قبل از اختراع روشنایی الکتریکی ، معمولاً از شمع، چراغ نفتی و جاشمعی چینی برای روشنایی استفاده می شد. در مناطق بدون برق، هنوز هم به طور معمول از آنها استفاده می شود. تا قرن بیستم، شمع بیشتر در شمال اروپا رایج بود. در جنوب اروپا و دریای مدیترانه، چراغ های نفتی غالب بودند.

امروزه در دنیای توسعه‌یافته، شمع‌ها عمدتاً به دلیل ارزش زیبایی‌شناختی و رایحه‌شان، به‌ویژه برای ایجاد محیطی نرم، گرم یا رمانتیک، برای روشنایی اضطراری در هنگام قطع برق ، و برای اهداف مذهبی یا تشریفاتی استفاده می‌شوند.

در قرن بیست و یکم، در سال‌های اخیر فروش شمع‌های معطر افزایش یافته است. همه‌گیری COVID-19 و قرنطینه‌های متعاقب آن منجر به افزایش چشمگیر فروش شمع‌های معطر، پخش‌کننده‌ها و اسپری‌های اتاق شد.

شیشه سازان ونیزی در Formentello به دلیل تخصص خود در تکنیک murrine مشهور هستند.جاشمعی چینی مورانو دست دمیده به ویژه نفیس هستند. تکنیک murrine یک عمل تاریخی دمیدن شیشه است که شامل کندن شیشه است. الگوهای منحصر به فرد با برش شیشه آشکار می شوند.

شمع ها می توانند بخش مهمی از دکوراسیون هر شب باشند. هیچ چیز به زیبایی رقص شعله در تاریکی وجود ندارد- نهایت نورپردازی حالت . شمع‌های مخروطی اغلب به‌عنوان بخش مرکزی برای شام‌های پیچیده استفاده می‌شوند، در حالی که شمع‌های ستونی اغلب به عنوان دکوراسیون محیط استفاده می‌شوند. تقریباً به اندازه شمع مهم ظرفی است که در آن قرار دارد. Nest Casa بهترین و جذاب ترین شمع گیرهای شیشه ای موجود را گردآوری کرده است.

کریستال شفاف هرگز از مد نمی افتد – و این دلیل خوبی دارد. روشی که نور را جذب می کند بسیار عالی است و پرتوها را از طریق طراحی پیچیده اش پراکنده می کند. نام Mille Nuits از هزار و یک شب (یا شب های عربی ) گرفته شده است و یک الماس امضا شده، فنجان و پایه قطعه را به هم متصل می کند. این مجموعه توسط Mathais برای Baccarat طراحی شده است.
این شمع‌گیرهای طراحی شده توسط Federico Peri به دو شکل موجود هستند: Lume Linear (که صاف است، به جز نوار بالایی آجدار) و Lume Plissé (که دارای نوار بالایی صاف است اما دارای چین‌های پهن در پایه است). هر دو نسخه از شیشه مورانو ساتنی ساخته شده اند و دارای یک لیوان برنجی قابل جابجایی هستند. هر قطعه در ایتالیا ساخته شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *