عرضه مستقیم زئولیت معدنی برای کشاورزان و دام و طیور و مراکز پرورش آبزیان صنعتی می تواند در کسب و کار آنها تحول بزرگی ایجاد کند .زئولیت معدنی بواسطه ویژگی هایی که دارد می تواند در هزینه های مازادی که کشاورزان و دامداران برای کسب و کار خود پرداخت می کنند کاهش داده و از طرف دیگر بهره وری دو چندان را برای آنها قم خواهد زد.

خرید زئولیت معدنی برای کشاورزان بجای کود های شیمیایی منافع بسیاری دارد . در این مقاله سعی می کنیم همه عواملی در کشت و کار  کشاورزان و پرورش بهتر  دامداران مفید باشد را بصورت کلی بیان کنیم . امروزه کشاورزی و دامداری به مسیری می رود که در آن بجای استفاده مفید از منابع کشاورزی باعث تضرر بیشتر کشاورزان خواهد شد.

تولید کنندگان مواد هورمونی نامناسب با تبلیغان  گسترده و وسیع همه جوانب زندگی کشاورزان و دامداران و حتی زندگی خود انسانها را تحت الشعاع قرار داده اند. این تبلیغات بقدری گسترده است که یک کشاورز در تشخیص درست و نادرست معمولا گزینه نادرست را انتخاب می کند چون  قدرت تبلیغات مواد هورمونی بیشتر از مواد طبیعی است. و همین امر منجر به پر شدن بیمارستانها از بیمارانی که به انواع امراض مختلف مبتلا شده اند پر شده است.

عرضه مستقیم زئولیت
زئولیت دام

عرضه مستقیم محصولات ترایخته و اثرات مخرب آنها در زندگی مردم

همانطورکه گفته شد امروزه کارخانه های تولید محصولات غذایی تراریخته و هورمونی بشدت افزایش یافته است . تمام تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی فقط محصولاتی که با ترکیبات شیمیایی و هورمونی استفاده شده می شود پر شده و تمامی جوانب زندگی بشری  را تحت الشعاع خود قرار داده است . عمر مفید یک فرد در ایران طبق برآورد دانشمندان کمتر از 60 سال رسیده و همه اینها به مصرف مواد غذایی هورمونی برمی گردد.

بسیاری از مراکز تولید مواد غذایی با افزودن مواد هورمونی که به هورمون رشد موسوم هستند باعث افزایش حجم مواد غذایی شده و با افزوده شدن حجم قیمت آن را هم بالا می برند و سپس با تبلیغات بسیار گسترده مردم را قانع می کنند که کاملا این ماده غذایی از نظر بهداشتی سالم است و حتی مصرف آن باعث مصون ماندن از بسیاری از امراض خواهد شد .

امروزه بسیاری از مراکز پرورش دام و طیور دقیقا با عرضه مستقیم  هورمون رشد به جیره غذایی دام و طیور رشد آنها را در کمترین زمان به بیشترین مقدار میرسانند . بیشترین میزان استفاده از هورمون های رشد را می توان در  مراکز پرورش مرغهای گوشتی مشاهده کرد . طی دهه اخیر که این مواد شیمایی در جیره غذایی مردم وارد شده است انواع سرطانها که در دههای اخیر حتی یک مورد هم نبود امروزه بیمارستانهای سرطانی را پر کرده است. در این دوران ماده معدنی زئولیت هنوز در ایران ناشناخته بود.

عرضه مستقیم زئولیت
زئولیت اکواریوم

عرضه مستقیم کود های مخرب شیمیایی  در نبود  زئولیت معدنی

در ده های اخیر تولیدکنندگان کودهای شیمیایی به سرعت رشد  کردند و اقدام به عرضه مستقیم آن در نبود زئولیت معدنی می کردند. استفاده از کود های شیمیایی زمانی برای کشاورزان قابل استفاده بود که کشاورزان مبادرت به کشت و کار بیش از حد از زمین نموده و خاک را از نظر تامین مواد غذایی بشدت فقیر می کردند .در این زمان بود که کشاورز مجبور به استفاده از کودهای شیمیایی گران قیمت می نمود.

کود های شیمیایی در همان سال اول و نهایتا سال دوم محصولات خوبی را به بار می نشاند. اما با گذشت زمان محصولات دچار مشکلات بزرگی می شوند. طرد شدن برگ درختان و  کم شدن برداشت و آسیب دیدن گیاهان و درختان و نهایتا خشک شدن آنها را به همراه داشت . این مشکلات تازه اول راه است زیرا اینها نشانه هایی از آلوده شدن خاک به انواع مواد مخرب و سموم تجزیه ناپذیری است که بر اثر استفاده از کود های شیمیایی در خاک تجمع پیدا کرده است.

کود های شیمیایی موادی مانند اوره و آمونیاک و خیلی از مواد تجزیه ناپذیر دیگری دارند که در اثر استفاده های زیاد خاک را بشدت اسیدی کرده و  موجب توقف رشد گیاهان و درختان در این خاکها می شوند. چنین خاکهایی منبع تغذیه و رشد بسیاری از افتها بوده و بسیاری از کک و کنه ها در این خاکها رشد و نمو پیدا می کنند و درختان و محصولات را آلوده می کنند.

عرضه مستقیم زئولیت
عرضه مستقیم زئولیت

زئولیت معدنی چیست و عرضه آن چه کاربرد هایی برای کشاورزان دارد؟

عرضه مستقیم زئولیت معدنی برای کشاورزان ثمرات بسیار خوبی به همراه دارد. زئولیت معدنی در اروپا قرنهاست که مورد استفاده قرار گرفته و تمامی صنایع اروپایی آمریکابی از این ماده معدنی به بهترین نحو استفاده می کنند. محصولات کشاورزی این کشورها به واسطه استفاده از زئولیت معدنی در خاک بسیار رشد و نمو خوبی پیدا کرده است بطوریکه اکثر محصولات خود را صادراتت می کنند.

زئولیت معدنی در شرق آسیا مخصوصا در ژاپن حدود 800 سال است که شناخته و کشف شده است و قرنها آنها در خاکهای کشاورزی خود از زئولیت استفاده می کنند و از نظر تامین مواد غذایی هرگز به سمت محصولات تراریخته نرفته اند. عمر مردمان شرق آسیا در مقایسه با سایر مردم جهان بالای 90 سال است و تنها دلیل آنها استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی می باشد.

مهمترین خاصیت زئولیت معدنی برای کشاورزان در درجه اول اصلاح خاک است . خاکهایی که بر اثر استفاده بیش از حد دچار فقر و آفت شده اند توسط زئولیت  عناصر مفید غذایی خود را باز یافته و کم کم از نظر میزان اسیدیته هم  توسط زئولیت معدنی تنظیم می شوند. خاکهای اسیدی یا قلیایی به دلیل  تنظیم نیودن ph خاک از رشد و نمو گیاهان جلوگیری کرده و در بسیاری از مواد باعث خشک شدن و از بین رفتن باغات نیز می شوند.

عرضه مستقیم زئولیت
زئولیت معدنی

تعریف زئولیت معدنی  و ویژگیهای کانی شناسی آن از نظر دانشمندان

مراکز عرضه مستقیم زئولیت معدنی تمامی خواص و کاربرد های آن را مسی شناسند و طبق کاربرد های زئولیت معدنی در نواحی مختلف با اقلیمهای متفاوت اقدام به عرضه به کشاورزان و دامداران می نمایند. زئولیت معدنی برای اولین بار در سال 1756 توسط دانشمند و کانی شناس مشهور سوئدی بنام اکسل فردریک کرونستد شناسایی و کشف شد . این ماده وقتی در برابر شعله آتش قرار گرفت بخاراتی آز آن ساطع شد برای همین نام آن را سنگ جوشان نامیدند . واژه زئولیت یک واژه یونانی است و معنی آن سنگ جوشان می باشد.

زئولیت معدنی بعد از کشف و شناسایی خواص گوناگون آن مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله کشاورزی و دامداری قرار گرفت و سپس در تمامی صنایع  جایگاه خود را یافت . امروزه تقریبا در تمامی  کارخانه ها و خانه ها و موسسات و ادارات این ماده معدنی پرکاربرد دیده می شود . در ادارات و خانه ها و بعنوان تصفیه کننده و شیرین کننده آب آشامیدنی و در کشاورزی هم نقش اصلاح کننده و غنی ساز خاک استفاده می شود.

در دامداریها و مراکز پرورش طیور و آبزیان زئولیت نقشهای بسیار زیاد و گوناگونی دارد. افزودن مقداری زئولیت در جیره غذایی دام و طیور و آبزیان باعت رشد بهتر و بیشتر  انها شده همچنین محیط تنفسی این حیوانات را با جذب آلاینده هایی مانند آمونیاک و هیدروکسید سدیم کاملا پاک نموده و موجب رشد بهتر و پروارتر شده دامها و طیور می شود.

عرضه مستقیم زئولیت
عرضه مستقیم زئولیت

خواستگاه زئولیت معدنی از نظر دانشمندان زمین شناسی

دانشمندان با توجه به بررسی هایی که از ذخایر زئولیت معدنی به عمل آوردند خواستگاه این کانی را در گوشته فوقانی برآورد زدند. مواد تشکیل دهنده زئولیت معدنی در گوشته بصورت مذاب در جریان های همیشگی به دور هسته میباشد .این جریانهای چرخش گوشته به دور هسته را جریان های کنوکسیونی یا جریان همرفتی می نامند که در آن بر اثر گرانشی که بین هسته داخلی و هسته خارجی زمین وجود دارد هسته خارجی به دور هسته داخلی گردش می کند و بواسطه آن هم گوشته به دور هسته همیشه در حال چرخش است.

این جریانهای همرفتی در اعماق زمین منجر به تولید گازها و فشارهایی از طرف مواد سنگین وزن به مواد سبک وزن می شود . از آنجایی که مواد سبک در گوشته فوقانی تجمع پیدا می کنند بر اثر فشارها و خروج گازهای از گوشته جدا شده و از قسمتهای نازک پوسته مانند پوسته اقیانوسی به بیرون فوران می کنند . فوران این مواد به بیرون از سطح  زمین و برخورد آن با آب و سایر عناصر موجب تشکیل مواد و کانیهای جدیدی می شود.

یکی از موادی که تحت این شرایط تشکیل می شود زئولیت معدنی است . مواد تشکیل دهنده زئولیت که آلومینیوم و سیلیس هستند در گوشته فوقانی بر اثر خروج گاز به بیرون فوران می کنند و در اثر ترکیب با آب و اکسیژن و سایر عناصر انواع مختلف زئولیتها را به وجود می آورند. بنابر این در بسیاری از مناطق آتشفشانی که مشرف به آب دریاها و اقیانوسها هستند این ماده معدنی را به وفور می توان یافت.

عرضه مستقیم زئولیت
زئولیت معدنی

ساختار بلورین زئولیت معدنی و عرضه مستقیم آن برای کشاورزان

عرضه مستقیم  زئولیت معدنی برای کشاورزان از نظر تولید کنندگان این محصول به تمامی نقاط ایران امکان پذیر است و معادن استخراج زئولیت در ایران تمامی امکانات عرضه مستقیم را برای تمام نقاط ایران دارند. بسیاری از کشاورزان ممکن است کنجکاو باشند که این ماده نیز شاید نوعی کود شیمیایی بوده ولی در این قسمت با توضیحات قسمتهای داخلی این ماده معدنی متوجه خواهند شد که زئولیت هرگز کود شیمیایی نیست ویک کود معدنی محسوب می شود.

زئولیت را کود معدنی یا کود هوشمند می نامند. زیرا ساختمان داخلی آن به گونه ای بصورت طبیعی  طراحی شده است که در موقعیتهای مختلف کاربردهای ویژه ای به خود می گیرد. زئولیت از خانواده آلومینوسیلیکاتها هست و این ماده از آلومینیوم و سیلسیم و اکسیژن و در صد بسیار زیادی از عناصر ریز مغذی مانند پتاسیم، سدیم، فسفر ، روی، آهن و بسیار  عناصر دیگر که همگی مواد تشکیل دهنده یک خاک حاصلخیز را می دهند به وجود آمده است.

زئولیت دو خاصیت  و ویژگی منحصر به فرد دارد که باعث شده است در تمامی صنایع مورد استفاده قرار بگیرد . اولین خاصیت آن قدرت جذب سطحی بسیار بالای آن است و دومین ویُژگی و خاصیت ان قدرت تخلخل و نفوذپذیری بسیار بالای آن می باشد . این دو ویژگی برای کشاورزان و دامداران و سایر صنایع موجب کسب منافعی بسیار شده که صدها کود شیمیایی یا سایر فراورده های معدنی یا دامی نتوانسته اند برای آن صنایع سود و منفعت حاصل آورند.

عرضه مستقیم زئولیت
زئولیت کلوخه

عرضه مستقیم زئولیت معدنی برای مراکز پرورش دام

یکی از مهمترین مراکزی که نیاز به عرضه مستقیم زئولیت معدنی دارند مراکز پرورش دام و طیور می باشد. دامها و طیور یکی از رکن های اصلی و اساسی تامین نیازهای غذایی کشور است . بنابراین این قشر باید بشدت از همه ارگانها مورد حمایت واقع شود. متاسفانه شاهد رشد مصرف غذاهای هورمونی میان دام هستیم . مصرف گوشت های آلوده به هورمونهای رشد باعث بروز انواع سرطانها شده بسیاری از بیمارستانهای سرطانی فقط اختصاص به مصرف غذاهای هورمونی می باشد.

اگر دامداران و مراکز پرورش طیور در هر وعده از جیره غذایی به میزان 3 الی 5 درصد زئولیت پودر شده اضافه نمایند نه تنها تمامی مشکلات گوارشی و تغذیه ای دام ها حل شده بلکه رشد بهتر و بیشتر دامها همراه با تولید پروتئین  بجای چربی را در دام و طیور شاهد خواهیم بود. زئولیت در شکمبه دامها گاز آمونیاک که یک گاز سمی است جذب کرده و دفع می کند.

همچنین زئولیت معدنی با حذف گاز آمونیاک باعث افزایش عملکرد میکروارگانیسم های موجود در شکمبه شده و بجای اسید آمینه فرار اقدام به تولید گلوگز می کنند. سلولهای خون هم بجای مصرف اسید امینه به عنوان منبع انرژی از گلوکز مصرف می کنند گلوگز باعث تولید پروتئین شده و پروتئین هم درصد چربی شیر دام ها را افزایش می دهد. همین عمل باعث افزایش شیردهی گاو های شیری و پروارتر شدن آنها می شود که منافع بسیاری را برای دامدار به ارمان می آورد.

عرضه مستقیم زئولیت
زئولیت پودری خوراک دام و طیور

خرید مستقیم زئولیت معدنی از مراکز تولید

کشاورزان و دامدارانی که در مناطق دور و نزدیک ایران زندگی می کنند می توانند زئولیت را مستقیم از معدن دریافت کرده و مصرف نمایند تا شاهد رشد چند برابری محصولات خود باشند. در ایران استانهای سمنان و قم دارای مرغوبترین زئولیت می باشند بطوریکه بسیاری از کشور های جهان خواستار خرید این نوع زئولیت  هستند.

کشاورزانی که در مناطق نزدیک به این شهرها زندگی می کننند می توانند مستقیما این ماده معدنی را با مراجعه به معدن و کارخانه آن در یافت نمایند و کشاورزانی که در در فواصل  بسیار دوری از این استانها استقرار دارند می توانند بصورت اینترنتی سفارش داده و محصول را دریافت نمایند.

برای خرید اینترنتی کافی است در صفحه اول این وبسایت مشخصات خود را برای ما بفرستید تا کارشناسان و مشاوران ما با شما ارتباط بگیرند . شما پس از مشاوره رایگان با کارشناسان می توانید نوع محصولتان را انتخاب کرده و سفارش دهید . محصول در کمتر از یک هفته به دستتان خواهد رسید.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی 

تلفن مشاوره و ثبت سفارشات: 09120526163

عرضه مستقیم زئولیت
زئولیت معدنی خام

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *