار قویی که دارد می تواند عناصر سنگین را تجزیه کرده و از ورود این عناصر به درون خاک جلوگیری کند. عناصری سنگین میزان اسیدی شدن خاک را افزایش می دهد و از تغذیه گیاه توسط خاک جلوگیری می کند. این عناصر توسط زئولیت کلینوپتیلولیت تجلیه شده و به مورد دیگری تیدیل می شوند که سبک و کوچک هستند و برای گیاهان مفید نیز می باشند

تولید و عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
معدن زئولیت کشاورزی کلینوپتیلولیت استان قم

تقسیم بندی زئولیت ها بر اساس ساختمان داخلی

زئولیت ها انواع بسیار گوناگونی دارند که هنوز کاربرد بسیاری از انها شناسایی نشده است .علت وجود این همه تنوع در زئولیتها به نحوه تشکیل آنها بر می گردد . اصولا زئولیتها دارای دو منشا تشکیل می باشند: منشا دریایی و منشا خشکی. در منشا دریایی زئولیتها بر اثر رسوبگداری انواع املاح دریایی که حاوی آلومینیوم و سیلسم بوده اند  ته نشین شده و پس از گدشت میلیونها سال به سنگ تبذیل شده و بیرونزده شده اند .این زئولیتها دریایی هسنتد و میزان سدیم بالاتری نسبت به زئولیتهای خشکی دارند.

زئولیتهایی که منشا خشکی دارند در نواحی آتشفشانی بافت می شوند .بدین صورت که ماگما که در عمق گوشته تشکیل شده است بر اثر جریانهای همرفتی در گوشته و افزایش فشار به طبقات بالاتر وارد شده به تدریج وارد اتاق ماگما می شود. درون اتاق ماگما آلومینوم مذاب و سیلسیم مذاب بصورت بسیار آهسته و کندی ذوب شده و بایکدیکر پیوند شیمیایی تشکیل می دهند و زئولیت بلوری خالص را تشکیل می دهند. در این فرایند میزان پتاسیم ]در این تشکیل بالاتر از میزان سدیم خواهد بود.

تفاوتی که بین این دو نوع زئولیتهایی که از این طریق بوجود می آیند باعث بوجود آمدن انواع زئولیتهای مختلف می گردد . زئولیتهای نوع اول که دریایی هستند و منشا دریایی دارند زئولیتهای سدیمی نامیده می شوند  زیرا میزان درصد سدیم در آنها بالاتر هست و رنگ آنها بسیار روشنر از زئولیتهای نوع دوم می باشد. و در اصطلاح به آنها زئولیت شور هم می گویند. اما زئولیتهایی که در نوع دوم به وجود می آیند دارای میزان پتاسیم بالاتری می باشند و در اصطلاحا به آنها زئولیت پتاسیم یا زئوپتاس می گویند.

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
دانه بندی زئولیت کلینوپتیلیولیت قم

تقسیم بندهای دیگر زئولیت ها بر اساس کاربرد ها و نحوه تبلور

زئولیت ها در طبیعت بسیار فراوان هستند . انها در بواسطه شرایط تشکیلشان دارای درجه بندی های بسبار متفاوتی هستند شرایط مختلف زمین گرمایی یا هیدروترمال و یا فشارات لایه های داخلی زمین و همچنین فشار های لایه هایی که در زیر بستر  دریا قرار دارند همچنین انواع مواد مختلفی که در مجاورت سیلسیم  و آلومینیوم هستند با عث تشکیل انواع مختلف زئولیت گردیده است . ولی بصورت کلی اگر بخواهیم زئولیتها را دسته بندی کنیم می توان گفت که زئولیتها به دو دسته طبیعی و مصنوئی هستند .

زئولیتهای طبیعی بیش از 70 نوع  هستند که در طبیعت تشکیل شده اند و از این 70 نوع فقط 20 نوع آن توسط بشر کامل شده و از تمام کاربردهای آن در صنایع مختلف استفاده می شود . تقسیم بندی طبیعی دوباره به سه نوع دیگر تقسیم بندی می شوند که عبارتند از تقسیم بندی بر اساس کانیها ، تقسینم بندی بر اساس پیوند های شیمیایی ، و تقسیم بندی بر اساس محل پیدایش و تشکیل آنها.

از میان این تقسیم بندی های طبیعی 8 نوع زئولیت وجود دارد که بیشترین استفاده را در اقتصاد و صنایع مختلف دارد . این 8 نوع عبارتند از: فیلیپیست ،موردنیت ،لامونیت، هولاندیت، اریونیت،کلینوپتیلولیت،شابازیت و آنالیسم . ازبین اینها زئولیت کلینوپتیلولیت فراوانترین نوع زئولیت می باشد. کانی های دیگر هر کدام کاربرد های خاصی دارند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم
زولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم

زئولیت های مصنوعی چستند و چه تفاوتهایی با زئولیتهای طبیعی دارند؟

دسته دیگری از زئولیتها وجود دارند که در طبیبعت هرگز یافت نمی شوند و همه آنها توسط بشر ساخته شده اند . به این دسته زئولیت های مصنوعی می گویند .زئولیت های مصنوعی بیش از نوع150 نوع هستند که که هرکدام کاربرد خاصی در صنایع دارند. زئولیتهای مصنوعی به روشهای شیمیایی ساخته شده اند. در گدشته دانشمندان تصور می کردند که برای ساخت زئولیتهای مصنوعی دمای هوا باید بالای 1000 درجه سانتیگراد باشد تا بتوانند زئولیت های مصنوعی بسازند .

ولی امروزه با پیشرفت علم دانشمندان در دما های کمتر از 100 درجه هم زئولیت های مصننوعی می سازند . کاربرد های زئولیت های مصنوعی بسیار بیشتر از زئولیت های طبیعی است. بیشترین کاربرد های زئولیت های مصنوعی در صنعت می باشد . هرگز قابل استفاده در صنایعی مانند کشاورزی یا دامداری نیست. بیشترین صنعتی که از زئولیت مصنوعی استفاده می کند صنایع پزشکی هستند.

در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهها هم زئولیت مصنوعی بیشترین تقاضا را دارد . زیرا زئولیت های مصنوعی در این صنایع نقش غربال را دارند و باعث جداسازی انواع مصارف مختلف پتروشیمی می شود  .یکی دیگر از کاربرده ای زئولیت های مصنوعی صنایع شوینده می باشد و این صنایع برای غبالگری و تبدیل آبهای سنگین به سبک از زئولیتهی مصنوعی استفاده می کنند که چندین برابر زئولیت طبیعی قیمت و قدرت دارند.

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
تولید و فروش زئولیت با دانه بندی بادامی

مقایسه زئولیت های طبیعی با مصنوعی . کاربردهای انها

زئولیتهای طبیعی همانطور که قبلا اشاره شد در طبیعت و در طی میلیونها سال از به هم پیوستن سیلیکاتها و آلومیننیم و اکسیژن در انداره ها و  درجه تبلور مختلف به وجود می آیند. این نوع زئولیتها حدد 70نوع هستد که در طبیعت یافت شده اند و بسیاری از کاریردهای آنها هنوز به درستی شناخته نشد ه است . فقط حدود 20 نوع آنها در طبیعت کاملا شناسایی و کاربرد های آنها مورد استفاده در صنایع مختلف قرار گرفته است.

زئولیت های مصنوعی زئولیت هایی خاصی هستند که در شرایط آزماشگاه تولید شد و درجه خلوص آنها بسیار بالاست و در طبیعت نمونه آنها هرگز یافت نمی شود .حدود 150 نوع زئولیت مصنوعی د شرایط آزمایشگاه ساخته شده است که عمده ترین مصارف آنها فقط در صنعت است . صنایعی مانند پزشکی ، نیروگاه اتمی ، صنایع پتروشیمی و پالایشگاههای نفت، صنایع ذوب فلزات و همچنین بعنوان صافی برای تصفیه آلاینده گان کارخانه ها نیز به کار برده می شود .

کاربردهایی که زئولیت های مصنوعی دارند زئولیتهای طبیعی قادر به انجام آنها نیستند زیرا پیوند های شیمیایی زئولیت های مصنوعی بسیار با زئولیت های طبیعی متفاوت است و کارایی زئولیت های مصنوعی بسیار بیشتر از زئولیتهای طبیعی می باشد . زئولیتهای طبیعی اکثرا در مصارف کشاورزی و تصفیه آب و فاضلاب و غذای دام بیشترین کاربرد را دارد و قیمت آنها هم بسیار پایینتر از زئویتهای مصنئعی می باشد.

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم چه تفاوتی با سمنان دارد

معادن تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی قم با معادن سمنان از نظر کیفیت تقریبا یکسان هستند و در بعضی مناطق استان قم کیفیت زئولیت پتاسیم نسبت به سمنان بسیار بالا می باشد ولی در کل تفاوتهای عمده ای دارند که برای بعضی کشاورزان ممکن است تغییراتی را در محصولاتشان بجا یگذارد. استان قم در ناحیه دریاچه حوض سلطان دارای ذخایر عظیم زئولیت از انواع کلینوپتیلولیت و سایر انواع دیگر دارا می باشد . این ذخایر بسیار عظیم هستند و تا صد ها سال مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

معادن استان سمنان نیز به دلیل نزدیکی  به رشته کوه البزر دارای ذخایر عظیم زئولیت کلینوپتیلولیت  انواع دیگر با خواستگاه آتشفشانی می باشد . این زئولیت ها نیز در انواع مختلف در سمنان وجود داردند و کارخانجات که در محل معدن قرار دارند این زئولیت های عظیم را در انواع دانه بندی های مختلف بسته کرده و به صنایع و کشاورزان عرضه  قرار می دهد . زئولیتهای سمنان دارای رنگ روشنتری نسبت به زئولیتهای قم می باشند و این به دلیل وجود سدیم در آن مناطق می باشد

سدیم در منطقه سمنان باعث شور شدن زئولیت های کلینوپتیلولیت شده و در کشاورزی ممکن است  اشکالاتی را برای کشاورزان به وجود آورد. زئولیت های کلینوپتیلولیت قم پتاسیمی هستند و رنگ آنها نخودی می باشد . این زئولیتها زئولیت های کلینوپتیلولیت شیرین نامیده می شود و برای کشاوزران مناطق شور بسیار مناسب هستد . معمولا در کنار زئولیت کانی های دیگری مانند بنتونیت و شابازیت و  آهک هم یافت می شود که برای مصارف صنعتی بسیار پر کاربرد هستند.

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
زئولیت استخراج شده از معدن قم با عیار 99

قیمت زئولیت های کلینوپتیلولیت کشاورزی در قم و نحوه سفارش و خرید آنها

تولید و فروش زئولیت های کلینوپتیلولیت کشاورزی قم بسیار عظیم بوده و روزانه صد ها تن از معدن، زولیت کلینوپتیلولیت تولید شده و برای کشاورزی قم و سایر استانها عرضه و فروش میرود . کاربردهای آنها هم نه تنها در کشاورزی بلکه در بسیاری از صنایع درگر نیز  دیده می شود. صادرات و فروش زئولیت به کشور های خارجی نیز در حجم بسیار گسترده ای روزانه در حال انجام می باشد .

مشتریان زیادی از سراسر دنیا بصورت آنلاین و حضوری با شرکت تولیدی و نمایندگان این شرکت تماس گرفته و صدها تن زئولیت با انواع دانه بندی مختلف سفارش می دهند .  معدن و کارخانجات تولیدی هم با داشتن کادری بسیار مجرب و حرفه ای در کمترین زمان بالاترین کیفیت زئولیت درخواست شده را آماده سازی کزرده و آن ها را بار زدهو  به شهرها و کشورهای مختلف ارسال می کنند.

قیمت زئولیتها های کلینوپتیلولیت کشاورزی در قم گاهی دستخوش تغییرات می شود ولی در کل زئولیت معدنی در قم و سمنان دارای بالاترین کیفیت و پایینترین قیمت بوده  بطوری که قیمت های زئولیت از قیمت حمل نقل انها بسیار کمتر می شود و کشاورزان برای جبران این مشکل  میزان زئولیت درخواستی خود را چندین برابر بیشتر سفارش می دهند تا برای سالهای بعدی نیز ذخیره داشته باشند .

مدیر فروش شرکت  ایران کانی: هادی ملکی 

شماره تماس مشاوره: 09120526163

تولید و فروش زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
معدن زئولیت پتاسیمی قم

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *