قیمت مرغوب ترین زئولیت پتاسیم یا زئوپتاس در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد. زئولیت پتاسیم مرغوب در ایران فقط در استان سمنان و قم  وجود دارد .مرغوبترین زئولیت پتاسیم دارای عیار بالای 99 درصد زئولیت است و برای کشاوزی و پوساندن کود بسیار مناسب است  .برای تشخیص مرغوب ترین زئولیت پتاسیم از زئولیتهای نامرغوب باید حتما در آزمایشگاههای عیارسنجی میزان درصد عناصر آن سنجیده شود

ایران مرکزی دارای معادن بسیار غنی از زئولیت می باشد  که غنی ترین آنها در استانهای سمنان و قم وجود ردارد . ذخایر زئولیت معمولا همراه با نمک، آهک، بنتونیت و برخی عناصر همگروه یافت می شود .نام دیگر زئولیت سنگ جوشان است . بدلیل خواص بسیار مفیدی که در بسیاری از مصارف صنعتی مخصوصا کشاورزی دارد در بین سایر کانیها از نظر کارایی باارزشترین سنگ معدن شناخته شده است . قیمت مرغوب ترین زئولیت پتاسیم در تولیدی های مختلف متفاوت است .

زئولیت در طبیعت بالای 70 نوع کشف و شناسایی شده است که هرکدام درصد متفاوتی از عناصر مختلف دارند . از این 70 نوع فقط حدود 20 نوع آن پس از شناسایی و کشف موجب بهره برداری و استفاده در صنایع مختلف قرار گرفت. کلیپی از ئولیت پتاسیمی که مرغوب ترین نوع زئولیت است و به زئوپتاس در ایران معروف است آماده شده است . لطفا آن را تماشا  کنید:

قیمت مرغوب ترین زئولیت پتاسیم یا زئوپتاس در ایران به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت مرغوبترین زئولیت پتاسیم یا زئوپتاس در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد که سعی می کنیم در این بخش برخی از مهمترین عوامل تعیین کننده در قیمت  زئوپتاس را مورد بررسی قرار دهیم.زئوپتاس یا همان زئولیت پتاسیم با توجه به اینکه در کشور ایران چهار نوع اقلیم وجود دارد با درصد های متفاوتی ذخیره شده است .معمولا اگر زئولیت همراه با پتاسیم ، کلسیم، نیتروژن یا ازت ، اکسیژن و آمونیوم همراه باشد به زئولیت شیرین ملقب می شود .

زئولیت شیرین مخصوص کشاورزی و فراوری کود می باشد . این نوع زئولیت که به زئولیت پتاسیم یا به اختصار زئوپتاس هم نامگذاری می شود برای خاک و کود کشاورزی بسیار مناسب است و از هر حیص برای یک کشاورز استفاده از آن در زمین کشاورزی واجب می باشد. زئولیت شیرین در دانه بندی های متفاوتی تولید و فراوری می شود که تاثیر هرکدام در بخشهایی از کشاورزی بیشتر از بخشهای دیگر است.

اگر زئولیت ذخیره شده در معادن دارای سدیم باشد به زئوسدیک  ملقب میشود . زئوسدیک را به زئولیت شور هم نامگذاری کرده اند . زئولیت سدیم برای مصارف کشاوزی مناسب نمی باشد زیرا خاک را شور میکند . خواصی که زئوپتاس دارد زئولیت سدیم ندارد .زئولیت سدیم عمدتا در صنایعی مانند کاغد سازی و پزشکی کاربرد دارد .

انواع کاربرد های زئولیت پتاسیم مرغوب در ایران

ساختمان زئولیت از آلومینو سیلیکاتها تشکیل شده است . هرچه میزان آلومینیوم و سیلیکات در زئولیت بیشتر باشد خواص زئولیت به سمت اسیدی شدن پیش میرود و هر چه میزان آلومینیوم و سیلیکات در زئولیت کمتر باشد خواص زئولیت به سمت قلیایی شده پیش خواهد رفت .بنابراین می توان نتیجه گرفت در خاکهایی که بیشتر مواد تشکیل دهنده آن باعث قلیایی شدن خاک شده است باید از زئولیتی استفاده کنیم که خواص اسیدی بیشتری داشته باشد

در خاکهایی که مواد تشکیل دهنده آن منجر به اسیدی شدن خاک شده است باید از زئولیتی استفاده کنیم که خاک را به سمت قلیایی شدن پیش ببرد .در واقع این فرایندها نباید اینگونه برداشت شود که خاک را با کمک زئولیت بخواهیم بشدت قلیایی یا بشدت اسیدی کنیم . بلکه هدف این است که میزان PH خاک را تنظیم کنیم تا گیاهان و محصولات زراعی بتوانند بیشترین رشد را در این خاک کرده و بهترین محصولات را ارائه دهد .

زئولیت پتاسیم اگر از نظر کیفیت و عیار بسیار مرغوب باشد بیشترین کاربردها را خواهد داشت .مهمترین کاربردهای زئولیت پتاسیم مرغوب در کشاورزی شامل پوساندن و فراوری کود حیوانی، مکمل غذایی دام و طیور ، بعنوان از بین برنده آفات در بستر حیوانات، تامین کامل مواد غذایی در خاکهای کشاورزی با اقلیمای گوناگون می باشد.

خاکهای کشاورزی در ایران چگونه و با چه قیمت هایی با زئوپتاس مرغوب حاصلخیز می شوند؟

ایران و خاورمیانه بدلیل قرار گرفتن در مدار ساوانا که بالاتر از مدار استوا قرار گرفته است دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد . در این اقلیم میزان بارش ها متفاوتتر از سایر نواحی می باشد . معمولا در ارتفاعات و در نواحی نزدیک به دریاها و اقیانوسها بارندگی زیادتر و آب و هوا هم سردتر خواهد بود  ولی در اقلیمهایی که به دشتهای مسطح متصل هستند نواحی بیابانی و بسیار گرم و  بارانی را شاهد هستیم. کشور ایران جزو معدود کشورهایی هست که تمامی اقلیم های مختلف را به دلیل موقعیت استراتژیک خاص خود دارا می باشد .

خاکهای کشاورزی در اقلیمهای مختلف ایران دارای ویژگیهای متفاوتی می باشند. در نواحی شمال ایران بدلیل بارش بسیار فراوانی که دارد همیشه خاکها حاصلخیز بوده و از نظر تامین مواد غذایی مشکل خاصی ندارند معمولا میوه ها و درختان نواحی شمالی کشور پربارترین میوه های ایران هستند.

خاکهای نواحی مرکزی ایران بدلیل بارش بسیار کم باران و شور بودن آب و خاک از نظر تامین مواد غذایی بسیار فقیر هستند و کشاورزانی که در این مناطق به زراعت میپردازند هزینه های بسیار سنگینی برای بهره برداری از زمین خود برای برداشت محصول متقبل می شوند.

با کشف و استخراج زئولیت مخصوصا زئولیت پتاسیم که به اختصار زئوپتاس هم نامیده می شود کشاورزان نواحی دشت مرکزی ایران با قیمت های بسیار پایینتر توانستند خاک خود را حاصلخیز کرده و محصول بسیار زیادی را در مدت زمان کوتاه برداشت نمایند .

مقایسه قیمت های زئولیت پتاسیم با سایر کودهای شیمیایی در ایران

قیمت های مربوط به زئولیت پتاسیم در ایران در مقایسه با سایر کودهای شیمیایی و طبیعی بسیار ارزانتر  و ماندگاری و دوام بسیار بالاتری دارد . زئولیت پتاسیم بدلیل ساختار مولکولی خاصی که دارد بسیار پرکاربردتر از کودهای شیمیایی است . زئولیت را کود معدنی یا کود هوشمند نیز می نامند زیرا این کود در شرایط مختلف رفتار متفاوتی از خود نشان می دهد که باعث حاصلخیزی خاک  شده و موجب رشد بیشتر و بهتر محصولات کشاورزی می شود .

بسیاری از کشاورزان بدلیل استفاده بیش از حد از زمین در مدت زمان کوتاه باعث شده اند تا زمین کشاورزی خودشان از نظر تامین مواد غذایی بسیار فقیر شود . این سو استفاده از زمین موجب شده است تا آنها برای حاصلخیزی و بارور سازی زمین هزینه های بسیار سنگینی را متحمل شوند تا زمین دوباره کارایی سابق رابدست آورد . این هزینه ها شامل خرید کود های بسیار گران قیمت شیمیایی و استفاده از انواع سم های مخرب و آسیب رسان برای از بین بردن آفات کشاورزی است.

کود معدنی یا هوشمند زئولیت نه تنها مشکلاتی که کودهای شیمیایی به بار می آورند ندارد بلکه بسیار بسیار کم هزینه تر و مفیدتز و کارامدتر است و هیچ ضرر و آسیبی را به خاک و گیاه وارد نمی آورد . درزمینهای خشک و زمینهایی که دچار فقر غذایی شده است استفاده از زئولیت باعث غنی شدن خاک در کوتاهترین زمان شده و تا سالیان سال از خشک شدن و فقر غذایی خاک جلوکیری می کند .

نقش زئولیت پتاسیم در زمین های خشک و فقیر از مواد غذایی جیست؟

همانطور که در قسمتهای  قبلی اشاره شد بسیاری از کشاورزان بدلیل استفاده  بیش از حد از زمین کشاورزی در مدت زمان کوتاه باعث فقر خاک شده و قدرت زراعی آن را می کاهند و برای جبران این زیان  مجبور به استفاده از کودهای شیمیایی می شوند . کارایی کود های شیمیایی گران قیمت  بسیار پایینتر از زئولیت ارزان قیمت پتاسیم است . در این قسمت مزایای استفاده از زئولیت پتاسیم ارزان قیمت را در زمینهای فقیر بیان می کنیم

زئولیت پتاسیم یا زئوپتاس از خانواده آلومینو سیلیکاتها می باشد . آلومینو سیلیکاتها عمدتا از آلومینیوم و سیلیکات تشکیل شده است که میزان درصد آن در تنظیم PH خاک نقش اساسی را دارد . اگر خاک کشاورزی اسیدی شده باشد زئولیت پتاسیم از میزان اسیدیته آن کاسته و آن را به سمت قلیایی شدن سوق میدهد . اگر خاک قلیایی باشد آن را به سمت اسیدی شدن میل می دهد تا PH  خاک کاملا تنظیم شود .

زئولیت پتاسیم بسیار پرکاربردتر از این است که بتوانیم در یک مقاله تمام کاربرد های آن را بگنجانیم. خواص مولکولی و ساختاری زئولیت پتاسیم باعث پیدایش و ایجاد چنین خواص معجزه آسایی شده است . مواد مضر و سمومی که توسط باکتریهای مختلف در خاک تجمع پیدا کرده اند توسط زئولیت تجزیه شده و از بین می روند و دیگر نیازی نیست کشاورز برای ذفع آفات خاک و گیاه از سموم خطرناک استفاده کند.

ساختار زئولیت مرغوب ارزان قیمت در ایران

ساختار مولکولی و کانی شناسی زئولیت پتاسیم و سایر انواع زئولیتها بگونه ای است که خاک مرده را زنده می کند و رشد و کیفیت محصولات گیاهی و درختان را چندین برابر می کند . در خاک باکتریهایی وجود دارند که مواد مغذی موجود مانند نیتروژن فسفر آلومینیوم، سیلسیم ، اکسیژن و بسیاری از مواد غدایی را به شدت مورد نیاز گیاهان می باشد  را خورده و رشد  بی رویه خود را افزایش می دهند . این یک آسیب بزرگ به خاک و گیاه است .

زئولیت با کمک خواص جذب سطحی و خواص یونی و بواسطه ساختار اسفنجی و متخلخلی که دارد مواد مورد نیاز گیاه را مانند اسفنج در درون خود جمع کرده و از خورده شدن آن توسط باکتریها جلوکیری می کنند . همچنین زئولیت بواسطه خواص یونی که دارد با تجزیه مواد مضرر و انواع سموم  موجود در خاک باعث مرگ تمامی باکتریهای مخرب می شود . مواد مفیدی که زئولیت در درون خود ذخیره کرده تحت هیچ شرایطی ازبین نمی رود و  زئولیت این مواد را بصورت اهسته و پیوسته در تمامی  فصول سال به خورد گیاهان و درختان می دهد

زئولیت علاوه بر اینکه مواد مفید خاک را ذخیره کرده و به گیاه تزریق میکند خود نیز یک ماده بسیار مغذی برای گیاهان می باشد بنابراین کشاورزان باید هر پنج سال یکبار  دوباره اقدام به بارور سازی خاک توسط زئولیت پتاسیم ارزان قیمت و مرغوب نمایند.

خرید مرغوب ترین زئولیت ارزان قیمت در ایران

بسیاری از کشاورزان که به دنبال مواد معدنی مفید هستند به دنبال خرید مواد معدنی مانند زئولیت میگردند . متاسفانه با گسترش واسطه ها و دلالان امکان خرید زئولیت خوب و با کیفیت .و ارزان قیمت در ایران بسیار مشکل شده است . کشاورزان هم  که مدرک کارشناسی برای تشخیص زئولیت خوب و با کیفیت ندارند برای خرید این ماده مفید همیشه دچار مشکلاتی میشوند.

چالش هایی که کشاورزان با آن روبرو هستند پیداکردن یک منبع مناسب زئولیت برای خرید است . با گسترش علم و عصر دیجیتال تولید کنندگان اصلی توانسته اند بهتر خود را در معرض دید کشاورزان قرار دهند تا کشاورزان بتوانند آنها را یافته و اقدام به خرید نمایند .اما دلالان و کسانی که مواد مرغوب را با مواد نامرغوب می آمیزند تا سود بیشتری بدست بیاورند نیز از عصر ارتباطاتات بیشترین استفاده را می کنند تا بتوانند بیشتر از تولید کنندگان مشتری پیدا کنند . البته مشتریهای اینها اکثرا یکبار مصرف هستد و خیلی زود جلوی رشد دلالان گرفته می شود .

کشاورزان و کسانی که به دنبال منبع و تولید کننده اصلی که محصولات زئولیتی مرغوب با قیمت مناسب و ارزان می گردند نباید به هر سایت یا تبلیغی که میبینند یا هر قیمت ارزانی که مواجه می شوند توجه خود را جلب کنند . بهترین راه پیدا کردن تولید کننه و معدندار اصلی تماس با اداره صنعت و معدن و تجارت و گرفتن آدرس و شماره تماس معدن دار و تولیدکننده  از آنها می باشد قیمت مرغوب ترین زئولیت پتاسیم برای کشاورزان بدلیل مختلف بودن مراحل تولید یکسان نمی باشد . برای اطلاع از قیمت اصلی باید با کارشناسان در تماس باشید .

تولید و عرضه مرغوب ترین زئولیت پتاسیم یا زئوپتاس در ایران توسط معادن سمنان

استان سمنان منبع، مرجع ، استخراج کننده و تولید کننده مرغوب ترین زئولیت پتاسیم یا زئوپتاس با قیمت بسیار مناسب و ارزان در ایران می باشد . این استان از نظر تامین مواد معدنی بسیاری در رتبه نخست کشور قرار دارد .  سمنان از نظر استخراج، بهره برداری ، تولید و عرضه انواع زئولیت معدنی نخستین رتبه را در ایران دارد .95درصد از ذخایر زئولیت ایران در استان سمنان واقع شده است . قیمتهایی که زئولیت پتاسیم و سایر زئولیت های استان سمنان ارائه کرده در مقایسه با سایر استانها بسیار پایینتر و کیفیت زئولیتهای سمنان در مقایسه با سایر بسیار بالاتر است .

کیفیت و غنای زئولیت فراوری شده در استان سمنان مرغوب ترین در کشور بوده است بطوریکه درصد غنای زئولیت در این استان بالای 99درصد عیار می باشد . این عیار برای تمامی فعالیتهای کشاورزی بسیار مناسب بوده و خاک و محصول را در کوتاهترین زمان رشد و پرورش می دهد.

کشاورزان و مشتریهایی که تمایل به خرید زئولیت مرغوب و ارزان قیمت استان سمنان دارند می توانند بدون واسطه و مستقیم زئولیت را از معدن بارگیری کرده و به شهر خود ببرند . کسانی هم که بخواهند بصورت آنلاین این محصول را خریداری کنند و زمان کافی برای مراجعه حضوری ندارند می توانند مشخصات خود را در وبسایت یادداشت کرده و در پیامرسان واتساب برای ما پیام خود را بگذارند تا  ما در کوتاهترین زمان بتوانیم پاسخگوی آنها بوده و محصول را از معدن مستقیما بارگیری کرده و بدون دخالت واسطه ها در کمترین زمان ممکن به دست مصرف کننده برسانیم.

مدیر فروش شرکت ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و تماس: 09120526163

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *