کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی با برند جهانی در ایران کارخانه هایی هستند که زئولیت معدنی را با بالاترین استانداردهای جهانی تولید و فراوری کرده و با استفاده از آسانترین راهها در اختیار مشتریان و کشاورزان قرار می دهند و تعداد این کارخانه ها فقط محدود به استانهایی می شود که در آنها ماده معدنی زئولیت بصورت ذخایر بسیار بزرگی انباشته و معادن فعالی در آنها احداث و مشغول استخراج هستند.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی برای بالا بردن سطح کیفی محصولات خود به انواع ماشین آلات مخصوص فراوری مجهز بوده بطوریکه این کارخانه ها برای هر قسمت از تولید و عیار سازی آزمایشگاههایی را هم برای سنجش دقیق عیار زئولیت در نظر گرفته است. این ماشین آلات هر کدام با توجه به نوع زئولیت درجه بندی شده و فقط نوع خاصی از زئولیت با دانه بندی مشخص را تولید می کند.

برترین کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی که برند جهانی هستند و از نظر کیفیت در کل دنیا شهرت جهانی کسب کرده است متعلق به کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی استان سمنان و قم می باشند . این دو استان هم از نظر زمین شناسی و هم از نظر موقعیت جغرافیایی در نقطه ای از زمین واقع شده اند که دارای باکیفیتترین ذخایز زئولیت جهان است .

قیمت و کیفیت کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی در ایران

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی در ایران برای برند سازی محصولات خود از آخرین تکنولوژی و علم روز استفاده کرده اند و همه روزه تولید خود را افزایش داده اند تا بتوانند زئولیت ایران را به کل دنیا عرضه کنند.قیمت و کیفیت زئولیت تولید شده در کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قیمت زئولیت در کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی به عواملی مانند دوری و نزدیکی از معدن، نوع دستگاههای تولید کننده زئولیت ها، نوع زئولیت استخراج شده از معدن، هزینه های تولید ، قیمت جهانی دلار و برخی عوامل دیگر بستگی دارد که مهمترین آنها را اشاره کردیم. ولی از آنجاییکه زئولیت معدنی مرغوب در ایران به وفور یافت میشود قیمت این ماده در ایران بسیار ارزان بوده و با ورود به بازار های جهانی این قیمت افزایش می یابد.

معمولا قیمت زئولیتها با توجه به نوع دانه بندی و ترکیبات بلوری  و شیمیایی خود از 250 هزار تومن الی 450 هزار تومن در هر تن محاسبه می شود .این قیمت گذاری همانطور که مشاهده کردید بیسیار ارزان بوده و به راحتی قابل خرید توسط کشاورزان می باشد . این قیمت با ورود به بازار های جهانی افزایش می یابد و می تواند برای کشور ایران ارز آوری خوبی به همراه داشته باشد.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت کلوخه فراوری نشده کشاوزی

تفکیک انواع زئولیت در کارخانه های تولید کننده زئولیت کشاورزی

همانطور که در ادامه این مقاله توضیح داده خواهد شد زئولیت معدنی از انواع بسیار زیادی تشکیل شده است که هر کدام دارای مشخصات  فیزیکی و شیمیایی متفاوتی بوده و در صنایع مختلف کاربرد های گوناگونی دارد . کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی طبق نوع مصرف آن در بازار های هدف این زئولیتها را پس ازاستخراج از معدن جداسازی و تفکیک کرده و هر بخش مسئول تولید یک نوع زئولیت خاص با عیار بالا و دانه بندی مشخص می باشد .

زئولیت ها در صنعت و در کشاورزی کاربرد های گوناگونی دارند .این کاربرد ها به نوع دانه بندی و میزان ترکیبات کانی شناسی آنها بستگی دارد . هر کدام از این نوع زئولیتها در صنعت عیاری دارند که با سایر بخش های صنعتی متفاوت است . بیشترین کاربرد زئولیت معدنی در بخش کشاورزی است . بخش کشاورزی به نوبه خود به بخش های بسیاری تفکیکی می شود که هر کدام از اینها نوع خاصی از زئولیت با دانه بندی خاص را استفاده می کنند .

کارخانه های تولید کننده زئولیت کشاوزی تمامی این بخش ها در کشاوزی و سایر صنایع را به دقت شناسایی کرده و زئولیت مورد نیاز هر بخش را با دقت بسیار بالایی تولید و تامین می کنند.  این زئولیتها با توجه به نوع کاربرد و محل استفاده خود بصورت خاصی بسته بندی شده و بصورت جداگانه به محل مصرف حمل می شود .

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت میکرونیزه کشاورزی

تعریف زئولیت و کاربرد های مختلف آن  در صنایع مختلف

زئولیت معدنی یک نوع سنگ یا ماده معدنی است که بر اثر عوامل مختلف زمین شناسی در طی میلیونها سال در اعماق زمین درست شده و کم کم بر اثر عوامل مختلف تکتونیکی مانند زلزله یا پدیده های آتشفشانی به سطح زمین رسیده . این سنگ یا ماده معدنی خصوصیات ویژه ای دارد که باعث شده است در صنایع مختلف استفاده های بسیار موثر و مفیدی داشته باشد .

کاربرد های زئولیت در صنایع مختلف متفاوت است زیرا خواص بسیار زیادی دارد و هر خاصیت آن در صنعت جداگانه ای مورد استفاده قرار میگیرد. مهمترین خاصیت زئولیت معدنی جذب سطحی بسیار بالای آن است . یعنی قدرت جذب بسیار بالای مواد اطراف خود را دارد . از این خاصیت در صنایع مختلفی مانند آب و فاضلاب برای تصفیه آب و تمیز کزدن انواع آبهای آشامیدنی و صنعتی استفاده می شود .

همچنین کارخانه های صنعتی از قدرت جذب سطحی بالای زئولیت در فیلتر های تصفیه خود مانند فیلتر های تصفیه هوا و سایر فیلتر ها استفاده می کنند.در آبزیان و صنایع پرورش ماهی از این ویژگی برای پاک کردن و از بین بردن باکتریها و عوامل مضر موجود در آب آکواریو م ها و استخرها استفاده میکنند و در کشاورزی هم همین ویژگی استفاده های بسیار زیادی دارد که در ادامه این مقاله به همه آنها اشاره خواهیم کرد.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت بادامی کشاورزی و جاذب آب

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی برای مناطق بیابانی و خشک چه اقداماتی انحام داده اند؟

کارخانه های تولید زئولیت  و گوگرد گرانول کشاورزی برای مناطق بیابانی و خشک و سایر مناطق که دارای آب و هوا و خاک متفاوتی دارند طبق اقلیم منطقه و نوع خاک و محصولاتی که در ان مناطق کشت می شود نوع زئولیت منتاسب با آن مناطق را تولید و عرضه می کننند. بدین صورت که کارشناسان علوم جغرافیا و کارشناسان خاک و معدن با بررسی اقلیم و خاک و محصولات گیاهی منطقه مورد نظر بررسی های لازم را انجام داده و ثبت میکنند.

کارشناسان پس از  اتمام تحقیقات میدانی به بررسی گزارشات و تحقیقات محلی پرداخته و نوع زئولیتی که متناسب با ان مناطق باشد را از معدن استخراج و پس از عیارسنجی آماده تولید می کنند. کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی تمامی اصول و دستوراتی که توسط کارشناسان صادر می گردد را بطور بسیار دقیقی بر روی زئولیت انجام میدهند تا محصول نهایی تولید و عرضه گردد.

مناطق بیابانی کشور ایران از کمبود شدید اب همیشه در رنج بودند و بزرگترین تهدید برای یک کشاورز کم آبی است . لذا کشاورزان برای جلوگیری از این بحران تا می توانند در مصرف آّب صرفه جویی می کنند ولی در فصلهای کم یارش کشاورزان دچار خسران و ضرر بزرگی می شوند و نیاز دارند تا از طرف ارگانها و  نهاد های مختلف کشاورزی حمایت گردند.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت دانه درشت کشاوزی

تاثیر زئولیت معدنی در مناطق خشک و کم باران بر روی خاکهای فقیر و شور

همانطور که قبلا نیز اشاره شد کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی برای تمامی مناطق ایران با کمک مهندسین خاک و کشاورزی زئولیت مخصوص و ویژه آن مناطق را تولید و عرضه می کنند. از آنجاییکه 70 نوع زئولیت معدنی داریم که خواص بیشتر آنها مختص مناطق خشک است با این حال باز کارشناسان در انتخاب و تولید نوع زئولیت بیشترین دقت را میکنند .

مناطق خشک و کم بارش ایران خاکهای بسیار نامرغوبی برای کشاوزی دارد .جنس اکثر آنها از نوع رس بوده و رس دانه ریز برای نفوذ آب به داخل خاک بسیار مقاوم است. زیرا رس دارای ذرات  بسیار ریزی می باشد که دارای جاذبه ملکولی بسیار شدیدی هستند و از نفوذ آب به درون ساختمان بلوری خود بشدت جلوگیری میکنند.

به دلیل عدم نفوذ آب به ساخمان بلوری رسها آبها در سطح زمین روان شده و تبخیر می شوند و خاک همیشه تشنه می ماند و یا اینکه اگر بارندگی بسیار شدیدی در بیابان رخ دهد باز هم آب نمی تواند به داخل شن های بیابان نفوذ کند و در سطح جاری شده و منجر به وقوع سیلاب های بسیار مخرب می شود و خسارات شدیدی را به مناطق مسکونی بیابان نشین ها وارد می آورد.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی
کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

زئولیت معدنی چگونه در شن زارهای بیابانها نفوذ کرده و موجب حاصلخیز شدن آن مناطق می گردد؟

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی از آنجاییکه با مناطق بیابانی آشنایی دارند می دانند که برای مناطق بیابانی و خشک چه نوع زئولیت با چه نوع ترکیب و دانه بندی مناسب است . زئولیت معدنی متناسب با خاکهای بیابان تقریبا تمامی عواملی را که موجب عدم نفوذ آب به خاک می شود را با استفاده از خاصیت تخلخل و تبادل کاتیونی بالایی که دارد حل نموده و نفوذ آب به داخل خاک را ممکن می سازد.

با توجه به توضیحاتی که در مورد زئولیت های مناطق بیابانی داده شد می توان پی برد که زئولیت دارای دو خاصیت بسیار مهم است بطوریکه حتی در بیابان این ویژگیها بسیار کاربرد حیاتی پیدا می کنند .حالا حساب کنید که در مناطق دیگر این ویژگیها چقدر ممکن است مفید باشند.

تخلخل بالا به شرطی بسیار مفید است که دارای نفوذپزیری  و گوگرد معدنی بالایی هم باشد و زئولیت این خاصیت را دارد اما شنهای بیابان هم تخلخل بالایی دارند اما چرا نمی توانند آب را درون خود جذب کنند؟ منافذ موجود در زئولیت بسیار بزرگتر از منافذ موجود در دانه های رس است لذا هر چقدر منافذ بزرگتر باشد نفوذپذیری افزایش می یابد و از انجاییکه منافذ رس بسیار ریز هستند حتی از مولکولهای آب هم ریزتر هستند نفوذ آب به داخل رس غیر ممکن می شود.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت جاذب آب

ساختمان بلورین زئولیت و ویژگی های پیوند های بین مولکولی در زئولیت

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی برای بررسی و پژوهش درمورد مناطق مختلف آب و هوایی و آزمایشگاههای مجهزی دارند که می توانند دقیق ترین آزمایشات مربوط به  آنالیز زئولیت معدنی را انجام داده زئولیت مخصوصی که مد نظر دارند از نظر ترکیب بندی تولید کنند . همه اینها توسط میکروسکوپها و مواد مختلف معدنی که در آزمایشگاهها موجود است امکان پذیر می باشد.

در آزمایشگاههای کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی شرایط اقلیم آب و هوایی منطقه مورد مطالعه را توسط تجهیزات و شرایط آزمایشگاهی ایجاد کرده  زئولیتهایی را که با آن شرایط سازگاری بیشتری دارندشناسایی و مواد مورد نیاز برای ترکیب بهتر را به آنها می افزایند و سپس روانه آن مناطق می کنند.

زئولیتها  و نانو زئولیت از خانواده آلومینوسیلیکاتها هستند آلومینوسیلیکاتها دسته ای از سیلیکاتها هستند که مواد تشکیل دهنده آنها از آلومینیوم و سیلیس تشکیل شده و درصدی هم عناصر مفید کشاورزی مانند اکسیژن، ازت، فسفر، بور، منگنز،کلسیم و سدیم می باشد . ویژگیها و خاصیتها و حتی دسته بندی زئولیتها بر اساس میزان درصد وجود این عناصر در زئولیت می باشند.

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت اکسیژن ساز

تقسیم بندی زئولیت ها بر اساس مواد تشکیل دهنده آنها توسط کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی در آزمایشگاهها مخصوص خود انواع زئولیتها را بر اساس مواد تشکیل دهنده آنها دسته بندی کرده و سپس اقدام به تولید و فراوری آنها می کند. طبق تقسیم بندی های انجام شده توسط کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی می توان زئولیتها را از نظر ترکیب شیمیایی به دو دسته زئولیتهای شیرین و زئولیتهای شور تقسیم بندی کرد.

زئولیت شیرین را همان زئولیت پتاسیم یا زئو پتاس هم می گویند  این نوع زئولیت در بین سایر زئولیتها بهترین نوع از نوع خود بوده و برای کشاورزی مناسبترین نوع زئولیت است .تمامی کشاورزانی که از زئولیت استفاده می کنند  از نوع زئولیت شیرین یا زئولیت پتاسم می باشد . این زئولیت تمامی مشکلات و معضلات خاک و گیاه را حل نموده و رشد گیاهان را چندین برابر می کند.

زئولیت شور را زئولیت سدیم می گویند و این نوع زئولیت برای مصارف کشاورزی اصلا مناسب نمی باشد .زئولیت سدیم بیشتر در صنایع بکاربرده می شود و نقش آن اکثر بعنوان جاذب مواد مضر صنعتی و تجزیه و دفع آنها می باشد .

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت کلوخه ای جاذب آب

خرید زئولیت مستقیم از کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی

کشاورزانی که قصد خرید زئولیت از کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی دارند باید به چند نکته توجه کنند. ابتدا باید مشخص شود که حتما از کارخانه اقدام به خرید می کنند و نه دلال و بازاریاب زیرا اکثر دلالان برای کسب سود بیشتر اقدام به مخلوط کردن عناصر شبیه به زئولیت با زئولیت معدنی می کنند که کشاورز باید قبل از خرید آنها را در آزمایشگاها تست کند .

خرید مستقیم از معدن چند راه دارد کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی برای دسترسی ساده کشاورزانی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند اقدام به تاسیس نمایندگی هایی در شهر های دور و نزدیک می کنند و کشاورانی که دسترسی به معدن ندارند می توانند با مراجعه به نمایندگی ها همان زئولیتی که در معدن ارائه می شود را با همان قیمت اصلی تهیه کنند.

کشاورزانی که در شهر های خود نمایندگی فروش زئولیت ندارند می توانند با ثبت نام در وبسایت ایران کانی مشخصات خود را در واتساب یا خود وبسایت برای ما بفرستند  سپس کارشناسان در اولین فرصت با آنها تماس گرفته و راهنمایی های لازم برای سفارش و خرید را ارائه خواهند داد .

مدیر فروش مجموعه معادن ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و سفارش: 09120526163

کارخانه های تولید زئولیت کشاورزی
زئولیت میگرونیزه ویژه خوراک دام و طیور

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *