قیمت زئولیت خوراک دام و بستر حیوانات برای دامداران و یا کشاورزانی که هم کشاورزی و هم دامداری دارند در واقع همان قیمتی است که در داخل خود معدن تولید  می کنیم .  مجموعه معدنی ایران کانی با ارائه بهترین و مناسبترین زئولیتهای مورد نیاز کشاورزان و دامداران را در اختیار آنان قرار می دهد . به دلیل وجود انواع واسطه ها و دلالان بازار مواد معدنی از درج قیمت در سایت معذور هستیم .

متقاضیان جهت اطلاع از قیمت دقیق زئولیتهای مجموعه معدنی ایران کانی باید فرم ثبت مشخصات که در صفحه اول وبسایت قراد دادیم پر نمایند تا کارشناسان شرکت با آنها تماس گرفته و اطلاعات دقیقی از نوع محصول و کیفیت و قیمت به انها ارائه دهند. به دلی تنوع در زئولیتها برای مصارف مختلف کشاورزی و دامداری متقاضیان نوع فعالیت و محل فعلیت خود را باید در واتساب برای کارشناسان بفرستند تا کارشناسان بهتری نوع زئولیت را برای انها معرفی کنند.

قیمت زئولیت خوراک دام و بستر حیوانات به عوامل مختلفی بستگی دارد و  متغیر است اما اختلاف قیمتها بسیار جزئی بوده و کشاورزان نباید در رابطه با قیمت هیچ گونه نگرانی داشته باشند. زئولیت معدنی از میان تمام مواد معدنی منحصر به فردترین در نوع خود می باشد. زیرا  این ماده ارزشمند در ایران بسیار ارزان است در حالیکه در کشورهای خارجی بشدت گران است.

تعیین قیمت زئولیت مخصوص خوراک دام و بستر حیوانات در معدن زئولیت قم و سمنان

تعیین قیمت زئولیت خوراک دام و بستر حیوانات  برای دامداران و کشاورزان در معادن قم و سمنان و سایر معادن سلسله مراتبی دارد که نهایتا باعث می شود قیمت این ماده معدنی را مشخص کنیم . سلسله مراتب های تامین زئولیت خوراک دام ابتدا شامل استخراج زئولیت خام از معدن توسط ماشین آلات سنگین حفاری می باشد . معادن برای استخراج مواد معدنی به دو صورت احداث می شوند. معادن رو باز و معادن تونلی.

هنگامی که معدن توسط کارشناسان شناسایی می شود باید رگه های معدنی  آن نیز بصورت کامل شناسایی شوند. این شناساییها شامل تعداد رگه ها، جهت رگه ها، نوع رگها و سنگ میزبان می باشد . این شناساییها  به روشهای مختلفی توسط کارشناسان انجام می گیرد. اولین راه شناسایی معدن عکسهای هوایی و ماهواره ای است .

پس از شناسایی رگه توسط عکسهای هوایی و ماهواره ای کارشناسان باید میزان ماده معدنی ذخیره شده در سنگ میزبان را برآورد کنند. اگر میزان براورد شده بالا باشد  یعنی ا ارزش اقتصادی داشته باشد و عیار بالا باشد یک معدن در آن منطقه احداث می شود. نوع معدن احداث شده هم به جهت رگه بستگی دارد . اگر رگه به اعماق نفوذ کرده است باید معدن تونلی احداث شود و اگر رگه در نزدیکی سطح زمین است باید معدن روباز احداث گردد.

قیمت زئولیت خوراک دام
زئولیت ویژه خوراک دام

 انواع معدن مواد معدنی و ارزش اقتصادی معادن زئولیت

برای تعیین قیمت نهایی زئولیت خوراک دام و بستر حیوانات باید همه موارد ذیربط را مورد بررسی قرار داد تا تعادل میان هزینه ها و درآمد حفظ شود. در غیر اینصورت بازار مواد معدنی به هم خواهد خورد. معادن به دو صورت احداث مس شوند معادن روباز و معادن تونلی. همانطور که گفته شد اگر رگه ماده معدنی مورد نیاز نزدیک سطح زمین باشد نیازی به حفر تونل نیست. در غیر اینصورت باید در امتداد رگه معدنی تونل حفر شود .

معمولا مواد معدنی که دارای چگالی بالا باشند یعنی وزن سنگینتری داشته باشند  جهت رگه های آنها کم کم به سمت اعماق  می رود. معادنی مانند آهن منگنز،مس و برخی عناصر فلزی دیگر . اما عناصری که دارای وزن کمتری باشند به دلیل اختلاف فشار لایه های مختلف اعماق زمین به سطح کشیده شده و حتی از سطح زمین نیز بالاتر آند و به صورت تپه ها و یا کوههایی ظاهر می شوند.

این نوع معادن اکثرا شامل معادن نمک، گچ، آهک، بنتونیت ، زئولیت و بسیاری از عناصر سبک دیگر را شامل می شود. شناسایی رگه و جهت و میزان ذخایر این معادن نیاز به ماهها تحقیق و تفحص دارد . باید این معادن از همه نظر مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود که آیا از نظر اقتصادی احداث معدن مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر . چه بسا بسیاری از معادن به دلیل عدم کارشناسی مناسب احداث گردید هو پس از مدتی فعالیت بسته شده اند. زیرا هزینه های احداث معدن بسیار سنگین است و باید میزان ذخایر و نوع و عیار و خلوص ماده معدنی بتواند این هزینه ها را به درآمد تبدیل کند. وگر نه باید بسته شود.

قیمت زئولیت خوراک دام
معدن روباز زئولیت استان قم

قیمت گذاری زئولیت خوراک دام بر اساس نوع معدن و هزینه های احداث معدن

همانطور که در بخش قبل بدان اشاره شد تعیین قیمت ب روی زئولیت مخصوص خوراک دام و بستر حیوانات و کشاورزی نیاز به شناسایی نوع معدن، هزینه های احداث معدن و بسیاری عوامل دیگر مانند مالیات  و غیره می باشد. معادن روباز در مقایسه یا معادن تونلی بسیار ارزانتر احداث گردیده و ماشین الات آن نیز استهلاک کمتری نسبت به معادن تونلی دارند.

لذا مواد معدنی که به روش معادن روباز احداث می شوند از نظر تعیین قیمت بسیار ارزانتر از معادن تونلی می باشد. اکثر معادن روباز باید دارای ذخایر بسیار بالایی داشته باشند تا ارزش احداث معدن را داشته باشند . بعنون مثال معادن زئولیت قم و سمنان برای صدها سال دیگر ذخیره معدنی دارد و به همین دلیل این ماده ارزش اقتصادی داشته و ارزش احداث معدن را دارد .

معادنی که بصورت تونلی یا حفر تونل می باشند و رگه های آنها تا اعماق زمین فرو رفته است نیاز به تجهیزات و امکانات بسیار بیشتری نسبت به معادن رو باز دارند اکثرا فلزات دارای معادن تونلی هستند زیرا وزن آنها بالا بوده و در اعماق زمین ریشه دوانده است . یکی از نمونه های معدن تونلی که تا عمق 400 متری زمین امتداد یافته است معدن منگنز ونارچ استان قم می باشد.

قیمت زئولیت خوراک دام
معدن روباز زئولیت قم

بستر حیوانات و مشکلات و چالشهای دامداران درباره بستر دام

نشخوار کنندگان اکثرا بر روی بستری استراحت و غذا می خورند که از بدن خود دفع کرده اند .بنابراین بستر نشخوارکنندگان مخصوصا گاوهای شیری بسیار باید مورد توجه قرار گیرد . بستر گاوهای شیری به علت مدفوع زیاد گاوهای شیری مدام بوی گاز آمونیاک می دهد . این گاز که حاصل ترشح اسید معده برای ترشح و جذب خوراک استفاده می شود از مخرج حیوان دفع می گردد.

بستر نشخوار کنندگان باید مرتبا تعویض شود یعنی باید مدام پهن تر ر ا از بستر خارج کرده و و پهن خشک جایگزین نمایند. با این اقدام بسیار از فعالیتهای باکتریها که در پهن مرطوب یافت می شود در پهن خشک یافت نمی شود .گاز آمونیاک که از پهن تازه و مرطوب خارج می شود با تعویض پهن کم می شود.

اما مشکل بستر حیوانات با تعویض پهن خشک و تر حل  نمی شود بلکه صورت مساله را فقط پاک می کنید. مشکل آمونیاک فقط اندکی کاسته می شود . مشکل  اصلی که شامل بوی آمونیاک و امراض گوناگون است هنوز به قوت خود باقی مانده است.

قیمت زئولیت خوراک دام
استفاده از زئولیت خوراکی برای نشخوارکنندگان

چرا سیستم ایمنی دام باید از سلامت کافی برخوردار باشد؟

مهمترین قسمت ایمنی دام مخصوصا در گوساله ها که به شدت آسیب پذیر هستند نای آنها می باشد .نای گوساله هایی که در معرض گاز آمونیاک هستند در معرض بیشترین خطر هستند بطوریکه سیستم ایمنی بدن گوساله ها به سالم ماندن نای آنها بستگی دارد.یکی ز بیماریهایی که گوساله ها و گاوها را در محیط آلوده به آمونیاک تهدید می کند بیماری پنومونی است.

پنومونی یا ذات الریه  یکی از شایعترین بیماریها در بین گوسفندان و گوساله های 2 الی 3 ساله می باشد . این ببماری از تضعیف سیستم ایمنی بدن گوساله ها توسط ویروسها و میکروبهایی که در غذا و هوای آلوده به گاز آمونیاک باشد به وجود می آید . علی بوجود آمدن این بیماری هم وجود از غلیظ آمونیاک و از بین نبردن آن است . این گاز بشدت برای دام خطر ساز بوده و انواع بیماری های قارچی و ویروسی دیگری را نیز به همراه دارد .

مهمترین قسمت تقویت تقویت سیستم ایمنی گوسفندان و گوساله ها را مژه های موجود در قسمت نای آنها تشکیل می دهد. این قسمتها جلوی هر نوع ویروس یا ورود میکروبی را به بدن می گیرند . فقط در تنفس گاز آمونیاک هست که این قسمت از بدن گوساله ها توسط ویروسهای PI3 و BRSV بشدت مورد حمله قرار گرفته و از بین می روند و سیستم ایمنی بدن آنها پایین می آید و مستعد هر نوع بیماری قرار می گیرند.

قیمت زئولیت خوراک دام
زئولیت خوراکی مخصوص دام

عواملی که باعث ابتلای بیشتر گوساله ها به بیماری پنومونی می شود

مهمترین قسمت سیستم ایمنی بدن گاوها و گوساله ها در قسمت نای آنها وجود دارد. داخل نای مژکهایی وجود دارد که ورود هر نوع باکتری و ویروس را به بدن گرفته و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گوساله ها می شود . اما عواملی وجود دارند که اگر گوساله ها به مدت طولانی در این محیط ها قرار بگیرند به بیماری پنومومی مبتلا شده و سیستم ایمنی آنها تضعیف خواهد شد.

اولین عامل باقی ماندن گوساله به مدت زیاد در کنار مادر خود است . گاوهای   بالغ خیلی بیشتر حمل کننده این بیماری هستند . آنها خیلی راحت با لیس زدن این بیماری را به گوساله هایشان منتقل می کنند . دومین عامل ماندن گوساله در بین تراکم بسیار زیادی از گاو های بالغ می باشد. گاو های بالغ از حمل کننده های اصلی بیماری پنومومی بوده و در سیستم تنفسی خود این ببماری را با نفس کشیدن به گوساله ها منتقل می کنند .

گوساله ها و تمام گوسفندان این ویروس را در قسمت تنفسی خود دارند تنها عاملی که  باعث می شود آنها بیماری ره نگیرند و جود مژکها در قسمت نای گوسفندان و گوساله ها می باشد .درصورت از بین رفتن این مژکها بیماری پنومونی یا ذات الریه به راحتی منتقل شده و گوساله را از پای می اندازد.

قیمت زئولیت خوراک دام
زئولیت خوراک دام میکرونیزه

نقش مراکز تولید زئولیت در کاهش آمونیاک برای بستر دام و نوع قیمت گذاریها

در گذشته دامداران برای کاهش گاز آمونیاک روشهای مختلفی را انجام می دادند مثل جابجایی بستر مرطوب دام با بستر خشک .یعنی آنها کود های مرطوب را که توسط دام همراه با ادرار و مدفوع همراه بود خارج می کردند و کود های خشک را جایگزین می  کردند. این یکی از عوامل کاستن آمونیاک بود. راه دیگر ایجاد سیستم تهویه  هوا بود تا هوای آلوده به گاز آمونیاک را خارج کرده و هوای تازه به داخل بکشانند. بعضی ها هم مدام با شستن گوساله ها از ابتلای آنها به پنومونی جلوگیری می کردند.

همه این راهها بصورت جزئی تا حدودی مشکل را کم می کرد ولی این مشکل بصورت کامل حل نشده باقی می ماند و همیشه این تهدید وجود داشت کخ ممکن است هر لحظه این ببماری همه گیر دوباره شیوع پیدا کند و همه این مشکلات بخاطر استنشاق گاز آمونیاک توسط گاو های بالغ و انتشار انها وبین خود و گوساله ها می باشد.

از  زمان پیدایش ماده معدنی زئولیت و نقش آن در کنترل دام و استفاده ویژه آن در خوراک و بستر دام بسیاری از کشاورزان به سمت این ماده معدنی جذب شده و با خرید آن شاهد اتفاقات بسیار بزرگی در زندگی کاری خود شدند. زئولیت معدنی به راحتی می توانست بوی بد گاز امونیاک را به کل دفع کند .یعنی ماده معدنی زئولیت می توانست گاز آمونیاک را تجزیه کرده و برای همیشه از بین ببرد.

قیمت زئولیت خوراک دام
انواع خوراک دام به همراه زئولیت

قیمت زئولیت خوراک دام و بستر حیوانات و نحوه سفارش و خرید آن توسط کشاورزان و دامداران

زئولیت همانطور که در قسمت های قبل اشاره شد شد کارایی بسیار بالایی در دفع انواع بیماریها مخصوصا بیماری شایع پنومونی دارد بسیاری از گاو داران و دامداران و مراکز دام هنوز هم این مشکلات را دارند و راههای کنترل سنتی آنها برایشان بسیار پرهزینه و گران تمام می شود. دامدارانی هم که از زئولیت معدنی فقط یک بار استفاده کرده اند و اثرات آن را دیده اند مشتاقانه اقدام به سفارش و خرید بیشتر زئولیت می کنند.

قیمت زئولیت خوراک دام و بستر حیوانات همانطور که در قسمت مربوط به انواع معادن توضیح داده شد بسیار بسیار ارزان بوده و با توجه به خواصی که دارد این قیمت واقعا ارزان است. قیمت زئولیت خوراکی با توجه به انواع هزینه ها و عملیات پیچیده تولید و تبدیل آن به خوراکی حدود بین 250 هزار تومان الی 350 هزار تومان در هر تن می باشد .این قیمت گاهی تغییر می کند.ممکن است تا سال 1401 افزایش قیمت این ماده معدنی را شاهد باشیم

کشاورزان و دامدارانی که قصد سفارش و خرید زئولیت معدنی را داشته باشند هم می توانند بصورت حضوری اقدام به خرید این ماد معدنی پر خاصیت ننمایند و هم بصورت خرید اینترنتی می توانند اقدام کنند. در خرید اینترنتی که راحتترین نوع خرید است می توانند در صفحه اول این وبسایت مشخصات خود را برای ما بفرستند تا کارشناسان در اولین فرصت با آنها تماس گرفته و مشاوره رایگان و کاملی را برای آنها ارائه دهند. سپس اگر کشاورز قصد خرید داشت راههای خرید راهم کارشناسان عنوان خواهند کرد.

مدیر فروش مجموعه معدنی ایران کانی : هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت تماس: 09120526163

قیمت زئولیت خوراک دام
معدن روباز زئولیت استان قم

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *