خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم یکی از دغدقه های کشاورزان قم و شهر های همجوار آن می باشد . زیرا کشاورزانی که در مناطق خشک و بیابانی زندگی می کنند با مشکل کمبود آب روبرو هستند و نیاز به خرید مستقیم زئولیت از معدن یا نمایندگی های آنها دارند.زئولیت معدنی برای کشاورزی انواع مختلفی دارد که متناسب با اقلیم منطقه دارای خواص متفاوتی می باشد .

در این مقاله سعی می کنیم تا کشاورزان مناطق بیابانی که در ایران مرکزی و قم  زندگی می کنند با زئولیت آشنا کرده و آنها را تشویق کنیم تا بجای پرداخت هزینه های سنگین برای کود های شیمیایی از زئولیت معدنی که نوعی کود معدنی بحساب می آیند استفاده  کنند . زئولیت معدنی خواص بسیار زیادی دارد که کود های شیمیایی و کود های آلی ندارند . در ادامه به همه این خواص خواهیم پرداخت.

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم و سایر معادن و یا خرید مستقیم از نمایندگی های فروش آنها امری است که باید برای تمامی کشاورزان اتفاق بیوفتد زیرا زئولیت معدنی بهترین جایگزین کود های شیمیایی و کودهای آلی است .زئولیت فواید و کاربرد های بی نظیری دارد که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد .

تفاوت خاکهای زئولیتی با سایر خاکها

خاکهای زئولیتی و سایر خاکها تفاوت عمده ای با هم دارند که باعث شده اند محصولاتی که در این خاکها کاشته می شوند فرق های اساسی با هم پیدا کنند . در خاکهای معمولی نیتروژن ، فسفر ، پتاسیم ، کلسیم ، روی ، آهن، گوگرد و سایر مواد مغذی فقط در همان اوایل به مقدار لازم وجود دارد . این مواد معدنی مهم هم بستگی به شرایط اقلیمی آب و هوا دارد . در مناطق خشک و بیابانی بیشتر این مواد وجود ندارد .

کشاورزانی که در خاکهای معمولی کشاورزی می کنند ممکن است پس از مدتی رشد محصولات آنها کم شود و این به دلیل فقر غذایی خاک آنها خواهد بود . آنها برای جبران و اصلاح خاک خود طبق عادت ممکن است از کود حیوانی یا کود شیمیایی استفاده کنند و این کود ها هم اگر به درستی استفاده نشود آسیبهای جدی به خاک وارد آورده وعامل ازدیاد آفتها خواهند بود .

خاکهای زئولیتی خاکهایی هستند که در آنها به ازای هر هکتار حدود 4 الی 5 تن زئولیت کشاورزی کلینوپتیلولیت ترکیب کرده اند . این خاکها تفاوتهای بسیار اساسی با سایر خاکها دارند . در این خاکها به دلیل خواص بسیار زیاد زئولیت لازم نیست کشاورزان به مقدار زیاد آبیاری انجام دهند . حتی همان بارندگی فصلی هم برای رشد محصولات کافی خواهد بود زیرا زئولیت از هدر رفتن آب جلوگیری کرده و باعث می شود خاک در تمامی فصول مرطوب باقی بماند .

معدن زئولیت کشاورزی در استان قم

ویژه گی خاکهای زئولیتی در اقلیم های خشک و کم باران

همانطور که در قسمت قبل گفته شد خاکهای زئولیتی خواص باطنی بسیار ویژه ای دارند که باعث شده است در اقلیمهای خشک و کم بارش خاک زئولیتی همیشه مرطوب باقی بماند و هرگز گیاهان دچار کم آبی یا کمبود مواد غذایی نشوند. همچنین خاکهای زئولیتی در مناطق خشک باعث رشد بسیار زیاد محصولات می شوند بطوریکه با کمترین هزینه بیشترین محصولات را در این خاکها می توان برداشت کرد.

مناطق خشک مناطقی هستند که در زمانهای گذشته ممکن است حاصلخیز بوده باشند ولی باگذشت زمان به دلایل مختلفی خاک مواد غذایی خود را از دست داده و دچار فقر غدایی می گردد و هیچ گیاهی در این خاکها به بار نمی نشیند . این خاکها از انواع مختلفی مانند شوره زار ها، تلماسه ها ، و خاکهای رسی بیابان می باشند که نفوذ آب باران به داخل آنها بسیار مشکل می باشند .

در خاکهای زئولیتی بیابانی محصولات و خاک بسیار غنی از مواد غذایی هستند و بدون استفاده از هیچ نوع کود شیمیایی یا کود حیوانی محصولات در این خاکها رشد بسیار زیادی خواهند داشت بطوریکه هرگز نیاز به استفاده از کودهای دیگر نخواهد بود . حتی در این خاکها و باغاتی که در این خاکها به عمل می آیند میزان آفت ها و سموم خاک بسیار بسیار کمتر بوده بطوریکه در بیشترشان میزان آفات صفر است .

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی
زئولیت مخصوص بادامی دانه درشت

تفاوت محصولات گیاهی در خاکهای زئولیتی و خاکهای معمولی

خاکهای معمولی اگر در اقلیم گرم و مرطوب باشند محصولاتی را به بار می آورند که با محصولات مناطق بیابان تفاوت های بسیار زیادی خواهند داشت. اقلیمهای گرم و مرطوب معمولا پرباران هستند و نور آفتاب به میزان کافی به گیاهان و درختان رسیده و رشد گیاهان بسیار خوب خواهد بود اما همین مناطق اگر مورد استفاده بیش از حد کشاورزان واقع شود دچار فقر غذایی خواهد شد و رشد محصولات کم می شود .

کشاورزانی که در مناطق بیابانی و یا نیمه خشک به روشهای مختلف کشاوری می کنند برای رشد محصولات خود هزینه های بسیاری سنگینی نسبت به سایر مناطق می پردازند . مناطق بیابانی و نیمه خشک دارای کمبود مواد غذایی لازم برای رشد گیاهان هستند و اگر کشاورزان نتوانند خاک خود را به درستی مدیریت کنند هیچ محصولی را نمی توانند برداشت کنند.

در خاکهای زئولیتی همه چیز متفاوت است . این خاکها در هر مناطقی که باشند باعث رشد چندین برابری محصولات شده و میزان برداشت کشاورزان از زمین را چندین برابر می کنند .حتی محصولاتی که در خاکهای زئولیتی مناطق بیابانی برداشت می شود بسیار بیشتر و باکیفیت تر از محصولات مناطق گرم و مرطوب می باشد .در ادامه به ویژگیهای این محصولات بیشتر خواهیم پرداخت.

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی
معدن زئولیت قم

کیفیت محصولات گیاهی در خاکهای زئولیتی و خاکهای معمولی

میوه ها و سایر محصولاتی که در خاکهای معمولی و زئولیتی به ثمر می نشینند از نظر طعم و اندازه تفاوتهای زیادی با میوه ها و محصولات خاکهای معمولی دارند که در این بخش سعی شده است تا به موارد مهم و چشمگیر آنها اشاره شود . حجم و تراکم میوه ها و درختان در خاکهای معمولی بیابانی با خاکهای زئولیتی تفاوتهای ویژه ای دارند که مهمترین آنها بصورت زیر است .

درختان مناطق بیابانی که در خاکهای معمولی رشد و نمو پیداکرده اند از نظر اندازه بسیار کوچکتر از خاکهای زئولیتی می باشند و علت ان این آست که ریشه این درختان نمی تواند مواد مورد نیاز را از خاک جذب کرده و به برگها و تنه درخت برساند لذا رشد این درختان کمتر بوده و در بسیاری از مواقع درختان خشک می شوند .

ولی درختان مناطق بیابانی که از خاکهای زئولیتی استفاده کرده اند رشد بسیار بیشتر و بهتری نسبت به سایرین داشته و برگهای و میو های آنها همیشه و در تمامی فصول بسیار پر بار می باشد . بطوریکه حتی اگر کشاورز اقدام به استفاده بیش از حد از زمین خود برای کشت و زرع بپردازد درختان و میوهای این نوع خاکها نه تنها هرگز کوچکتر نمی شوند بلکه محصولات آنها بیشتر از قبل خواهد بود .

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی
زئولیت دانهپتاسیمی دانه ریز قم

چه عواملی باعث شده است که میوه ها و محصولات خاکهای زئولیتی با کیفیت تر از سایر مناطق شوند؟

همانطور که در بخشهای پیشین توضیح داده شد محصولات گیاهی که در خاک های آغشته به زئولیت معدنی رشد می کنند بسیار بیشتر و با کیفیت تر از محصولات موجود در خاکهای دیگر می باشد علت رشد این محصولات به خواص درونی ماده معدنی زئولیت بر می گردد . ماده معدنی زئولیت به لحاض ساختاری ویژگی های منحصر به فردی دارد که هیچ ماده معدنی دیگری ندارد.

آلومینیوم ، سیلیس و اکسیژن مهمترین عناصر موجودر در خاک برای رشد گیاهان هستند پون این عناصر ترکیباتی را با سایر عناصر ایجاد می کنند که باعث تغذیه گیاهان و جذب آب می شود . این سه عنصر در ماده معدنی زئولیت به گونه ای با یکدیگر پیوندهای شیمیایی برقرار کرده اند که باعث شده کارایی اینها بسیار بیشتر از حالت عادی گردد .

آلومینیوم ، سیلیس و اکسیژن در زئولیت معدنی ساختار فضایی خاصی ایجاد کرده اند که منجر شده است تمامی مواد غذایی مفید در خاک جذب زئولیت گردند . به گیاهان منتقل شوند . زئولیت  به گونه ای عمل می کند که مواد معدنی از نفوذ بیشتر به عمق خاک خودداری کرده و به سمت زئولیت جذب گردند .حتی باران های سطحی که باعث شسته شدن مواد غذایی می شود در این خاکها نمی تواند مواد غذایی را حمل کند .

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی
زئولیت استخراج شده با عیار بالای پتاسیم

بررسی ساختمان داخلی زئولیت و خواص آن

ماده معدنی زئولیت از خانواده آلومینوسیلیکاتها هستند این خانواده به جز زئولیت معدنی از چندین ماده معدنی دیگر هم تشکیل  شده اند که خواصی مشابه زئولیت دارند مانند شابازیت، هیولاندریت، دونیت ، کلینوپتیلولیت و غیره . ساختار داخلی عناصر در آلومینوسیلیکاتها و نحوه ایجاد پیوند های شیمیایی خاصی که در آلومینوسیلیکاتها وجود دارد باعث بوجود آمدن خواص انها در زمینه های مختلف کشاورزی و صنعت گردیده است .

همانطور که بیان شد آلومینوسیلیکاتها ازآلومینیوم، سیلیس و آکسیژن تشکیل شده است . در واقع این سه عنصر از عناصر اصلی تشکیل دهنده آلومینوسیلیکاتها هستند و سایر عناصر بصورت غیر مستقیم در اشکال مختلف با این سه عنصر پیوند شیمیایی تشکیل می دهند. انواع پیوندهای شیمیایی مختلفی که این سه عنصر با سایر عناصر تشکیل دهند باعث بوجود آمدن بیش از 70 نوع زئولیت معدنی و 150 نوع زئولیت سنتزی یا مصنوعی گردیده است بطوریکه هر کدام خواص متفاوتی پیداکرده اند .

عمده ترین خواص زئولیت که از نحوه بهم پیوستن عناصر تشکیل دهنده آن بوجود آمده شامل دو ویژگی بسیار مهم می باشد که باعث تحول در صنعت کشاورزی و سایر صنایع گرده است. این دو ویژگی عبارتند از : جذب سطحی بسیار بالای زئولیت و تخلخل بالای سطح زئولیت.

خکشاورزیید مستقیم زئولیت ق
زئلیت دانه درشت بادامی

تاثیر جذب سطحی زئولیت بر رشد و نمو گیاهان چگونه است؟

همانطور که گفتیم  زئولیت بدلیل ساختمان داخلی خاصی که دارد باعث شده است در صنایع مختلفی مانند کشاورزی ، صنایع آب و فاضلاب ، صنایع پزشکی ، خوراک دام  و طیور، پرورش آبزیان و بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. همه این صنایعی که وابسته به زئولیت معدنی یا سنتزی هستند بواسطه دو ویژگی آن است که عبارتند از حذب سطحی و تخلخل سطح زئولیت.

یکی از مهمترین ویژگی های زئویت معدنی قدرت جذب سطحی بسیار بالای زئولیت است که باعث گردیده تا بیشترین استفاده در صنایع مختلف داشته باشد . پیوند های شیمیایی که در زئولیت به وجود آمده است بدین گونه است که در آن نوعی دو قطبی کویوردیناسیونی تشکیل شده است یعنی نوعی پیوند ناقصی در سطح زئولیت ایجاد شده است که باعث شده سطح زئولیت بشدت باردار شود.

دو قطب ایجاد شده باعث باردار شدن شدید سطح زئولیت گردیده است و همین پیوند ناقص باعث شده تمامی عناصر کاتیونی که در خاک وجد داشته باشد به سمت زئولیت جذب شوند عناصر مختلف کاتیونی که به سمت زئولیت جذب می شوند دوباره با زئولیت پیوند شیمیایی تشکیل داده و از شکل اولیه خود تجزیه شده و به یونهای سبک تبدیل شده و وارد ساختمان داخلی زئولیت می شوند که در نهایت وارد ریشه گیاهان خواند شد. خرید مستقیم زئولیت کشاورزی نیاز به ئانستن این اطلاعات دارد.

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی
زئولیت قم

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم و سایر معادن

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم و سایر معادن یا نمایندگی های وابسته به معدن قم برای تمامی کشاورزان و صنعتگران آزاد است . یعنی کشاورزانی که تمایل  به خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم یا سایر معادن مانند سمنان را داشته باشند می توانند با دفتر معدن تماس گرفته و مستقیما محصول خود راسفارش دهد. اما خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم یا سمنان دارای شرایط خاصی می باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد .

برای خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم یا سمنان کشاورزان باید قبل از سفارش اطلاعات کامل و جامعی راجع به نوع زئولیتی که می خواهند داشته باشند سپس اقدام به سفارش گیری و خرید نمایند . زیرا همانطور که قبلا گفته شد بیش از 70 نوع زئولیت معدنی شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است که با توجه به شرایط اقلیم آب و هوایی و آب و خاک منطقه کاربردهای متفاوتی دارد .

پس نکته مهمی که کشاورزان قبل از خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم یا سمنان بخواند داشته باشند این است که با مشاورین شرکت تماس گرفته و اطلاعات کامی در مورد منطقه خود اراده دهند تا مشاورین هم بتوانند زئولیت منتاسب با آن منطقه را معرفی نمایند .

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی
زئولیت قم

قیمت زئولیت برای خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم

برای خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم و یا سمنان کشاورزان باید به چند نکته مهم توجه نمایند . ابتدا باید کیفیت زئولیت برای آنها مهم باشد  . معمولا بهترین زئولیت برای کشاورزی از نوع زئولیت پتاسیم باید باشد این نوع زئولیت برای رشد و حاصلخیز کردن بیشتر زمینهای کشاورزی مناسب است زیرا قدرت جذب بسیار بالایی دارد

برای خرید مستقیم زئولیت کشاورزی از معدن قم کشاورزان مشخصات خود را در این وبسایت برای شر کت بفرسند تا مشاورین با آنها تماس بگیرند و یا اینکه در پیامرسان واتساب که در  این وبسایت معرفی شده است مشخصات خود را درج کنند تا مشاورین بتوانند پاسخگو باشند

به دلیل تعدد انواع زئولیت قیمت آنها هم متفاوت است کشاورزان پس از شناسایی نوع زئولیت خود توسط مشاورین می توانند قیمت نهایی را از مشاورین دریافت کرده و اقدام به سفارش و خرید نمایند .

مدیر فروش شرکت ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و تماس: 09120526163

خرید مستقیم زئولیت کشاورزی
زئولیت قم

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *