پیشرفت در فرمولاسیون لوله پلیکا صبا باعث شده است که محصولات لوله پلیکا امروزی بادوام، کم تعمیر و نگهداری و سبک وزن باشند که همگی باعث کاهش استفاده از مواد دیگر می شوند. به عنوان مثال، لوله های فشار قوی ساخته شده از لوله های PVC جهت دار (PVC-O) تا 50 درصد دیواره های نازک تری دارند و در مقایسه با لوله های PVC یا پلی اتیلن سنتی در برابر فشار مقاومت می کنند.

همچنین از طریق بازیافت صنعتی (بازفرآوری)، اتلاف کمی منابع در طول تولید صورت می گیرد. PVC 100% قابل بازیافت است، بنابراین می توان با بازیافت ضایعات پی وی سی از منابع طبیعی بیشتر محافظت کرد.

صنعت جهانی وینیل به طور خستگی ناپذیری برای ترویج بازیافت پی وی سی از طریق نوآوری در فن آوری های بازیافت و قوانین برای ارائه مشوق های مالیاتی به تولید کنندگان برای افزایش محتوای PVC بازیافتی در محصولات خود کار می کند.

لوله

هدف نهایی بازیافت 100 درصد ضایعات پی وی سی تولید شده در سطح جهان و منحرف کردن تمام زباله هایی است که به MSW می روند. اگرچه ممکن است این یک هدف بلندپروازانه باشد، اما قابل دستیابی است.

بنابراین، از نظر توسعه پایدار، پی وی سی امتیاز بالایی در منابع طبیعی دارد، زیرا مواد اولیه آن تقریباً نامحدود است، و از نظر محیط زیست بالا است، زیرا 100 درصد قابل بازیافت است.

PVC رسانایی حرارتی پایینی دارد، بنابراین می تواند به طور قابل توجهی در بهبود عملکرد بازده انرژی ساختمان ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در نتیجه بهینه سازی استفاده از گرمایش و سرمایش کمک کند.

محصولات پی وی سی مانند کفپوش، روکش و پنجره ها در طول عمر مفید خود نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند، که به مزایای زیست محیطی و اقتصادی تبدیل می شود. به عنوان مثال، پنجره های پی وی سی و سایدینگ نیازی به رنگ آمیزی یا لاک زدن ندارند. سایش و ضربه احتمالاً به پی وی سی آسیب نمی رساند و باعث کاهش تعمیر می شود. استحکام، دوام و نگهداری کم PVC به این معنی است که محصولات به تعویض مکرر کمتر، مواد کمتری برای تعمیر و نگهداری نیاز دارند و می توانند با مواد کمتری نسبت به مواد جایگزین ساخته شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *