خرید زئولیت مرغوب از معدن با قیمت مناسب  و کیفیت بالا بصورت عمده در شرکت ایران کانی که دارای معادن زئولیت در استانهای قم و سمنان می باشد برای کشاورزان عزیز عرضه می شود . کشاورزانی که خاک آنها دچار مشکل شده و محصولاتشان از رشد کافی برخوردار نیستند می توانند با تهیه زئولیت معدنی عیار بالا که تولید می کنیم با مناسبترین قیمت و بالاترین کیفیت که برند جهانی می باشد بهترین برداشت محصول را تجربه نمایند.

زئولیت کشاورزی که از معدن تولید می شود توسط کارخانجاتی که در محل معدن احداث شده است عیار سنجی شده و به بالاترین عیار کشور تبدیل می شود . پس از عیار سنجی و تولید انبوه به دو صورت به مشتریان عرضه می شود

1- بسته بندی فله : در بسته بندی فله مکانهایی احداث شده است که زئولیت ها بصورت فله ای به آنجا برده شده و ذخیره می شود . این مکان کاملا خشک و تمیز بوده و عاری از هرگونه وجود مواد ناخالصی می باشد.

2- بسته بندی کیسه ای : در این بسته بندی زئولیتها پس از عیار سنجی و جدایش بصورت جداگانه ای درکسیه های مخصوص که وزن مشخصی دارد بسته بندی شده و در محل ذخیره مخصوص انبار می شود .

خرید زئولیت مرغوب از معدن برای کشاورزان راه دور چگونه انجام می شود؟

ایران کشور بسیار پهناوری است و بسیاری از مناطق ایران روستانشین هستند . استانهای جنوبی کشور که از امکانات رفاهی بسیار ضعیفی برخوردار هستند برای تهیه مواد مورد نیاز کشاورزی معمولا مشکلات زیادی را تحمل می کنند . بسیاری از روستاها فاقد جاده و راههای ارتباطی هستند و اکثرا در فقر مطلق بسر می برند و امکان تهیه مواد مورد نیاز کشاورزی بسیار برای آنها سخت می باشد.

خرید زئولیت مرغوب از معدن برای این دسته از کشاورزان فقط بصورت اینترنتی امکان پذیر است و امکان مراجعه حضوری برای آنها بسیار دشوار خواهد بود. این کشاوزران با مراجعه به نزدیکترین منطقه ای که دسترسی به اینترنت دارند می توانند اقدام به خرید زئولیت نمایند . اما مشکل اصلی اینجاست که بسیاری از دلالان بازارهای سیاه  در بستر اینترنت تیبلیغات بسیار وسیعی دارند . چگونه باید تولید کننده اصلی را از این الان بازارهای سیاه تشخیص داد؟.

برای خرید اینترنتی باید دقت بسیار زیادی نمود از هر کسی که تبلیغات در بستر اینترنت دارد نباید خرید کرد. خریدار باید قبل از خرید پروانه بهره برداری یا جواز کسب تولید کننده را از وی بخواهد یا اینکه از سازمان صنعت و معدن و تجارت استعلام تولید کننده را بگیرد . وقتی این دو مرحله با موفقیت انجام شد و تولید کننده هر دو را ارائه داد خریدار می تواند اقدام به سفارش و تهیه محصول مورد نظر خود نماید.

خرید زئولیت مرغوب از معدن
زئوپتاس معروف قم برای صادرات

نحوه خرید زئولیت مرغوب از معدن و تشخیص آن از زئولیت نامرغوب

کشاورزان پس از گرفتن تاییدیه از وزرات صنعت و معدن و تجارت می توانند تولید کننده واقعی را از دلالان بازار های سیاه تشخیص دهند. معمولا دلالان بازار های سیاه برای فروختن زئولیت دست به اقدامات نادرستی می زنند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند . آنها موادی که از نظر ظاهر و  وزن به زئولیت شباهت داشته باشد با درصد کمی زئولیت مخلوط می کنند و به عنوان زئولیت موغوب به کشاورزان می فروشند.

تولید کنندگان نیز گاهی دست به چنین اقداماتی میزنند تا سایر مواد معدنی را که استخراج کرده اند در کنار  زئولیت  به فروش برسانند. برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی  کشاورزان ابتدا باید آنالیز محصول را از تولید کننده بخواهند و پس از دریافت آنالیز ترکیبات نوشته شده در آنالیز را به دقت بررسی کرده و آن را به یک مهندس کشاورزی یا کارشناس معدن نشان دهند تا میزان عیار نوشته شده در آنالیز را محاسبه  کنند .

کشاورزان پس از بررسی آنالیز توسط کارشناس باید از تولید کننده نمونه کار بخواهند و نمونه کار را نیز پس از دریافت با دقت بررسی نمایند تا ترکیبات نوشته شده در آنالیز را با آن مقایسه کنند. اگر نتایج بدست آمده از مقایسه آنالیز و نمونه محصول یکسان بود می توانند اقدام به سفارش و خرید نمایند. نباید با حرفهای دهان پر کنی که دلالان و تولیدکنندگان برای  عدم ارائه انالیز میزنند توجه نمایند.

خرید زئولیت مرغوب از معدن
منطقه مخصوص جداسازی زئوپتاس صادراتی

زئولیت معدنی چیست و از چه سالهایی کشف شد و مورد استفاده قرار گرفت؟

اولین بار واژه زئولیت در سال 1756توسط رسانه ها و روزنامه های آن زمان منشر شد و تابحال هیچ کشاورز و دانشمند آن واژه را نشنیده بود . کانی شاس معروف آن دوران از اهالی سوئد به نام اکسل فردریک کرونستد که از دانشمندان و زمین شناسان معروف بود با بررسی رسوبات آتشفشانی ماده عجیبی را پیدا کرد که دارای خواص بسیار عجیب و متفاوتی نسبت به بقیه مواد معدنی داشت.

این سنگ وقتی که در برابر حرارت قرار می گرفت به جوش می آمد برای همین نام آن را سنگ جوشان یا زئولیت نامیدند. زئو به معنی جوش آمدن و لیت یا لیث به معنی سنگ می باشد .کاربردهای این ماده معدنی بسیار وسیع است و تقریبا ردپای زئولیت در تمامی صنایع دیده می شود . از صنعت کشاورزی که یک صنعت کهن در ایران است الی صنایع بسیار پیشرفته ساخت تجهیزات پزشکی می توان درصد و نوع خاصی از زئولیت را مشاهده کرد.

از زمان شناسایی اولین زئولیت توسط اکسل فردریک کرونستد تا الان بیش از 70 نوع زئولیت معدنی و بیش از 150 نوع زئولیت مصنوعی ایجاد و شناسایی شده است . ترکیب بندی مختلف زئولیتها طبق شرایط تشکیل آنها با یکدیگر متفاوت است و هرکدام دارای خواص بسیار متنوعی بوده بطوریکه هنوز خواص بسیاری از زئولیتهای کشف شده ناشناخته مانده و بزودی بسیاری از انها در صنعت جای خود را پیدا خوهند کرد.

کاربردهای زئولیت و خواص آن و خرید زئولیت مرغوب از معدن

خرید زئولیت مرغوب از معدن برای تمامی صنایع راههایی دارد که در ادامه راجع به آنها بیشتر صحبت خواهیم نمود. اما ابتدا باید بدانیم که خواستگاه زئولیت معدنی از نظر زمین شناسی چیست و  ذخایر کشور ایران چه مقدار می باشد تا بتوان براورد درستی از میزان موجودی زئولیت برای نسلهای آینده به دست آورد.

از نظر زمین شناسی زئولیت درای دو خاستگاه می باشد : خاستگاه دریایی و خاستگاه آتشفشانی هرکدام از این خاستگاهها دارای زئولیتهای ویژه با ترکیبهای خاص هستند که کاربردهای مختلفی در صنعت دارند. زئولیتهایی که خاستگاه دریایی دارند معمولا دارای ترکیبات بسیار پیجیده ای بوده که کارخانجات برای فراوری و جداسازی آنها باید تجهیزات بسیار پیشرفته و مجهزی داشته باشند .

بسیاری از کشور های جهان که به دریا منتهی میشوند دارای ذخایر عظیم زئولیت با خاستگاه دریایی هستند . کشورهای آفریقای جنوبی و اروپا و آمریکای لاتین شامل این نوع زئولیت می باشند .زئولیت دریایی دارای مقادیر زیادی سدیم و کلسیم می باشند که برای صنایع خاصی کاربرد دارند . عمده ترین مصرف زئولیت در ایران برای صنایع کشاورزی می باشد.

خرید زئولیت مرغوب از معدن
زئولیت کلینوپتیلولیت کلوخه

اهمیت زئولیت کشاورزی در ایران و خرید زئولیت مرغوب از معدن برای کشت و زرع

همانطور که در بخش قبل اشاره شد زئولیت معدنی دارای دو خاستگاه می باشد .1_ خاستگاه دریایی 2_ خاستگاه آتشفشانی. این دو خاستگاه دارای ترکیباتی شیمیایی بسیار متنوعی هستند بطوریکه بالای 70 نوع از انها تابحال شناسایی و کشف شده است .زئولیت دریایی برای کشاورزی مناسب نیست زیرا املاح بسیار متفاوتی دارد که برای اصلاح خاک و رشد گیاهان بکار برده نمی شود.

زئولیت کشاورزی در ایران جایگاه ویژه ای دارد نوع زئولیتی که برای کشاورزی استفاده می شود زئولیت کلینوپتیلولیت نامیده می شود . زئولیت کلینوپتیلولیت دارای ساختمان بلورین خاصی می باشد که خاک را حاصلخیز کرده و مواد غذایی مورد نیاز خاک و گیاهان را تامین می کند. این نوع زئولیت که مخصوص کشاورزی و خوراک دام و پرورش آبزیان است در دانه بند های مختلفی تولید می شود.

خرید زئولیت مرغوب از معدن برای کشاورزی یکی از بهترین روشها برای تهیه زئولیت معدنی کلینوپتیلولیت است . معادن زئولیت برای مصارف کشاورزی انواع زئولیت کلینوپتیلولیت را با دانه های های مختلف عرضه می کنند . این دانه بندی های هرکدام در بخش خاصی از کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید زئولیت مرغوب از معدن
زئولیت دانه بندی شده مخصوص کشاورزی

زمین های کشاورزی مورد نیاز زئولیت چه مشکلاتی دارند؟

کره زمین در حال ورود به عصر گرمایش جهانی می باشد . در این عصر دمای هوا بالا رفته وگرمای زمین بیشتر از قبل میشود . بارش برف و باران در  مناطق خشک و نیمه خشک بشدت کم می شود و ذخیره آبهای زیر زمینی رو به اتمام خواهد رفت .گرمایش جهانی باعث آسیب شدید به گیاهان و جانواران خواهد شد . بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری بواسطه گرما و کم آبی منقرض خواهند شد.

اینها کمترین مشکلاتی است که خود طبیعت بدون دخالت انسان بر محیط زیست خواهد زد. اگر دخالت انسانها را هم به این مشکلات بیافزاییم مانند گسترش شهرنشینی ، نابود ساری و قطع درختان، خشک کردن تالابها برای جاده سازی و هزاران مشکل دیگر که توسط انسانها صورت میگیرد روند انقراض را بسیار سرعت خواهد بخشید.

با گسترش این مشکلات اولین قشری که بشدت  آسیب خواهند دید قشر کشاورز خواهند بود . البته این آسیبها از هم اکنون شروع شده بطوریکه بسیاری از کشاورزان  زمین های خود را رها کرده و روانه شهرها شده اند و در حاشیه شهرها که به حلبی آباد ها و زاغه نشین ها معروف است ساکن شده اند.

خرید زئولیت مرغوب از معدن
زئولیت دانه بندی شده مرغوب

فقر خاک کشاورزی از موادمعدنی مورد نیاز و راههای رفع مشکل آنها

همانطور که گفته شد زمین های کشاورزی در اثر عوامل متعددی ممکن است دچار فقر شده و هیچ گیاهی در آن رشد نکند. یکی از این عوامل خشکی زمین و از بین رفتن آبهای زیر زمینی است که این روش عواقب بسیار سنگینی را برای کشاورزان به دنبال خواهد داشت . دوم استفاده بیش از حد کشاورز از زمین و استفاده های بی مورد از کود های شیمیایی می باشد.

کشاورزان برای برداشت بیشتر دست به اقدامانی می زنند که در ابتدا ممکن است محصول بیشتری را برای آنها به ارمغان بیاورد اما با گذشت زمان کم کم رشد محصولات کاسته شده و زمین کاملا عاری از مواد غذایی مغذی می شود. برای پیشگیری از این مشکلات کشاورزان  باید ظرفیت خاک خود را بشناسند و از استفاده های بیش از حد بشدت پرهیز کنند.

اما اگر کشاورزی بر اثر عوامل مختلف دچار کمبود برداشت و کاهش رشد محصول شد بجای استفاده از کود های شیمیایی و حیوانی باید از کود معدنی یا کود هوشمند استفاده کند . این مواد معدنی یا هوشمند همان زئولیت پتاسیم است که برای خاکهای فقیر و عاری از مواد غذایی معجزه کرده و در مدت زمان کوتاهی دوبازه زمین و خاک را بارور می کند.

خرید زئولیت مرغوب از معدن
زئولیت پتاسیم دانه بندی شده

عملکرد زئولیت معدنی در احیای خاک های فقیر کشاورزی

همانطور که در بخش قبل اشاره شد تنها ماده معدنی که قادر است خاکها و زمینهای مرده کشاورزی را مجدد احیا کند زئولیت معدنی می باشد . زئولیت معدنی ساختارهایی دارد که برای خاک و گیاه بسیار مفید بوده و رشد آنها را چندین برابر می کند . خاکهایی که بر اثر فقر مواد مغذی  محصولی در آن رشد نمی کند دارای عواملی هست که جلوی رشد و نمو گیاهان را گرفته است .

این خاکها معمولا دارای اسیدیته بسیار بالایی هستند و خاک بشدت اسیدی شده است . این افزایش ph خاک که منجر به اسیدیته شدن خاک شده است بر اثر استفاده بیش از حد کشاورزان از کود های شیمیایی و حیوانی است که منجر به تجمع مواد مضر مانند نیترات ، اوره و آمونیاک گردیده است . این سه عنصر برای رشد گیاهان و خاک بسیار مضر بوده و برای رشد هر گیاهی ممانعت ایجاد می کند.

زئولیت کشاورزی از نظر کانی شناسی ویژگی هایی دارد که این عناصر سنگین و مضر را تجزیه کرده و اثر سم آن را خنثی می کند. همچنین پس از تجزیه این عناصر سنگین و از بین بردن سم آن آنها را به کانیهای مفیدی مانند بور،نیتروژن ، سیلسیم و سایر عناصر سبک تبدیل کرده و درون خود ذخیره می کند . پس از ذخیره ساری این عناصر آنها را کم کم به ریشه گیاهان تزریق می کند.

خرید زئولیت مرغوب از معدن
زئولیت دانه بندی شده کلنوپتیلولیت کشاورزی دانه درشت

نحوه خرید زئولیت مرغوب از معدن با قیمت مناسب برای کشاورزان و سایر صنایع

همانطور که در بند ابتدایی این مقاله توضیح داده شد خرید ها از معدن بصورت مستقیم و بدون دخالت واسطه ها به دو روش انجام می شود . روش اول خرید بصورت مستقیم است .بدین صورت که کشاوزان با مراجعه مستقیم به معدن و دیدن محصول از نزدیک اقدام به خرید زئولیت می نمایند.این روش ممکن است برای کشاورزانی که در نزدیکی معدن یا استانی که معدن در آن واقع است کاری راحت و بدون دغدغه باشد .

اما برای کشاوزانی که در فواصل بسیار دوری از معدن زندگی می کنند بسیار دشوار خواهد بود . آنها علاوه بر صرف زمان طولانی برای مراجعه و رسیدن به معدن  باید هزینه های زیادی هم برای حمل مواد معدنی بپردازند. بنابراین این کشاورزان باید با استفاده از روش دوم اقدام به خرید نمایند.  روش دوم خرید اینترنتی می باشد. در روش خرید اینترنتی کشاورز بصورت مستقیم با معدن تماس گرفته و پس از مشاده محصول بصورت اینترنتی اقدام به خرید و سفارش می نمناید.

کشاوزانی که قصد دارند بصورت اینترنتی و مستقیم از معدن خرید نمایند کافی است مشخصات خود را در این وبسایت در صفحه اول درج نهند تا کارشناسان در اولین فرصت با آنها تماس گرفته و راهنماییهای لازم را در مورد محصول مورد نظر و نحوه دریافت و ارسال بار به آنها ارائه دهند.

مدیر فروش شرکت معادن ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و فروش: 09120526163

خرید زئولیت مرغوب از معدن
زئولیت عیار بالا مخصوص کشاورزی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *