مجموعه ایران کانی تنها نمایندگی انحصاری فروش زئولیت در استان قم می باشد. استان قم به لحاض تامین مواد معدنی از جمله زئولیت یکی از بزرگترین تولید کنندگان این ماده معدنی بسیار ارزشمند است . معادن قم از نظر ذخایر زئولیت کشارزی دارای میلیونها تن زئولیت بوده و برای نسلهای بعدی هم ذخیره فراوانی دارد. استان قم از نظر کیفیت تامین مواد معدنی یکی از برند های خاورمیانه می باشد .

تنها نمایندگی رسمی انحصاری فروش زئولیت در قم برای ارائه این ماده معدنی پرکاربرد اقدام به عرضه مستقیم از معدن بزرگ زئولیت استان قم نموده است. زولیت معدنی یکی از شناخته شده ترین مواد معدنی در جهان است و بسیاری از کشاورزان اروپایی و آسیایی و آمریکایی این ماده را در تمامیم صنایع خود مخصوصا کشاورزی استفاده می کنند.

زئولیت معدنی در انواع و اقسام دانه بندی ها در این نمایندگی تولید و بصورت بسته بندی و فله به متقاضیان ارائه می گردد. کشاورزان و سایر صنعتگران برای خرید این ماده ارزشمند کافیست در  صفحه اول این وبسایت ثبت نام نموده و منتظر تماس کارشناسان و مشاوران شرکت باشند. مشاورین و کارشناسان در اولین فرصت با شما تماس گرفته و تمامی مراحل را برای شما توضیح خواهند داد.

کیفیت زئولیت در نمایندگی انحصاری فروش زئولیت معادن قم

مجموعه  ایران کانی نمایندگی انحصاری فروش زئولیت قم با توجه به اقلیمهای مختلف آب و هوایی که در ایران وجود دارد در آزمایشگاههای بسیار مجهزی تمامی اقلیمهای ایران را  در شرایط آزمایشگاهی ایجاد و به تحقیق و بررسی انواع زئولیت های مورد نیاز برای ان مناطق پرداخته است. در این آزمایشگاهها تمامی اقلیمهای ایران مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند و نوع زئولیتهای مورد نیاز در ان مناطق به دقت تعیین می گردند.

بنابراین کشاورزان و سایر صنعتگران تنها کافیست که به مشاوران درباره اقلیم منطقه ، نوع خاک و آب منطقه اطلاعات کافی را بدهند تا کارشناسان زئولیت مورد نیاز را برایشان آماده و ارسال نمایند . قسمت اعظم کشور ایران در ناحیه خشک و نیمه خشک قرار دارد و از آنجایی که ایران با بحران کمبود آب نیز مواجه است بنابراین بیشترین نوع زئولیتی که کشاورزان تقاضا می کنند مختص مناطق بیابانی می باشد .

زئولیتهای مخصوص بیابان  که در نمایندگی انحصاری فروش زئولیت قم ارائه می گردد از همه نظر دارای کیفیت بالا بوده  و کشاورزان با خرید این ماده ارزشمند نه تنها در مصرف اب صرفه جویی بسیاری خواهند کرد .بلکه تمامی مواد مورد نیاز خاک از جمله نیتروژن ، اکسیژن، کلسیم، سیلسیوم، آلومینیوم، بور، فسفر، آهن و سایر مواد مورد نیاز در این ماده معدنی ارزشمند نهفته است و خاک ان مناطق بسیار غنی خواهد شد.

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت
کارخانه و معدن تولید زئولیت استان قم

نحوه تشکیل ماده معدنی زئولیت از نظر علم زمین شناسی

ماده معدنی زئولیت از تماس مواد مذاب آتشفشانی حاوی آلومینیوم و سیلیسوم با آب دریاها و اقیانوسها تشکیل می شود. زئولیتهایی که در نیمکره شمالی کره زمین تشکیل می شوند از نوع  سدیمی بوده و زئولیتهای نیمکره جنوبی بیشتر از نوع پتاسیمی می باشد. زئولیتهای نوع سدیمی در واقع سدیم را قربانی می کنند . بدین صورت که زئولیتها در تماس با آبهای شمالی وارد واکنش با آمونیاک شده و از آنجایی که تبادل یونی زئولیتها بسیار بالا است باعث آزاد شدن سدیم می شود.

زئولیتهایی مناطق جنوبی هم از انجایی که با آبهای شیرین جنوب وارد واکنش می شوند از نوع پتاسیم بوده و کلسیم را قربانی می کنند یعنی زئولیت در تماس با کربنات کلسیم باعث آزاد ساری کلسیم شده و نوع زئولیتی که به دست می آید از نوع زئوپتاس بوده . این نوع زئولیت در ایران در بسیاری از مناطق بیابانی و خشک کاربرد بسیار زیادی دارد .

زئولیتهای طبیعی که در صنعت بیشترین کاربرد را داشته است شامل آنالیسم ، شابازیت، کلینوپتیلولیت، اریولیت، هیولاندیت، موردنیت، لاموندیت و فیلیسیت می باشد. این زئولیتها پرکاربردترین زئولیتها در صنایع مختلف می ب اشد . لازم به ذکر است که بیش از 70 نوع زئولیت طبیعی و بیش از 150 نوع زئولیت مصنوعی وجود دارد که هنوز کاربرد های بسیاری از آنها برای ما ناشناخته مانده است.

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت
معدن زئولیت استان قم

خرید زئولیت کشاورزی از نمایندگی انحصاری فروش زئولیت قم با کمترین قیمت

نمایندگی  انحصاری فروش زئولیت قم  برای کشاورزان بهترین نوع زئولیت متناسب با شرایط آب و خاک آنها را ارائه میدهد.  تنها هدف نمایندگی  انحصاری فروش زئولیت استان قم شکوفایی کشاورزی ایران و مواجه با انواع بحرانهای آب و هوایی می باشد . کشاورزانی که این ماده ارزشمند را استفاده کرده اند به آسانی با تمامی بحرانهای طبیعی مقابله کرده و هرگز دچار کاهش برداشت محصول نشده اند.

اگر سایر معادن زئولیت ایران بتوانند با تبلیغ درست و صحیح این ماده معدنی را به تمامی ایران بشناسانند هرگز در تامین محصولات کشاورزی با مشکل روبرو نخواهیم شد. با ارائه زئولیت با کیفیت  می توانیم رونق کشاورزی ایران را در منطقه و جهان به صدر کشورهای توسعه برسانیم . بسیاری از مشکلات ناشی از گرانی میوه ها و محصولات کشاورزی ناشی از عدم تامین محصولات کشاورزی توسط  کشاورزان می باشد.

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت استان قم با هدف افزایش و رونق محصولات کشاورزی و متعادل سازی قیمت ها و کنترل بازار میوه و تره بار و ترویج استفاده صحیح کشاوزران از مواد معدنی مخصوصا زئولیت کشاورزی می باشد. اگر همه کشاورزان به علم صحیح استفاده از مواد معدنی واقف باشند هرگز در بازار دچار افت و خیز قیمتها نخواهیم بود.

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت
نمونه زئولیت تولید شده در معدن استان قم

اصلاح خاکهای کشاورزی با استفاده از زئولیت معدنی حاوی پتاسیم

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد زئولیت معدنی حاوی پتاسیم دارای ارزش غذایی بسیار بالاتری نسب به سایر انواع زئولیت می باشد. اکثر خاکهای کشاورزی ایران به دلیل خشکسالی و کمبود آب و افزایش گرمایش جهانی و بسیاری مشکلات دیگر دچار فقر مواد مغذی و معدنی هستند و  کشاورزان ایرانی به رسم سنتهای دیرین اقدام به استفاده از کود های شیمیایی برای جبران این مشکلاتی می کنند.

کودهای شیمیایی برای اصلاح خاک کشاورزی اصلا مناسب نبوده و حتی آسیب های بسیار شدیدی را در دراز مدت به خاک و محصولات وارد می آورد که جبران این خسارات برای کشاورزان غیر ممکن خواهد بود . اگر کشاورزان با خواص این ماده معدنی آشنا شوند هرگز سراغ کود های شیمیایی گران قیمت نخواهند رفت.

زئولیت معدنی یک اصلاح کننده انواع خاکهای کشاورزی می باشد . خاکهایی که بر اثر استفاده های بی رویه از کود های شیمیایی و کود های حیوانی خام دچار آلودگی و کمبود مواد مغذی شده باشند تنها با استفاده از زئولیت معدنی کشاورزی قابل اصلاح و بازیابی هستند . این ماده پرکاربرد نه تنها در کشاورزی بلکه هدر بسیاری از صنایع دیگر نیز نقش بسیار ارزنده و مهمی ایفا می کند .

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت
نمونه زئولیت دانه بندی شده معدن استان قم

نقش زئولیت معدنی در اصلاح خاکهای آلوده و خاکهای فقیر

زئولیت معدنی انواع خاکهای مختلفی که به هر دلیلی از رشد و نمو محصولات ناتوان هستند را اصلاح کرده و حاصلخیزی سابق را به انها باز می گرداند. خاکهای اصلاح شده نه تنها حاصلخیزی سابق را باز خواهند یافت بلکه رشد محصولات و کیفیت بسیار بالای و برداشت چند برابری را شاهد خواهند بود . زئولیت یک اصلاح کننده طبیعی با قیمت بسیار ارزان است که کارایی آن چندین برابر بیشتر از کودهای شیمیایی گران قیمت می باشد .

زئولیت مواد سمی موجود در خاک را که در اثر استفاده های بی رویه از کود های شیمیایی در خاک تجمع یافته اند و غیر قابل تجزیه توسط سایر مواد معدنی هستند به آسانی تجزیه و به مواد مفیدی مانند نیتروژن و اکسیژن تبدیل می کند.

زئولیت دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که فقط خانواده آلومینو سیلیکاتها  دارای چنین ویژگی هستند. این نوع زئولیت ها که از خانواده آلومینوسیلیکات می باشند دارای خواصی مانند جاذب آب، تجزیه سموم کشاورزی، جذب رطوبت هوا در مناطق کم آب، فیلتر هوا در صنایع مختلف برای دفع آلودگیهای هوایی ، تجزیه مواد سمی موجود در فاضلابها و تصفیه کامل فاضلابها و آبهای آلوده و بسیاری خواص دیگر  می باشد.

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت
زئولیت پتاسیم استان قم

اهمیت ساختمان بلورین زئولیت در نمایندگی انحصاری فروش زئولیت استان قم

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت استان قم با توجه به اهمیت ویژه ساختمان بلورین زئولیت معدنی و نقش آن در صنایع مختلف اقدام به تولید زئولیت کشاورزی با خلوص بالای 95 درصد کرده است . این خلوص بالا خواص زئولیت معدنی را برای کشاورزی و صنایع چند برابر می کند و قدرت خاک و رشد محصول را چندین برابر افزایش می دهد.

طبق آزمایش خاک آزمایشگاه واقع در نمایندگی انحصاری فروش زئولیت استان قم ساختمان تشکیل دهنده زئولیت معدنی از آلومینیوم و سیلیسوم و پیوند مشترک این دو عنصر با اکسیژن می باشد.آلومینیوم و سیلسیوم هر دو از مواد مغذی موجود در خاک هستند که هر دو دارای قدرت بالای جدی سطحی هستند . وقتی این دو عنصر بوسیله اکسیژن با یکدیگر پیوند تشکیل بدهند قدرت جذب سطحی آنها چند برابر می شود.

این سه عنصر از نوع عناصری هستند که پیوند های دو قطبی با سایر عناصر در سطح خود تشکیل می دهند . پیوند های و قطبی باعث ایجاد بار منفی بسیار قویی در سطح زئولیت می شود .این بارهای قویی که بین عناصر زئولیت با سایر عناصر ایجاد می شود بسیار قوی بوده بطوریکه قادر است عناصر دیگر را تجزیه کرده و به داخل خود بکشاند.

نمونه انحصاری فروش زئولیت
زئولیت کلوخه معدن قم

خواص و ساختار مولکولی ساختمان بلورین زئولیت و نقش آنها در اصلاح خاک کشاورزی

زئولیت معدنی بواسطه ساختار درونی که دارد باعث ایجاد خواص ویژه ای در عملکرد خود شده است. یکی از مهمترین خواص زئولیت معدنی داشتن قدرت جذب سطحی بسیار بالایش است . این خاصیت از پیوندهای دوقطبی ایجاد شده در سطح زئولیت با بار منفی بسیار قوی نشات می گیرد . یعنی این پیوند های قوی بار منفی تمامی عناصر کاتیونی که حاوی بار مثبت باشند را به خود جذب می کند.

این ویژگی همانطور که گفته شد باعث جذب کاتیونها می شود . عناصر بسیار سنگین و سمی که در خاک یا آب بار بار سطحی مثبت باشند بشدت به سمت زئولیت جذب شده و با آنها خنثی می شود . بعد از اتصال کاتیونها و آنیونها به یکدیگر یکی دیگر از خاصیت زئولیت اینجا به کار می افتد . یعنی عمل تجزیه اتفاق می افتد .عناصر سنگین با اتصال به زئولیت نیتروِژن خود را آزاد کرده و تجزیه می شود .

با تجزیه عناصر سنگین مانند آمونیاک، اوره و بسیاری از اسیدهای سنگین عناصر مفید آن جداشده و وارد خاک می شود. سپس این عناصر به آسانی جذب گیاه شده و خاک به همین راحتی اصلاح می شود .

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت
زئولیت دانه درشت معدن قم

سایر خواص و ساختارهای بلورین زئولیت در اصلاح خاک های کشاورزی

یکی دیگر از مهمترین ساختار های زئولیت معدنی داشتن پیوند های سه بعدی و اتصالات فضایی بین آلومینیوم ، سیلسیوم و اکسیژن است . همانطور که گفتیم اکسیژن رایط بین آلومینیوم و سیلسیوم بوده و با اتصال این دو به یکدیگر باعث ایجاد پیوند های دوقطبی بسیار قوی بین این دو می شود . این پیوند های دو قطبی باعث ایجاد جذب سطحی بسیار قویی شود که عناصر را به  سمت زئولیت کشانده و تجزیه می کند.

حالا یک خاصیت دیگر زئولیت را با همراه ساختمان مولکولی آن بیان می کنیم که نقش بسیار مهمی در اصلاح خاک کشاورزی دارد . این خاصیت را تخلخل بالای زئولیت می نامیم .تخلخل بالای زئولیت در اثر پیوند های فضایی بین سه عنصر آلومینیوم، سیلسیوم، و اکسیژن ایجاد می شود . این سه با یکدیگر طوری رابطه برقرار میکنند که فضاهای خالی زیادی بین آنها ایجاد می شود.

ویژگی و مزیت داشتن تخلخل بالا در زئولیت بسیار مهم است و تکمیل کننده ویژگیهای قبل می باشد. وقتی عناصر به سمت زئولیت جدب و تجزیه می شوند باید در یک جایی ذخیره شوند تا از هدر رفتن و شسته شدن در امان باشند و در اینجا فضاهای خالی بین زئولیت بهترین مکان برای جذب و نگهداری مواد مفید خاک است .حتی آب نیز وارد منافذ بین زئولیت گشته و از تبخیر شدن و نفوذ در اعماق زمین در امان می مانند و کم کم زئولیت مواد ذخیره شده را به ریشه گیاهان منتقل می کند.

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت
زئولیت دانه ریز و پودری استان قم

نحوه سفارش خرید زئولیت کشاورزی از نمایندگی انحصاری فروش زئولیت استان قم

کشاورزانی که به دنبال زئولیت با عیار بالا و قیمت مناسب هستند می توانند بعد از ارائه دادن نوع خاک زمین و آب و هوا و نوع محصولی که کاشته اند زئولیت متناسب با آن را با کمک کارشناسان کشاورزی شرکت ایران کانی انتخاب و سفارش دهند.

خرید زئولیت کشاورزی از تنها نمایندگی انحصاری فروش زئولیت قم یکی از سریعترین و ارزانترین راهها برای بهبود خاک و محصولات کشاورزی شما می باشد . استان قم از هر جهت برای بسیاری از کشاورزان مناطق مختلف ایران یک شاهراه حساب می شود و حمل و نقل بسیار ارزان و سریعتری نسبت به استاتهای سمنان، خراسان /ف اصفهان و غیره دارد.

کشاورزانی که تمایل به خرید زئولیت معدنی  مرغوب و با کیفیت و ارزان هستند کافی است  مشخصات خود را د صفحه اول این وبسایت برای ما بفرستند تا کارشناسان در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنماییهای لازم را ارائه دهند.

مدیر فروش شرکت ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارش: 09120526163

نمایندگی انحصاری فروش زئولیت
معدن بزرگ زئولیت شیرین استان قم

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *