خرید خوراک زئولیت برای دام و طیور امروزه یکی دیگر نیازهای کشاورزان و دامداران می باشد . امروزه دامها و طیور با انواع بیماریها مواجه هستند و با توجه به اینکه نیاز به گوشت و فراورده های دامی هر روز بیشتر می شود مساله غذای دام و طیور یک امر بسیار ضروری برای کشاورزان و دامداران می باشد . غذاها و خوراکی که امروزه توسط کارخانجات  صنایع غذایی تهیه می شود اکثرا بصورت تراریخته بوده و بیماریهای زیادی را هم برای دام و هم برای انسان به وجود میاورد.

ساده ترین مکمل غذایی که در ایران برای دام و طیور به طور بسیار گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد پودر زئولیت است با خوراک آنها میکس کرده و به خورد آنها داده می شود .همچنین در شیلات و آبزیان نیز از زئولیت بعنوان یک مکمل غذایی بسیار مهم در غذای ماهیان استفاده می شود . این مکمل های غذایی در رشد دام و طیور و آبزیان تاثیر بسیار زیادی داشته بطوریکه رشد آنها را در مدت زمان کوتاه بسیار افزایش میدهد.

خرید زئولیت برای خوراک دام و طیور  برای کشاورزان ،دامداران . صاحبان پرورش ماهی و آبزیان بسیار ضروری است آنها می توانند با مراجعه به مراکز عرضه زئولیت معدنی و اراده دان مشخصات دام و سایر جزئیات به کارشناسان امور دام  می توانند زئولیت متناسب با محل و مکان خود را سفارش داده و تهیه کنند. از آنجایی که این نوع زئولیت سرشار از مواد مغذی می باشد باعث دفع انواع بیماریها و آفات از دام خواهد شد.

خرید زئولیت خوراک دام
خرید زئولیت مخصوص خوراک دام و طیور

خرید زئولیت مخصوص خوراک دام و طیور و آبزیان

خرید زئولیت مخصوص خوراک دامم و طیور و آبزیان باید بطور پیوسته و همیشگی انجام گیرد .زیرا زئولیت ترکیبات بسیار مفیدی دارد که هرگز دامداران و شیلات نباید از آن غافل بمانند .زئولیت یک ماده معدنی هست که از آلومینوسیلیکاتها تشکیل شده است و در رنگهای شیری الی زرد و خاکستری کم رنگ دیده م شود. رنگهای زرد نشانه وجود مقادیر بسیار کمی آهن و پتاسیم است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارند.

از مواردی که باعث کم اشتهایی دام می شود وجود گاز آمونیاک در محیط اصطبل است. گاز آمونیاک باعث ابتلای دام به بیماری ها و امراض خطرناکی مانند پنومونی می شود. این بیماری اکثرا در گوساله ها مشاهده می شود و علت اصلی این بیماری هم استنشاق گاز آمونیاک هست که از دام  به همراه با مدفوع خارج می شود .

اگر محیط اصطبل گرم باشد رشد باکتریهای و ویروسهایی مانند PI3 و BRSV بسیار افزایش می یابد . در واقع این ویروسها حاصل استنشاق گاز آمونیاک هستند. گاز آمونیاک سیستم ایمنی دام را نیز پایین آورده و باعث بروز امراض مختلفی مخصوصا در بین گوساله ها می شود. دامداران با خرید زئولیت مخصوص خوراک دام و همچنین زئولیت مخصوص بستر حیوانات می توانند از شر گاز آمونیاک خلاص شوند.

خرید زئولیت خوراک دام
زئولیت ویژه خوراک دام

 

خرید زئولیت مخصوص خوراک دام و بستر حیوانات برای رشد و جلوگیری از ابتلای دام به بیماری

خرید زئولیت مخصوص خوراک دام و بستر حیوانات برای دامداران امری بسیار حیاتی می باشد . زئولیت معدنی خواصی دارد که برای دام و طیور بسیار مفید بوده و ن تنها برای آنها یک مکمل رشد غذایی محسوب می شود بلکه آنها را از شر انواع امراضی که در اثر عوامل ویروسی و میکروبی که در بستر خواب دام وجود دارد نیز رهایی می کند.

همانطور که میدانید در طی دهه های اخیر بسیاری از صنایع تولید مواد غذایی در کشور های مخالف دنیا و از جمله ایران برای کسب سود بیشتر اقدام به دستکاری مواد غذایی کرده و دام ها و طیور را با انواع بیماریها  مبتلا می کنند .همچنین بواسطه این بیماریهایی که دام و طیور مبتلا می شوند انسان نیز با خوردن گوشت دام و طیور دچار بیماری شده و نمی تواند غذای سالم و مقوی در اختیار داشته باشد .

بسیاری از کارخانجات و تولیدات صنایع غذایی همچنین مرغداریها و گاوداریها و مراکز پرورش انواع دام دام و طیور با افزودن هورمونهای رشد در غذا دام باعث رشد غیر عادی آنها شده و با فروش و عرضه آنها در بازار سودهای کلانی را به جیب می زنند. این هورمونهای رشد امراض بسیاری زیادی را برای انسان بوجود می آورد امراضی مانند انواع سرطانها مانند سرطان کبد، سرطان خون و انواع بیماریهای گوارشی حاصل مصرف گوشت هورمونی می باشد .

خرید زئولیت خوراک دام
زئولیت خوراکی بهترین مکمل غذایی دام و طیور

گاز آمونیاک و مشکلات بستر دام برای دامداران و دامپروران و راههای حل مشکل آنها

تقریبا تمامی دامداران و دامپروران و مراکز پرورش طیور دارای مشکل گاز آمونیاک و گوگرد معدنی هستند. بسیاری از بیماریهایی که دامها به آن مبتلا می شوند بواسطه متساعد شدن گاز آمونیاک حاصل مدفوع حیوانات است .حتی بسیاری از کارگرانی که در این مراکز فعالیت می کنند به بیماری هایی نظیر بیماریهای گوارشی و کبدی ناشی از استنشاق بوی نامطبوع آمونیاک است مبتلا می شوند.

گاز آمونیاک همراه با مدفوع دام از بدن آنها خارج شده و رطوبت مدفوع دام بواسطه گاز غلیظ آمونیاک است و تا زمانی که این رطوبت در مدفوع باشد گاز آمونیاک همچنان در هوا پخش شده و چارپایان هم آن را استنشاق خواهند کرد .کارگران هم بواسطه بوی نامطبوع و تند آمونیاک دچار انواع امراض گوارشی و کبدی گشته و در معرض خطرات بشماری نیز قرار خواهند گرفت

کود های حیوانی مخصوصا کود گوسفندی  و گاوی علاوه ب اینکه مزایای زیادی در کشاورزی دارند عوارضی همچون ابتلا به بیماریهای ناشی از استنشاق گاز آمونیاک نیز دارند که دامداران اگر آن را جدی نگیرند با مشکلات بسیار بزرگی مواجه خواهند شد. در گاوداریها بیشترین بیماریهای ناشی از استنشاق آمونیاک را گوساله ها میگیرند. گوساله های تازه به دنیا آمده باید بسرعت از محل فعلی به مکان دیگری که عاری از انواع بو های آمونیاک باشد انتقال داده شوند .

خرید زئولیت خوراک دام
زئولیت مخصوص بستر حیوانات

خلاص شدن از شر بیماریهای ناشی از گاز آمونیاک و دفع کامل آمونیاک از محیط

مشکلات گاز آمونیاک بسیار زیادتر از این است که بخواهیم در این مقاله به همه آنها بپردازیم اما بطور کلی راههای گوناگونی که در گذشته برای حل این مشکل انجام میدادند نه تنها این مشکل را نمی توانست کامل حل کند بلکه هزینه های بسیار زیادی را نیز شامل می شد. بطور مثال کارگرانی که در این مراکز کار می کنند هر 24 ساعت باید چندین بار بستر حیوانات را کامل عوض کنند یعنی کود خام و مرطوب را بیرون برده و اصطبل را خشک کنند سپس کود خشک در بستر بریزند.

ریختن کود خشک شاید باعث کاهش گاز آمونیاک شود اما مشکل را حل نکرده است بلکه فقط صورت مساله را حل کرده است. تنها راه حل این مشکل استفاده از ماده معدنی زئولیت در بستر حیوانات می باشد. ماده معدنی زئولیت بواسطه ساختمان بلوری منحصر به فردی که دارد بطور کامل گاز آمونیاک را جذب کرده و آن را به عنصر نیتروژن و گاز هیدروژن تبدیل می کند .

در واقع زئولیت معدنی با این کار عنصر  نیتروژن را از آمونیاک گرفته و در کود تثبیت می کند و گاز هیدروژن که در اثر تجزیه آمونیاک ایجاد م شود را آزاد می کند. به این ترتیب با تجزیه آمونیاک و تثبیت نیتروژن نه تنها  بوی بد آمونیاک کامل از بین می رود بلکه با افزوده شدن عنصر نیتروژن به کود موجب افزایش قدرت کود و افزایش ریز مغذی های کود شده که در اصلاح خاک های کشاورزی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

خرید زئولیت خوراک دام
زئولیت ویژه خوراک دام و بستر حیوانات

  مشکلات آمونیاک در صورت عدم استفاده زئولیت  برای خوراک دام و طیور و بستر حیوانات

هنوز بسیاری از کشاورزان ،دامداران ، مراکز پرورش چارپایان از جمله گاوداریها ، پرورش گوسفند و بز، مراکز پرورش اسب و باشگاههای سوارکاری ، پرورش ماهی و میگو  و آبزیان دریایی و پرورشی با وجود هزینه های بسیار زیادی که برای رشد و پرورش مراکز خود انجام می دهند با چالشهای بسیار بزرگی که ناشی از خوراک و آب و هوا و بستر حیوانات نشات می گیرند  درگیر هستند و به راه حل کامل و قاطعی دست نیافته اند آنها هنوز با فواید خرید زئولیت برای خوراک دام آشنا نیستند.

پرورش دهندگان آبزیانی مانند ماهی قزل آلا با مشکل آلودگی آب و هزینه های سنگین تعویض آب و خنثی سازی آلودگی آب روبرو هستند و مدام هزینه های بسیار زیادی را برای تعویض آب و خوراک ماهی ها پرداخت می کنند . ماهی ها نیز همانند دام گاز آمونیاک از خود دفع می کنند . این گاز در صورت تجمع بسیار برای آبزیان خطرناک بوده و در صورت عدم کنترل آن باعث بیماریهای زیادی برای آبزیان بوجود آورده و آنها را به مرگ زودرس دچار می کند.

اگر غلظت گاز آمونیاک متصاعد شده از آبزیانی مانند قزل آلا به مقدار 10_25 میلی گرم در لیتر برسد موجب مرگ آبزیان شده و کل آب آلوده می شود . ماهیانی که آب آلوده به آمونیاک را تنفس کنند اندامهای کبد، کلیه و آبشش آنها دچار خونریزی شده و به مرور زمان این اندامها از کار می افتد و با افزایش بیشتر غلظت آمونیاک سایر اندامها هم آسیب دیده و موجب مرگ ماهیها می شود.

خرید زئولیت خوراک دام
زئولیت صادراتی مخصوص آبزیان

نقش زئولیت برای خوراک دام و طیور در حل مشکلات ناشی از وجود آمونیاک برای آبزیان

خرید زئولیت برای خوراک دام و طیور و علی الخصوص برای آبزیانی مانند قزل آلا برای حل مشکل تنفسی و غذایی آنها بسیار مفیدتر و کاربردی تر و ارزانتر از سایر روشهای شیمیایی و هورمونی و غیره است . زئولیت معدنی بواسطه ساختار مولکولی و پیوند های یونی که با یکدیگر برقرار کرده باعث تجزیه ناخالصی ها موجود در آب شامل آمونیاک، اوره ، مواد سمی و سنگین و بسیاری از بیماریها و باکتریها و ویروسها می شود.

زئولیت معدنی بواسطه خاصیت جذب سطحی بالا و تبادل کاتیونی بسیار قدرتمندی که دارد گاز آمونیاک را که از نیتروژن و هیدروژن تشکیل شده است تجزیه کرده و نیتروژن  هیدروژن آن را آزاد می کند و نیتروژن در آب تثبیت شده و بعنوان ریزمغذی مفید بعنوان خوراک مورد مصرف ماهیها قرار می گیرد و هیدروژن به شکل گاز بوده و از آب خارج می شود.

سایر مواد سنگین و سمی که در آب وجود داشته باشد توسط خواص کاتیونی و جذب سطحی توسط زئولیت جذب شده و تجزیه کامل بر روی آنها انجام می گیرد. بدین ترتیب مواد مفید عناصر سنگین توسط زئولیت جذب شده و بعنوان ریز مغذی توسط آبزیان خورده می شود. زئولیت معدنی علاوه بر تجزیه مواد مضر آب و تقویت و رشد آبزیان نقش تصفیه کننده طبیعی آب را نیز ایفا می کند.

خرید زئولیت خوراک دام
زئولیت صادراتی مخصوص آبزیان

صادرات زئولیت معدنی به عنوان خوراک دام  به کشورهای مختلف

کشورهای مختلف مانند چین و هند و کشور های اروپایی به دلیل عدم برخورداری از مواد معدنی مانند زئولیت به ناچار این ماده معدنی را وارد می کنند . زئولیت معدنی در انواع مختلف در بسیاری  از کشور های مختلف وجود دارد اما زئولیتrی که مورد نیاز کشاورزی و دام و طیور و آبزیان باشد فقط در ایران وجود دارد . برای همین زئولیت ایران در همه جای جهان شهرت جهانی دارد .

صادرات زئولیت ایران به کشورهای آسیایی ، اروپایی و آفریقایی سالیانه در حال افزایش است .زیرا زئولیت ایران دارای خالص ترین عیار بوده و هیچ ماده مضر یا بی استفاده ای در آن وجود ندارد. ظرفیت های معدنی  کشور ایران بسیار بالاست منتها اگر ایران از خام فروشی جلوگیری کند می تواند به منافع بسیاری دست پیدا کند.

بزرگترین وارد کننده زئولیت ایران کشور چین می باشد که سالیانه صدها هزار تن زئولیت از ایران وا وارد می کند. زئولیت در دانه بندی های مختلف به صورت بسته بندی شده و با عیار بسیار بالا به کشور چین ارسال می شود امیدواریم این صادرات مواد معدنی به کشور های مختلف باعث کمبود این ماده ارزشمند برای کشاورزان ایرانی نشود .اگر جلوی خام فروشی گرفته نشود این مواد معدنی به سرعت تمام خواهد شد .

خرید زئولیت خوراک دام
زئولیت صادراتی ویژه انواع خوراک دام و طیور و آبزیان

نحوه سفارش و خرید زئولیت مخصوص خوراک دام و طیور و بستر حیوانات

با توجه به اهمیت روز افزون خرید زئولیت  و اکسید گرافن مخصوص خوراک دام و طیور و بستر حیوانات شرکتها و معادن تولیدی زئولیت معدنی بطور پیوسته در حال تولید و عرضه بهترین و مرغوبترین زئولیت کشاورزی به دامداران و پرورش دهندگان ماهی و سایر چارپایان می باشد. از آنجایی که هنوز بسیاری از کشاورزان و دامداران از خواص زئولیت آگاه نیستند ولی با این حال بر تعداد کشاورزان و دامدارانی که به جمع خریداران زئولیت می پیوندند روز به روز افزوده می شود.

دامداران و مراکز پرورش آبزیان و شیلات با توجه به نوع فعالیت صنفی خود نیاز برای رشد دام و آبزیان خود هر کدام به نوع خاصی از زئولیت با دانه بندی گوگرد مجزا احتیاج دارند. همانطور که می دانید در جهان بیش از 70 نوع زئولیت طبیعی و 150 نوع زئولیت مصنوعی وجود دارد . بنابراین کارکرد هرکدام جدا می باشد. کارشناسان برای تشخیص نوع زئولیت باید مشخصات خود و نوع فعالیت اقتصادی نوع اقلیم آب و  هوایی و نوع خاک منطقه به دقت بررسی کنند تا زئولیت مورد نظر را از بین این 72 نوع تشخیص دهند.

کشاورزان و دامداران برای ثبت سفارش و خرید زئولیت مخصوص خوراک دام و طیور و بستر حیوانات می توانند در صفحه اول این وبسایت مشخصات خود را ثبت نمایند . بعد از ثبت مشخصات کارشناسان شرکت با آنها تماس گرفته و پس از گرفتن مشخصات شغلی شما نوع زئولیت متناسب با فعالیت شما را به شما معرفی و نحوه استفاده از آن را به شما توضیح خواهند داد .

مدیر فروش مجموعه معدنی ایران کانی : هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارش: 0120526163

خرید زئولیت خوراک دام
مجموعه معدنی ایران کانی تولید کننده انواع زئولیت دانه بندی و پودری عیار بالای 95 درصد استان قم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *