عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت در بسیاری از مراکز تولید و توزیع این ماده در استانهای مختلف انجام می شود. زئولیت کلینوپتیلولیت در اصل همان زئولیت مورد نیاز کشاورزان و دامداران است  .این زئولیت یکی از هفتاد نوع زئولیت شناخته شده است که دارای ارزش اقتصادی بسیار بالایی می باشد و تقریبا در تمامی صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. زئولیت کلینوپتیلولیت دارای خواصی می باشد که به کمک آن نه تنها کشاورزان و دامداران بلکه حتی تا مراکز تاسیسات هسته ای هم رد پای این نوع ماده را میتوان مشاهده کرد .

مراکز عرضه و تولید زئولیت کلینوپتیلولیت در ایران زیاد هستند و هرکدام انواع مختلفی از زئولیت های مختلف را با عیارهای متفاوت نشان میدهند. مهمترین مراکز تولید و عرضه این ماده معدنی مهم در استانهای سمنان و قم واقع هستند  استان سمنان دارای 16 معدن فعال در زمینه تولید و استخراج زئولیت معدنی به فعالیت مشغول هستند و محصولات خود را به تمامی نقاط ایران صادر می کنند.

معادن سمنان و قم به دلیل تولید و استخراج نوع خاصی از زئولیت که به زئولیت کلینوپتیلولیت معروف است دارای برند جهانی بوده و این محصول را به کشور های مختلفی مانند چین و هند و آسیای مرکزی و اروپا صادر می کنند. صادرات این ماده معدنی در بخش های بسیار بزرگی انجام می گیرد . ابتدا این ماده معدنی را فراوری کرده و سپس در بست های مختلفی به اروپا و آسیا صادر می کنند.

 

مراکز عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلویت و قیمت عمده آنها

مراکز عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت در استانهای سمنان ، قم، اصفهان ، تبریز می باشد ولی از آنجاییکه کیفیت محصول در درجه اهمیت بالایی قرار دارد می توان  از زئولیت سمنان و قم به عنوان بهترین زئولیت ایران و خاورمیانه نام برد . در این معادن انواع زئولیتهای معدنی که فقط یکی از آنها کلینوپتیلولیت است استخراج و فراوری شده و پس از مشخص شدن عیار های آن به شهرها و کشورهای مختلف ارسال می گردد.

بسیاری از استانهای جنوبی کشور که دارای آب و هوای گرم و خشکی می باشند به این ماده معدنی بیش از پیش احتیاج دارند و این ماده می تواند در نواحی گرم و خشک بیشترین کمک را به کشاورزان نماید. کشاورزان بسیاری از نواحی ایران مخصوصا ایران مرکزی و بخش های جنوبی با مشکلات کشاورزی زیادی دست و پنجه نرم  می کنند.

مراکز عرضه زئولیت  می تواند با تاسیس نمایندگی در این شهرها به کشاورزان و دامداران این منطقه کمک های بسیار زیادی نمایند . از آنجاییکه این شهرها از معادن تولید زئولیت بسیار فاصله دارند و هزینه های حمل و نقل به این شهرها بسیار دور می باشد بیشتر کشاورزان از پرداخت هزینه های حمل و نقل خود داری کرده و در نتیجه نمی توانند از این محصول پر خاصیت در اصلاح خاک و کشاورزی و دامداری بهره مند شوند.

عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت کلینوپتیلولیت

تعریف زئولیت معدنی از نظر علم کانی شناسی

کارشناسان مراکز عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت و کارشناسان علم کانی شناسی این ماده را یکی ا مفیدترین مواد معدنی معرفی کرده و خواستگاه آن را در گوشته فوقانی میدانند . گوشته دارای همه عناصر سبک و سنگین بصورت مذاب است که طی جریانهای کنوکسیونی مدام در حال گردش به دور هسته هستند. این نوع چرخش گوشته به دور هسته باعث بوجود آمدن نیروی جاذبه در سطح کره زمین می باشد

بنابراین علت بوجود آمدن تمامی عوامل کره زمین مانند گرانش، فصلها و تغییرات آب هوایی همگی به مواد معدنی موجود در گوشته ، پوسته و اتمسفر بستگی دارد. عناصر زئولیت موجود در گوشته آلومینیوم و سیلسیم می باشند که بصورت مذاب در گوشته در حال گردش به دور هسته می باشند. بسیاری از عناصر که از وزن کمتری برخوردار هستند در سطح گوشته  و عناصر سنگین در اعماق قرار دارند.

فشارهای اطراف و اعماق باعث می شوند که عناصر سبک مانند آلومینیوم و سیلسیم در نواحی که  پوسته دارای ضخامت بسیار کمتری است به سطح زمین برسد و با آب و اکسیژن وارد واکنش شود و ماده معدنی زئولیت را تشکیل دهد. همراه با آب عناصر ریز بسیاری نیز با زئولیت وارد ترکیب می شوند و عنصری که بیشترین ترکیب را بسازد نوع زئولیت را تعیین می کند.

عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت بادامی کشاورزی

تشکیل ماده معدنی زئولیت از نظر کارشناسان مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت

از نظر کارشناسان مراکز عرضه بی واسطه زئولیت و طبق تحقیقاتی که از آنالیز این ماده  به عمل آمد زئولیت از الومینیوم و سیلسیم و اکسیژن و برخی عناصر ریز مغذی بسیاری تشکیل شده است که هر کدام در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند این ماده اولین بار توسط  کانی شناس سوئدی بنام اکسل فردریک کرونستد در سال 1756 کشف شد. این ماده را سنگ جوشان هم می گویند زیرا در مجاورت حرارت از آن بخار بلند می شود .

در تقسیم بندی هایی که از زئولیت صورت گرفت بیش از 70 نوع زئولیت معدنی و بیش از 200 نوع زئولیت مصنوعی کشف و ساخته شده است . بیشترین استفاده زئولیت های مصنوعی یا سنتزی و صنایعی مانند پاک کننده ها و صنایع هسته ای و مشتقات نفتی استفاده می شود و بر تعداد انها هم افزوده می شود. از ین زئولیتهای طبیعی که تابحال 70 نوع از ان شناسایی شده تنها بیست نوع آن مورد استفاده در صنایع مختلف قرار دارد .

کاربردهای بسیاری از زئولیتهای معدنی هنوز ناشناخته مانده و دانشمندان در تلاش هستند تا خواص سایر زئولیتها را شناسایی کرده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار دهند. از بین بیست نوع زئولیت شناخته شده تعداد 12 نوع آن بسیار بیشتر از سایر مورد استفاده قرار گرفته است به دلیل خواص منحصر به فردی که این زئولیتها دارند معادن انها شناسایی شده مو رد بهره برداری قرار گرفته است.

عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت
معدن زئولیت استان قم

عرضه انواع زئولیت ویژه صنایع کشاورزی و مراکز دامداری و دامپروری

همانطور که در قسمتهای قبل گفته شد از بین بیست نوع زئولیت 12 نوع آن بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارا می باشد. کارشناسان مراکز عرضه بی واسطه زئولیت این 12 نوع را بصورت زیر نامگداری کرده اند: آنالیسمNaAlSi2O6.H2O ناترولیت Na2Al2Si3O10.2H2O ،اسکولسیتCaAl2Si3O10.3H2O

، فتامسونیت NaCl2Al5H20.6H2O، هیولاندیت Ca2Al4Si14O36.12H2O  ،فیلیپسیت (K2.Na2.Ca)(Al2Si6)O16.6H2O ، هارموتوم (K2.Ba)(Al2Si6)O16.6H2O، استیلبیت (Na2.Ca)(Al2Si7)O18.7H2O، شابازیت (Na2Ca)(Al2Si4)O12.6H2O، لامونتیت Ca(Al2Si4)O12.6H2O، موردنیت (K2.Na2.Ca)(Al2Si10)O24.7H2O، کلینوپتیولیت K2Na2Ca2(Si29A17)O72.24H2O

از بین این 12 نوع زئولیت نامبرده زئولیت کلینوپتیلویلت با فرمول شیمیایی K2Na2Ca2(Si29A17)O72.24H2O مهمترین و پرکاربردترین نوع ان می باشد . این زئولیت دو ویژگی و خاصیت خیلی مهم دارد که در ادامه این مقاله تمامی موارد مهم آن را نورد بررسی قرار خواهیم داد بیشترین کاربرد زئولیت کلینوپتیلولیت در کشاورزی ، مراکز پرورش دام و طیور ، آب و فاضلاب و صنایع تصفیه فیلتر  هوا مورد استفاده قرار میگیرد.

عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت
عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت

ساختمان داخلی زئولیت کلینوپتیلولیت از نظر علم بلور شناسی و کانی شناسی و ژئوشیمی

زئولیت کلینوپتیلولیت از نظر کارشناسان مراکز عرضه بی واسطه زئولیت دارای ساختمان منحصر به فردی می باشد که باعث شده است کاربرد های بسیاری در صنایع کشاورزی و دامداری و سایر صنایع ایفا کند. ساختمان داخلی زئولیت از الومینوسیلیکاتها تشکیل شده است. الومینوسیلیکاتها هم همانطور که از اسم ان مشخص می باشد از آلومینیوم، سیلیس اکسیژن و بسیاری از مواد زیر مغذی مانند پتاسیم ، فسفر، کلسیم ، نیتروژن و غیره تشکیل شده است.

از به  هم پیوستنن الومینیوم و سیلسیم با اکسیژن بارهای دوقطبی بسیار قوی منفی نوعی پیوند دو قطبی با بارهای منفی الکترونی بسیار قویی تشکیل می شود. این بارهای دوقطبی با بارهای منفی سطح زئولیت را بشدت باردار کرده و باعث می شود تمامی عناصری که بار مثبت داشته باشند یا به اصطلاح بار کاتیونی  داشته باشند به سمت زئولیت جذب شده و پیوند الکتریونی و تبادل کاتیونی انجام دهند .

این ویژگی را جذب سطحی می نامند . در این ویژگی کاتیونهای عناصر مختلف با آنیونهای زئولیت وارد واکنش شده و کاتیونهای خود را به زئولیت می دهد و بقیه عناصر آن یا آزاد شده یا و یا جذب زئولیت می شود.همین ویژگی استفاده های بیشماری را در زئولیت ایجاد کرده است. صنایع مختلف از جمله کشاورزی از این زئولیت در اصلاح خاک های کشاورزی استفاده  می کند و ph  خاک را با استفاده از این ویژگی تنظیم می کنند.

عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت پودری ویژه خوراک دام و طیور

نقش ساختار های مولکولی زئولیت در صنایع

از نظر کارشناسان مراکز عرضه بی واسطه زئولیت  ساختار داخلی زئولیت مخصوصا زئولیت کلینوپتیلولیت در کشاورزی و دامداری و سایر صنایع بسیار ارزنده بوده و مورد استفاده بیشمار کشاورزان و صنعتگران قرار گرفته است.بسیاری از خاکهایی که مواد مغذی خود را در اثر استفاده های بیش از حد کشاورزان از دستت داده اند زئولیت کشاورزی کلینوپتیلولیت با استفاده از کود حیوانی پوسانده شده چسبندگی و مواد از دست رفته خاک را احیا کرده و حاصلخیزی را بیش از پیش می کند. همین خاصیت زئولیت باعث جذب رطوبت هوا و نم خاک شده و آب گیاهان را همیشه تامین کرده و در دسترس قرار می دهد .

خاکهای کشاورزی در مناطق بیابانی چسبندگی کمی دارن لذا بسیاری از مواد مغذی در اثر بارش های تند باران یا شسته شده و یا به اعماق نفوذ می کنند که از دسترس ریشه به دور باشد. زئولیت معدنی با استفاده از جذب سطحی قویی که دارد چسبندگی خاک را احیا کرده و مواد مفیدی که ذر خود زخیره کرده است بصورت قطره ای در اختیار ریشه گیاهان قرار می دهد.

یکی از راههای شناسایی خاک های کشاورزی از روی ظاهر رویش گیاهان هرزی مانند خارشتر می باشد. در خاکهایی که درذ آن گیاه خارشتر رویش کرده باشد عمق حاصلخیزی خاک حدود 2 متر است یعنی ت

عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت کلینوپتیلولیت ویژخ مراکز پرورش ماهی

ا 2 متر ریشه می تواند تمامی مواد مورد نیاز خود را از خاک تامین کند. ولی در خاکهایی که این گیاه نباشد خاک چسبندگی ضعیفی داشته و حاصلخیری ندارد و برای  کشت و کار اصلا مناسب نخواهد بود . در این زمینها باید از زئولیت استفاده شود تا حاصلخیری آن باز گردد.

ویژگی منافذ موجود در سطح زئولیت از نظر کارشناسان مراکز عرضه زئولیت بی واسطه

کارشناسان مراکز عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت منافذی را در سطح زئولیت شناسایی کردند که باعث می شود ساختار زئولیت اسفنجی باشد این خاصیت باعث می شود زئولیت از قدرت تخلخل بسیار بالایی برخوردار شود و بیش از 75 درصد از بدن زئولیت محل ذخیره مواد مغذی مانند فسفر ، نیتروژن، کلسیم و از جمله آب شود تا در زمان های مناسب به ریشه گیاهان منتقل شود.

این ویژگی که علاوه بر کشاورزی مورد استفاده واقع شده است در بسیاری از صنایع دیگر مانند دامداری، صنایع آب و فاضلاب، ساخت کپسول های اکسیژن ساز، صنایع پرورش آبزیان صنعتی ، صنایع هسته ای و تقریبا در تمامی شهرهایی که دارای آب شور هستند مورد استفاده قرار گرفته است در مناطق خشک و بی آب و علف که کشاورزان هزینه های سنگینی برای آبیاری می دهند .این ویژگی می تواند هزینه های مصرف آب این مناطق را به میزان 50 درصد کاهش دهد.

بسیاری از کشاورزان با زئولیت آشنایی لازم را ندارند و تعداد اندکی این ماده معدنی را می شناسند .همین تعداد اندک که اکثرا در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی زندگی می کنند میزان محصولاتی که برداشت می کنند چندین برابر کشاورزان دیگر است. زیرا با کاربردهای این ماده معدنی به خوبی آشنا هستند . بزرگترین دغدغه کشاورزان رساندن آب است . کسانی که از زئولیت استفاده کرده اند هیچ وقت این دغدغه را نداشته اند زیرا زئولیت آب را ذخیره کرده و بطور قطره ای به ریشه گیاهان منتقل می کند.

عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت کلوخه کلینوپتیلولیت

نحوه سفارش و خرید از مراکز عرضه بی واسطه زئولیت

مراکز عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت در ایران بسیار زیاد است اما مراکزی که زئولیت مرغوب و صادراتی تولید کند در ایران فقط در دو استان وجود دارد. استانهای قم و سمنان . این دو استان بواسطه شرایط ژئوموفولوژیکی خاصی که دارند دارای ذخایر غنی از زئولیت کلینوپتیلولیت بوده و کیفیت این ذخایر در این دو استان شهرت جهانی دارد. بسیاری از تاجران دنیا برای خرید زئولیت مرغوب ایران به این دو استان سفر می کنند و از نزدیک کیفیت آن را می سنجند و به مرغوب بودن آن اعتراف می کنند.

بنابراین کشاورزان، دامداران،صنایع پرورش آبزیان صنعتی ، مراکز پرورش طیور و کارخانجات که از زئولیت کلینوپتیلولیت استفاده کرده اند برای افزایش کیفیت محصولات خود می توانند به این استانها سفر کرده و از نزدیک زئولیت مرغوب را ببینند و سفارش دهد. کشاورزانی که در مناطق دور از این معادن هستند می توانند از طریق اینترنت و شماره تلفنهایی که شرکت در اختیارتان قرار می دهد با این تولید کنندگان در ارتباط باشید و محصول مورد نظر را سفارش دهید.

برای سفارش زئولیت کلینوپتیلولیت می توانید مشخصات خود را در این وبسایت واقع در فرم صفحه اول وارد کنید تا کارشناسان و مشاوران با شما تماس گرفته و راهنماییهای لازم را ارائه دهند.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارش: 09120526163

 

عرضه بی واسطه زئولیت کلینوپتیلولیت
معدن و کارخانه فراوری زئولیت کلینوپتیلولیت استان قم

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *