تولید و پخش زئولیت پتاسیم کشاورزی در ایران فقط در استان سمنان با عیار بالای 99درصد انجام می  شود . استان سمنان با پتانسیل بسیار غنی از مواد معدنی از جمله زئولیت پتاسیم کشاورزی نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه بهترین و با کیفیتترین زئولیت را تولید و عرضه می کند . این مرکز که دارای معادن بسیار زیاد با غنای بالای 99 درصد در استان سمنان فعالیت دارد تقریبا در بیشتر شهر های ایران نمایندگی های فروش تاسیس کرده تا دسترسی مردم هر شهر را به زئولیت آسانتر کند .

قیمتهای ارائه شده برای زئولیت پتاسیم کشاورزی در این مرکز کاملا مناسب و رقابتی  می باشد بطوریکه حتی این قیمتها در مقایسه با کیفیت بالای محصول بسیار ارزانتر نیز می باشد .مشتریانی که تمایل به خرید از این مرکز می باشند از طرق مختلفی می توانند خرید خود را انجام دهند.  اولین روش خرید مراجعه حضوری می باشد . بدین صورت که مشتری با مراجعه به نزدیکترین نماینده شرکت و دریافت مشاوره رایگان می تواند نوع و مقدار محصول خود را انتخاب کرده و اقدام به خرید نماید.

روش دوم خرید اینترنتی می باشد که در آن شخص به وبسایت مراجعه کرده و پس از کسب حصول از کیفیت و کسب اطلاعات تکمیلی می تواند اقدام به خرید نماید.  .در روش سوم افراد می توانند مستقیما با صرف وقت و هزینه کافی به استان سمنان مراجعه کرده و از معدن و کارخانجات دیدن کرده و اقدام به خرید نماید.

زئولیت پتاسیم کشاورزی چیست و چه کاربردهایی دارد.

کاربردهای زئولیت پتاسیم کشاورزی بسیار زیاد است بطوریکه صنعت عظیم کشاوزی امروزه پایه های خود را بر این ماده استوار کرده است . در این مقاله سعی می کنیم تا زئولیت پتاسیم کشاورزی و کاربردهای آن راتا حد امکان بیان کنیم .

معادن غنی از زئولیت در ایران بسیار زیاد هستند بطوریکه در بیشتر استانهای ایران می توان چندین معدن زئولیت پیدا کرد . با مراجعه به اداره صنعت و معدن هر استان می توان تعداد و میزان ذخیره زئولیت و سایر مواد معدنی هر استان را بدست آورد . همانطور که گفته شد تعداد معادن زئولیت ایران زیاد هستند اما معادنی که دارای غنای بالای 99 درصد باشد فقط در استان سمنان واقع شده است .

علت غنی بودن معادن زئولیت در استان سمنان  تمرکز بالای زئولیت با پایه های آتشفشانی است که در اتاق ماگما منجر به انجماد ذوب تدریجی گدازه های زئولیت گردیده و زئولیت بسیار مرغوب کشور و خاورمیانه را در خود ذخیره کرده است .

زئولیت پتاسیم کشاورزی یکی از بهترین نوع زئولیت برای کشت و زرع و کاشت نهال می باشد . به زئولیت پتاسیم کشاورزی زئولیت شیرین هم گفته می شود زیرا دارای پتاسیم بالا وسدیم پایین است . زئولیت پتاسیم کشاورزی را در اصل با نام زئو پتاس می شناسند  که کاربرد های آن در زمینه کشاورزی شامل رشد  بیشتر گیاه، حفظ کیفیت  خاک و انبوه سازی محصولات کشاوزی است.

زئولیت پتاسیم کشاورزی چه کاربرد هایی دارد

زئولیت پتاسیم کشاورزی یا زئوپتاس موجب رشد و نمو بهتر گیاه شده و تغذیه آن را به بهترین شکل ممکن کنترل می کند . در فصول خشکسالی این زئولیت از گیاه در برابر بی آبی محافظت کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می کند . زئولیت پتاسیم کشاورزی باعث مرغوبیت خاک شده و کارایی و طول عمر خاک را افزایش می دهد . این زئولیت جایگزین کود های شیمیایی گردیده و تمامی آفات گیاهی را ازبین می برد. زئو پتاس رشد و باروری گیاه را چندین برابر می کند .

زئولیت پتاسیم کشاورزی را در اصطلاح زئولیت شیرین نیز می نامند و دلیل آن تمرکز بالای کلسیم بجای سدیم است . سازگاری گیاهان با این زئولیت بسیار بیشتر و بهتر از زئولیتهای سدیک است .زئولیت پتاسیم کشاورزی علاوه بر خاک بر روی کود های حیوانی و گیاهی هم تاثیر بسزایی می گذارد . کودهای دامی با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهند. و برای احیای کیفیت کود از مقدار مشخصی زئولیت استفاده می کنند تا مواد از دست رفته کود را احیا کند .

زئولیت پتاسیم در بخش کشاورزی دارای انواع مختلف با سایزها و مش بندی های متفاوت است که هر کدام در بخش خاصی از کشاورزی نقش مهمی را ایفا می کنند . برای تهیه خاک زئولیتی مش بندی خاصی از زئولیت را با درصد خاصی در خاک ادغام می کنند . کارایی خاک زئولیتی چندین برابرخاک های معمولی می باشد.

ساختار مولکولی زئولیت پتاسیم کشاورزی چگونه است؟

زئولیت پتاسیم کشاورزی یا زئوپتاس از نظر عیار 99 درصد است . این زئولیت دارای پتاسیم بالا و سدیم بسیار پایین است . درصد آلومینیوم زئوپتاس هم بسیار پایین می شود .  زئولیت پتاسیم کشاورزی دارای ساختمان سه بعدی از جنس آلومینوسیلیکاتها می باشد .ساختار فضایی آلومینوسیلیکاتها بگونه ای است ک دارای حفرات توخالی بسیار زیادی هستند یعنی تخلخل بسیار بالایی دارند .این ویژگی سبب می شود تا زئولیت در خاک یا کود بصورت یک صافی عمل کند و مواد مضر و آلاینده خاک و کود را جذب کرده و مواد مفید و ریز مانندنیتروژن  را از خود عبور دهد.

از این ویژگی هم در خاکهای زئولیتی و هم در کودها می توان استفاده های بسیار مطلوبی بعمل آورد . کود های حیوانی که بعنون بستر حیوانات مورد استفاده قرار می گیرند معمولا دارای عناصر خطرناکی مانند بور ، اوره و آمونیاک می باشند که برای بدن حیوان بسیار خطرناک هستند و انواع بیماریها ی پوستی را برای حیوانات اهلی بوجود می آوردند . ساختار متخلخل زئولیت در کود حیوانی باعث می شود تا از ورود بسیاری از انگلها به پوست حیوانات جلوگیری شود .

همچنین ساختار قدرت جدب سطحی زئولیت هم باعث می شود عناصر مختلف جذب زئولیتی شده و به عناصر مفید مانند نیتروژن تبدیل شوند. این ویژگی در خاکهای کشاورزی باعث جذب مواد مفید و مورد نیاز گیاهان شده و همچنین سموم خاک و آب توسط این ویژگی جذب و به انواع مواد مفید و کاتتیونها تبدیل می شود. یکی از مهمترین ویژگیهای زئولیت پتایسیم تنظیم PH خاک است .این ویژگی باعث می شود از اسیدی و یا قلیایی شدن خاک توسط زئولیت جلوگیری شود .

 بررسی عملکرد زئولیت پتاسیم کشاورزی در حوزه مدیریت منابع آب

کشور ایران و سایرکشورهای خاورمیانه  بر روی مدار خشک وکم آب کره زمین قرار دارند . تمامی کشورهای دیگری که بر روی این مدار قرار گرفته اند دارای چنین ویژگی می باشند و آب و هوای بسیار گرم و خشکی دارند عرضهای بالاتر و پایینتر از این مدار نسبتا عرضهای پرفشاری هستند و بارندگی بسیار زیادی دارند . اما از مشکلات دیکری که کشور های خاورمیانه و سایر کشور های گرم و خشک با آن روبرو هستند بحران کم آبی می باشد . این بحران در اثر عوامل مختلفی به وجود آماده و در حال گسترش است

با فزایش گرمایش جهانی تمامی کشورها از نظر منابع آب دچار مشکلات بزرگی شده اند . بزرکترین صنعتی که بشدت در خطر نابودی است صنعت کشاورزی است . اگر بحران آب در کشور های خشک حل نشود کشاورزی در این کشورها نابود می شود . یکی از اقداماتی توانسته است تاحدودی این مشکل را به تعویق اندازد استفاده از زئولیت در خاک های کشاورزی است . همانطورکه قبلا بیان شد زئولیت خاصیت تخلخل و نفوذپذیری بسیار بالایی است که می تواند بسیاری از املاح و مواد مفید خاک را در خود جذب و به مدت طولانی ذخیره کند

در فصول بارانی مانند فصل بهار و پاییز و زمستان خاک حاوی زئولیت کارایی فوق العاده ای از خود نشان میدهند که گیاه و خاک را در فصل خشکسالی و گرما نجات می دهند . در فصول بارانی زئولیت نم و رطوبت خاک را توسط مولکولهای خود جذب کرده و به مدت طولانی در خود ذخیره می کند . با فرارسیدن فصل خشک و بی آبی سایر منابع آبی دچار تبخیر و خشک شدن می شوند . بسیاری از خاکها خشک شده و محصولات آنها نیز ازبین می روند ولی خاک زئولیتی از تبخیر شدن رطوبت خود جلوگیری کرده و آب را در این فصول کم کم به گیاه تزریق می کند و از خشک شدن آن جلوگیی میی کند.

زئولیت پتاسیم کشاورزی در رشد و پرورش گیاهان چه تاثیری ایجاد می کند؟

  1. زئولیت پتاسیم بدلیل ویژگی های ساختاری که توسط آلومینوسیلیکاتها در خود ایجاد کرده میزان ویتامین C مورد نیاز گیاهان را از خاک جذب کرده و به درون گیاهان تزریق می کند . همانطور که میدانید افزایش ویتامین C بر رشد و پرورش گیاهان تاثیر گذاشته و رشد گیاه را چندین برابر می کند همچنین زئولیت پتاسیم کشاورزی سرعت رشد گیاه را نیز چند برابر می کند .
  2. از دیگر مزایای زئولیت پتاسیم کشاورزی ایجاد پوسته قوی برای میوه ها ی مختلف است .این پوسته های قوی در سیستم انبارداری و حفظ و ذخیره گیاهان به مدت طولانی در انیار و برای جلوگیری از فساد میوه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند  و از فساد میوه در انبار جلوگیری می کند .
  3. در خاک های معمولی بدلیل کمبود مواد غذایی و عناصر مورد نیاز خاک بسیاری از میوه ها نارس می شوند و شکوفه های آنها ریزش می کنند اما در زئولیت پتاسیم خاک کشاورزی غنی شده و تمامی عناصر مورد نیاز گیاهان تامین می شود . همین امر از نارس شدن میوه و ریزش شکو فه آنها جلوگیری می کند .
  4. میوه های بعمل آمده از خاک زئولیتی شادابتر و خوشمزه تر و از نظر حجم بزرگتر از میوهای خاکهای معمولی می شوند . دلیل آن تامین تمامی عناصر مورد نیاز گیاه توسط زئولیت می باشد .
  5. زئولیت پتاسیم کشاورزی حمل کننده علف کشها و آفت کشها می باشد و نیازی به سمپاشی گیاهان مزرعه نیست . در حالیکه در خاکهای معمولی اگر سمپاشی صورت نگیرد آفت و بیماری کل مزرعه را نابود خواهد کرد .
  6. میوه هایی که در ئر خاکهای زئولیتی بعمل آمده اند وپژگیهایی دارند که سایر میوه ها هرگز ندارند مثلا این میوه ها هم از نظر رنگ و هم از نظر طعم بسیار لذیذتز و دل چسبتر از سایر میوه ها بوده و دوام و ماندگاری بسیار بالاتری دارند
  7.  بسیاری از ریشه گیاهان در خاکهای معمولی دچار سوختگی می شود و رشد گیاه متوقف شده و کم کم از بین می رود اما در خاکهای زئولیتی سوختگی و فساد ریشه گیاهان نه تنها جلوگیری می شود بلکه رشد ریشه گیاه چند برابر نیز می شود .
  8. درختانی که در خاک های زئولیتی به عمل آمده اند نسبت به درختان خاکهای معمولی دارای شاخ و برگهای بسیار بیشتری بوده و از ارتفاع بسیار بالاتری نسبت به سایر درختان برخوردار هستند . این ویژگی به دلیل تامین مواد مورد نیاز گیاه توسط زئولیت بوجود می آید .
  9. از دیگر ویژگیهای گیاهان زئولیتی افزایش ضریب جذب گیاه است که مواد غذایی بیشتری نسبت به گیاهان معمولی دریافت می کنند.

 

اثرات زئوپتاس (زئولیت پتاسیم)در بهبود کیفیت خاک

خاکهایی که از نظر تامین مواد مورد نیاز گیاهان فقیر هستند علتهایی دارند که کشاورزان رعایت نمیکنند. یکی ازدلایل فقر خاک استفاده بیش از حد کشاورزان از زمین در مدت زمان کوتاه است . همین عوامل نیاز کشاورز را به کود های شیمیایی و طبیعی دوچندان می کند که باعث بروز آسیبهایی به خاک و گیاهان می شود .

استفاده مدارم از کود ها هم آلودگی هایی را ایجاد می کند این آلودگی ها شامل شستشوی سطحی کود ها توسط باران که باعث پخش شدن کود در نواحی دیگر محیط زیست می شود و وارد آبهای زیر زمینی میشود . این امر یک آلودگی بزرگ به حساب می آید که باید حتما کنترل شود .

اگر در خاک بجای استفاده از  کود های طبیعی و شیمیایی از زئولیت استفاده شود باعث اصلاح خاک شده و تمام مواد مورد نیاز خاک را بدون کوچکترین ضرر و آسیبی بازگردانی می کند. خاک های سبک و یا خاک های سنگین هر دو نیازمند زئولیت هستند و هیچ خطری برای محیط زسیت ندارند .

در زمینهای کشاورزی با بافت شنی استفاده از زئولیت کلینوپتیلولیت ضروری است زیرا این زئولیت از نفوذ بیش از اندازه آب به درون خاک جلوگیری کرده و آب را در اطراف رییشه گیاهان حفظ میکند تا قابل استفاده برای گیاه شود.

تولید و پخش زئولیت پتاسیم کشاورزی

تولید و پخش زئولیت پتاسیم کشاورزی در استان سمنان با بالاترین عیار و خلوص 99درصد با قیمت بسیار مناسب ارائه می گردد. بارگیری مستقیما از خود معدن  انجام شده و قیمت ها هم همان قیمتهای تولیدی می باشد. هیچ واسطه و دلالی بین مشتری و کارخانه وجود ندارد .  روش های فروش شرکت به گونه ای است که مشتری خود می توان مستقیما از کارشناسان معدن و شرکت  مشاوره گرفته و قیمتهای تولیدی را مشاهده کرده و سفارش دهد .

زئولیت پتاسیم سمنان بزرگترین مرکز پخش کشور می باشد که از نظر مرغوبیت در کشور و خاورمیانه در رتبه نخست قرار دارد . فقط با یکبار  خرید از شرکت و معدن مشتری دائمی خواهید شد . عرضه زئولیت پتاسیم سمنان به بشتر کشور های دنیا انجام میگیرد .

صادرات این محصول  باعث رونق اقتصادی استان سمنان شده و کشور ایران رادر زمینه صادرات این محصول با ارزش معدنی برند جهانی کرده است . نحوه سفارش بصورت حضوری و اینترنتی  می باشد . برای خرید حضوری باید به استان سمنان مراجعه کرده و با شرکت در تماس باشید . برای خرید اینترنتی هم کافیست مشخصات خود را در سایت یا واتساب برای ما ارسال کنید تا کارشناسان بتوانند با شما در تماس باشند

مدیریت فروش : هادی ملکی

تلفن پاسخگویی: 09120526163

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *