خرید عمده زئولیت قم و سمنان با عیار 95 برای بسیاری از صنایع از جمله کشاورزی، دامداری،صنایع پرورش آبزیان، کارخانجات شیمیایی سازمان تصفیه آب و فاضلاب می تواند به حل بسیاری از مشکلاتی که این صنایع دارند از جمله تصفیه پساب های صنعتی،تصفیه هوا با استفاده از فیلتر های هوا، تصفیه آبهای خانگی، تصفیه پسماند های نفتی و بسیاری از آلودگی های صنعتی کمک کند.

در واقع زئولیت نقش یک کاتالیزور در صنایع مختلف دارد تا عمل تصفیه را سرعت بخشد. زئولیت معدنی علاوه بر کاربردهای بیشماری که در صنایع مختلف دارد در کشاورزی و دامداری و مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان هم نقش بسزایی دارد. مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان در کشور ایران با توجه به مشکلات گرمای شدید هوا و کمبود نزولات آسمانی همیشه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که حل آنها برای مدت موقت هم بسیار پرهزینه است چه بسا بخواهند این مشکلات را بای همیشه حل کنند.

در این مقاله و مقالات آتی سعی می کنیم که ماده معدنی زئولیت را به همه کشاورزان و صنعتگران معرفی کنیم تا آنها با خواص بیشمار این ماده بسیار پرکاربرد و ارزان قیمت آشنا شده و از آن در جهت حل بسیاری از مشکلات استفاده کنند.

خرید عمده زئولیت
خرید عمده زئولیت

مراکز خرید عمده زئولیت در ایران

زئولیت معدنی یک ماده معدنی پرکاربرد است که دارای قیمت بسیار ارزان ولی کاربرد فراوان دارد . این ماده معدنی در حل مشکلات بسیاری از کشاورزانی که از کم آبی و خشکی زمین و فقر خاک رنج می برند می تواند نقش بسیار موثری را ایفا کند . زئولیت معدنی با توجه به خواصی که دارد در مناطق بیابانی از هدر رفتن آب جلوگیری می کند و باعث میشود که گیاه در تمامی فصول سال در اطراف ریشه همیشه آب داشته باشد.

در مورد خاکهای فقیر هم زئولیت معدنی بواسطه مواد مغذی سرشاری که دارد نه تنها خاک را غنی می کند بلکه سایر مواد موجود در خاک را نیز جذب کرده و در اختیار ریشه گیاهان قرار می دهد. بسیاری از مناطق گرم از سوختن برگ درختان و گیاهان در فصول داغ گلایه می کنند . این سوختگی به واسطه عدم دریافت مواد مغذی از ریشه و در نهایت کاهش مقاومت گیاه در برابر آفتاب است. زئولیت معدنی با رساندن تمامی مواد غذایی مورد نیاز برگها و مقام کردن آنها از سوخته شدن برگها و شاخه های نازک جلوگیری به عمل می آورد.

مراکز خرید زئولیت عمده در ایران عمدتا در استانهای سمنان و قم می باشند اما از آنجایی که این ماده معدنی در بسیاری از نقاط ایران یافت می شود کشاورزان می توانند آن را تهیه کنند ولی دو استان قم و سنمان با توجه به موقعیت مورفولوژیکی خاصی که دارد دارای زئولیت نوع پتاسیمی است که برای کشاورزی و دامداری و صنایع آبزیان و دام و طیور بسیار مناسب است.

خرید عمده زئولیت
خرید عمده زئولیت

تعریف زئولیت از نظر کارشناسان مراکز خرید عمده و کارشناسان علوم کشاورزی و خاک شناسی

کارشناسان مراکز خرید عمده و سایر کارشناسان در ارتباط با زئولیت و خواص و کاربرد های آن متفق النظر هستند با توجه به اینکه انواع بیشماری از زئولیتهای معدنی و سنتزی وجود دارد ولی کاربرد عمده آنها مشابه بوده و در صنایع مختلف نقشهای یکسانی را ایفا می کنند . زئولیت معدنی برای اولین بار در سال 1756 توسط کانی شناس معروف اکسل فردریک کرونستد شناسایی و کشف شد .

این کانی برای اولین بار وقتی که در معرض حرارت گرفت بخاراتی از آن ساطع شد که متعلق به مولکولهای آب بودند که در آن محبوس بودند. اما وقتی برای اولین بار دانشمندان بخارات آب را بر اثر حرارت در جلوی فوتک تماشا کردند نام آن را سنگ جوشان یا همان زئولیت نهادند.  بعدها انواع دیگر از زئولیت ها هم کشف و شناسایی شد و همگی در زیر مجموعه زئولیت قرار گرفت که به  برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

این ماده معدنی وقتی برای اولین بار در کشاورزی استفاده شد مورد استقبال بسیار زیادی از کشاورزان قرار گرفت و نام آن را کود معدنی یا کود هوشمند نام نهادند. نام دیگر زئولیت معدنی سنگ خسیس می باشد زیرا این سنگ بسیاری از مواد اطراف خود را جذب می کند اما بسیار کم  آنها را پس می دهد. منظور از این واژه این است که زئولیت هرگز اجازه تبخیر آب را به نور شدید خورشید نمی دهد و با کمک پیوند های قویی که دارد آب و سایر مواد غذایی را در خود نگه می دارد و بصورت قطره ای و آهسته و پیوسته در اختیار گیاهان قرار می دهد. برای همین در تمامی فصول سال خاک گیاهان همیشه مرطوب بوده و گیاه همیشه در حال رشد است.

خرید عمده زئولیت
زئولیت دانه درشت کلیننوپتیلولیت

خرید زئولیت عمده برای دام با قیمت های استثنائی

دامداران و مراکز پرورش دام و طیور برای رشد و پرورش هر چه بهتر دام و طیور خود نیاز به خرید زئولیت بصورت عمده دارند تا بتوانند در رشد و پرورش دام  گام بسیار مهمی را بردارند. اما زئولیت در دامداری چه کاربردهایی دارد؟ زئولیت هم در خوراک و هم در بستر دام افزوده می شود تا محیط را ایزوله کرده و موجب پروار شدن دام شود. مهمترین دلیل استفاده از زئولیت در خوراک مخصوصا گاوها حذف گازهای آمونیوم شکمبه آنها می باشد.

گاز آمونیوم در اثر هضم خوراک در شکم دام تولید می شود  که مسموم بوده و اگر به مدت زیادی دز شکمبه حیوان بماند موجب مسمومیت گاوها و گوساله ها می شود. این گاز در شکمبه توسط زئولیت جذب شده و بصورت رسوب دفع می شود. حذف گاز آمونیوم باعث عملکرد بهتر و بیشتر باکتری های سلیولولایتیک که مسئول هضم خوراک هستند می شود.

همچنین زئولیت خشک باعث تشنه شدن گاوها می شود و گاوها با خوردن آب فراوان باعث می شود خوراک بجای اینکه در شکمبه هضم شود به روده منتقل شده و در آنجا هضم می شود .در روده بر اثر هضم مواد خوراکی گلوکز تولید می شود در صورتیکه در شکمبه اسید آمینه تولید می شد که بر اثر آروق حیوان از بدن خارج می شد. اما گلوکز توسط خون جذب شده و بعنوان منبع انرژی باعث افزایش چربی شیر شده و شیر دهی گاوها افزایش پیدا می کرد.

خرید زئولیت عمده
زئولیت کشاورزی

مزایای خرید زئولیت عمده برای گاوهای شیری

مزایای خرید عمده زئولیت در نشخوارکنندگان مخصوصا گاوهای شیری بصورت زیر است:

  1. باعث افزایش چربی شیر می شود که خود نتیجه افزایش شیردهی گاوها است.
  2. مقدار اوره موجود در خوراک گاوها به توازن رسیده و مازاد آن به پروتئین تبدیل می شود.
  3. از ابتلای گاو و گوسفند به اسهال که خود عامل بسیار مهمی در تلف شدن آنها می شود بطور کامل جلوگیری می کند.
  4. کاهش تولید اسید در شکمبه بر اثر ترشح زیاد بزاق دهان که بواسطه خوردن زئولیت خشک ایجاد می شود و در نتیجه خوردن آب فراوان و تنظیم ph
  5. ضریب جذب بواسطه خوردن زئولیت معدنی افزایش پیدا می کند زیرا زئولیت باعث گوارش تدریجی نشاسته در معده و روده می شود.
  6. استفاده از زئولیت در بستر حیوانات باعث پالایش محیط شده و رطوبت بستر که به گازهای آمونیاک آلوده هست جذب شده و خشک می شود.
  7. آب آشامیدنی دام ها معمولا از املاح سنگین که موجب ناراحتی گوارشی میشود پر است . زئولیت عناصر سنگین را جذب کرده و به عناصر مفید تبدیل می کند.که در خوراک دام بسیار موثر است و هضم آن را آسانتر می کند.
خرید عمده زئولیت
زئولیت بستر دام

مزایای خرید زئولیت عمده برای مراکز پرورش گوسفند

از مزایای خرید عمده زئولیت در مراکز گوسفنداری و استفاده آن در جیره غذایی آنها باعث تولید پروتئین در چربی و افزایش پرواری بره های گوشتی می شود. تولید پروتئین بجای چربی در گوسفندان و بره ها باعث رشد بیشتر و بهتر آنها شده و بسیاری از بیماریهایی که در چربی جمع می شدند کاملا دفع می شود همچنین بجای چربی در لاشه پروتئین زیاد می باشد که ارزش غذایی آن را بسیار افزایش می دهد.

با افزودن جیره در خوراک گوسفندان و بره ها میزان تولید پروتئین چندین برابر می شود و همین موضوع باعث تامین پروتئین ارزان قیمت برای جمعیت جوان کشور می شود که امروزه این ماده مغذی از بسیاری از مواد خوراکی حذف شده است .یکی دیگر از کاربردهای زئولیت در شکمبه تنظیم ph شکمبه می باشد . این موضوع برای گوسفندان شبیه به گاوها بوده و باعث می شود از اسیدی شدن شکمبه جلوگیری شده و گازهای آمونیاک جذب و دفع شوند.

با تنظیم اسیدیته معده و تبادل کاتیونی که زئولیت در معده انجام میدهد باعث می شود میکروارگانیسم های شکمبه هنگام گوارش نشاسته بجای اسید آمینه فرار گلوکز تولید کنند و گلوکز در خون باعث تولید پروتئین شده و در نتیجه آن چربی شیر در گوسفندان نیز زیاد شده و تولید شیر چند برابر افزایش می یابد . همچنین گوسفندان با مصرف پروتئین پروارتر می شوند که این موضوع حاشیه سود را برای دامدار چندین برابر  می کند.

خرید عمده زئولیت
زئولیت خوراک دام و طیور

مزایای  زئولیت برای مراکز پرورش طیور

خرید زئولیت عمده برای مراکز پرورش طیور و مرغداریها مزایای بیشماری دارد که در این بخش به مهمترین موارد آنها رسیدگی می کنیم.مراگز پرورش طیور و مرغداری ها  بشدت در معرض شیوع انواع بیماریهای ناشی از خوراک و محیط می باشند. معمولا این مراکز بشدت بوی تند و نامطبوع گاز آمونیاک می دهند که روزانه باعث تلف شدن پرندگان بسیاری می شود. از آنجاییکه مطبوع طیور کاملا خیس و مرطوب است لذا  محل بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر انواع ویروسها می باشد.

اگر روزانه بستر این پرندگان با زئولیت آغشته شود و به میزان پنج سانتیمتر زئولیت در بستر این پرندگان ریخته شود بوی نامطبوع محیط  را جذب کرده و انواع ویروسهایی که در فضولات پرندگان وجود دارند از بین می رود. همچنین اگر میزان سه الی پنج درصد زئولیت بصورت پودری در خوراک طیور افزوده شود باعث رشد بهتر این طیور شده و همچنین میزان رشد تخم مرغها را در تعداد و در حجم و وزن افزایش می دهد.

یکی از بیماریهایی که در میان طیور بسیار شایع است بیماری آفلاتوکسین است که موجب مسمومیت غذایی بسیاری در میان پرندگان می شود. زئولیت معدنی این بیماری را که در اثر تکثیر نوعی قارچ به همین نام  در خوراک بروز می کند توسط قدرت جذب و تبادل کاتیونی متلاشی می کند و از بین می برد . همچنین در جوجه هایی که هنگام تولد  دچار نواقصی در استخوان بندی خود هستند را در دوران جنینی درمان می کند و باعث می شود جوجه های گوشتی متولد شوند.

خرید عمده زئولیت
زئولیت خوراک دام و طیور

مزایای  زئولیت معدنی برای مراکز پرورش آبزیان صنعتی

  1. گاز آمونیوم تولید شده توسط ماهیان که باعث افزایش غلظت و آلودگی آب می شود توسط زئولیت جذب شده و رسوب می کند بنابراین زئولیت با جذب گاز آمونیوم محیط را برای پرورش و رشد آبزیان سالم و تازه می کند.
  2. یکی از مزایای زئولیت جذب اکسیژن است.بنابراین زئولیت با جذب اکسیژن محیط را برای رشد ماهیها و میگوها تازه کرده و با تنفس اکسیژن تازه موجبات رشد بهتر و بیشتر آبزیان را مهیا می کند.
  3. زئولیت تعادلph محیط را که توسط فضولات ماهیان به هم ریخته است تعدیل کرده و محیط را برای هضم بهتر خوراک توسط آیزیان آماده می کند.
  4. زئولیت با تثبیت فسفر و تازه سازی محیط و افزایش اکسیژن آب باعث فتوسنتز بهتر فیتوپلانگتونها شده و در نتیجه رشد فیتوپلانکتونها را شامل می شود و از آنجایی که فیتوپلانکتونها غذای اصلی بسیاری از آبزیان هستند موجب رشد بهتر و بیشتر آنها می شود.
  5. زئولیت با جذب فلزات سمی و سنگینی که در آب وجود دارد و جلوی  تغذیه و رشد و نمو آبزیان را می گیرد و حتی در بسیاری از موارد موجب مسمومیت آنها شده توسط زئولیت جذب و تجزیه می شود.
  6. زئولیت همچنین می تواند در حوضچه های سرد آبی پرورش ماهی نقش فیلتر و تصفیه کننده آب و پسابها  را ایفا کند
خرید عمده زئولیت
زئولیت مخصوص آبزیان

سفارش و خرید زئولیت بصورت عمده برای صنایع مختلف

طبق مزایای بیشماری که در این مقاله برای صنایع کشاورزی و مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی ارائه شد می تواند نتیجه گرفت که زئولیت معدنی یک ماده بسیار مفید و ارزان بوده و در کاهش هزینه ها و کنترل بسیاری از بیماریها و همچنین رشد بهتر و موثرتر محصولات و دامها چقدر نقش مثبت و ارزنده ای دارد.

بنابراین خرید زئولیت معدنی برای تمامی صنایع برای جلوگیری از اتلاف سرمایه و وقت بسیار ضروری است و همه صنعتگران باید از این ماده مفید و پاک به خوبی بهره مند شوند.

برای سفارش و خرید بصورت مستقیم از معادن قم و سمنان می توانید هم به صورت حضوری و هم بصورت اینترنتی اقدام به سفارش و خرید نمائید. کافیست مشخصات خود را در صفحه اول این وبسایت بنویسید تا کارشناسان و مشاوران شرکت با شما تماس گرفته و مشاوره لازم در مورد این ماده معدنی را ارائه دهند.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت تماس: 09120526163

آدرس وبسایت اینترنتی: www.100zeolile.ir

اینستاگرام:  instagram.com/100zeolile

خرید عمده زئولیت
معدن زئولیت قم

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *