عرضه زئولیت خوراک دام مستقیم از معادن قم به تمام نقاط کشور انجام می شود. کشاورزان و دامداران می توانند بصورت مستقیم زئولیت معدنی مورد نیاز خوراک دام را سفارش دهند و بصورت تضمینی تحویل بگیرند . زئولیت خوراک دام و طیور یکی از ارزانترین و کاملترین مکمل غذایی می باشد که تمام عناصر مفید برای خوراک و همچنین برای خاک کشاورزی را دارد.

مراکز عرضه زئولیت خوراک دام در ایران همگی با توجه به نوع پوشش و خاک منطقه اقدام به عرضه زئولیت به کشاورزان و دامداران می کنند. دامداران و دامپروران با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی و گرانی کود و غذای دام مجبور هستند هزینه های خوراک خود را تا حدودی پایین بیاورند . متاسفانه در ایران اگر محصول ارزان بخرید نباید انتظار داشته باشید که از نظر کیفیت مرغوب باشد.

دلالان بازار سیاه مواد معدنی بخوبی از مشکلات و دغدغه های کشاورزان  و دامداران آگاه هستند و سعی دارند تا در جهت منافع اقتصادی خود اقدام به عرضه مواد نامرغوب و ارزان و بی کیفیت به کشاورزان بفروشند.  امیدوارم کشاورزان و دامداران قبل از خرید هر محصولی از سلامت محصول ، و کیفیت اطمینان حاصل کنند سپس اقدام به سفارش و خرید نمایند.

مرکز عرضه زئولیت خوراک دام و بستر حیوانات در استان قم

استان قم یکی از استانهایی است که در منطقه خشک و کم بارش ایران قرار داد حتی با توجه به موقعیت ژئومورفولوژیکی خاصی که دارد دارای آب شور است .همانطور که کشاورزان اطلاع دارند آب شور برای کشاورزی مناسب نبوده و اگر آب شور را به زمینهای کشاورزی هدایت کنند ریشه گیاهان توسط دانه های سدیم و کلسیم مسدود شده و قادر به جذب مواد مغذی از خاک نخواهند بود.

روزنه های ریشه های  گیاهان کشاورزی بسیار ریز بوده و بلور های نمک و کلسیم در خاک علاوه بر اینکه روزنه های ریشه را مسدود می کنند باعث می شوند ph  خاک نیز افزایش یابد . وقتی که ph خاک افزایش یابد بسیاری از عناصر محلول در خاک که به راحتی جذب ریشه می شدند رسوب کرده و دیگر قابل جذب توسط ریشه گیاهان نخواهند بود

مرکز عرضه زئولیت خوراک دام در معادن زئولیت استان قم با علم بر این موضوع و سایر مشکلات خاک و دام نیازهای کشاورزان و دامداران را کاملا شناسایی کرده و با ارائه راه حل قابل اجزا و بسیار ارزان قیمت تمامی این موانع را با کمک دستورالعملهایی که به دامداران و کشاورزان ارائه می دهد رفع می کند . کشاورزانی که به دنبال مواد معدنی ارزان و مرغوب برای خوراک دام و کشاورزی هستند با مراجعه به وبسایت این مرکز می توانند بصورت رایگان مشاوره دریافت کنند.

عرضه زئولیت خوراک دام
معادن تولید زئولیت خوراک دام و طیور و کشاورزی

مشکلات دامداران و مراکز پرورش دام  و طیور در ارتباط با خوراک دام و بستر حیوانات

دامداران و مراکز پرورش دام و طیور در تهیه خوراک دام و بستر حیوانات همیشه با چالشهایی روبرو بودند و برای حل این چالشها هزینه های بسیار سنگینی را پرداخت نموده اند. اما هر بار مشکلات رنگ تازه ای به خود گرفته و با شکلهای مختلفی وارد عرصه دامداری شده اند. بسیاری از خوراک هایی که مراکز دامداری و دامپروری به دامها می دهند دارای ویروس ها و قارچهایی می باشد که برای دام بیماری هایی را ایجاد نموده است.

خوراک دام مهمترین عامل بروز بسیاری از مشکلات بوده و دامداران به دلیل اهمیت ندادن به این مساله دچار مشکلات بسیار بزرگی می شوند . خوراک دام اگر در انبار های گرم نگهداری شود یا اینکه دامدار به دمای اتاق یا انبار توجه ننماید. در فصول گرم مکان مناسبی برای رشد انواع قارچهای خطرناک می شود. هزاران نوع قارچ درون خوراک دامها در شرایط مرطوب رشد و نمو می کنند که باعث بروز بسیاری از بیماریهای خطرناک در بین آنها می شوند.

هزینه ای درمان دام بسیار گران است سرمهایی که به دامها تزریق می شود یا سرنگهایی که مخصوص بیماری های خاص هستند بسیار گران بوده و در بسیاری از موارد دامدار قادر به تهیه سرنگها نبوده و دام تلف می شود .مراقبتهای غذایی دام بسیار حیاتی است بطوریکه اگر به آنها اهمیت ویژه داده شود بسیاری از بیماریها هرگز بروز نخواهد شد.

عرضه زئولیت خوراک دام
مشکلات دامداران در ارتباط با خوراک

شایعترین بیماری بین دامها و چالشهای بسیار جدی این بیماری

یکی از بیماریهای بسیار خطرناکی که بسیاری از دامها از جمله گوسفندها و گاوها و مخصوصا گوساله ها را تهدید می کند بیماری خطرناکی به نام پنومونی می باشد . این بیماری توسط باکتریهای پاستورلا همولیتکا و گاهی اوقات مایکوپلاسما ایجاد می گردد. میکروب این بیماری از طریق تماس فیزیکی دامهای آلوده به گوسالها و همچنین آلودگی های قارچی خوراک دام انتقال می یابد .

میکروب بیماری پنومونی یا همان ذات الریه اکثرا در هوای اصطبلهای آلوده به گاز آمونیاک وجود دارد و در دامهایی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی باشند باعث ابتلا به پنومونی خواهند بود . این بیماری نای و مژکهای دام را هدف قرار میدهد و سستم ایمنی دام را از بین می برد . و دام به دلیل مشکلات تنفسی دچار خونریزی داخلی شده و اگر به موقع درمان نشود تلف می شود .

مهمترین علائم این بیماری در دام ها مخصوصا گوساله ه عبارتند از : افزایش تعداد تنفس، تب زیاد و شدید ، ریزش آب از چشم، بی اشتهایی، ناتوانی در مکیدن شیر،سرفه های شدید ، ضعف و ناتوانی جسم و بیحالی می باشد که اگر به موقع درمان نشود دچار مرگ حتمی خواهد شد. امروزه این بیماری را با آنتی‌بیوتیک‌ها (پنی‌سیلین، تتراسایکلین‌ها و غیره) درمان می کنند . اما شواهد نشان می دهد که در گاوهای آبستن بعد از تزریق و واکسیناسیون گوساله های تازه متولد شده هنوز هم با مشکلات تنفسی شدیدی روبرو هستند.

عرضه زئولیت خوراک دام
وجود بیماریهای بسیار در خوراک دام

مراکز عرضه زئولیت خوراک دام و مبارزه با بیماری پنومونی

خوشبختانه عرضه کنندگان زئولیت خوراک  دام به این مشکلات واقف هستند ولی متاسفانه  دامداران اطلاعی از خواص زئولیت ندارند .همانطور که در بخشهای قبل گفته شد این بیماری در اصطبلهای آلوده به گاز آمونیاک فقط دیده می شود . گاز آمونیاک همان گاز تنند و نامطبوعی است که در فضله های دام وجود دارد و استنشاق این گاز به مدت طولانی باعث بروز بیماری از بیماریها از جمله پنومونی می شود. بنابراین با حذف کامل گاز آمونیاک از محیط اصطبلها می توان از ابتلا  به این بیماری و بسیاری از بیماری های دیگر جلوگیری کرد.

گاز آمونیاک با فرمول شیمیایی NH3 از عنصر نیتروِن و گاز هیدروژن تشکیل شده است و وقتی این دو عنصر با یکدیگر پیوند شیمیایی برقرار می کنند بوی نامطبوع بسیار تندی را خارج می کنند که همان NH3 یا آمونیاک نامیده می شود. استنشاق این بو باعث مسمومیت دام شده و سیستم ایمنی دام را تضعیف می کند و کم کم به بیماری شایع پنومونی یا ذات الریه دامی مبتلا می کند.

نقش زئولیت خوراکی و زئولیت بستر حیوانات از بین بردن گاز آمونیاک و تجزیه این گاز به عنصر نیتروژن و گاز هیدروژن است . وقتی که این دو عنصر از یکدیگر جدا شوند بوی تند آمونیاک  نه تنها از فضای اصطبل بلکه در کودهایی که در بستر حیوانات ریخته شده نیز از بین می رود و وقتی وارد محیط بسته اصطبلها شوید هیچ بویی را حس نخواهید کرد.

عرضه زئولیت خوراک دام
زئولیت معدنی خوراک مخصوص دام

خواص زئولیت خوراک دام و بستر حیوانات و کاربردهای آن در مراکز پرورش دام

همانطور که گفتیم عرضه کنندگان زئولیت خوراک دام و  بستر حیوانات به خوبی با عوارض گاز آمونیاک و بیماری پنومونی آگاه بوده و با توجه به همین مشکلات و بسیاری از مشکلاتی که دامداران با آنها دست و پنجه نرم می کنند نوع زئولیتی که متناسب با خوراک دام و بستر حیوانات می باشد را با عیارهای مناسب و قیمت متناسب عرضه می کنند. بنابراین دامداران با بیان تمامی مشکلات خود به مشاورزان شرکت و معدن می توانند نوع زئولیت متناسب با دام را دریافت کرده و مشکلشان را حل نمایند.

یکی دیگر از بیماریهای خطرناک دام آفلاتوکسین می باشد که قارچ این بیماری در یونجه ها و شبدرهایی که در محیط های گرم و مرطوب قرار دارند رشد کرده و پس از خورده شدن توسط دام باعث بیماریهای گوارشی و خونریزی های داخلی دام شده و نهایتا منجر به مرگ حیوان می شود. این بیماری نیز با افزودن زئولیت خوراکی به مقدار 5درصد در هر وعده خوراک دام باعث از بین بردن این قارچ در شکمبه حیوان خواهد شد.

زئولیت به سه دلیل بهترین مکمل غذایی و از نوع معدنی می باشد اولین دلیل آن وجود خواص جذب کاتیونی می باشد .با  استفاده از همین خاصیت تمامی عناصر سنگین از جمله گازNH3 را تجزیه کرده و از بین میرود. دومین خاصیت آن تخلخل بالای آن است. این خاصیت باعث می شود از هدر رفت مواد مغذی توسط عوامل مختلفی مانند جاری شدن آب جلوگیری کرده و مواد و آب را مانند اسفنج در خود ذخیره کرده و به خورد حیوان و یا گیاه می دهد. سومین خاصیت جذب سطحی بسیار بالا می باشد یعنی مواد مختلف را به سطح خود جذب کرده و از فرار آنها جلوگیری کرده و سپس تجزیه و جدب به داخل خود می کند.

عرضه زئولیت خوراک دام
زئولیت خوراکی مخصوص نشخوارکنندگان

نقش زئولیت در تغذیه نشخوارکنندگان

یکی از مشکلات تغذیه ای نشخوارکنندگان عدم  هضم کامل خوراک به دلیل وجود گازهای آمونیاک در شکمبه این حیوانات است.  دامها وقتی که زئولیت را مصرف می کنند زئولیت گازهای آمونیاک که در شکمبه حیوان تجمع یافته را به کمک خاصیت جذب سطحی خود جذب کرده و گاز آمونیاک را تجزیه کرده و به آرامی از بدن حیوان خارج می کند. این کار باعث می شود میکرو ارگانیسمهای شکمبه که مسئول هضم غذا هستند بهتر و بیشتر غذا ره هضم کرده و از هدر رفتن مواد غذایی خودداری کنند.

زئولیت اسید های جذب فرار و آمونیاک را به خود جذب کرده و از افت ناگهانی PH جلوگیری می کند . همچنین باکتریهای سلیولولایتیک که همان میکرو ارگانیسم های هضم غذا هستند با افزایش فعالیت خود موجب لا بردن نسبت استات به پروپیونات در شکمبه حیوان می شوند . این افزایش نسبت استات به پروپیونات باعث افزایش چربی شیر در گاوها شده و باعث تولید پروتئین بیشتری در شیر می شود .تمامی این مراحل باعث افزایش شیر دهی گاوهای شیری می شود.

اگر خوراک در شکمبه حیوان هضم شود تبدیل به اسید های  چرب فرار می شود که بر اثر آروق حیوان از بدن خارج می شود. اما اگر خوراک در روده هضم شود تبدیل به گلوکز شده و با افزایش نسبت گلوکز نسبت به اسید های آمینه ، خون از اسید های امینه به عنوان منبع انرژی استفاده نمیکند بلکه به سراغ گلوکز می رود گلوکز هم موجب افزایش تولید پروتئین  در شیر شده و شیر دهی گاوهای شیری را افزایش می دهد.

عرضه زئولیت خوراک دام
زئولیت مخصوص خوراک دام

مزایای استفاده از زئولیت خوراکی در گاوهای شیری

  1. زئولیت طبق توضیحات بالا باعث افزایش شیر و چربی بیشتر شده و این برای دامدار سوددهی بالایی را به همراه دارد.
  2. زئولیت خوراکی باعث می شود اوره مصرفی که در خوراک دام وجود دارد پایین آمده در عوض نسبت تولید پروتئین بالا می رود
  3. زئولیت معدنی از اسهال گوساله ها جلوگیری کرده و بیماری اسهال که باعث مرگ گوساله ها می شود توسط زئولیت کنترل شده و از بین می رود.
  4. زئولیت در شکمبه گاوها میزان اسیدیته را پایین آورده و این باعث افزایش فعالیت باکتریهای هضم کننده غذا می شود.
  5. میزان ضریب جذب خوراک توسط زئولیت افزایش می یابد زیرا عملیات گوارش را به آرامی و کنترل شده هدایت می کند.
  6. زئولیت محیط اصطبلها را از وجود عناصر سمی و خطرناک پالایش کرده و تنفس سالم را برای دامها مهیا کرده و از بروز بیماریهای تنفسی جلوگیری کامل می کند.
  7. عناصر فلزی سنگین موجود در آب آشامیدنی توسط زئولیت جذب شده و شوری آب یا کلسیم آب توسط زئولیت دفع می  شود و حیوان می تواند آب آشامیدنی سالم و گوارایی را مصرف کند.
عرضه زئولیت خوراک دام
زئولیت مخصوص دام

نحوه سفارش و خرید از مرکز عرضه زئولیت خوراک دام و طیور معادن قم بصورت مستقیم

دامداران و کشاورزان از آنجاییکه در رابطه با خرید خوراک دام و یا کود معدنی با پالشهایی روبرو هستند و نمی توانند از اشخاص ناشناس اقدام به سفارش و خرید نمایند باید در سفارشات و خریدهای محصولات دامی خود بسیار محتاط باشند. امروزه بسیاری از دلالان بازار های مواد معدنی و خوراک دام  باعرضه مواد نامرغوب باعث از بین بردن بسیاری از معاملات سالم دیگر هم شده اند.

دامداران می توانند بصورت مستقیم به قم مراجعه کرده و معدن را از نزدیک ببینند و سپس اقدام به خرید و سفارش نمایند . همچنین برای عدم اتلاف وقت می توانند خرید اینترنتی بصورت مستقیم داشته باشند .یعنی می توانند با استفاده از تماس تصویری معدن و کارکنان و مراحل تولید زئولیت خوراکی و سایر اقسام زئولیت را با استفاده از بستر اینترنت مشاهده کرده و پس از حصول اطمینان اقدام به سفارش و خرید نمایند.

مدیر فروش مجموعه معدنی ایران کانی : هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارش: 09120526163

عرضه زئولیت خوراک دام
عرضه زولیت خوراک دام و طیور و آبزیان

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *