خرید زئولیت ارزان و مرغوب بصورت مستقیم از معادن قم و سمنان برای تمامی متقاضیانی که نیاز به این ماده ارزشمند داشته باشند توسط مجموعه معدنی ایران کانی انجام می شود .مجموعه معدنی ایران کانی دارای معادن متعددی از جمله زئولیت و کرومیت و سایر مواد معدنی بسیار با ارزش که مورد نیاز تمامی صنایع است دارا می باشد. گروه ایران کانی زئولیت بسیار با کیفیت را با قیمت بسیار مناسب به تمامی صنایع ذیربط عرضه می کند.

نیاز امروز تمامی کشاورزان داشتن منابعی است که بتوانند با آن بدون دغدغه محصولات خود را کشت کنند و با بیشترین سود برداشت کنند. پتانسیل های کشور برای تحقق این نیازها وجود دارد و مهمترین آنها ماده معدنی بسیار پرخاصیت و کاربردی بنام زئولیت معدنی است . در این مقاله شما را با زئولیت معدنی بیشتر آشنا کرده و خواص و ویژگیهای آن را به تفصیل بیان خواهیم نمود.

کشور ایران از نظر تامین مواد معدنی در خاورمیانه و آسیا در صدر قرار دارد . بسیاری از منابع بسیار مهم معدنی در ایران دارای تکنولوژی فراوری می باشند تا از خام فروش آنها جلوگیری به عمل آید مهمترین ماده معدنی که تمامی مراحل فراوری و تولید آن در داخل کشور اتفاق می افتد ماده معدنی زئولیت است . این ماده به دلیل ارزان و فراوان بودن در کشور به آسانی در اختیار کشاورزان و سایر صنایع قرار می گیرد.

خرید زئولیت ارزان
زئولیت عیار بالای پتاسیم قم

تعریف کلی زئولیت معدنی از نظر علم کانی شناسی

علم کانی شناسی شاخه گسترده و بزرگی از علم زمین شناسی است و  به نحوه و چگونگی تشکیل ساختارهای مولکولی و بلوری مواد معدنی می پردازد. علم زمین شناسی مادر تمامی علوم دیگر است زیرا تمامی صنایع مواد اولیه خود را از که دل زمین استخراج می شود مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از موادی که از دل زمین خارج می شود دارای ویژگی های منحصر به فردی است که زئولیت یکی از این مواد بوده و در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

در سال 1757 کانی شناس مشهور سوئدی بنام اکسل فردریک کرونستد ماده معدنی را شناسایی و کشف کرد او این ماده را زئولیت یا سنگ جوشان نامید زیرا وقتی این ماده در برابر حرارت قرار می گرفت از آن بخار ساطع می شد. این بخار مربوط به اکسیژنهایی بود که در بدنه متخلخل زئولیت محبوس مانده بود. نام زئولیت یک واژه یونانی بوده و معنی آن سنگ جوشان می باشد.

زئولیت معدنی از خانواده آلومینوسیلیکاتها می باشد و همانطور که از نامش پیداست این ماده از آلومینیوم و سیلیس تشکیل شده است. این دو عنصر بصورت غالب در زئولیت وجود دارند. عناصر بسیار ریز دیگری در زئولیت وجود دارند که رنگ و کیفیت زئولیت را تعیین می کنند. این عناصر شامل  پتاسیم، سدیم، روی، آهن، مس، منگنز و بسیاری از عناصر زی  دیگر هستند که در ارتباط با نحوه برقراری پیوند شیمیایی بین این عناصر و زئولیت مفصلا بحث خواهیم کرد.

خرید زئولیت ارزان
زئولیت پتاسیم

خرید زئولیت ارزان و با کیفیت مستقیم از معدن

خرید زئولیت ارزان و با کیفیت از معدن در استانهای قم و سمنان همه روزه در حال انجام است . اما قبل از خرید باید در ارتباط با این ماده معدنی اطلاعات علمی و عملی کافی بدست آورید تا در تشخیص  انواع زئولیت ها و نحوه استفاده و کاربرد آنها هنگام خرید به مشکل برنخورید. زئولیتها خواستگاه آتشفشانی دارند یعنی نوعی سنگ آتشفشانی هستند که در اعماق تشکیل شده و در سطح زمین پس از خروج از گدازها متبلور شده اند.

الومینیوم و سیلسیوم که عناصر اصلی تشکیل دهنده زئولیت هستند در گوشته فوقانی بصورت مذاب در اثر جریانهای کنوکسیونی همیشه در حال گردش هستند. این عناصر به دلیل سبک بوده همراه با گازهای خروجی گوشته از قسمتهای نازک پوسته زمین بیرون میریزند. معمولا نازکترین قسمتهای پوسته زمین در اعماق اقیانوسهایی مانند آرام و اطلس واقع است.

وقتی آلومینیوم و سیلسیم مذاب به همراه سایر عناصر سبک در اعماق اقیانوس به آب برخورد می کنند با آب وارد واکنش شیمیایی شده و ساختار ابتدایی زئولیت بوجود می آید. سایر عناصر هم پس از آن با زئولیت پیوند شیمیایی برقرار کرده و عناصر ریز تشکیل دهنده آن را بوجود می آورند. بدین ترتیب زئولیت معدنی در اعماق تشکیل شده و پس از گذشت میلیونها سال با پسروی آب دریاها زئولیت معدنی به خشکی رخنمون می کند.

خرید زئولیت ارزان
زئولیت پتاسیم معدن قم

معرفی ساختمان داخلی زئولیت معدنی

همانطور که اشاره شد زئولیت معدنی از خانواده الومینوسیلیکاتها بوده و از عناصر آلومینیوم و سیلسیم ، اکسیژن و سایر عناصر ریز مانند پتاسیم، سدیم و غیره تشکیل شده است. الومینیوم و سیلسیم وقتی وارد واکنش با اکسیژن می شوند نوعی پیوند ناقص دوقطبی با بارهای بسیار منفی و قویی در سطح زئولیت تشکیل می شود. این بارهای منفی در سطح بسیار قوی بوده و قادر هستند تمامی عناصر با بارهای مثبت یا کاتیونی را به سمت خود جذب کنند.

بنابراین تمامی عناصری که بعد از تشکیل زئولیت وارد واکنش می شوند از این طریق پیوند شیمیایی برقرار می کنند این عناصر شامل نیتروژن ، پتاسیم، سدیم، کلسیم و بسیاری از عناصر ریز دیگر است که کیفیت زئولیت را تعیین می کنند. این قدرت جذب توسط بارهای منفی دوقطبی ایجاد شده در سطح زئولیت را قدرت جذب سطحی یا تبادل کاتیونی زئولیت می نامند. این ویژگی باعث ایجاد کاربردهای بسیار زیاد زئولیت در بسیاری از صنایع از جمله کشاورزی و دامداری شده است.

مهمترین استفاده های قدرت جذب سطحی یا تبادل کاتیونی در کشاورزی شامل اصلاح خاک، تنظیم ph  خاک، کاهش 50 درصدی مصرف آب، دفع تمامی آلودگی های موجود در خاک و گیاه، از بین بردن تمامی آفات گیاهی، رشد چندین برابری محصولات کشاورزی، درشتر و آبدار شدن میوه ها بصورت ارگانیک ، افزایش خاصیت و کیفیت محصولات کشاورزی، افزایش برداشت، بزرگتر و پهنتر شدن برگ درختان، عدم وجود میوه های نارس، جلوگیری از تبخیر آب و یا جلوگیری از نفوذ آب به اعماق ، افزایش چسبندگی خاک، غنی سازی خاک های فقیر و غیره می باشد.

خرید زئولیت رزان
خرید زئولیت ارزان

ویژگی های ساختاری زئولیت معدنی

بسیاری از متقاضیان که به دنبال خرید زئولیت ارزان قیمت و با کیفیت هستند توسط دلالان به دام افتاده و زئولیتهای بی کیفیتی که استفاده های کمتری دارند خریداری می کنند و پس از استفاده دیدگاهی بسیاری منفی راجع به تمام زئولیتها پیدا می کنند و دیدگاه سایرین را هم نسبت به خرید این ماده معدنی بسیار پرکاربرد منفی می کنند .برای جلوگیری از پیش آمدن چنین اتفاقاتی باید زئولیت را هم از نظر ظاهری و هم از نظر باطنی به درستی شناخت .

یکی از مهمترین خواص و کاربرد های زئولیت معدنی که قدرت جذب سطحی یا تبادل کاتیونی بود در بخش های قبلی معرفی نمودیم .در این قسمت به دومین ویژگی این ماده معدنی از نظر ساختاری می پردازیم. دومین ویژگی بسیار مهم زئولیت معدنی قدرت تخلخل بسیار بالای آن می باشد. واژه تخلخل به تمامی منافذ ، حفره ها و خلل و  فرج موجود در بدنه زئولیت گفته می شود که از این خلل و فرجها معمولا برای ذخیره آب و سایر مواد معدنی مورد نیاز استفاده می شود.

بنابراین با توجه به توصیفاتی ارائه شد می توان فهمید که کاربرد ویژگی تخلخل در زئولیت معدنی به چه صورت می باشد. مواد و کاتیونهایی که توسط قدرت جذب سطحی به سمت زئولیت کشیده می شوند پس از برخورد با زئولیت وارد واکنش شده و کاتیونهای آن جدا شده و دارد خلل و فرج موجود در بدنه زئولیت می شود. از آنجایی که بدنه زئولیت دارای خواص چسبندگی بالایی می باشد آنها را در درون خود ذخیره کرده و از هدر رفتن آنها جلوگیری می کند.

خرید زئولیت ارزان
خرید زئولیت ارزان

خرید زئولیت ارزان مخصوص اصلاح خاک کشاورزی

بسیاری از کشاورزان به دلیل استفاده بی رویه از خاک موجب به هم خوردگی ph خاک  می شوند و بدنبال ماده ارزان مانند زئولیت هستند تا بتوانند با خرید آن خاک را تنظیم کنند .بنابراین برای خرید زئولیت رزان باید نوع خاک را مشخص کنید که قلیایی هست یا خاکی زیرا هر کدام از این خاکها توضیح و تفسیر های طولانی برای خود دارا هستند.

ph  خاک به میزان اسیدیته خاک می گویند که در آن یونها بصورت محلول بوده و به آسانی ریشه گیاهان می توانند  آن عناصر را جذب جذب کند. در تعریفی دیگر می توان گفت که ph  در اصل یک معیاری برای فعالیت یون هیدروژن و هیدروکسیل می باشد . در واقع با تغییر هر یک واحد در مقیاس ph یونهای هیدروژن و هیدروکسیل 10 برابر تغییر می کنند.

با بالا رفتن ph  خاک قلیایی شده و با پایین آمدن آن خاک اسیدی می شود با بالارفتن ph مولیبدن و پتاسیم بصورت محلول تبدیل می شوند و گیاهان می توانند از آنها تغذیه کنند اما آهن و منگنز جامد شده و قابل جذب توسط گیاهان نیستند. آهن و منگنز در خاکهای اسیدی قابل جذب هستند .برای حل این مشکلات خاک زئولیت معدنی می تواند ph خاک را تنظیم کند بطوریکه در یک درجه ای اسیدیته را حفظ می کند تا تمامی عناصر در این مقیاس قابل جذب باشند.

خرید زئولیت ارزان
زئولیت صادراتی

خواص زئولیت معدنی در محصولات کشاورزی

همانطور که قبلا نیز گفتیم خرید زئولیت می تواند باعث شود تا کشاورزان بتوانند با ارزان ترین راهها خاکها خود را اصلاح کرده و بیشترین برداشت را از محصولات داشته باشند. بعد از آنکه زئولیت خاک را اصلاح و ph آن را تنظیم کرد حالا محیط خاک مکان بسیار مناسبی برای رشد گیاهان و انواع درختان می باشد. زئولیت به واسطه دارا بودن انواع مواد مغذی مورد نیاز خاک باعث غنی شدن خاک می شود.

مواد مورد نیاز گیاهان در خاک شامل پتاسیم، سدیم، کلسیم،آلومینیوم، سیلسیم و بسیاری از عناصر ریز مغذی دیگر است که اکثرا توسط زئولیت معدنی تامین می شود. قدرت جذب سطحی زئولیت معدنی باعث می شود تا عناصر سنگین در خاک توسط زئولیت تجزیه شده و عناصر مفید آن جذب زئولیت شوند و در بدنه زئولیت ذخیره می شوند تا کم کم به ریشه گیاهان انتقال پیدا کنند.

بسیاری از سموم موجود در خاک که بر اثر استفاده بیش از حد از کود های شیمیایی در خاک تجمع پیدا می کنند دارای عناصر سنگینی هستند که منبع رشد انواع آفات گیاهان و نباتات می باشند. زئولیت معدی این عناصر سنگین مانند آرسنیک و اوره و برخی عناصر دیگر را که موجب آسیب دیدن ریشه گیاهان می شود شناسایی کرده و آنها را تجزیه می کند. با تجزیه تمامی عوامل آلوده کننده خاک محصولات کشاورزی به بیشترین میزان رشد خود رسیده و بیشترین محصول را کشاورزان می توانند برداشت کنند.

خرید زئولیت ارزان
زئولیت مخصوص آکواریم استخر

خرید زئولیت مرغوب و ارزان مخصوص مراکز پرورش دام و طیور

مراکز دام و طیور یکی دیگر از مهمترین مراکزی می باشند که می توانند با خرید زئولیت مرغوب و ارزان قیمت باعث پرورش و رشد دامها و طیور شوند . زئولیت در این مراکز دارای دو کاربرد بسیار مهم می باشد. کاربرد اول اینکه از زئولیت می توان در بستر دام و طیور استفاده کرد تا آنها را از ابتلا به انواع بیماریها جلوگیری کرد. کاربرد دوم که مهمترین کاربرد هم است استفاده از زئولیت پودر شده در هر جیره غذایی دام و طیور می باشد.

بستر دام و طیور مکان بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر انواع ویروسها و انگلها می باشد. فضله دام که منبع تمامی بیماریها است در بستر انباشته شده و انواع انگلها و بیماریها را در هوا پخش می کنند و دامها با تنفس هوای آلوده به انگلها و بیماریها دچار بیماریهای تنفسی شیدی مانند پنومونی می شوند که هنوز برای آن درمان قطعی کشف نشده است و در بیشتر مواقع باعث مرگ و میر دام و طیور می شود.

زئولیت در بستر باعث جذب بوی تند و نامطبوع گاز آمونیاک شده و از انتشار آن در هوا جلوگیری می کند همچنین انگلها و قارچهایی که در بستر وجود دارند وقتی در تماس با زئولیت قرار بگیرند دچار آسیب دیدگی شده و کشته می شوند. همچنین پودر زئولیت در خوراک دام باعث تولید پروتئین شده و موجب می شود دامها نه تنها شیردهی بالاتری داشته باشند بلکه چربی موجود در بدن آنها تبدیل به پروتئین شده و دام ها بسیار پروارتر و گوشتی تر می شوند.

خرید زئولیت ارزان
زئولیت پتاسیم سمنان

نحوه سفارش و خرید زئولیت مرغوب و مناسب

در ایران تنها دو استان وجود دارند که دارد که دارای معادن زئولیت می باشد این دو استان قم و سمنان هستند. بقیه استانهایی که ادعا می کنند زئولیت دارند در واقع دلالانی هستند که با ذخیره زئولیت در انبارها سعی می کنند آن را به کشاورزان و دامداران با قیمت های بالایی عرضه کنند . کشاورزان می توانند هم از آن دلالان او هم از بصورت مستقیم از معادن قم و سمنان اقدام به خرید زئولیت نمایند.

برای خرید مستقیم از معادن قم و سمنان می توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی اقدام به خرید زئولیت معدنی نمایند. در روش حضوری کشاورزان ساکن در نزدیکی معادن می توانند بصورت حضوری اقدام به خرید نمایند اما برای کشاورزان مناطق دور افتاده تنها با خرید بصورت اینترنتی می توانند از آن معادن بهره مند شوند.

برای خرید اینترنتی کافی است که فرم مندرج در صفحه اول این وبسایت را پر نمایید تا کارشناسان با شما تماس گرفته و پس از ارائه مشاوره رایگان اقدام به سفارش و تهیه زئولیت معدنی نمایید.

مدیر فروش مجموعه معدنی ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت سفارشات: 09120526163

وبسایت رسمی شرکت: www.100zeolile.ir

خرید زئولیت ارزان
زئولیت دانه ریز پتاسیم

 

 

.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *