خرید زئولیت صادراتی قم و سمنان برای بسیاری از دامداران و کشاورزان و مراکز پرورش آبزیان صنعتی با قیمت بسیار ارزان و کیفیت بالای 95 درصد ارائه می گردد. زئولیتهای قم و سمنان دارای عیار بسیار بالا بوده و دارای عناصر مفید و مورد نیاز انواع خاکها می باشد. در بسیاری از نقاط ایران معادن زئولیت متفاوتی وجود دارد ولی زئولیتها برای آنکه قابل استفاده باشد باید دارای شرایز خاصی باشد.

معمولا زئولیتهایی که برای کشاورزی استفاده می شوند دارای پتاسیم بالایی  نسبت به سدیم هستند .زیرا سدیم اگر بالاتر از پتاسیم باشد خاک را شور می کند. ولی پتاسیم بالا باعث شیرین شدن خاک می شود. در خاکهای شور باید احتیاط کنیم که زئولیت سدیم دار هرگز اضافه نکنیم چون موجب آسیب بیشتر خاک می شود.

تنها زئولیت مورد استفاده در خاکهای کشاورزی زئولیت پتاسیم یا زئوپتاس هست . زئوپتاسها را زئولیت شیرین و زئولیت سدیم را زئولیت شور می گویند. بهترین نوع زئولیت زئولیت کلینوپتیلولیت یا به اختصار زئولیت کلینو نام دارد که در تمامی مراکز پرورش دام و طیور و کشاورزی استفاده می شود . در این مقاله به زئولیتهایی می پرداریم که از نوع زئولیتهای صادراتی بوده و نه تنها ایران بلکه بسیار از کشورهای جهان از آن استفاده کرده اند.

خرید زئولیت صادراتی
زئولیت پتاسیم

صادرات زئولیت به کشور های آفریقایی

کشورهای آفریقایی  از خرید کنندگان بزرگ زئولیت صادراتی  ایران می باشند. کشور کنگو، کیپ تاون، زیمباوه ، کنیا، الجزایر و بسیاری از کشور های آفریقایی که دارای مناطقی با خاکهای بیابانی و یا  استوایی هستند به دلیل داشتن املاح کم در خاک از  زئولیت ایران استفاده می کنند. در ایران زئولیت سمنان و قم تنها تولید کنندگان زئولیت می باشند کهنه تنها به کل کشور بلکه سایر کشور های جهان ارسال صادرات می کنند.

کشورهای آفریقای شمالی که عمدتا دارای منطقه بزرگی از کویر می باشد دارای خاک بسیار ضعیفی است که برای کشاورزی اصلا مناسب نمی باشد. خاک های مناطق کویری و بیابانی آفریقا از نوع رس بوده و تلماسه ها را به وجود می آورد. خشکی هوا و کمبود آب همچنین وقوع طوفانهای شن در این نواحی باعث گسترش بیابانها می شود که برای زندگی بشری معضل بسیار جدی می باشد.

زئولیت صادراتی ایران به این کشورها نه تنها خاک این مناطق را اصلاح کرده بلکه باعث می شود در صرفه جویی آب دقت بسیاری نیز به عمل آید. خاکهای مناطق بیابانی و کویری چسبندگی بسیار ضعیفی دارند به همین دلیل به راحتی در اثر وقوع باران یا باد به راحتی شسته شده و املاح آن نیز از منطقه خارج می شود. زئولیت معدنی چسبندگی خاک را زیاد کرده و از هدر رفتن عناصر مفید آن جلوگیری می کند.

خرید زئولیت صادزاتی
زئوپتاس خالص

زئولیت چیست و چه خواستگاهی دارد ؟

زئولیت معدنی از خانواده آلومینوسیلیکاتها می باشد و مواد تشکیل دهنده آن آلومینیوم و سیلسیوم ، اکسیژن و درصد زیادی از عناصر ریز مغذی مانند، سدیم، پتاسیم، آهن، منگنز و بسیاری مواد دیگر که در خاک نقش بسیار حیاتی و کاربردی دارند. زئولیت اولین بار در سال 1756 توسط کانی شناس معروف سوئدی بنام اکسل فردریک کرونستد شناسایی و کشف شد.

کلمه زئولیت یک واژه یونانی است و معنی آن به زبان فارسی  سنگ جوشان نام دارد . زیرا در مقابل شعله فوتک بخار از آن ساطع می شود. این بخارها قطرات آب هستند که توسط زئولیت زندانی شده اند تا از تبخیر توسط نور خورشید جلوگیری شوند. برای همین زئولیت را جاذب آب نیز می نامند. البته به جز جذب آب بسیاری از عناصر ریز دیگری را نیز جذب کرده و درون حفرات خود ذخیره می کند.

خواستگاه زئولیت آتشفشانی است زیرا در اثر آتشفشانها و فوران گدازها بر سطح زمین یا اعماق دریاها ظاهر می شود.مواد تشکیل دهنده زئولیت در اعماق گوشته قرار دارند که بر اثر فعل و انفعالات شیمایی و فیزیکی به سطح زمین رسیده و با اکسیژن رابطه شیمیایی برقرار می کند و زئولیتها را بوجود می آورند.( برای خرید زئولیت صادراتی به خواستگاه آنها باید توجه نمود)

خرید زئولیت صادراتی
زئولیت صادراتی پتاسیم

خرید زئولیت صادراتی قم و سمنان

زئولیت صادراتی قم و سمنان یکی از بهترین و با کیفیتترین  زئولیتهای ایران می باشد که دارای عیار و خلوص بسیار بالا می باشد. مراکز خرید این نوع زئولیتها در بسیاری از شهرها وجود دارد اما از آنجاییکه محل اصلی معادن زئولیت در این دو استان قرار دارد لذا از نظر قیمت و از نظر کیفیت بسیار مرغوبتر از سایر نواحی ایران است.

قیمت زئولیت صادراتی قم و سمنان در مقایسه با سایر مراکز بسیار کمتر است در مقایسه با سایر زئولیتهای عرضه شده این قیمتها بسیار بسیار پایین بوده به حدی که پایینترین قشر جامعه به راحتی قادر است این زئولیتها را خریداری نماید. موارد استفاده زئولیتهای قم و سمنان بسیار زیاد است مهمترین موارد استفاده آن شامل کارخانه های تصفیه آب و فاضلاب، صنایع پزشکی، ساخت کپسولهای اکسیژن ساز، مراکز دامداری و دامپروری، مراکز پرورش آبزیان صنعتی، و کشاورزی می باشد.

خرید زئولیت سمنان به دو صورت اینترنتی و حضوری می باشد. خرید حضوری برای اشخاصی مناسب هست که در نزدیکی این معادن زندگی می کنند یا در استانهای همجوار قم و سمنان ساکن هستند. این اشخاص می توانند بصورت حضوری تشریف بیاورند و مستقیما از معدن خریداری نمایند. اشخاصی هم که در مراکز استانهای دور درست ساکن هستند می توانند بصورت اینترنتی خریداری نمایند.

خرید زئولیت صادراتی
زئولیت پتاسیم

تقسیم بندی انواع زئولیتها از نظر مواد تشکیل دهنده

زئولیتها به صورت کلی به دو دسته زئولیتهای طبیعی و زئولیتهای مصنوعی تقسیم می شوند. زئولیتهای طبیعی زئولیتهایی هستند که خواستگاه آنها اعماق زمین است و به صورت گدازه از دل زمین خارج می شوند و در اثر ترکیب با آب و اکسیژن انواع زئولیتها را  به وجود می آورند.بیش از 70 نوع زئولیت طبیعی تا به اکنون شناسایی و کشف شده است.

از بین این 70 نوع زئولیتی که کشف شده است حدود 20 نوع آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و از بین این 20 نوع 12 نوع آن بسیار پرکاربردتر بوده و از عیار و خلوص بالاتری نسبت به سایر انواع زئولیتها برخوردار می باشد .این 10 نوع زئولیت از نوع زئولیتهای شیرین محسوب می شود و عمده ترین مصارف آنها در مراکز دام و طیور و پرورش ماهی و کشاورزی میباشد .

این 10 نوع زئولیت مهم عبارتد از :

Analcime ، Chabazite ، Clinoptilolite ، Erionite ، Faujasite ، Ferrierite ، Laumontite ، Mordenite ، Pillipsite ، Heulandite .

از بین این ده نوع زئولیت مهمترین آنها زئولیت کلینوپتیلولیت است که خالصترین و مرغوبترین نوع زئولیت بوده و در تمامی صنایع بیشترین کاربرد را دارد و معادن آن در استانهای سمنان و قم موجود می باشد.

خرید زئولیت صادراتی
زئولیت صادراتی

خرید زئولیت های صادراتی برای خوراک و بستر دام

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد دامداران به خرید زئولیت های صادراتی برای استفاده در دام بپردازند برای حذف گاز های آمونیوم موجود در شکمبه حیوانات بود. در شکمبه نشخوار کنندگان نوعی گاز بر اثر هضم غذا بوجود می آید که به آن گاز آمونیوم یا آمونیاک اطلاق می شود .این گاز سمی بوده و اگر دامها به مدت طولانی در معرض استنشاق این گاز قرار بگیرند دچار مسمومیت می شوند.

بیماری که بر اثر استنشاق آمونیوم در میان دامها و طیور شایع است بیماری پنومونی نام دارد و در اثر استنشاق بوی تند گاز آمونیاک است. این بیماری بیشتر در میان گوساله ها شایع است زیرا گوساله ها از سیستم ایمنی ضعیفی نسبت به گاوهای بالغ برخوردار هستند و به راحتی در معرض این بیماری قرا می گیرند.

زئولیت معدنی از جمله خواص مهمی که دارد حذف این گاز هم از شکمبه و هم  از محیط این دامها می باشد. برای حذف گاز آمونیوم به مقدار 5 سانتیمتر کف اصطبلها را با زئولیت می پوشانند و سپس بر روی آن کود خشک شده را می افزایند. این کود با توجه به خواص جذب سطحی و تبادل کاتیونی قویی که دارد نه تنها انگلها و قارچهای مضر کف بستر را از بین میبرد بلکه گاز آمونیاک را جذب کرده و رسوب می کند.

خرید زئولیت صادراتی
زئولیت صادراتی پودری خوراک دام و طیور

مشکلات مراکز پرورش دام هایی که از زئولیت استفاده نمی کنند

همانطور که گفته شد زئولیتها هم در بستر دام استفاده میشود و هم بعنوان مکمل غذایی  در جیره غذایی دامها نیز افزوده می شود. در دامداریهایی که از زئولیت استفاده نمی کنند خوراک موجود در شکمبه بر اثر باکتریهای هضم کننده غذا تبدیل به اسید آمینه فرار و گاز آمونیاک می شود . اسید آمینه که در اثر کمبود پروتئین تولید می شود بعنوان منبع انرژی  خون استفاده می شود که متاسفانه عمده این اسید آمینه ها در شکمبه بر اثر آروق حیوان از بدن خارج می شود و حیوان بشدت به علت کمبود پروتئین دچار ضعف می شود و در  معرض انواع بیماریهای تنفسی و گوارشی قرار می گیرد.

در محیطهایی که از زئولیت صادراتی استفاده نمی شود بوی نامطبوع آمونیاک که بر اثر آروق و همچنین بر اثر مدفوع حیوان از بدن خارج می شود بشدت فضای تمام اصطبلها و طویله ها را پر می کند و انواع بیماریهای تنفسی و بستر را در گوساله ها و دامها بوجود می آورد در خیلی از موارد هم این بیماریها باعث مرگ و میر بسیاری از دام شده است.

گاوهای شیری که در این مراکز  خرید و پرورش یافته اند معمولا بسیار لاغر بوده و شیر بسیار کمی را تولید می کنند پرورش دهندگان در این مراکز برای اینکه این گاو ها شیر بدهند خوراک هورمونی افزوده و این خوراک بصورت شیمیایی و غیر طبیعی باعث رشد غیر استاندارد این گاوها و شیر های آنها میشود که مصرف آنها برای انسانها بسیار خطرناک است.(قبل از خرید زئولیت صادراتی باید مشکلات شناسایی شوند)

خرید زئولیت صادراتی
زئولیت پتاسیم

فواید استفاده از زئولیت در مراکز پرورش دام

همانطور که در بخشهای پیشین عنوان شد زئولیت معدنی هم در خوراک و هم در بست دام استفاده می شود .زئولیت خوراکی یکی از مهمترین مکمل های طبیعی و بسیار ارزان است که کاربرد های بسیاری در این مراکز دارد. مهمترین کاربرد زئولیت در مراکز پرورش دامها استفاده از آن بعنوان خوراک دام می باشد .(برای خرید زئولیت صادراتی در دام به نوع آن باید توجه کرد)

اگر در هر جیره غذایی بین 3 الی 5 درصد زئولیت معدنی بصورت پودر شده در خوراک دام استفاده شود می تواند در هضم غذا و تولید پروتئین بهترین منبع باشد. وقتی که زئولیت در هر وعده غذایی توسط دام خورده می شود .ایتدا زئولیت گازهای آمونیاک موجود در شکمبه حیوان را جذب کرده و بصورت رسوب از بدن حیوان خارج می کند و از مسمومیت  گاوها جلوگیری می کند .

میکروارگانیسم های موجود در شکمبه که به باکتریهای سلیولاولایتیک موسوم هستند با حذف گاز های آمونیاک از شکمبه تقریبا تمامی خوراک را با بهترین عملکرد خود هضم کرده و تبدیل به نشاسته می کنند و بجای تولید اسید امینه گلوکز تولید می کنند که مهمترین منبع برای افزایش شیردهی گاوهای شیری می باشد. خوردن زئولیت توسط گاو باعث تشنگی شده و غذا را از شکمبه به روده منتقل کرده و در آنجا از گلوگز بعنوان منبع انرژی استفاده می شود.

خرید زئولیت صادراتی
خرید زئولیت صادراتی

فواید استفاده از زئولیت صادراتی در مراکز پرورش ماکیان و طیور

زئولیت با توجه به خواص ویژه ای که دارد در مراکز خرید و پرورش ماکیان و طیور نیز به شدت مور استفاده قرار می گیرد  خصوصیات فیزیکی و شیمیایی زئولیت معدنی در این مراکز باعث می شود تا مصرف مقدار کمی از آنها باعث جذب و حذف گاز های آمونیاک موجود در محیط این مراکز شود. گاز آمونیاک در این مراکز هم باعث بروز بیماریهای مختلفی می شود که توسط زئولیتها  کم کم از بین می رود.

بسیاری از بیماریهای قارچی رایج در خوراک طیور سالانه باعث مرگ و میر بسیاری از آنها شده و درمان بسیاری از آنها هنوز کشف شنده است . یکی از این بیماریها آفلاتوکسینوس نام دارد . این بیماری در اثر خوردن خوراک آلوده به قارچ آفلاتوکسین در بین دام و طیور بوجود می اید و از آنجاییکه درمان قطعی برای این بیماری هنوز وجود ندارد باعث مرگ و میر بسیاری از آنها می شود.

افزودن پودر زئولیت  صادراتی در خوراک طیور باعث جذب و نابودی قارچها هم در غذا و هم در خوراک شده و این قارچها را در اثر مدفوع از بدن حیوان خارج می کند. زئولیت علاوه بر دفع بیماریها باعث رشد بهتر مرغهای تخم گدار و خروسها و جوجه ها شده و همچنین باعث افزایش حجم و تعداد تخم مرغها نیز می شود. پوسته تخم مرغها را نیز ضخیمتر کرده و آنها را در برابر انواع عوام مخرب بیرونی حفظ می کند.(برای خرید زئولیت صادراتی وارد صفحه اول شوید)

خرید زئولیت صادرتی
زئولیت صادراتی

نحوه سفارش و خرید زئولیت های صادراتی از معادن استانهای سمنان و قم

بسیاری از مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان در استانهای دور از این  معادن قرار دارند و لذا خرید زئولیت صادراتی باکیفیت برای این مراکز امری بسیاری مهم و حیاتی محسوب می شود . این مراکز با توجه به میزان استفاده خود  می توانند با مشاورن مجموعه ایران کانی ارتباط تلفنی گرفته و قبل از خرید با آنها مشورت کنند . مشاوران کمکهای بسیار موثری در این رابطه به این مراکز خواهند نمود.

بعد از مشاوره رایگان در مورد نوع و نحوه استفاده از زئولیت در  انواع مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان و همچنین در بخشهای مختلف کشاورزی و صنعت میتوانند بصورت اینترنتی محصول را سفارش داده و اقدام به خرید نمایند.

کشاورزانی هم که در مناطق نزدیک به این معادن ساکن هستند می توانند با مراجعه حضوری  اقدام به سفارش و خرید نمایند.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت تماس: 09120526163

خرید زئولیت صادراتی خرید زئولیت صادراتی
معدن زئولیت صادراتی استان قم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *