فروش زئولیت صادراتی ایران به اکثر کشورهای دنیا  از جمله آفریقا در بخش های وسیعی در حال انجام است . کشورهای آفریقایی به واسطه داشتن شرایط نامساعد آب و هوایی و عدم داشتن فناوری احداث معادن و نیروی متخصص عمده مایحتاج خود را از طریق واردات تامین می کنند. در واقع قاره آفریقا اقتصاد خود را فقط از  طریق واردات و صادرات  انواع مختلف مواد  معدنی و محصولات کشاورزی تامینی  می کند .

قاره افریقا  عمدتا دارای ذخایر معدنی و محصولات کشاورزی در بخش های جنوبی می باشد و این محصولات را با تکنولوژی ها و فناوری مبادله می کند و در واقع خود  کشور های آفریقای تکنولوژی خاصی ندارند و تمام لوازم مورد خود را از طریق  کشور های اروپایی و آسیایی تامین می کنند و در عوض محصولات کشاورزی و معدنی خود را به آنها صادر می کند .

ایران نیز سالانه نیم میلیون دلار با آفریقا مبادلات تجاری انجام می دهد و انواع محصولات مختلف از جمله ماده معدنی زئولیت را به این قاره ارسال می کند. کشورهای قاره آفریقا منحصر به فردترین تنوع آب و هوایی را در جهان را دارند. بنابراین هر ابو و هوا و اقلیم دارای شرایط خاص تجاری و اقتصادی است که کشور ایران با شناسایی فرصتهای شغلی در مناطق مختلف آفریقا اقدام به تجارت و صادرات می کند.

فروش زئولیت صادراتی
زئولیت صادراتی

اقتصاد  ذخایر مواد معدنی در قاره آفریقا

قاره آفریقا یکی از بزرگترین قاره های جهان است که عمده اقتصاد آنها بر پایه مواد غذایی ، دریایی و مواد معدنی می باشد .بزرگترین معدن الماس جهان در قاره آفریقا واقع شده است و کشور های اروپایی و آمریکایی برای تجارت این ماده بسیار ارزشمند و گران قیمت با این قاره وارد تجارت می شوند. مساحت قاره آفریقا حدود ۳۰ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۳۲ کیلومتر مربع می باشد.

در این قاره حدود 55 کشور عضو سازمان ملل وجود دارد و جمعیت کل آنها یک میلیارد و سیصد میلیون نفر است که عمده گروه سنی این جمعیت را جوانان تشکیل می دهد و این فرصت بسیار مناسبی برای مراودات تجاری با این قاره است. حجم مبادلات تجاری این قاره با جهان حدود هزار میلیارد دلار می باشد که فقط پانصد و بیست میلیارد دلار آن مربوط به واردات بوده که فرصت بسیار مناسبی برای ایران می باشد تا صادرات خود را با این کشور گسترش دهد.

تنها 5 میلیارد دلار این کشور صادرات دارد که عمده آنها هم مربوط به تجارت مواد کشاورزی و معدنی و مواد غذایی می باشد. ذخایر مواد معدنی این قاره شامل 80 درصد از الماس جهان،60 درصد از طلای جهان ، 35درصد منابع منگنز و 32درصد از منابع مس جهان در این قاره بوده و آنها را به کشور های دیگر صادر می کند.

فروش زئولیت صادراتی فروش زئولیت صادراتی

فروش زئولیت صادراتی ایران به آفریقا

فروش زئولیت صادراتی ایران به کشور های آفریقایی مانند مصر و الجزایر و بسیاری از کشورهایی که در شرایط بسیار وخیم آب و هوایی قرار دارند باعث رونق کشاورزی و دامداری این قاره ها شده است. کشورهایی که در شمال آفریقا قرار دارند از شرایط بسیار وخیم آب و هوایی برخوردار هستند. بزرگترین صحرای جهان در این بخش قرار دارد.

تلماسه های بسیار عظیم که باعث گسترش بیابانزایی در این قاره شده است در این بخش از آفریقا قرار دارد و زندگی را برای صحرانشینان بسیار سخت کرده است. کشاورزی در این بخش ها بسیار جزئی بوده و فقط در بخشهای بسیار کمی که به آبهای زیرزمینی دسترسی دارند انجام می شود. در این بخش ها نیز به دلیل تابش شدید نور خورشید عمده آبهای کشاورزی تبخیر شده و از بین می روند.

از آنجایی که در این قاره زئولیت معدنی وجود ندارد لذا کشور ایران با صادرات زئولیت معدنی به این قاره موجب کمک های بسیاری در امر کشاورزی و دامداری به آفریقا شده است. زئولیت معدنی نه تنها آبها و رطوبت موجود در خاک و نم و رطوبت هوا را به خود جذب می کند بلکه از تبخیر آن در هنگام روز و در دماهای بسیار بالا بشدت جلوگیری  کرده و موجب ذخیره و حفظ آب و استفاده آن توسط گیاهان و محصولات کشاورزی می شود.

فروش زئولیت صادراتی
زئولیت صادراتی

زئولیت معدنی چیست و زئولیت صادراتی چه خصوصیاتی برای فروش باید داشته باشد؟

برای فروش زئولیت صادراتی باید ابتدا خواستگاه آن و تمامی مشخصات مولکولی آن شناسایی شده و آن را عیار بندی کرد .در این بخش به معرفی زئولیت می پردازیم. در سال 1756 توسط کانی شناس معروف و برجسته سوئدی بنام اکسل فردریک کرونستد شناسایی و کشف شد. این سنگ وقتی که در مقابل شعله فوتک قرار می گرفت از آن بخار ساطع می شود به همین دلیل نام آن را زئولیت یا سنگ جوشان قرار دادند.

خواستگاه اصلی این ماده معدنی در  اعماق زمین یعنی گوشته فوقانی قرار دارد. مواد تشکیل دهنده اصلی زئولیت یعنی آلومینیوم و سیلیس در گوشته فوقانی قرار دارند .در این قسمت از گوشته مواد سبک و در اعماق گوشته و هسته مواد سنگین نهفته است. هسته داخلی که از فلزاتی مانند آهن و مس تشکیل شده است جامد و هسته بیرونی مایع می باشد. بین این دو هسته نیروی گرانش و مغناطیسی ایجاد شده و باعث ایجاد نیروهای کنوکسیونی یا همرفتی بین گوشته و هسته تشکیل شود.

نیروهای کنوکسیونی باعث چرخیدن هسته  خارجی و گوشته به دور هسته داخلی شده و باعث ایجاد جاذبه کره زمین می گردد. همچنین نیروی کنوکسیونی و فشار لایه های فوقانی باعث آزاد شدن گازهای گوشته و هسته شده که از قسمتهای بسیار نازک پوسته مانند پوسته اقیانوسی این گازها به همراه سایر مواد معدنی سبک مانند آلومینیم و سیلیس به بیرون بصورت گدازه آتشفشانی پرتاب می شوند.

فروش زئولیت صادراتی فروش زئولیت صادراتی
معدن زئولیت استان قم

تشکیل زئولیت معدنی از مواد گدازه ای آتشفشانی

وقتی که گدازه ها از قسمتهای نازک پوسته در اعماق اقیانوسها مانند اقیانوس آرام و اطلس قرار دارند به بیرون رخنه می کنند با آب اقیانوس و اکسیژن وارد واکنش شیمیایی شده و انواع مواد معدنی مختلف را تشکیل می دهند. یکی از مواد معدنی بسیار مهمی که در چنین شرایطی تشکیل می شود زئولیت نام دارد. زئولیت معدنی از واکنش شیمیایی آلومینیوم و سیلسیوم با آب اقیانوسها بوجود می آید و لابه هایی را در اعماق اقیانوسها تشکیل می دهد.

این لایه ها بعد از میلیونها سال پس از پسروی آب دریاها و اقیانوس ها بر روی خشکی رخنمون کرده و انواع مختلف زئولیتهای معدنی را تشکیل می دهد . در تازه ترین دسته بندی هاییکه صورت گرفته است بیش از 70 نوع زئولیت معدنی  کشف و بیش از 150 نوع زئولیت سنتزی ساخته است . هر کدام از این زئولیتها دارای کاربردهای خاصی در بخش های مختلف صنعت بوده و استفاده های گوناگونی در بخشهای مختلف کشاورزی و صنایع دارند.

عمده ترین کاربرد های زئولیت های معدنی در بخشهای کشاورزی ، دامداری، مراکز پرورش طیور و آبزیان صنعتی می باشد .همچنین در صنعت از زئولیت معدنی بعنوان فیلتر های تصفیه هوا و تصفیه آب استفاده می کنند سازمان آب و فاضلاب و تصفیه خانه ها عمده تصفیه آبهای آلوده را تنها با استفاده از زئولیت معدنی انجام می دهند. دستگاههای آب شیرین کن خانگی هم برای تصفیه آبهای شور از زئولیت در ممبران استفاده می کنند.

فروش زئولیت صادراتی
زئولیت دانه درشت عیار بالا

ساختار زئولیت صادراتی و کاربرد آنها در فروش به کشور های مختلف

یکی از دلایلی که می تواند منجر به افزایش فروش زئولیت صادراتی به شهر و کشور های مختلف شود خلوص و عیار آن است و هر چقدر خلوص و عیار زئولیت بالا باشد فروش و صادرات آن افزایش خواهد یافت برای تشخیص عیار و خلوص باید با ساختار و مشخصات درونی و پیوند های مختلف مولکولی زئولیت معدنی آشنا شد. در این بخش به معرفی ساختار بلورین زئولیت می پردازیم.

زئولیت معدنی از خانواده آلومینوسیلیکاتها می باشد که دارای طیف وسیعی از انواع مواد مختلف با ترکیب زئولیت  است . این ماده از آلومینیوم و سیلیس و اکسیژن به همراه عناصر بسیار ریزی مانند پتاسیم ، سدیم ،کلسیم، آهن ، منگنز و سایر عناصر می باشد. اینکه این عناصر ریز چگونه در ترکیب زئولیت قرار گرفته اند و در عیار ساری آن نقش ایفا کرده اند این مقاله مفصلا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نحوه تشکیل زئولیت بدین گونه است که وقتی آلومینیوم و سیلیسم با اکسیژن دریا وارد واکنش می شوند نوعی پیوندهای ناقص دوقطبی با بار های منفی بسیار قوی در سطح آنها ایجاد می شود . همین ساختار و پیوند ناقص دوقطبی در سطح زئولیت باعث بوجود آمدن انواع ویژگی ها و کاربردهای زئولیت در بخشها و صنایع مختلف می شود. در ادامه این مقاله این موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

فروش زئولیت صادراتی فروش زئولیت صادراتی
زئولیت صادراتی

ویژگهای زئولیت از نظر ساختاری در بخشهای مختلف صنعت

برای اینکه فروش زئولیت صادراتی به صنایع مختلف افزایش یابد لازم است که ویژگی های ساختاری آنها را به خوبی شناخته و در راستای بهبود و افزایش عملکرد آن گامهای موثری برداشته شود. همانطور که در بخش قبل اشاره شد پیوند های ناقص دوقطبی ایجاد شده در سطح باعث می شود که سطح زئولیت باردار شده و تمامی کاتیونی های فلزی را به سمت خود جذب نماید. با توجه به این توصیف فهمیدیم که چگونه آن عناصر ریز که در بخش قبل از آنها نامبرده شد چگونه موفق به برقراری واکنش شیمیایی با زئولیت شدند.

این ویژگی زئولیت که منجر به جذب تمامی کاتیونهای مربوط  به عناصر مختلف شده را تبادل کاتیونی یا جذب سطحی می نامند. همین ویژگی باعث شده است که زئولیت در صنعت و بخش های مختلف مانند کشاورزی و دامداری و مراکز پرورش طیور و آبزیان و تصفیه آب و هوا بیشترین کاربرد را داشته باشد.قدرت جذب سطحی زئولیت  به حدی بالا می باشد که با کمک این قدرت در بخش کشاورزی می توان خاکهای فقیر و آلوده به مواد سمی را اصلاح کرد.

در بخش کشاورزی قدرت جذب سطحی باعث جذب کاتیونهای سموم موجود در خاک شده و با گرفتن کاتیونها موجب خنثی شدن و از بین رفتن مواد مضر و سمی خاک می شود. بعنوان مثال آرسنیک یک ماده مسی خطرناک است که در صنایع مختلف شیمیایی بوجود آمده و وارد خاکها و آبهای زیر زمنی شده و موجب آلوده شدن آنها می شود. زئولیت این ماده سمی را با جذب عناصر کاتیونی آن خنثی کرده و خاک را اصلاح می کند.

فروش زئولیت صادراتی
زئولیت صادراتی دانه درشت

فروش زئولیت صادراتی به بخشهای مختلف کشاورزی

یکی از مهمترین استفاده های زئولیت بخش کشاورزی است . بنابراین در زمینه صادرات می توان فروش زئولیت صادراتی به  کشور های مختلف در زمینه کشاورزی را افزایش داد.در بخش های قبل به یکی از مهمترین خواص زئولیت معدنی که قدرت جذب سطحی یا تبادل کاتیونی نام داشت اشاره کردیم  . در این بخش به یکی دیگر از خواص زئولیت می پردازیم .

دومین ویژگی بسیار مهم زئولیت معدنی قدرت تخلخل آن می باشد. واژه تخلخل  به میزان حفرات موجود در بدنه ماده معدنی را می گویند بطوریکه هر چقدر اندازه و تعداد این حفرات در بدنه ماده معدنی مانند زئولیت بیشتر باشد قدرت تخلخل آن ماده بیشتر می شود .قدر تخلخل با قدرت نفوذ پذیری رابطه مستقیمی دارد. هرچقدر  تخلخل یک ماده معدنی بالا باشد نفوذ پذیری آن هم بالا می باشد .

زئولیت از حفرات موجود در بدنه خود برای ذخیره آب و مواد معدنی استفاده می کند . بنابراین می توان گفت که زئولیت با کمک قدرت جذب سطحی خود تمامی عناصر مختلف از جمله آب را به سمت خود کشیده و پس از تبادلات شیمیایی آن مواد و کاتیونها را در بدنه متخلخل خود ذخیره می کند. از آنجاییکه قدرت جذب سطحی زئولیت بالا میباشد قدرت چسبندگی بالایی دارد از هدر رفتن و خروج مواد معدنی از بدنه خود توسط عوامل مختلفی مانند تبخیر ،رواناب ها و شستشوهای فرسایشی جلوگیری می کند.این ویژگی در کشاورزی باعث اصلاح خاک می شود.

فروش زئولیت صادراتی
زئولیت مرغوب عیار 98 درصد

قیمت فروش زئولیت صادراتی ایران

زئولیت صادراتی ایران با توجه به کاربردها و خواصی که در بخش های قبل به آنها اشاره شد از ارزش بسیار بالایی برخوردار  است. فروش زئولیت صادراتی ایران با توجه به خواص آنها سالیانه به کشورهای فقیر مانند کش.رهای آفریقایی در حالا ازدیاد است و کشاورزان این کشورها استقبال چشمگیری از این ماده معدنی به عمل آورده اند.

مهمترین معادن زئولیت موجود در ایران در استانهای سمنان و قم واقع است و این استانها با توجه به موقعیت جغرافیایی و زمین شناسی خاصی که دارند مهمترین خاستگاه تشکیل  زئولیت در ایران هستند. کشاورزان ایرانی که سالها بواسطه  کمبود آب و فقر خاک در رنج بوده اند بواسطه این ماده ارزشمند کیفیت سابق خاک خود را بازیافته و محصولاتشان از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به گذشته برخوردار است.

کشاورزان و سایر صنایع که تمایل به خرید این ماده ارزشمند و بسیار ارزان را دارند برای اطلاع از قیمت و سفارش می توانند مشخصات خود را در فرم مندرج در صفحه اول این وبسایت وارد کرده و برای ما ارسال کنند تا کارشناسان و مشاوران شر کت با آنها تماس گرفته و پس از ارائه مشاوره های لازم نسبت به ثبت سفارش آنها اقدام نمایند.

مدیریت مجموعه معدنی ایران کانی : هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارشات: 09120526163

فروش زئولیت صادراتی
فروش زئولیت صادراتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *