تهیه چای احمد 25 عددی از یک کشور، فرهنگ و سنت به کشور دیگر بسیار متفاوت است. این اساساً به تنوع چای، اثر مورد نظر و طعمی که ترجیح داده می شود بستگی دارد.

از آنجایی که عطر چای فقط در حدود 80 تا 100 درجه سانتیگراد آزاد می شود، ابتدا باید آب را به جوش آورد و سپس اجازه داد تا کمی خنک شود. قوری باید از قبل گرم شود و آب داغ را به آرامی روی برگ های چای بریزید تا هوای زیادی وارد چای نشود.

دوز تقریبی یک قاشق چایخوری (2.5 گرم) چای در هر فنجان (150 میلی لیتر) است. بسته به هدف مورد نظر، چای بین یک تا چند دقیقه اجازه داده می شود تا دم بکشد. هرچه کمتر استراحت کند، طعم آن ملایم تر می شود. ترشح کافئین باعث تحریک آن می شود. هر چه بیشتر اجازه دهید ته نشین شود، طعم آن شدیدتر و تلخ تر می شود، اما اثر آن آرام بخش خواهد بود.

با گذاشتن طولانی تر آن، تانن ها بسیار بیشتر حل می شوند. سپس اثر تحریکی با اتصال کافئین به تانن ها کاهش می یابد و اثر ضد اسهالی افزایش می یابد . هر چه طعم چای تلخ تر باشد، اثر آن آرام بخش تر است. چای سبز را می توان با اضافه کردن آب تا چهار بار استفاده مجدد کرد.

با انجام این کار، هر بار تأثیرات و تفاوت های ظریف طعم را تغییر می دهد. یک فنجان چای بسته به نوع چای، بین 20 (چای بانچا) تا 56 میلی گرم کافئین (باروت) دارد. در مقایسه، قهوه دو برابر چای (100 میلی گرم در فنجان) کافئین دارد. کاربردهای چای به تهیه آن به عنوان نوشیدنی یا دارو محدود نمی شود. همچنین برای افزودن طعم به سالاد، سبزیجات و دسر بسیار مناسب است.

اثرات: گرما را خنک می کند، بلغم را تغییر می دهد، رطوبت را پراکنده می کند، Qi را کاهش می دهد، معده را تقویت می کند، سم زدایی می کند، دیورز را تقویت می کند، انسداد هضم را برطرف می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *