درخت پسته کله قوچی رفسنجان از درختان مثمر چند ساله که برخی از آنها تا سیصد سال عمر می‌کنند، در دمای بالا مقاومت می‌کند و سالانه به 500 میلی‌متر باران نیاز دارد که معمولاً برای باروری کشت می‌شود.

در سن 15 سالگی و رسیدن به رشد کامل و تولید بیشتر پس از چهل سالگی، Pistacia vera L متعلق به جنس Pistacia L است.

درختان پسته گونه‌ای مطلوب هستند، زیرا میوه‌های آن حبوباتی با ارزش با ارزش اقتصادی و تغذیه‌ای بالا و منبع مهم مواد مغذی معدنی، ویتامین‌ها و املاح و غذای ضروری و مهم برای انسان هستند، زیرا میوه‌ها به عنوان درمان جایگزین برای سرطان‌ها استفاده می‌شوند.

پسته اکبری تواضع در تومورهای کبد، مسکن و تجمع خونی که در درمان بیماری های زنان بسیار مفید است.

درمان بیماری های سرفه مزمن و کمک به رفع زخم های دهان است و ابن البیطار گفته است که پسته میوه خوبی است که کبد را تصفیه می کند و از ناراحتی های سینه و ریه سود می برد و قلب را تقویت می کند.

محقق اسلامی ابن سینا اظهار داشت که میوه پسته گرمسار بسیار گرمتر از آجیل است، زیرا کبد کبد را باز می کند و برای تقویت حافظه و تقویت حافظه عمل می کند.

به طور کلی، هر 100 گرم دانه پسته اکبری شور تقریباً حاوی بیش از 550 کالری است، زیرا سرشار از پروتئین، چربی و فیبرهای غذایی است.

زیرا حاوی 20 درصد قند، 20 درصد پروتئین و 50 تا 60 درصد چربی است.

نسبت به وزن خشک حاوی درصد بالایی از اسیدهای چرب تک غیراشباع مانند اسید اولئیک، اسید لینولئیک و لینولینیک و حاوی اسید پالمیتیک است که سرشار از ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین B1، B2 و B6 است و همچنین میوه‌های آن ارزش غذایی بالایی دارند.

زیرا حاوی بسیاری از مواد مغذی مختلف به ویژه کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم و فسفر هستند.

  • منابع:
    1. Effect of Freezing and Vacuum Packaging on Quality Properties of Pistachio Powder During Storage
  • تبلیغات: 
    1. مردی که با خوردن نبات می تواند ذهن افراد را بخواند!
    2. 10 قانونی که برای ثروتمند شدن نیاز است
    3. ماجرای دستگیری شبانه بازیگر سینما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *