خرید زئولیت کشاورزی و دامداری یکی از موثرترین راهکارها برای کاهش هزینه های کشاورزی و دامداری و افزایش برداشت و محصولات دامی می باشد. با این جمله کوتاه و خلاصه می توان به خواص زئولیت معدنی پی برد که این ماده معدنی چه خواص و کاربردهایی دارد. زئولیت معدنی یک ماده معدنی بسیار ارزان ولی بسیار بسیار پرکاربرد می باشد. کاربرد های زئولیت را نه تنها در کشاورزی و دامداری بلکه در تمامی صنایع می توان به وضوح مشاهده کرد.

شما در هر کارخانه و یا شرکتی اگر قدم بگذارید این ماده معدنی را در بخشی از آنها خواهید دید . حتی اداراتی که ممکن است فکر کنید رد پای زئولیت اینجا نیست . تمامی پسابها و تصفیه خانه های ادارات کارخانجات و مراکز و موسسات مختلف توسط ماده معدنی زئولیت تصفیه شده و آب را مجددا به چرخه زندگی انسانها باز میگرداند.

کاربرد های زئولیت نسبت به قیمت بسیار پایین آن تعجب همگان را برانگیخته است . ددر کشوری که حتی آب معدنی آن بسیار گران است زئولیت معدنی که پرکاربردترین ماده در بین سایر مواد معدنی است بسیار بسیار ارزان بوده و همه اقشار جامعه به راحتی میتوانند آن را تهیه کنند. این ماده پرکاربرد و پرخاصیت به دلیل داشتن ذخایر زیاد آن در ایران قیمت بسیار مناسبی دارد.در ادامه این مقاله به کاربردها و خواص آن اشاره خواهیم کرد.

خرید زئولیت کشاورزی
نمونه زئولیت کشاورزی از معدن قم

خرید زئولیت کشاورزی و دام برای کشاورزان و دامداران مناطق گرمسیر

کشاورزان و دامداران در ایران پایه های اقتصاد ایران را تشکیل می دهند .بعد از تولید و استخراج نفت کشاورزی دومین صنعتی هست که پایه های اقتصاد ایران را تشکیل می دهد. از آنجاییکه صنعت ایران در مقایسه با صنعت جهان  دارای فاصله زیادی می باشد کشاورزی ایران هنوز جایگاه خود را از دست نداده است و کشاورزان ایران با تمامی سختیهای کشاورزی هنوز حرف اول را در ایران میزنند.

دامداران هم در ایران یکی از پتانسیل های اصلی اقتصاد ایران را تشکیل می دهند و تقریبا تمامی صنایع غذایی ایران وابسته به همین صنعت دامداری و دامپروری است . بنابراین اگر این دو رکن اصلی اقتصادی ایران اگر از رشد و نمو کافی برخوردار باشند تمامی صنایع ایران رشد خواهند کرد .بسیاری از بیماریهایی که انسانها به آن دچار می شوند ناشی از مصرف غذاهای نامرغوب و بی کیفیت است.

اگر صنایع دامداری و دامپروری و کشاورزی در ایران از رشد بالایی برخوردار باشد بسیاری از بیماریهایی که در نتیجه تغذیه نامناسب است از زندگی انسانها رخت بر خواهد بست. زئولیت معدنی برای کشاورزان و دامداران و سایر صنایع منافعی را به ارمغان خواهد آورد که تا بحال از آن بهره مند نبوده اند. زئولیت معدنی یک گنج پنهان است که بسیاری هنوز از آن بی خبر هستند.

خرید زئولیت کشاورزی
زئولیت دانه درشت کلینو

زئولیت معدنی چیست و خواستگاه آن کجاست؟

زئولیت معدنی خواستگاه آتشفشانی دارد یعنی از فوران آتشفشانها در اعماق اقیانوسها یا بر روی خشکی در نزدیکی دریاها بوجود می آید. خواستگاه آن به گوشته فوقانی بر میگردد. مواد تشکیل دهنده زئولیت آلومینیوم و سیلیسیوم هستند که در گوشته بصورت مذاب بوده و در اثر جریانهای کنوکسیونی یا همرفتی  مدام در حال چرخش به دور هسته می باشند. وزن مخصوص آلومینیوم و سیلسیم بسیار سبکتر از سایر عناصر است و برای همین در سطح گوشته بصورت شناور در حال چرخش می باشد .

برخی قسمتهای پوسته هم در ناحیه اقیانوسها نازک بوده و گاهگاهی عناصر سبک گوشته بر اثر فشار لایه های جانبی و خروج گاز های داخل گوشته از لایه های نازک پوسته به سمت بیرون فوران کرده و فشار های اضافی گوشته را تخلیه می کند . این حرکت در طی دورانهای زمین شناسی که میلیونها سال پیش رخ داده اند باعث بوجود آمدن قاره ها و حتی جابجایی قاره ها شده است .

آلومینیوم و سیلسیوم هم در اثر همین جریانها به بیرون فوران کرده و با اکسیژن هوا و آب وارد واکنش شده و زئولیت معدنی را بوجود اورده است. بنابراین زئولیت از ترکیب آلومینیوم و سیلسیم با اکسیژن بوجود می آید . سایر مواد ناخالص هم با درصد های بسیار جزئی وارد واکنش با زئولیت شده و انواع آن را تشکیل می دهند.

خرید زئولیت کشاورزی
زئولیت کلینو

ویژگی های زئولیت معدنی و خواص آن در صنایع مختلف

قبل از خرید زئولیت کشاورزی و دامداری کشاورزان و دامداران باید شناخت کاملی از این ماده معدنی داشته باشند تا بتوانند از آن  به بهترین نوع در مصارف خود استفاده کنند. در سال 1756 اکسل فردریک کرونستد کانی شناس معروف سوئدی ماده معدنی زئولیت را شناسایی و کشف کرد .این کانی در آسیای شرقی 800 سال پیش شناخته شده بود و از آن در مصارف کشاورزی و دامداری استفاده می کردند.

زئولیت معدنی در اثر حرارت شعله فوتک بخاراتی از خود ساطع می کند برای همین نام دیگر این کانی را سنگ جوشان می نامند. زئولیت معدنی در صنعت بعنوان کاتالیزور استفاده می شود و عمدده ترین کاربرد آن در صنایع بعنوان تصفیه کننده طبیعی آلودگی ها می باشد. در صنایع پزشکی و صنایع نفتی و هسته ای هم زئولیت نقش بسیار پررنگی را ایفا می کند.

بیشترین کاربرد زئولیت معدنی در صنایع کشاورزی و مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان می باشد. کشاورزان ایران که بیشترین قشر جمعیتی را در روستاها تشکیل می دهند در اصل ریشه اقتصادی ایران هستند زندگی شهری وابسته به زندگی روستایی است اگر  کشاورزان دچار مشکل شوند کل مناطق شهری هم دچار مشکلاتی خواهند شد.

خرید زئولیت کشاورزی
زئولیت اکواریوم

مشخصات زئولیت  معدنی برای خرید کشاورزی و دام

خرید زئولیت کشاورزی و دام  برای دامداران و کشاورزان  نیاز به دریافت اطلاعاتی در مورد زمین کشاورزی ،  اقلیم آب و هوایی منطقه ، نوع خاک کشاورزی و تعدادی اطلاعات خاص می باشد. زیرا باید اطلاعات خاک کشاورزی به دقت بررسی شود و موادی که در خاک کم و یا زیاد هستند شناسایی شود تا بتوان بهترین زئولیت منطبق با آن زمین و خاک را استفاده  کرد

مشخصات کلی زئولیت ها  بدین صورت است که این ماده معدنی از خانواده آلومینوسیلیکاها می باشد . آلومینوسیلیکاتها هم  از آلومینیوم و سیلیس و اکسیژن و سایر مواد مغذی مانند فسفر، ازت، کلسیم، پتاسیم ، بور، آهن و غیره است که همه این مواد برای خاک کشاورزی حکم گنج را دارند و از نیاز های اصلی و اساسی خاکها را تشکیل میدهند.  اگر درصد هر کدام از این عناصر در خاک کم یا زیاد باشد موجب اسیدی و یا قلیایی شدن خاک  می شود

اگر خاک قلیایی باشد برخی عناصر مانند آهن و منگنز نمی توانند توسط گیاه جذب شوند و اگر خاک اسیدی باشد برخی دیگر از عناصر مانند پتاسیم و فسفر که از تامین کنندگان اصلی تغذیه گیاهان هستند نمی توانند جذب گیاه شوند و گیاه کم کم خشک می شود. بنابراین تنظیم PH خاک بسیار مهم است و اگر PH نتظیم نشود موجب خسارات بسیار سنگینی برای کشاورزان و دامداران خواهد شد.

خرید زئولیت کشاورزی
زئولیت کشاورزی

 بررسی ساختمان بلوری و پیوند های شیمیایی زئولیت معدنی

زئولیت معدنی همانطور که گفته شد از آلومینوسیلیکاتها تشکیل شده است . این ماده هم از آلومینیوم و سیلیس و اکسیژن تشکیل شده است . وقتی آلومینیوم و سیلسیم وارد واکنش با اکسیژن می شوند نوعی پیوند ناقص دوقطبی با بارهای بسیار قوی منفی در سطح زئولیت ایجاد می کنند و سطح زئولیت بشدت باردار میشود. این بارهای منفی ایجاد شده در سطح باعث بوجود آمدن فعل و انفعالات بسیاری در زئولیت می شود که باعث ایجاد خواصی در این ماده معدنی می شود.

بارهای دوقطبی منفی ایجاد شده بشدت قوی بوده و عناصر مثبت یا کاتیونی را با قدرت زیادی به سطح خود جذب کرده و با انها  تبادل کاتیونی ایجاد می کند.بنابراین عناصر بسیار زیادی هستند که در سطح آنها بار مثبت وجود دارد و به سمت زئولیت جذب شده و تبادل کاتیونی انجام می دهند. بسیاری از عناصر سنگین موجود در خاک که برای گیاهان ضرر دارند و گیاه نمی تواند مواد مغذی این عناصر را جدب کند وارد تبادل کاتیونی با زئولیت می شوند و کاتیونهای خود را از دست داده و بقیه عناصر آن آزاد می شود و گیاهان می توانند مواد مفید آن را توسط زئولیت به ریشه خود منتقل دهند

خواص بسیار مهمی که این ویژگی برای زئولیت ایجاد کرده بسیار زیاد است و از این ویژگی در کشاورزی استفاده های بی شماری دارد . این ویژگی تبادل کاتیونی نام دارد و برخی از مهمترین استفاده های آن در کشاورزی عبارتند از:تنظیم PH خاک، از بین بردن عناصر سنگین خاک، جذب عناصر مفید مانند فسفر ، کلسیم، سدیم ، پتاسیم ،آهن و بسیاری از ریزمغذیهای دیگر، جذب اب و ذخیره آن توسط زئولیت و …

خرید زئولیت کشاورزی
زئولیت کشاورزی

خرید زئولیت کشاورزی و مزایای آن برای  کشاورزان

زئولیت معدنی برای کشاورزان حکم زندگی دوباره را دارد . این ماده اثرات بسیار زیاد و مثبتی را در محصولات کشاورزی و دامی به جای  می گذارد استفاده از زئولیت معدنی در  کشاورزی باعث رشد محصولات گیاهی هم از نظر تعداد و هم از نظر وزن و حجم می شود .کشاورزانی که از زئولیت استفاده کرده اند هیچ کدام تابحال گزارشی از وجود میوه های نارس یا خراب یا کوچک را نداده اند. محصولات کشاورزان نه تنها کم نشده بلکه بسیار بیشتر از قبل هم شده است /

بسیاری از کشاورزان بر اثر استفاده از کود های شیمیایی باعث الودگی خاک شده و محصولات انها دچار آفت زدگی شدیدی می شود . زیرا عناصر خاک توسط کود های شیمیایی بیش از پیش شده و موجب برهم خوردن تعادلPH خاک شده و همین مساله موجب افزایش افت در گیاهان می شود. بسیاری از باغات پسته بر اثر استفاده از انواع کود های شیمیایی و مخرب دچار آفت شده و کشاورزان  دچار ضررهای سنگینی می شوند.

زئولیت معدنی همانطور که اشاره شد تنها فقط با یکی از ویژگیهایش بنام تبادل کاتیونی تمامی این موانع را از سد راه کشاورزان برداشته و خاک را حاصلخیز می کند ، عناصر سمی خاک را تجزیه کرده و از بین می برد و با تنظیم اسیدیته خاک موجب جذب بهتر و بیشتر مواد مغذی توسط ریشه گیاهان می شود برخی از عناصری هم که در خاک کم یا زیاد باشند یا اصلا نباشند زئولیت معدنی در ساختار درونی خود همه را دارد و آنها را بصورت آهسته و پیوسته در اختیار ریشه قرار می دهد.

خرید زئولیت کشاورزی
زئوپتاس

مزایای خرید زئولیت کشاورزی برای دامداری

خرید و استفاده از زئولیت کشاورزی برای تغذیه دام اثرات بسیار مثبت و تاثیر گذاری را برای دامداران به جای می گذارد که قبلا شاید هرگز چنین تغییرات و تاثیراتی را تجربه نکرده بودند . در این قسمت به بخشهایی از ان می پردازیم دامها با خوردن و مصرف زئولیت علاوه بر اینکه بسیاری از بیماریهای تنفسی و گوارشی آنها از بین می رود بلکه باعث افزایش شیردهی و پروار شدن چند برابری آنها نیز می شود .

معمولا محیط پرورش دام  مملو از بوی نامطبوع گازهای آمونیوم می شود که از فضولات دام منتشر می گردد . این بو برای تنفس گوساله ه و بره ها مضر است و اگر دامها به مدت زیادی در معرض استنشاق این بو قرار بگیرند باعث تضعیف سیستم ایمنی آنها شده و دام را به انواع بیماریها مانند آفلاتوکسین و پنومونی که جزو بیماریهای بسیار رایج بین مراکز دامداری و دامپروری می باشد مبتلا می کند. همچنین خوراک نامناسب هم موجب مسمومیت دامها شده و سیستم گوارشی بسیاری از دامها را مختل می کند.

زئولیت معدنی اگر بصورت مناسب و به میزان 5 درصد در هر جیره غذایی دام ها اضافه گردد تمامی این یبماریها و مشکلاتی که بصورت خلاصه گفته شد رفع خواهد شد . همچنین برای رهایی از بوی تند و نامطبوع آمونیاک باید در بستر دام به میزان 5 سانتیمتر زئولیت مناسب بستر ریخته شود و سپس بر روی آن کود خشک اضافه شود . این کار باعث می شود رطوبت بستر که محل رشد بیماریها و قارچهاست خشک شود همچنین بوی تند آمونیاک توسط زئولیت جذب شده و هوا کاملا تهویه می شود.

خرید زئولیت کشاورزی
خرید زئولیت کشاورزی

قیمت زئولیت کشاورزی برای کشاورزان و دامداران و نحوه سفارش و خرید

با توجه به توضیحاتی که بصورت بسیار خلاصه در این مقاله گفته شد می توان به اهمیت این ماده معدنی پر ارزش و پر کاربرد و ارزان قیمت پی برد . کشاورزان و دامداران و سایر صنایع باید توجه نمایند که زئولیت دارای انواع مختلفی است و بسیاری از آنها برای کشاورزی و دامداری مناسب نیست . بنابراین کشاورزان قبل از خرید باید از مکانی که قصد خرید دارن اطلاعات کافی به دست اورند سپس با کارشناسان صحبت کنند و از آنها مشاوره دریافت  کنند تا بهترین نوع زئولیت را مشخص کنند و در نهایت اقدام به سفارش و خرید نمایند.

برای مشاوره در مورد محصول و نوع زمین و خاک و نوع زئولیت می توانید مشخصات خود را در این وبسایت در فرم مندرج در صفحه اول برای ما بفرستید تا کارشناسان شرکت ایران کانی با شما تماس گرفته  و مشاوره لازم  و مناسب را برایتان بصورت رایگان انجام دهند

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارش: 09120526163

اینستاگرام: instagram.com/100zeolile

خرید زئولیت کشاورزی
زئولیت کشاورزی

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *