نمایندگی فروش زئولیت کشاورزی معادن قم در حدود 15 سال است که یکی ازبزرگترین معادن زئولیت کشاورزی را در استان قم بودهو مورد بهره برداری قرار گرفته است . این نمایندگی که در استان قم واقع است زئولیت استخراج شده از معادن قم را که بالاترین کیفیت را دارد با مناسبترین قیمت به فروش می رساند. زئولیتهای استخراج شده از این معادن در استان قم از نوع زئوپتاس یا زئولیت پتاسیم می باشند . زوپتاس ها را زئولیت شیرین نیز نامگداری کرده اند.

نمایندگی فروش زئولیت کشاورزی معادن قم با دارا بودن صدها هزار تن زئولیت کلینوپتیلیولیت کشاورزی دارای رتبه اول تولید و عرضه زئولیت کشاورزی دارد. زئولیت های استخراج شده که از نوع پتاسیم می باشند دارای عیار بالای 95 درصد هستند و این عیار برای بسیاری از صنایع و مصارف صنعتی و کشاورزی بسیار مناسب می باشد. زئولیت هایی که در معادن استان قم استخراج و فراوری می شوند علاوه بر پتاسیم شامل مواد مغذی دیگری نیز می باشند که برای حاصلخیز کردن خاک کافی می باشد.

نمایندگی فروش زئولیت کشاورزی معادن قم علاوه بر تولید انواع زئولیت اقدام به فروش و صادرات این زئولیت ها به بسیاری از کشورهای جهان نیز می باشد .استان قم از لحاض ذخایر مواد معدنی رتبه دوم را در کشور دارد . زیرا این استان به لحاض مورفولوژیکی یکی ازغنی ترین استانهای کشور به حساب می آید .

مرکز تولید و فروش زئولیت کشاورزی در استان قم

استان قم همانطور که گفته شد درصد بسیار بالایی از مواد معدنی را به خود اختصاص داده است . معادن استان قم از لحاض تعداد مواد معدنی بسیار بالا می باشند . برای مثال بزرگترین معدن منگنز خاورمیانه در استان قم واقع شده است و یا بزرگترین معدن گنبد نمکی جهان در استان قم وقع شده است .علاوه بر اینها معادن غنی زئولیت ، کرومیت ، بنتونییت و بسیاری از معادن دیگر همگی در استان قم واقع شده اند در واقع استان قم علاوه بر زئولیت کشاورزی بسیاری معادن با ارزش دیگری را دارا بوده و در زمینه تولید و فروش همه آنها جزو رتبه های برتر کشور می باشد.

تولید و فروش زئولیت کشاورزی در استان قم از 15 سال پیش با کشف یکی از بزرگترین معادن زئولیت کشاورزی در قم آغاز شد  . این معادن غنی در کنار دریاچه نمک قم کشف شده . از همان زمان بهره بردری و استخراج و فراوری آنها آغاز شد . در ابتدا به دلیل ناشناخته بودن زئولیت کشاورزی بسیاری از کشاورزان از وجود چنین ماده با ارزشی خبر نداشتند . اما کم کم با معرفی این ماده و کاربردهای آن در کشاورزی کم کم جای خود را در بازار پیدا کرد.

زئولیت قم بدلیل داشتن پتاسیم بالا به زئولیت شیرین معروف است و زئولیت شیرین برای کشاورزی بسیار مناسبتر از سایر انواع زئولیت می باشد . زئولیت شیرین در زمینهای کشاورزی که ph بالایی دارند بسیار مناسب است . زیرا اسیدیته خاک را با استفاده از پتاسیم و سایر مواد و خصوصیانی که دارند کنترل کرده و پایین می آورد .

نمایندگی فروش زئولیت کشاورزی
زئولیت جاذب اب 

ویژگی های زئولیت شیرین پتاسیم در خاک های کشاورزی

خاک های کشاورزی با گذشت زمان به دلیل استفاده های بیش از حد کشاورزان مواد مغذی خود را از دست داده و به زمین های بی حاصل و بایر تبدیل می شوند .کشاورزانی که از این موضوع مطلع نباشند با گذشت زمان هنگام برداشت محصول به مشکلات زیادی دچار می شوند .برای همین علم کشاورزی برای کشاورزان یک علم حیاتی می باشد و کشاوزان ملزم به یادگیری بخشی هایی از این علم می باشند .

کشاورزان در قدیم برای خاکهای خود از کود حیوانی استفاده میی کردند و خاکهای خود را با استفاده از کود حیوانی حاصلخیز می کردند . اما استفاده خام از کود حیوانی آسیبهای را به خاک وارد می آورد آسیبهایی مانند افزایش مواد سمی به جا مانده از باکتریهایی که در کود حیوانی موجود بودند . بعضیها هم از کودهای شیمیایی برای حاصلخیزی خاک استفاده می کذدند که این کود ها در کوتاه مدت بسیار عالی بود.

کشاورزانی که در نهایت از زئولیت معدنی کشاورزی برای خاکهای خود استفاده کردند هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت نتایج بسیار عالیی از این ماده معدنی دیدند و زیرا این ماده معدنی  نه تنها هیچ گونه ضرری برای خاک نداشت بلکه تمام مواد مورد نیاز خاک برای رشد و بارور سازی گیاهان را نیز فراهم میکرد و باعث افزایش رشد چند برابری گیاهان و محصولات کشاورزی نیز می شد.

زئولیت پتاسیمی قم

نقش زئولیت در تامین مواد مورد نیاز خاک های کشاورزی

زئولیت معدنی برای تامین مواد مورد نیاز خاک کشاوزی ساختار مولکولی خاصی دارد که سایر مواد معدنی هیچ کدام این خواص را ندارند . زئولیت معدنی خاکهایی را که ذچار فقر مواد معدنی شده باشند با تامین مواد معدنی مورد نیاز خاک دوباره حاصلخیز کرده و آماده کشت می کند . زئولیت معدنی در خاکهای عاری از مواد غدایی نم و رطوبت هوا را گرفته و قطره قطره وارد ریشه گیاهان می کند . بنابراین در مناطق خشک اگر به خاکهای زئولیتی دست بزنیم آنها را همیشه مرطوب خواهیم یافت.

خاکهایی که دارای عناصرسنگین فلزی باشند برای  رشد گیاهان مضر می باشند . همچنین عناصر سنگین سمی مانند آرسنیک ، اوره  آمونیوم ، انواع فسفات ها و غیره که برای خاک ها حکم سم را دارند توسط زئولیت معدنی تجزیه شده و به مواد مفیدی مانند فسفر، آهن ، روی ، نیتروژن ، اکسیژن و غیره تبدیل می شوند و به ریشه گیاهان تزریق می شوند.

زئولیت ویژگی هایی در خاک های کشاورزی دارد که علاوه بر تامین مواد غذایی مورد نیاز گیاهان حکم نوعی مکمل غذایی را نیز دارد. مکمل های غذایی که زئولیت آنها را تولید می کند از مواد مضر داخل خاک ساخته می شود یعنی مواد مضر داخل خاک را گرفته و به مواد مفیدی در خاک مانند نیتروژن ، پتاسیم ، اکسیژن ، فسفر و غیره تبدیل می کند . زئولیت با تجزیه عناصر سنگین و سمی که در خاک بر اثر پسماند های حاصل از باکتریهای خاک ایجاد شده اند، به عناصر سبک و مفید تبدیل می شوند.

معدن زئولیت استان قم
معدن زئولیت استان قم

ساختمان داخلی زئولیت های کشاورزی و کاربردهای آنها

زئولیت کشاورزی همانطور که در قسمتهای قبل بیان شد کاربردهای پیچیده ای دارد که تمامی آن کاربرد ها به علت خواص درونی و ساختمان مولکولی زئولیت انجام می گیرد ساختمان داخلی زئولیت از آلومینوسیلیکاتها تشکیل شده است .آلومینوسیلیکاتها دسته ای سیلیکاتها هستند که از آلومینیوم و سیلسیم و آکسیژن تشکیل تشده است . آین سه عنصر مهمترین عناصر موجود در کره زمین هستند که برای خاک بسیار ضروری هستند .

آلومینیوم، اکسیژن و سیلسیم  به تنهایی  باعث ایجاد پیوند های مختلف یونی و شیمیایی بین عناصر دیگر شده و انواع مواد معدنی را تشکیل می دهند یعنی ماده اولیه بسیاری از عناصر کره زمین از این سه عنصر به وجود آمده است . اما این سه عنصر مهم یک ماده بسیار مهم دیگری را تشکیل داده اند که شبیه به هیچ یک از عنصر دیگر نبودده و کاربرد های هر روز بیشتر می شود  .این ماده معدنی زئولیت نامیده می شود .

آلومینیوم ، سیلسیم و اکسیژن باعث تشکیل حدود 70 نوع زئولیت در جهان شده اند که هر کدام کاربردهای بسیار وسیع و گوناگونی دارند . این سه عنصر پیوند های شیمیایی خاصی در زئولیت ایجاد کرده اند که باعث شده اند تمامی صنایع و مصارف کشور وابسته به این ماده پرخاصیت شوند. صنایع کشاورزی، دامداری، آبزیان ، پزشکی ، هسته ای ، آب و فاضلاب و بسیاری صنایع دیگر از زئولیت به عنوان ماده اصلی اولیه خود استفاده می کنند

نمایندگی فروش زئولیت کشاورزی
زئولیت بادامی معدن قم

ویژگیهای ساختمان داخلی زئولیت کشاورزی و کاربرد های هرکدام

زئولیت کشاورزی و سایر انواع خانواده سیلیکاتها همانطور که گفته شد از آلومینیوم و سیلسیم ،اکسیژن و عناصر فرعی دیگری تشکیل شده است ولی عناصر اصلی آنها آلومینیوم ، سیلسیم و اکسیژن می باشد .زئولیت کشاورزی در ساختمان داخلی خود این سه عننصر مهم را به عنوان عنصر غالب در اختیار دارد . این سه عنصر غالب با ترکیباتی که بوجود می آورند باعث می شوند تا خاک کشاورزی حاصلخیز شده و در مصرف آب بسیار صرفه جویی شود.

همچنین این سه عنصر با  پیوند های شیمیایی که تشکیل می دهند نه تنها در مصرف آب صرفه جویی لازم را می کنند بلکه مواد مضر خاک مانند نیترات و اوره را که از تجمع مواد غذایی موجود در خاک بوجود می آید تجزیه کرده و از بین می برند.  نیترات و اوره از مصرف بیش از اندازه کودهای طبیعی و شیمیایی به وجود می آید که تجمع آنها باعث آلودگی خاک شده و همچنین توسط رواناب ها شسته شده و مناطق دیگر را نیز آلوده می کنند .

عناصر سنگین موجود در خاک و آب که برای گیاهان غیر قابل جذب می باشد مانند کلسیم نمک آهک و غیره توسط زئولیت تجزیه شده و به آسانی جذب گیاهان می شوند . زئولیت همانند یک اسفنج عمل کرده و مواد غذایی و آب را درون خود جذب می کند و به ریشه گیاهان انتقال می دهد .

نمایندگی فروش زئولیت کشاورزی
زئولیت عیار بالا کلوخه و شکسته

نمایندگی های فروش زئولیت کشاورزی

زئولیت کشاورزی به دلیل استفاده  بیشماری که برای کشاورزان دارد تقریبا  در بیشتر شهر ها و استانها نمایندگی دارد. اما از انجاییکه هنوز نام زئولیت در کشور ایران ناآشناست بسیاری اقدام به خرید کودهای شیمیایی و یا گوگردی می کنند شرکتهای تولید و پخش زئولیت معدنی برای معرفی کردن زئولیت به کشاورزان اقدام به تاسیس نمایندگی در شهر های بزرگ می کنند.

نمایندگی فروش زئولیت در استان های اصفهان و قم و سمنان از بزرگترین نمایندگی های فروش زئولیت در کشور می باشند . بزرگترین معادن زئولیت کشاورزی در استان سمنان و قم واقع هست که برای صدها سال زئولیت معدنی با کیفیت در خود ذخیره کرده است. نمایندگی های فروش زئولیت در استان قم و سمنان دارای یکی از باکیفیت ترین زئولیت ها می باشد که درصد پتاسیم بالاتری نسبت به بقیه دارد

زئولیت هایی که دارای پتاسیم بیشتری نسبت به سایر پتاسیم ها داشته باشد زئوپتاس یا زئولیت شیرین نامیده می شود . زئولیت شیرین یکی از بهترین زئولیت های کشاورزی می باشد که بیشتری خاصیت را برای خاک و گیاهان به همراه دارد.

زئولیت دانه ریز پتاسیمی قم

خرید زئولیت کشاورزی از نمایندگی های قم و سمنان

نمایندگی های فروش زئولیت کشاورزی در استانهای قم و سمنان دارای بیشترین و بالاترین فروش را در بین سایر نمایندگی ها دارد . زیرا این دو نمایندگی محصولات خود را از معادنی تولید می کنند که در جهان شناخته شده است و همه کشور های جهان نام زئولیت سمنان را شندیده اند . کشور های اروپایی مانند اسپانیا و ایتالیا که مهد کشاورزی در اروپا می باشند زئولیت کشاورزی خود را از ایران وارد می کنند .

در دهه های اخیر با وجود اینکه بسیاری از کشور های جهان از ایران زئولیت می خریدند در ایران این واژه کاملا گمنام و ناآشنا بود بطوریکه نه تنها کشاورزان ایران زئولیت را نمی شناختند بلکه بسیاری از کارشناسان کشاورزی هم تابحال نام زئولیت را نشنیده بودند. کم کم با افزایش فروش و صادرات زئولیت این واژه هم اکنون برای بسیاری از کشارزان نامی آشنا می باشد.

کشاورزانی که مایل به خرید زئولیت کشاورزی از نمایندگی های فروش زئولیت کشاورزی را داشته باشند ابتدا باید مشخصات منطقه، اقلیم آب و هوایی ، خاک ، میزان بارندگی ، جنس خاک و کود را به کارشناسان فروش ارائه دهند تا آنها با منطقه آشنایی نسبی پیدا کرده و زئولیت مناسب با آن مناطق را عرضه نمایند .

معدن زئولیت استان قم

قیمت زئولیت کشاورزی در نمایندگی های فروش استان قم و سمنان

بسیاری از کشاورزان و صنعتگران که هسته اولیه چرخه اقتصادی آنها را زئولیت تشکیل می دهد به دنبال زئولیت با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند . ابتدا باید این افراد هنگام خرید زئولیت معدنی بیشترین دقت را بکنند . قبل از هرگونه خرید حتما حتما مشاوره ببینند. یک تماس با شرکت یا معدن گرفته و مشاوره لازم را ببینند .

همانطور که اطلاع دارید بیش از 70 نوع زئولیت معدنی و بیش از 150 نوع زئولیت مصنوعی وجود دارد . این زئولیتها که هر روز به تعداد انها نیز افزوده می شود کاربرد های متفاوتی دارند که بسیاری از انها هنوز ناشناخته مانده است . ممکن است کسانی اقدام ب فروش زئولیت کنند که از ماهیت آنها اطلاعات دقیقی نداشته باشند و یا اگر هم اطلاع داشته باشند قصد سواستفاده از انها داشته و به مستریان ناآشنا بفروشند

برای همین مشاوره قبل از هرگونه خرید ماده معدنی مخصوصا زئولیت معدنی برای کشاورزان بسیار صروری است . هرکدام از این زئولیتها با توجه به کیفیت و کارایی خاص خود دارای قیمنهای متفاوتی می باشند .کمترین قیمت برای زئولیتهایی که عیار آنها متوسط به بالاست از تنی 150هزار تومن شروع می شود و زئولیتهای کشاورری که زئوپتاس نامیده می شونددارای بیشترین و بالاترین عیار بوده و قیمت آنها از 300هزار تومن تا 400هزار تومن در هر تن نوسان دارد .

کشاورزانی که قصد خرید داشته باشند مشخصات خود را در وبسایت www.100zeolile.ir برای ما بفرستند یا در پیامرسان واتساب  اطلاعت خود را درج نهند تا کارشناسان و مشاوران با آنها تاس گرفته و راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

مدیر فروش شرکت ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره: 09120526163

زئولیت استخراج شده با عیار بالای پتاسیم استان قم

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *