کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی قم و سمنان در کنار معادن بزرگ تولید و استخراج زئولیت در این استانها تاسیس شده است. در این کارخانه ها ماده معدنی زئولیت که از معدن استخراج می شود فراوری شده و پس از گذراندن مراحل مختلف بسته بندی شده و یا بصورت فله ای  به فروش می رسد.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی در ایران به تعداد زیادی وجود دارند بسیاری از آنها پیشرفته و مجهز می باشد بطوریکه زئولیت را با کمترین هزینه ها فراوری می کنند.

آماده سازی و بسته بندی زئولیت در کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی قم و سمنان از نظر کیفیت و نوع بسته بندی تفاوتهایی با هم دارند.

حتی نوع زئولیت تولید شده در قم با سمنان دارای تفاوتهای می باشند که به سنگ و معدن استخراج شده در آن بستگی دارد .بسیاری از کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی در شهر های مختلف از آخرین تکنولوژی روزاستفاده می کنند و بهترین و مرغوبترین زئولیت معدنی را آماده ساری می کنند.

یکی از مهمترین دستگاههایی که به تازگی در کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته است دستگاه آگلومره می باشد.

دستگاه آگلومره زئولیت های خرد شده توسط دستگاههای دیگر را به صورت پودر در آورده و بسته بندی می کند. زئولیت پودری در بسیاری از صنایع کاربرد وسیعی دارد و صنایع زیادی برای فعال ماندن به این نوع از زئولیت معدنی به شدت احتیاج دارند.

تولید و عرضه زئولیت در کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی در ایران محدود هستند زیرا ماده معدنی زئولیت در ایران هنوز به درستی شناخته نشده است و استفاده از آن در صنایع مختلف هنوز به طور کامل عمومی نشده است در حالیکه در بسیاری از کشور های مختلف جهان زئولیت معدنی شناخته شده است و از دیر باز در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گر فته است .

کشور های اروپایی مانند اسپانیا و ایتالیا سالیان درازی است که از زئولیت معدنی  برای کشاورزی و دامداری استفاده می کنند.

زئولیت در این کشور ها از مدتها پیش شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته اسنت. در واقع در سال 1756 این ماده توسط یک کانی شناس سوئدی به نام بارون اف کرونستد شناسایی و کشف شد . او واژه زئولیت را از کلمه یونانی  بر گرفت زیرا با دمیدن فوتک به زئولیت سنگ به جوش می آمد.

واژه سنگ جوشان هم به این دلیل به زئولیت افزوده شد که زئولیت در برابر شعله به جوش می آمد پس از شناسایی و کشف زئولیت و خواص مختلف آن کم کم این ماده معدنی وارد اقتصاد شده و در بسیاری از صنایع مهمترین نقش در تولید را ایفا کرد .کاربرد های بی نظیر زئولیت هنوز هم در حال افزایش است چون خواص بسیار ویژه آن باعث گردیده تا کاربرد های وسیعی در تمامی صنایع داشته  باشد.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

کشور های تولید کننده زئولیت در جهان کدام هستند

طبق باور عموم مردم دنیا ماده معدنی زئولیت در اروپا کشف شد و پس از شناخت کاربرد های آن کم کم وارد صنایع مختلف از جمله کشاورزی گردید . اما در واقع یکی از قدیمیترین کشور هایی که از دوران کهن این ماده را شناسایی کرد و مورد بهره برداری قرار داد کشور ژاپن بود . کشور های آسیایی در گدشته های بسیار دور از تمدن بسیار پیشرفته ای نسبت به کشور های اروپایی و آمریکایی برخوردار  بودند.

کشور ژاپن حدود 800 سال پیش زئولیت معدنی را کشف کرد . دانشمندان دوران های گدشته هم علوم متفاوتی نسبت به علوم عهد حاضر داشتند ولی در نهایت همگی به یک نتیجه می رسند . بنابراین زئولیت در آسیا قدمت بسیار زیادی نسبت به اروپا دارد و عمده ترین مصرف این ماده معدنی در بخش کشاورزی و دامداری قرار گرفت .

امروزه کشور های تولید کننده زئولیت و گوگرد معدنی در جهان بسیار زیاد هستند و هر کدام زئولیت را با درصد و غلظت خاصی استخراج و مورد استفاده قرار می دهند.

کشور های آفریقایی مخصوصا آفریقای جنوبی معادن بسیار غنی زئولیت را دارا است البته بیشتر زئولیت های این کشور دارای منشا دریایی است .زئولیت های منشا دریایی با منشا خشکی دارای تفاوتهای جزئی می باشند که در قسمت مربوطه توضیحات لازم را ارائه خوهیم داد.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

معادن و کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی در ایران

ایران یکی از غنی ترین کشور های جهان در رابطه با اکتشافات معدنی و تولید مواد معدنی مهمی مانند زئولیت می باشد .کشور ایران به دلیل خاستگاه دریایی و خشکی که دارد دارای انواع زئولیت با منشا دریایی و خشکی می باشد .استانهایی مانند سمنان ، قم ، اصفهان، مشهد، تبریز، کرمان و برخی استانهای دیگر دارای ذخایر غنی از زئولیت با درصدهای متفاوتی هستند هم اکنون در حال استخراج و بهره برداری می باشند.

از میان تمامی استانهای ذکر شده دو استان در راس تولید مرغوبترین نوع زئولیت معدن می باشند این استانها به ترتیب سمنان و قم می باشند . استان سمنان در جوار رشته کوه های البزر معادن غنی زئولیت دارد که شهرت جهانی دارد . اخیرا این معادن خالصتری نوع زئولیت را در جهان به خود اختصاص داده بطوریکه تولید و فراوری آن در بالاترین سطح انجام می شود.

کارخانه های تولید نانو زئولیت و زئولیت کشاورزی در استان قم و سمنان به بالاترین تکنولوِژی روز مجهز هستند و روزانه صدها تن ماده معدنی زئولیت را در سایزهای مختلف تولید و فراوری می کنند . صنایع زیادی که از زئولیت به عنوان ماده اصلی خود استفاده میکنند بطور مستقیم و یا غیر مستقیم به این کارخانه ها مراجعه کرده و زئولیت تهیه می کنند .

کارخانه ای تولید زئولیت کشاورزی

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی چگونه زئولیت را تولید و فراوری می کنند ؟

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی معمولا در داخل معدن زئولیت احداث می شوند . یا اینکه اگر معدن ازنظر جغرافیایی در مکان نامناسبی اگر قرار داشت در نزدیکترین نقطه مناسب به معدن احداث می شود که حمل نقل زئولیت خام از معدن به کارخانه هم نزدیکتر باشد و هم سریعتر مراحل فراوری طی شود .

معمولا کارخانه ها زئولیت های کلوخه ای و درشت را که در معادن استخراج می شود توسط دستگاه ها و ماشین آلات مختلف ابتدا به قطعات ریز و کوچک تبدیل می کنند تا قابل حمل در دستگاههای دیگر باشد. دستگاه های متعددی در تولید و فراوری زئولیت معدنی وجود دارد ولی معمولا هر دستگاهی سایز خاصی از زئولیت را می تواند اراده کند و دانه بندی خاصی دارد .

اخیرا دستگاهای پیشرفته وارد حوزه مواد معدنی شده است که دارای هزینه های بسیار پایین و تولید بسیار بالایی در زمینه پودری کردن زئولیت خریداری شده است. این دستگاهها از نظر هزینه ها بسیار پایین و از نظر تولید کننده بسیار بالا می باشد . این دستگاهها آگلومره نامیده می شود و هم اکنون بسیاری از صنایع تولید م.واد معدنی این دستگاه را دارند .

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

فواید ماده معدنی زئولیت در کشاورزی و سایر صنایع

ماده معدنی زئولیت یکی از پرکاربردترین مواد معدنی در میان تمامی کانی های دیگر است.

زئولیت از خانواده بزرگ آلومینوسیلیکاتها می باشد که هرکدام خواص بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله کشاورزی  دارد. صنایع زیادی وجود دارند که زئولیت در آنها نقش بسیار پررنگی را در راستای تولید ایفا می کند . زئولیت در هر صنعت نقش خاصی دارد که در این مقاله و مقالات آتی سعی می کنیم بشتر به آنها بپردازیم.

امروزه ماده معدنی زئولیت و سایر مواد معدنی که در این خانواده قرار گرفته اند برای مردم کم کم شناخته شده اند و کاربرد آنها برای تمامی صنایع به اثبات رسیده است کمتر کشاورز یا صنعتگری را می توان یافت که تابحال واژه زئولیت را نشنیده باشند . صنایع مختلفی مانند کشاورزی ، دامداری ، پرورش ماهی و آبزیان ، تولید کودهای معدنی و آلی ، صنایع پزشکی، صنایع رنگسازی ، تهیه کپسولهای اکسیژن و بسیاری از صنایع دیگر وابستگی کامل به زئولیت دارند .

کارخانه های  تولید زئولیت کشاورزی و زئولیت صنعتی به خوبی با کاربردها و خواص زئولیت معدنی آشنا هسند و برای تمامی صنایع بخش خای مختلف تولید را تاسیس کرده اند تا این ماده معدنی مفید را به تمامی صنایع ارسال کنند .

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی چگونه زئولیت مورد نیاز صنایع را تامین می کنند؟

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی برای تمامی صنایع بخش هایی را تدارک دیده اند تا بتوانند بهترین و مرغوبترین زئولیت مورد نیاز آن صنعت را تامین کنند. هر بخش از تولید دارای کارشناس خبره در آن زمینه می باشد و با راهنماییها و مدیریت آن کارشناس نوع خاص زئولیت مربوط به آن صنعت تولید و فراوری شده و بسته بندی می گردد.

طیف وسیعی از انواع زئولیت را برای تامین کود معدنی و تامین مواد مورد نیاز خاک در اقلیمهای متفاوت نیاز دارد که با کمک کارشناسان با دقت زیادی آن نوع زئولیت تولید و فراوری و بسته بندی می شود . در کشاورزی زئولیت نقش بسیار گسترده و پیچیده ای  نسبت به سایر صنایع دارد .علت متنوع شدن نوع زئولیت در بخش کشاورزی به عوامل مختلفی بستگی دارد که به اختصار آنها را بیان خواهیم کرد .

کشوری مانند کشور ایران که دارای اقلیمهای بسیار گوناگون و متفاوتی دارد بیشترین تاثیر را در بخش کشاورزی به جای می گذارد. ایران کشوری چهار فصل است و شما م توانی ددر هر فصلی هر چهار فصل را در ایران در یک برهه خاص زمان تجربه کنید . برای مثال در تابستان که بخش های مرکزی بسیار گرم است نواحی غربی و شکال غرب سرد بو ده و حتی در بخش ایی از لرستان به نام ازنا می توانید برف ببیند.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

زئولیت کشاورزی در اقلیم های متفاوت چگونه نقش خود را به بهترین شکل ایفا می کند؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد اقلیمهای متفاوت در ایران باعث ایجاد پوشش گیاهای بسیار متفاوتی گردیده است . به طور مثال گیاهان و محصولات گیاهی که در شمال ایران کشت می شود در جنوب  یافت نمی شود یا محصولاتی که در جنوب یا شرق یا غرب کشت می شود در مناطق دیگر رشد نمی کند. همه این تفاوتها به نوع اقلیم و آب و هوای آن منطقه بستگی دارد .

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی با کمک کارشناسان و مهندسان کشاورزی بخش های مختلف ایران که اقلیمهای متفاوتی دارند را شناسایی کرده و با تحقیق در مورد نوع خاک آن مناطق اطلاعات جامع و کاملی را گردآوری و تدوین می کنند سپس نوع زئولیت و سایر مواد معدی مفید را در شرایط آزمایشگاه برای آن منطقه مورد تحقیق و بازبینی قرار داده و زئولیت متناسب با آن منطقه را شناسایی می کنند.

همانطور که میدانید یش از هفتاد نوع زئولیت معدنی در ایران و جهان شناسایی شده است به طوریکه هر کدام کاربرد های گوناگون و متنوعی در بخش های مختلف کشاورزی و صنعت دارد . بنابراین کارشناسان با شناسایی نوع زئولیت منطقه اقدام به تولید انبوه آن زئولیت نموده و دستورات لازم و فرمولاسیون مورد نیاز را در اختیار کارخانه دار قرار می دهندو سپس آن نوع زئولیت تولید می شود .

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

قیمت زئولیت در کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی در اقلیم های متفاوتی اقدام به تولید و فراوری زئولیت می کنند. از آنجا که ایران از نظر زمین شاسی دارای صفحه های تکتونیکی بسیار متفاوتی از نظر نوع سنگ و بافت زمین دارد لذا زئولیت هایی هم که در این مناطق ذخیره شده اند دارای جنس و بافت متفاوتی نسبت به هم خواهند داشت.

برای همین کارخانه هایی هم که برای استخراج زئولیت کشاورزی در این معادن تاسیس می شوند زئولیت را با عیار های متفاوتی استخراج خواهند کرد.

با توجه به نتایج خروجی هر کارخانه و عیار سنجی، نوع دانه بندی، جنس سنگ مادر، هزینه دستگاههای استخراج می توان گفت که قیمت هر کدام از اینها هم متفاوت خواهند بود. اگر شرایط بهره برداری از زئولیتها یکسان بود قیمت ها هم یکسان می شد اما از انجاییکه تمامی شرایط بایکدیگر تفاوت دارند نتیجه می گیریم که قیمت انها هم با هم اختلاف داشته باشند .

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

نحوه خرید زئولیت معدنی از کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی برای اینکه بتوانند زئولیت را به آسانی به دست مصرف کننده برسانند راههای متفاوتی را ارائه داده اند. بعضی از آنها اقدام به تاسیس نمایندگی فروش در شهرهای مختلف کرده تا دسترسی مردم را به آنها راحتتر کنند. برخی اقدام به راه انداری انبار های مختلف در شهرهای دیگر کرده که این هم راه خوبی است .

برخی فقط خرید مستقیم و مراجعه حضوری را در دستور کار خود قرار داده اند که این برای مشتری ممکن است کاری سخت باشد زیرا باعث از بین رفتن زمان  خواهد شد. برخی محموله را به شهر های دیگر ارسال می کنند  البته راههای بسیار زیادی است اما مهمترین آنها فروش بصورت اینترنتی است زیرا این روش که جهانی هم هست بهترین و کم هزیته ترین روش در بین سایر روشها می باشد.

عزیزانی که قصد خرید اینترنتی را داشته باشند می توانند مشخصات خود را در وب سایت درج کرده تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مدیر فروش سایت ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و تماس: 09120526163

کارخانه های تولید زئلولیت کشاورزی

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *