طرز لباس پوشیدن، فراتر از مد و سلیقه، انعکاسی از چیزی است که ما می خواهیم در مورد خود به دیگران منتقل کنیم. و اگرچه مردان و زنان بدن خود و جنس مخالف را به شیوه های متفاوتی درک می کنند، در نهایت همه ما به دنبال یک چیز هستیم: دوست داشتن و دوست داشته شدن.

مقاله منتشر شده در مورد پوشاک عمده ترکیه در نسخه شصت و چهارم مجله Misión ، مجله رایگان اشتراکی که بیشتر توسط خانواده های کاتولیک در اسپانیا خوانده می شود.

ویتیلا در کتاب فوق اطمینان داد که زنان، چون در خود حسی قوی به اندازه مردان نمی یابند، به نوعی از لزوم پوشاندن خود آگاه نیستند و به همین دلیل “آگاهی از روان مردانه است. بنابراین، برای شکل گیری حیا در زنان ضروری است. به نوبه خود، مرد مجبور نیست که از احساسی بودن زن “ترس” داشته باشد. درعوض، با آگاهی از احساسات خود، باعث شرمساری او می شود. او توضیح داد: «او از بدن خود خجالت می‌کشد، زیرا از واکنشی که به بدن یک زن می‌دهد خجالت می‌کشد.

اما این تمایلی که ما در مردان و زنان برای پوشاندن ارزش های جنسی مشاهده می کنیم، معنای عمیق تری دارد. این فقط در مورد اجتناب از واکنش دیگران نیست، بلکه واکنش شما نیز هست. آنچه همه ما در اعماق دل می خواهیم این است که دوست بداریم و مورد محبت قرار بگیریم نه اینکه مورد استفاده قرار بگیریم و اساس حیا چیزی بیش از این نیست.

«حیا جنسی فرار از عشق نیست، برعکس، وسیله ای برای رسیدن به آن است. نیاز خود به خود به پوشاندن ارزش های جنسی، راهی طبیعی برای کشف ارزش های یک فرد است. ارزش شخص به دلیل این واقعیت که او چیزی بیش از یک موضوع لذت است، ارتباط تنگاتنگی با مصونیت او دارد

همه موارد فوق توضیح می‌دهند که چرا تمایلی که در خیابان‌ها یا سواحل می‌بینیم، به پوشیدن لباس‌های کمتر و کمتر و در معرض دید قرار دادن تقریباً هر قسمت از بدن در معرض دید هر کسی، بسیار مضر است: ما در حال از دست دادن احترام هستیم. بدن خودمان و بنابراین به صمیمی ترین وجودمان.

اما چگونه می توان این را برای جوانان (و نه چندان جوان) توضیح داد؟ بسیاری از والدین روزگار سختی دارند، زیرا فشار اجتماعی را باید به این واقعیت اضافه کرد که یافتن لباس‌هایی که به عفت شخصی احترام می‌گذارند به طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود.

فروشگاه ها پر از لباس های “پوشیدنی” هستند و یافتن لباس مناسب یک ماموریت دشوار و بسیار گران است. و اگرچه گاهی اوقات آنها می خواهند دستمال را کنار بگذارند، اما آلاریو به یاد می آورد که والدین نباید از تلاش برای آموزش فرزندانشان برای لباس پوشیدن مناسب و مناسب برای هر مناسبت دست بکشند. مراقبت از لباس اولین قدم برای احترام به خود، احترام و احترام به دیگران است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *