قیمت هر کیلو زئولیت کشاورزی مرغوب در معادن و تولیدی های مختلف متفاوت است . بطوریکه هر تولید کننده یا معدنکاری روش های مختلفی برای تولید و فراوری زئولیت مخصوص کشاورزی دارد. زئولیتها به دلیل عیارهای مختلف و روش های تولید متفاوت قیمت های مختلفی نیز میگیرند . البته اختلاف قیمتها زیاد نیست و این مشکلی را برای خریداران و کشاورزانی که تمایل به خرید دارند ایجاد نمی کند.

قیمت های زئولیت های کشاورزی تولید شده ازمعادن و کارخانه ها بسیار دچار نوسان می شود . حتی شهری که زئولیت از ان استخراج می شود نیز در تعیین قیمت نقش دارد .علاوه بر اینها دوری راه نیز بسیار متاثر است .مشتری هایی که در شهرهای دور از معدن از کارخانه زندگی می کنند باید برای خرید زئویت پول بیشتری بدهند. علت آن این است که ماشین های حمل و نقل به شهرهای دور کرایه بیشتری نسبت به شهرهای نزدیک میگیرند.

برای بدست آوردن قیمت نهایی زئولیت کشاورزی باید عوامل زیادی را که موجب هزینه های تولید کننده یا معدن دار می شود در نظر گرفت تا بتوان قیمت نهایی محصول زئولیت را محاسبه کرد .

در این کلیپ بخش های از تولید زئولیت کشاورزی را مشاهده میکنید:

کیفیت و قیمت هرکیلو زئولیت کشاورزی  چه رابطه ای با هم دارند؟

برای بدست آوردن یک کیلو زئولیت مرغوب که قابل استفاده برای انواع مصارف کشاورزی یا صنعتی باشد مراحل زیادی باید پیموده شود و هزینه های زیاد همراه با زمان و وقت کافی نیاز است تا بتوان یک کیلو زئولیت کشاورزی مرغوب از تولید به مصرف رساند .زئولیت کشاورزی مرغوب یک ماده بسیار ضروری برای کشاورز محسوب می شود بنابراین قیمت آن برای کشاورز از اهمیت خاصی برخوردار است .

کشاورزان برای آنکه بتوانند بیشترین محصول را در کمترین زمان برداشت کنند حاضر هستند هزینه های سنگینی را برای انواع کود های شیمیایی یا طبیعی با بالاترین قیمت ها بپردازند تا محصول نهایی آنها خوب از آب در آید . معمولا کشاورزان تمامی محصول خود را پس از برداشت به بنکداران یا تاجران  می فروشنند و برای آنکه تاجران یا بنکدران پول خوبی بدهند مجبور هستند بهترین محصول را به آنها بدهند.

کشاورزان برای آنکه بتوانند نظر تاجران و بنکداران را به سمت خود جلب کنند با پرداخت هزینه های سنگین اقدام به تولید بهترین محصول می کنند اما بنکداران و تاجران  برای خرید آن قیمت های کمی را پیشنهاد می کنند که به ضرر کشاورزان می باشد.قیمت  هرکیلو زئولیت کشاورزی برای بنکداران بسیار ناچیز تمام خواهد شد اما برای مصرف کنندگان بسیار گرانتر خواهد بود .

 

 خرید زئولیت کشاورزی مرغوب ارزان قیمت یا کود شیمیایی گران قیمت

بسیاری از کشاورزان هنوز زئولیت را نمی شناسند و به خرید کود های شیمیایی گران قیمت میپردازند . بسیاری هم زئولیت را شنیده و دیده اند اما قدرت آن را باور ندارند . چون نی توانند قبول کنند که یک ماده معدنی مثل زئولیت این همه کارایی داشته باشد . اما کشاورزانی هم هستند که کارایی زئولیت را قبول کرده اند و با خرید زئولیت توانسته اند بیشترین نتیجه را ببرند.

زئولیت کشاورزی مرغوب توانسته است  زمین های کشاورزی بسیاری را که کشاورزان بدلیل خشکسالی و کم آبی و همچنین فقر خاک رها کره بودند دوباره احیا کند .هزینه های سنگین احیای زمین، کم آبی ، نارس و کوچک بودن محصول همه اینها مشکلاتی است که یک کشاورز را همیشه تهدید میکند

استفاده از کود های شیمیایی گران و مضر نه تنها موجب احیای زمین نمی شود بلکه مشکلات دیگری را نیز به کشاورز تحمیل می کند . مشکلاتی مانند بیشتر شدن آفات خاک و گیاهان ، نارس بودن محصولات . فقر خاک از نطر تامین مواد مورد نیاز گیاه و غیره که کشاورزان را مجبور به ترک و یا فروختن زمین خود می شوند .زئولیت کشاورزی اگر توسط همین کشاورز خریداری و استفاده شود موجب رونق و رشد دوباره زمین و احیای خاک کشاورزی می شود .

کاربرد هر کیلو زئولیت مرغوب نسبت به گوگرد بعنوان کود

زئولیت یک ماده جدید و ناشناخته است که هنوز بسیاری از کشاورزان حتی نام آن را نشنیده اند . اما مواد معدنی مانند گوگرد از هزاران سال قبل نامی آشنا بین مردم بوده است . گوگرد در نبود زئولیت بسیار کارآمدتر از سایر مواد معدنی است . بطوری که بسیاری از مواد شیمیایی موجود در  صنایع مختلف از گوگرد ساخته شده است . بسیاری از اسید هایی مانند اسید سولفوریک، انواع سولفاتها و سولفید ها و بسیاری مواد شیمیاییی دیگر از گوگرد تهیه و ساخته شده است .

زئولیت یک ماده جدید است که در قرن آخیر کشف شده و هنوز بسیاری از کارایی آن برای ما پوشیده است . در دنیا بیش از 70 نوع زئولیت وجود دارد که تنها 20 نوع آن پس از شناسایی و کشف مورد استفاده در صنایع مختلف قرار گرفته است.زئولیت کشاورزی که کاربرد های بسیار زیاد و فوق العاده ای دارد تنها یک نوع از 20 نوع زئولیت می باشد

هرکیلو زئولیت مرغوب کارایی بیش از چندین کیلو گوگرد را دارد. قیمت زئولیت تازه بسیار ارزانتر از گوگرد است .برای  پوساندن کود توسط زئولیت تنها به 15 درصد زئولیت نیاز است در حالیکه برای پوساندن کود توسط گوگرد بیش از 50 درصد گوگرد نیاز است . قیمت گوگرد بسیار گرانتر از زئولیت است و تهیه و ساختن گوکرد صنعتی هم مراحل بسیار سخت و پیجیده ای دارد. گوگرد اگر بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرد برای خاک کشاورزی و گیاهان مضر است ولی زئولیت نه تنها هیچ گونه ضرری ندارد بلکه برای خاک و گیاه بسیار مفید است و عمر خاک را بسیار طولانی می کند.

تولید هرکیلو زئولیت کشاورزی مرغوب به چه قیمت هایی تمام می شود؟

زئولیت کشاورزی همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد دارای انواع مختلفی می باشد بسیاری از معادن دارای درصد خلوص زئولیت پایینی هستند که از نظر درصد مرغوبتیت جزو زئولیت نامرغوب برای کشاورزی بحساب می آیند . اما این بدان معنا نیست که این نوع زئولیت در هیچ جای دیگر کارایی نداشته باشد . اتفاقا زئولیت هایی که درصد خلوص آنها پایین باشد در بسیاری از صنایع دیگر مانند کاغذساری تولید اکسیژن و غیره یشترین کاربرد را دارد.

تولید هر کیلو زئولیت کشاورزی مرغوب در استانهایی مانند سمنان که قطب معادن ایران است دارای قیمت بسیار مناسب و پایینی می باشد اما در معادنی که دارای درصد خلوص زئولیت پایینی می باشند تولید زئولیت عیار بالا بسیار گرانتر از استان سمنان تمام می شود . دلیل آن هم نوع ذخیره زئولت در دل کوههای سمنان می باشد .کوههای سمنان که دارای ذخایر انبوه زئولیت می باشد جزو رشته کوه البرز است . رشته کوه البرز هم ازنوع رشته کوههای آتشفشانی می باشد و دارای درجه خلوص بسیار بالاتری از دشتها و دریاها می باشد .

زئولیت هایی که خواستگاه دریایی داشته باشند معمولا شور می شوند و کیفیت آنها کمتر از زئولیتهای آتشفشانی می باشد .زئولیتهای دریایی از نوع رسوبی می باشند یعنی مواد زئولیتی در طی میلیونها سال در دل دریاها رسوب کرده و بعد از خشک شدن آب دریاها رخنمون پیدا کزده است و دارای املاح شور بسیار زیادتری می باشد بنابراین فراوری هرکیلو زئولیت مرغوب که خواستگاه دریایی داشته باشد  با قیمت بسیار گران تمام می شود.

تفاوت قیمت هر کیلو کود پوسانده شده با زئولیت مرغوب با کود های گوگردی

بسیاری از کود هایی که کشاورزان سنتی استفاده می کنند بصورت ساده و بدون آنکه آن رابپوسانند با خاک مخلوط کرده و گیاه  را در آن می کارند . این یک اشتباه بزرگ است و درآینده خیلی زود لطمات بزرگی برای گیاه و خاک بعمل خواهد آورد.کود خام دارای مواد عالی مانند کربن است که درصد مواد آلی بوده کود را افزایش می دهد و این عمل باعث رشد انواع آفات و قارجها و باکتریها می شود بنابراین کشاورز حتما باید با زئولیت یا گوگرد آن کود را بپوساند بعد با خاک ادغام کند .

اکثر کشاورزانی که هنوز نام زئولیت را نشنیده اند برای پوساندن کود از گوگرد استفاده می کنند . استفاده از گوگرد نه تنها بسیار زمانبر است بلکه بسیار پرهزینه تر از زئولیت می باشد و کود را آن طور که باید در زمان مقرر ممکن است نتواند بپوساند.برای پوساندن کود با گوگرد باید 50 درصد گوگرد به کود اضافه کنند و پس از مخلوط کردن یک پلاستیک بزرگ بر روی کود و گوگرد مخلوط شده بگذارند تا هوا به داخل آن راه نیابد سپس 6 ماه الی یک سال باید صبر کنند تا کود کاملا پوسیده شود و بو و دمای آن توسط گوگرد گرفته شود . این روش بی هوازی نامیده می شود.

در روش استفاده از زئولیت معمولا تنها 30 درصد از زئولیت را با کود ادغام می کنند و لازم نیست روی آن پلاستیک بکشند .زیرا روش استفاده از زئولیت در فراوری و پوساندن کود بصورت هوازی انجام می شود و در عرض کمتر از 20 روز کود بطور کامل پوسانده می شود در حالیکه در روش استفاده از گوگرد این زمان به 6 ماه الی یک سال زمان نیاز دارد. برای همین قیمت هر کیلو کود پوسانده شده با زئولیت مرغوب بدلیل سهولت و بصرفه بودن برای کشاورز بسیار ارزانتر از روش گوگرد می باشد.

میزان جذب رطوبت توسط زئولیت در خاک های کشاورزی

زئولیت در کشاورزی بیشترین کابرد را دارد. مهمترین مشکلاتی که کشاورزان مناطق گرم و خشک دارند خشک شدن زمین و نباریدن باران است . آنها مجبور هستند برای رساندن آب به زمین های کشاورزی اقدام به کشیدن انشعاب آب از مسافتهای دور نموده و یا اینکه اقدام به حفر چاههای عمیق نمایند . در اقلیمهای خشک برای رسیدن به آب باید چاهای بسیاری عمیقی حفر کردو همچنین اگر در استفاده از این چاهها اگر زیاده روی کنیم موجب خشک شدن آبهای زیر زمینی و نشست زمین خواهیم شد

کشاورزان مناطق خشک باید در حفظ اراضی زراعی خود بسیار دقت نمایند تا دچار عواقب جبرن ناپزیری مانند تمام شدن آبهای زیر زمینی نشوند. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقات ناخوشایندی ماده معدنی زئولیت کمک بسیار ارزنده ای برای کشارزان  نموده است .زئولیت دارای دو ویژگی منحصر به فرد  است که باعث شده کشاورزان مناطق خشک و کم باران دچار مشقت و رنج ناشی از بی آبی نشوند.

زئولیت از خانواده آلومینوسیلیکاتها می باشد و این خانواده یکی از ارزشمند ترین مواد معدنی را درخود جای داده است . زئولیت یا سنگ جوشان دارای دو ویژگی تخلخل و قدرت جذب بسیار بالا می باشد . این دو ویژگی منحصر به فرد به کمک کشاورزان آمده است و آنها را در مواقع بی آبی نجات میدهد. در اسلاید بعدی به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

نقش ساختمان داخلی زئولیت در جذب آب

همانطور که گفته شد ساختمان داخلی زئولیت از آلومینوسیلیکاتها تشکیل شده هستند که بسیار جاذب آب هستند . این ساختمان ویژگی هایی دارد که علاوه بر جاذب آب بودن ویژگیهای دیگری نیز دارد که به انها هم خواهیم پرداخت.

آلومینوسیلیکاتها دارای حفراتی هستند که بسیار باردار می باشند و هر عنصری را به سمت خود جدب می کنند . اگر اندازه عنصر از اندازه حفرات زئولیت بزرگتر باشد مانند صافی عمل کرده و از عبور آن جلوگیری می کند .مانند بسیاری از سموم و مواد که برای خاک و گیاه مضر باشد را از خود عبور نمیدهد بلکه آنها را تجزیه کرده و مواد مفید آنها را جذب و مواد مضرر را از بین می برد.

زئولیت همانطور که گفته شد باکمک دو ویژگی تخلخل و جذب سطحی می تواند تا 75 درصد از وزن و حجم خود را با آب اشباع کند .بگونه ای که این آب اشباع شده را از تمام ناخالصیهای اضافه و مضرر حذف کرده و از تبخیر آن در فصلهای خشک و  کم بارش جلوگیری می کند . کم کم آن آب را به گیاه تزریق می کند . بدین ترتیب گیاه در تمامی فصول گرم سال دارای آب است و همیشه رشد خود را حفظ میکند .

قیمت هرکیلو زئولیت کشاورزی مرغوب در تولیدی هاو معادن سمنان

زئولیت کشاورزی مرغوب که در معادن و کارخانه های استان سمنان تولید و عرضه می شود دارای قیمت و کیفیت بسیار مناسبتری از سایر معادن و تولید های کشور می باشد .زیرا استان سمنان دارای معادن و ذخایری می باشد که نه تنها در ایران بلکه در کل خاورمیانه و آسیا درجه یک محسوب می شود.

قیمت هر کیلو زئولیت کشاورزی مرغوب در استان سمنان ارزانتر از سایر استانها می باشد . استانهای دیگر برای اینکه بتوانند زئولیت را به دست مردم برسانند مجبور هستند بعنوان واسطه از سمنان زئولیت خریداری کنند و به مردم بفروشند. این نوعی واسطه گری محسوب می شود و باعث بالاتر کشیدن قیمت و کیفیت می شود حتی بسیاری از دلالان نه تنها قیمت را بالاتر می برند بلکه از کیفیت زئولیت خریداری شد از سمنان هم می کاهند.

بدبن صورت سایر موادی که شبیه زئولیت هستند را با زئولیت مخلوط کرده و تحت عنوان زئولیت درجه یک به کشاورزان می فروشند و این باعث سلب اعتماد کشاورزان نسبت به زئولیت سمنان خواهد شد. قیمت هر کیلو ئولیت کشاورزی برای عرضه در بازار توسط دلالان با قیمت هر کیلو زئولیت کشاورزی توسط توید کننده ممکن است برابر باشد ولی از نظر کیفیت یکی نباشد.

شرکت ایران کانی زئولیت باکیفیت و درجه یک را مستقیما از سمنان بارگیری کرده و با قیمت تولید شده از معادن به  کشاورزان عرضه میکند . حمل و نقل هم توسط شرکت انجام می گیرد ولی هزینه های حمل و نقل توسظ مشتری باید پرداخت شود .برای ثبت سفارش و مشاوره درباره قیمت و نحوه خرید می توانید به وبسایت www.100zeolile.irو یا www.irankani.com مراجعه کرده و با مشاوران در ارتباط باشید.

مدیر فروش شرکت ایران کانی: هادی ملکی 

تلفن مشاوره و فروش: 09120526163

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *