اگر به حذف موهای زائد فکر می کنید، ده ها محصولی مانند نوره سنتی وطن را خواهید دید که از شر موهای زائد خلاص می شوند. اما کدام روش های رفع موهای زائد بهتر عمل می کنند؟ و آیا به هیچکدام از آنها نیاز دارید؟

قبل از برداشتن مو، دانستن انواع مختلف مو در بدن ما کمک می کند. تمام موها از کراتین ساخته شده اند، پروتئین سختی که در ناخن های دست و پا نیز وجود دارد. رشد مو در زیر سطح پوست شما در ریشه مو در داخل فولیکول مو، لوله کوچکی در پوست، شروع می شود.

شما دو نوع مو در بدن خود دارید. موهای Vellus نرم، ظریف و کوتاه هستند. اکثر خانم ها موهای زائد روی سینه، پشت و صورت خود دارند. ممکن است در برخی از زنان نسبت به سایرین تیره تر و قابل توجه تر باشد، به خصوص آنهایی که پوست تیره تری دارند. موی Vellus با ایجاد مقداری عایق به بدن کمک می کند دمای ثابتی را حفظ کند.

موهای انتهایی درشت‌تر، تیره‌تر و بلندتر از موهای زائد هستند. این نوع مویی است که روی سر شما رشد می کند. در حوالی بلوغ، موهای انتهایی در زیر بغل و ناحیه شرمگاهی شروع به رشد می کنند.

در مردان، موهای انتهایی روی صورت و سایر قسمت‌های بدن مانند سینه، پاها و پشت شروع به رشد می‌کنند. موهای انتهایی برای ایجاد بالشتک و محافظت وجود دارد.

گاهی اوقات، رشد موهای زائد – که هیرسوتیسم نامیده می شود (تلفظ می شود: HER-seh-tiz-em) – ممکن است به دلیل شرایط پزشکی خاص اتفاق بیفتد.

در زنان، سندرم تخمدان پلی کیستیک و سایر اختلالات هورمونی می تواند باعث رشد موهای تیره و زمخت روی صورت، به ویژه لب بالا و چانه، و همچنین روی سینه، شکم و پشت شود. برخی از داروها مانند استروئیدهای آنابولیک نیز می توانند باعث هیرسوتیسم شوند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *