خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی برای مصارف زراعی و کشاورزی یکی از نیاز های اصلی کشاورزان است تا بتوانند کمبود هایی را که سایر کود شیمیایی ایجاد می کنند توسط زئولیت کلینوپتلیلولیت کشاورزی جبران کنند . برای تهیه و خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی مشتریان باید دقت زیادی به خرج دهند تا بتوانند خالص ترین نوع کلینوپتیلولیت را تهیه کنند .

معادن و تولید کنند های زیادی در کشور وجود دارند که اقدام به تولید و عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی می کنند . اما کشاورزان باید قبل از تهیه  این محصول بتوانند اطلاعاتی در مورد آنالیز این محصول بدست بیاورند تا بتوانند بهترین نوع آن را برای زمین کشارزی خود تهیه کنند . زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی دارای انواع مختلفی از مواد تشکیل دهنده می باشد هر کدام که دارای درجه خلوص بالاتری باشد برای  کشاورزی مناسیتر خواهد بودو

برای خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی کشاورزان می توانند با مراجعه به سازمان صنعت و معدن و تجارت لیست بهترین تولید کنندگان این محصول را تهیه و اقدام به مشاوره و خرید نمایند . شرکت ایران کانی با تهیه و تولید زئولیت کلینوپتیلولیت درجه یک  سمنان یکی از بهترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان  کشور می باشد . کشاورزان و خریداران می توانند با ثبت مشخصات خود در وبسایت با مشاورین ما تماس گرفته و اقدام به تهیه و خرید این محصول نمایند .

بهترین عرضه کنندگان زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی در ایران

کشور ایران همانطور که اشاره شد دارای معادن غنی زئولیت بسیاری می باشد . با توجه به اقلیم آب و هوایی و نوع ذخیره زئولیت کلینوپتیلولیت  می توان گفت که دو نوع ذخایر زئولیت در کشور وجود دارد . 1- زئولیت با خواستگاه دریایی 2- زئولیت با خواستگاه آتشفشانی

زئولیت با خواستگاه دریایی را زئولیت از نوع رسوبی هم می گویند. در این نوع زئولیت مواد تشکیل دهنده زئولیت در دریا ته نشین شده و رسوب می شوند و پس از طی میلیونها سال زمان و خشک شدن آب دریا یا گسلش رخنمون پیدا کرده و بهره برداری می شوند. این نوع زئولیت به دلیل داشتن املاح بسیار فراوان دریایی از غلظت و خلوص کمتری برخوردار است و در اصطلاح به زئولیت شور معروف است

عرضه کنند گان زئولیت شور یا زئولیت سدیم این محصول را برای صنایعی مانند داروسازی، پزشکی کاغذ سازی و غیره بهره برداری می کنند.اما زئولیت با خواستگاه آتشفشانی از نوع کلینوپتیلولیت  بوده و به زئولیت پتاسیم یا شیرین معروف است و بهترین عرضه کنند گان زئولیت کلینوپتیلولیت در کشور در استان سمنان واقع هستند . زیرا زئولیت سمنان خواستگاه آتشفشانی دارد .

خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی مستقیم از معدن

زئولیت کلینوپتیلولیت و کاربردها و خواص آن در کشاورزی

زئولیت کلینوپتیلولیت را زئوپتاس یا زئولیت پتاسیم هم می نامند . پتاسیم یکی از مواد ارزشمند غذایی برای تغذیه گیاهان و حاصلخیزی خاک می باشد و هر چه درصد پتاسیم در زئولیت کلینوپتیلوبیت کشاورزی بالاتر باشد خاصیت و کارایی زئولیت در کشاورزی بیشتر می شود .بسیاری از خاکهای کشاورزی پس از استفاده فراوان از زمین دچار فقر غذایی شده و نمی توانند مواد مورد نیاز گیاهان را تامین کنند

زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی با غنی سازی خاک و تهیه مواد مورد نیاز گیاهان و درختان  عمر خاک را افزایش داده و تولیدات گیاهی را چندین برابر می کنند. همه این ویژگیها به دلیل وجود ساختار درونی کلینوپتیلولیت است که دارای خصوصیات منحصر به فردی است که سایر مواد معدنی چنین خصوصیاتی ندارند. نزدیکترین ماده معدنی که خصوصیات زئولیت را دارد ولی به مراتب بسیار کمتر است گوگرد می باشد که قبل از پیدایش زئولیت مورد استفاده کشاورزان قرار می گرفت .

زئولیت کلینوپتیلولیت می تواند تمام حجم درونی خود را از آب پرکند . در محیط های که کم بارش هستند و دچار خشکسالی و گرمای شدید می شوند زئولیت شبها نم و رطوبت هوا را به خود جذب کرده و به گیاهان تزریق می کند . این یک ویژگی خاص است که به کمک کشاورزان مناطق آمده است .

خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی با مناسبترین قیمت

خواص زئولیت کلینوپتیولیت در خاک های کشاورزی

زئولیت کلینوپتیلولیت در خاکهای کشاورزی اثرات بسیار ویژ ای میگذارند . بطوریکه بسیاری از خاکهایی که قابل کشت نیستند پس از مصرف و استفاده از زئولیت کلینوپتیلولیت دوباره قابل کشت و زرع می شوند. اکثر خاکهایی که دچار فقز غذایی یا عدم کشت می شوند بدلیل استفاده بی رویه کشاورزان و کشت و رزع بیش از حد در زمان های کوناه می باشد .

زئولیت کلینوپتیلولیت چنین خاکهایی را که دچار فقر مواد مغذی هستند و بسیار اسیدی یا بازی اشده اند دوباره احیا می کند و قدرت خاک را حتی بیار بیشتر از قیل می کند .زئولیت کلینوپتیلولیت بواسطه ویژگی های ساختاری و مولکولی خود که در بین سایر مواد معدنی بسیار خاص است قادر به انجام چنین عملیاتی در خاکهای کشاورزی می باشد .

زئولیت کشاورزی کلینوپتیلولیت از خانواده آلومینوسیلیکاتها می باشد . آلومینوسیلیکاتها دارای ساختار متخلخل و و قدرت جذب بسیار بالایی می باشند . این دو ویژگی باعث شده است تا کانیهایی که متعلق به این خانواده هستند بتوانند در بسیاری از صنایع از جمله کشاورزی بشدت مورد استفاده قرار بگیرند.

خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
سفارش خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی بصورت عمده

قدرت جذب سطحی در زئولیت کلینوپتیلولیت و کاربرد های آن در کشاورزی

زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی دارای خواص بسیار ویژه ای مانند جذب سطحی بسیار بالا می باشد .این خاصیت نه تنها در کشاورزی بلکه در بسیاری از صنایع دیگر نیز به کمک کارکنان و استفاده کنند گان آمده است . قدرت جذب سطحی در صنایع آب و فاضلاب باعث تصفیه آب شده بصورتیکه مواد زائد و سمی را به خود جذب کرده و با کمک خاصیت تبادل یونی آنها را تجزیه کرده و مواد مفید آن را گرفته وئ مواد مضر آن را دفع میکند .

در استخر های پرورش ماهی و آکواریومهای بسیار بزرگ از قدرت جذب سطحی زئولیت استفاده های شایانی به عمل می آید. در این استخر ها مواد سمی مانند آرسنیک و بور که در آکواریومهای تازه افتتاح شده وجود دارد توسط زئولیت تجزیه شده و به مواد مفیدی مانند نیتروژن ، پتاسیم و کلسیم و غیره تبدیل می شود و برای ماهی و آبزیان بسیار مفید و کاربردی است .

در زمینه کشاورزی هم قدرت جذب سطحی زئولیت کلینوپتیلیولیت باعث غنی شدن خاک از مواد مفید و آلی و  خالی شدن خاک از مواد سمی و آفات گیاهی و جانوری می شود .همچنین با کمک قدرت جذب سطحی در کشاورزی نم و رطوبت موجود در هوا و اتمسفر توسط زئولیت جذب می شود بطوریکه بیش از 75 درصد حجم و وزن زئولیت توسط آب اشباع شده و از تبخیر آن بشدت جلوگیری می شود و سپس زئولیت آب ذخیره شده را در زمانهای خشک و کم آبی کم کم به ریشه گیاهان تزریق می کند.

خاک های زئولیتی در تمام فصول سال همیشه مرطوب هستند و این بخاطر وجود خاصیت جدب سطحی بالای زئولیت است.

خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی
خرید زئولیت پلینوپتیلولیت کشاورزی با کیفیت عالی

قدرت تخلخل زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی و کاربرد های آن در سایر صنایع

زئولیت کلینوپتیلولیت علاوه بر قدرت بالای جذب سطحی که کارای بسیار زیادی را برای این ماده معدنی به ارمغان آورده است دارای تخلخل بالایی نیز میباشد . به حفراتی که درون سااختمان آلومینوسیلیکاتها وجود دارد تخلخل می گویند . این قدرت باعث شده است که زئولیت همانند یک ماده اسفنجی عمل کند یعنی قادر باشد حدود 75 درصد از حجم و وزن خود را از آب یا سایر مواد مفیدی که هم اندازه روزنه هایش باشند را از خود عبور دهد

روزنه های کلینوپتیلولیت همانند صافی عمل می کنند یعنی مواد مفیدی که هم اندازه روزنه ها باشد عبور میدهد و مواد بزرگتر را در پشت صافی نگه داشته و دفع می کند .این خاصیت در صنایعی مانند علوم پزشکی ، دستگاههای کپسول اکسیژن، پرورش آبزیان، دامداری و کشاورزی کارایی های بسیاری دارد که سعی می کنیم برخی از مهمترین کاربردها را به اختصار بیان کنیم.

در پرورش آبزیان این روزنه ها همانند صافی عمل می کنندو اجازه عبور مواد زاید و سنگین که باعث خرابی آب می شود را نمی دهند. در کپسولهای اکسیژن تولید اکسیژن می کنند بدین صورت که گازهای موجود در هوا مانند دی کسید و مونو کسید را که وارد روزنه ها می شوند تجزیه کرده و اکسیژن آن را آزاد و وارد کپسولهای تنفسی می کنند.

قدرت جذب سطحی و تخلخل در کشاورزی چه کاربرد هایی دارند؟

زئولیت کلینوپتیلولیت و سایر انواع زئولیتها همانطور که گفته شد دارای دو ویژگی قدرت جذب سطحی و تخلخل بالایی را دارند . این دو ویژگی باعث شده است تا در کشاورزی بیشترین کاربرد و کارایی را داشته باشند. در خاکهای کشاورزی ریشه گیاهان به مواد بسیار مغذی نیاز داد تا بتواند باعث رشد محصول شود .ریشه هم این مواد غذایی را از خاک می گیرد. خاک هم اگر غنی باشد قادر به تامین تمامی مواد غذایی ریشه خواهد بود.

اگر خاک ازنظر تامین مواد غذایی ریشه فقیر باشد نیاز به یک کاتالیزور مانند زئولیت دارد تا بتواند مواد غذایی ریشه را تامین کند. اما زئولیت چگونه می تواند مواد غذایی ریشه را تامین کند؟زئولیت با کمک قدرت جذب سطحی بالا و تخلخل می تواند مواد مورد نیاز ریشه را از خاک و هوا جذب کرده و به خورد ریشه گیاهان بدهد.

سطح زئولیت بسیار باردار است این یعنی اینکه دارای قدرت جذب بسیار بالای مواد معدنی می باشد . مواد مضر خاک مانند آمونیاک، بور ، آرسنیک و سایر مواد مضر و سموم خاک را تجزیه کرده و به مواد مفیدی مانند فسفر، نیتذوژن، اکیبژن ، هیدروژن و غیره که برای گیاهان ضروری هستد تبدیل میکند . این تبدیل ها با کمک روشهای جذب سطحی که با پیوند ها و تجزیه مواد معدنی همراه است می باشدو در نهایت پس ازتبدیل از روزنه ها عبوز کرده و وارد ریشه گیاهان می شود

مقایسه کود های سیمیایی با کود معدنی زئولیت

اکثر کشاورزان برای بارور سازی زمین های خود ازکودهای شیمایی و طبیعی استفاده می کنند . و تابحال نام کود معدنی یا کود هوشمند زئولیت را نشنیده اند .کود های شیمیایی  بسیاری در بازار وجود دارد که قیمت بسیاری از آنها بسیار گران بوده و کشاورز برای خرید و استفاده از آنها باید هزینهای زیادی را متقبل شود. مثل گوگرد

کود شیمیایی مثل گوگرد کاربرد های زیادی دارد و در بین کشاورزان بسیار محبوب است . گوگرد باعث آفت کشی می گردد و خاک را از مواد خوراکی مورد نیاز گیاه هان غنی می سازد و کلی کارایی های زیاد دیگری نیز دارد .اما این ماده معایبی نیز دارد مثل تاثیر گذاری آن در مدت زمان طولانی . استفاده بیش از اندازه ازگوگرد باعث اسیدیته شدن خاک می شود .

زئولیت معدنی یا کود هوشمند یکی از بهترین مواد معدنی برای کشاورزی و سایر صنایع بوده است . زئولیت کلینوپتیلولیت بعنوان یک کود معدنی کارایی های بسیار زیادتری از گوگرد دارد. از نظر قیمت بسیار ارزانتر و از نظر کارایی و کاربرد بسیار پرکاربردتر از گوگورد می باشد .هیچ گونه ضرری ندارد و برای پوساندن کود های جانوری و گیاهی بهترین گزینه می باشد .

خواص خاک های زئولیتی در مقایسه با سایر خاکهای کشاورزی

خاک های کشاورزی در برابر موقعیت های مختلف رفتار خاصی ازخود ننشان می دهند که در بیشتر موقعیتهای دشوار باعث از بین رفتن محصول می شود . مثلا در برابر خشکسالی میتوانند ازگیاه محافظت نمایند چون این خاکها دارای استقامت پایینی بوده و اگر استفاده بیش از حد از این خاکها شود دچار فقر مواد غذایی می شود.

خاکهایی که در آن از مواد شیمیایی در مواقع بحرانی استفاده می شود هم به مرور ضعیفتر و ضعیفتر شده و کارایی خود را از دست میدهند چنین خاکهایی برای اینکه نیرو و کارایی خود را دوباره بازیابند نیاز دارند تا حداقل یکسال بدون کشت باقی بمانند تا بتوانند مواد مورد نیاز خود را ازدل زمین فراهم کنند .

خاکهای زئولیتی خاکهایی هستند که در بحرانی ترین شرایط مانند خشکسالی ، کمبود مواد غذایی ، فقر خاک وبسیاری از مشکلاتی که در سایر خاکها بوجود می آید ازخاک و گیاهان بشدت محافظت کرده و گیاه و درخت را از عواملی بیرونی مانند فقر خاک ، بی آبی ، آفت و انواع سموم خطرناک کشاورزی محافظت کرده و باعث رشد بیش ازپیش محصولات می شوند .

خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی با قیمت و کیفیت مناسب

خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی با قیمت و کیفیت مناسب برای کشاورزان یک  مساله بسیارحیاتی و مهم است . کشاورزان با خرید این نوع زئولیت خاک و محصولات خود را بیمه می کنند .این ماده معدنی باعث رشد بیش از پیش محصولات در بحرانی ترین شرایط اقلیمی می شود .

مراکز بسیار زیادی برای خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی و جود دارد اما کشاورزان بهتر است برای خرید سعی کنند که آن را از یک معدن مطمئن بخرند . از خریدن آن از واسطه ها خودداری کنند. قیمت خرید زئولیت کلینوپتیلولیت کشاورزی در مقایسه با سایر فراورده ها کشاورزی بسیار پایین و مقرون به صرفه است

خرید ها بصورت اینترنتی و حضوری انجام می شود . کسانی که در نزدیکی معادن زنذگی می کنند می توانند با مراجعه حضوری از معدن مقدار ماده مورد نیاز خود را تهیه و اقدام به خرید نمایند . کسانی هم که از معادن بسیار دور هستند می توانند شماره خود را در وبسایت برای ما ارسال کنند یا با ارسال پیامی در پیام رسان واتساب ما را مطلع نمایند تا بهترن و مناسبترین راه را برای خرید در اختیار مشتریان قرار دهیم

مدیر فروش شرکت ایران کانی : هادی ملکی 

تلفن ثبت سفارش: 09120526163

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *