مرکز خرید زئولیت صادراتی ارزان ایران با قیمت درب کارخانه برای کلیه تجار و صنایع با برند ایران کانی  زئولیت عیار 98 درصد را ارائه می کند. زئولیت ارائه شده از نوع کلبینوپتیلولیت بوده و دارای پتاسیم بالاتری نسبت به سدیم می باشد و برای مصارف کشاورزی،دامداری، مراکز پرورش آبزیان صنعتی ، صنایع آب و فاضلاب و غیره بسیار مناسب می باشد.

خرید زئولیت صادراتی ایران توسط بسیاری از کشور های جهان از جمله آفریقای جنوبی، هندوستان ، چین  و ژاپن همه روزه در حال انجام است و سالیانه حجم معاملات مواد معدنی ازجمله زئولیت کشاورزی در حال افزایش است. زئولیت ایران با توجه به نوع و کیفیتی که دارد در زمره بهترین و باکیفیتترین زئولیت جهان شناخته شده است .

معادن و مراکز تولید زئولیت شیرین یا کلینوپتیلولیت در ایران فقط در دو استان سمنان و قم ذخیره شده و در حال استخراج است .کارخانه های تولید و فراوری این ماده با ارزش در کنار این معادن احداث شده است و زئولیت خام را که صورت کلوخه از معدن استخراج می شود توسط ماشین آلات مخصوص و سنگ شکن های بسیار مجهز خرد شده و در ابعاد مختلفی تقسیم بندی می شود.

خرید زئولیت صادراتی ارزان
زئولیت صادراتی ارزان ایران

قیمت زئولیت صادراتی کلینوپتیلولیت در ایران

مراکز خرید زئولیت صادراتی ارزان ایران و معادن استخراج با توجه به هزینه های اکتشاف و استخراج و بهره برداری قیمتی را برای زئولیت معدنی تعیین می کنند . این قیمت ها به دلیل تنوع انواع مختلف زئولیت متفاوت می باشد ولی از آنجاییکه این ماده معدنی غیر فلزی بوده قیمت آن نسبت به کاربردهای آن نسبتا ارزانتر است و هر کشاورز و یا دامداری می تواند این ماده معدنی را به آسانی خریداری نماید.

زئولیت ها با توجه به نوع و خواستگاه تشکیل ارزش گذاری می شوند . معمولا زئولیتهایی که در نیمکره شمالی زمین بوجود می آیند به دلیل تماس با آبهای سرد  از نوع سدیمی بوده و قیمت خاصی پیدا می کنند. زئولیت های نیمکره جنوبی هم با توجه به اینکه در تماس با آبهای گرم تشکیل شده اند از نوع کلسیمی بوده و قیمت  متفاوتتری نسبت به نیمکره شمالی دارا می شوند.

زئولیتها با توجه به مواد تشکیل دهنده آنها هم ارزش گذاری می شوند . معمولا هرچقدر سیلسیم و پتاسیم در زئولیت ها بالاتر باشد کاربرد آنها در صنعت نیز بالاتر بوده قیمت نسبتا بالاتری را به خود اختصاص خواهند داد. معمولا زئولیتهای شور نسبت به زئولیتهای شیرین از قیمت پایینتری برخوردار هستند و کاربردهای کمتری در صنایع دارند. زنگ زئولیتهای شور بسیار سفید و روشنتر از رنگ زئولیتهای شیرین می باشد.

خرید زئولیت صادراتی ارزان
خرید زئولیت صادراتی ارزان

خرید زئولیت صادرانی ارزان بر اساس خواستگاه تشکیل

مراکز خرید زئولیت صادراتی به نوع زئولیت اهمیت زیادی می دهند. زیرا خواستگاه و شرایط تشکیل زئولیت های معدنی با یکدیگر متفاوت بوده و در نتیجه خواص متفاوتی به خود می گیرند . همچنین کاربرد زئولیتها در صنعت نیز با توجه به خواستگاه تشکیل متفاوت بوده و از نظر قیمت و ارزشگذاری با یکدیگر تمایز دارند.خواستگاه تشکیل زئولیتها بر اساس شرایط اقلیمی و زمین شناس منطقه تعیین می شود.

خواستگاه تشکیل همه زئولیتها به اعماق زمین برمی گردد یعنی مواد تشکیل دهنده همه زئولیتها که از عناصر آلومینیوم و سیلسیوم است در اعماق زمین و در گوشته فوقانی بصورت مذاب می باشد . و این عناصر به همراه سایر عناصر سبکتر بر روی سطح گوشته شناور بوده و بر اثر جریانهای همرفتی بصورت مداوم در حال گردش و چرخش به دور هسته می باشد .

چرخشهای کنوکسیونی به دلیل متفاوت بودن نوع هسته داخلی و خارجی ایجاد شده است .هسته داخلی تماما از آهن و منگنز و فلزات سنگین تشکیل شده است و هسته خارجی از رخی نافلزات بوده و همیشه مایع هست . گوشته هم در بخشهای عمیق بصورت نیمه مذاب بوده و این اختلافات در نوع و لایه بندی باعث ایجاد جریان های مغناطیسی موسوم به کنوکسیونی گردیده است.

خرید زئولیت صادراتی ارزان
زئولیت صادراتی ارزان

شکل گیری زئولیتهای اولیه در اعماق اقیانوسها و رخنمون آن در خشکی

همانطور که اشاره شد مراکز خرید زئولیت صادراتی ارزان با توجه به خواستگاه تشکیل زئولیتها آنها را خریداری کرده و به مردم عرضه می کنند.  در اعماق زمین و در گوشته فوقانی با توجه به فشارهای بسیار زیاد و گازهای خروجی از داخل مواد سبک مانند آلومینیوم و سیلسیوم همراه با گازها از قسمتهای نازک و یا حفراتی که به اصطلاح به آنها دایک گفته می شود از گوشته و پوسته زمین خارج شده و به سطح زمین میریزند.

وقتی عناصر سبک مانند آلومینیوم و سیلسیوم به سطح زمین که در اعماق دریاها و اقیانوسها قرار دارد می رسند با آب اقیانوسها واکنش شیمیایی برقرار کرده اکسیژن را از آب گرفته و بلورهای ابتدایی زئولیتها را تشکیل می دهند این زئولیتهای اولیه بشدت تمایل به واکنش با سایر مواد و عناصر های مختلف را دارند که همین مسئله باعث شکل گیری انواع بسیار زیادی از زئولیت شده است.

عناصری که باعث بوجود آمدن انواع زئولیتهای مختلف شده است پس از اکسیژن با زئولیت وارد واکنش می شوند .این عناصر بسیار متنوع بوده و با واکنش آنها انواع زئولیتها به وجود می آیند. برخی از این عناصر شامل ، پتاسیم، سدیم، کلسیم، نیتروژن یا ازت ، اوره، فسفات، و برخی عناصر فلزی مانند آهن آلومینیوم ، منگنز ، مس ، بور و غیره می باشد . این عناصر ریز در تعیین اهمیت و قیمت نقش موثری دارند.

خرید زئولیت صادراتی ارزان
زئولیت صادراتی

ساختار تشکیل دهنده زئولیتها و  کاربرد آنها در صنعت

همانطور که گفته شد خرید زئولیت  بر اساس خواستگاه و ساختار داخلی زئولیت ها صورت می گیرد . پس بناب این واجب هست تمامی کسانی که زمینه این ماده معدنی فعالیت دارند بتوانند نوع زئولیت را بر اساس ساختمان داخلی شناسایی کنند. زئولیتها اساسا به دو نوع تقسیم بندی معروف هستند و این تقسیم بندی عبارتند از زئولیتهای شور و شیرین. معمولا زئولیتهای آبهای شمالی شور و آبهای جنوبی شیرین هستند.

از آنجاییکه زئولیتهای ایران در مناطق گرم تشکیل شده اند از نوع شیرین بوده و ارزش اقتصادی بالاتری دارند. ساختار تشکیل زئولیت ها بدین صورت است که آلومینیوم و سیلسیم با اکسیژن در یا پیوند ناقصی تحت عنوان پیوند کووالانسی دوقطبی ایجاد می کنند . از آنجاییکه این پیوند ناقص بوده دو بار منفی بسیار قدرتمند در سطح زئولیت ها به وجود می آید.

دو بار منفی الکترون در سطح زئولیت سطح بار را منفی می کنند و باعث می شوند سطح زئولیت شدت باردار شده و تقریبا تمامی یونها با بار مثبت به سمت زئولیت جذب شده و یونهای آنها جدا شده و وارد بدنه زئولیت گردند. در واقع فرایند جداسازی یونهای عناصر دیگر و واکنش آنها با زئولیت معدنی و جذب و ذخیره شدن آنها را تبادل کاتیونی می نامند.

خرید زئولیت صادراتی
زئولیت مخصوص صادرات

خرید زئولیت صادراتی و استفاده آنها در بخشهای مختلف صنعت

خرید زئولیت صادراتی ارزان و استفاده آنها در  صنایع مختلف بستگی به نوع زئولیت دارد. کاربرد های زئولیتها هم با توجه به مواد و ساختار آنها متفاوت می باشد. در بخش قبل به بحث تبادل کاتیونی پرداختیم و فهمیدیم که اگر عناصری با یونهای مثبت و یا اصطلاحا عناصر کاتیونی به سمت زئولیت بیایند به سرعت زئولیت آنها را جذب کرده و کاتیونهای آنها را جدا کرده و عناصر ریز را در خود ذخیره سازی می کند.

این فرایند تبادل کاتیونی در زئولیتها را اصطلاحا فرایند قدرت جذب سطحی می نامند و همین ویژگی در زئولیتها باعث کاربردهای زیادی در صنعت می شود. بعنوان مثال در صنعت کشاورزی همین فرایند جذب سطحی باعث کاربردهای مثبت بسیار زیادی می شود که در این بخش به برخی از مهمترین فرایند ها می پردازیم . صنعت کشاورزی یک صنعت باستانی می باشد و از هزاران سال پیش انسان توانست آن را بکار گیرد.

در کشاورزی معمولا خاکها دچار فقر مواد مغذی و بر هم ریختگی ph میگردند . دلیل بوجود امدن این مشکلات استفاده از مواد شیمیایی و روشهای غیر اصولی کشاورزی است. زئولیت معدنی در بخش کشاورزی باعث اصلاح کامل خاک و تنظیم ph خاک می گردد .زئولیت با استفاده از خاصیت جذب سطحی بالایی که دارد قادر به انجام این فرایندها می باشد.

خرید زئولیت صادراتی ارزان
زئولیت صادراتی کلینو

اصلاح خاک توسط زئولیت کشاورزی و تنظیمph

خاکهای کشاورزی در اکثر مناطق ایران دارای درصد های متفاوتی از ph می باشند اصطلاح ph به میزان اسیدیته خاک گفته می شود و معمولا در حالت استاندارد اسیدیته یا ph  خاک باید بر روی عدد 7 قرار بگیرد تا تمامی عناصر موجود در خاک قابل جذب توسط گیاهان باشد . اگر این مقدار تغییر پیدا کند برخی عناصر غیر قابل جذب خواهد شد و گیاهان نمی توانند تمامی مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

اگر عدد.ph بالاتر از 7 باشد و تا عدد 14 ادامه داشته باشد یعنی  ph  خاک بین 7 الی 14 باشد خاک خواص قلیایی بودن را دارا می باشد. در خاک هایی قلیایی برخی عناصر نمی توانند توسط گیاهان جذب شوند . عنصر برای اینکه قابل جذب شود باید به حالت محلول باشد .در خاکهای قلیایی عناصر آهن و منگنز نمی توانند محلول شوند و جذب گردند و لی عناصر مولیبدن و پتاسیم محلول بوده و توسط گیاهان جذب می شود.

اگر مقدار ph خاک بین 0 الی 7 باشد یعنی کمتر از عدد 7 باشد خاک خاصیت اسیدی پیدا میکند و برخی از عناصر در این خاکها قابل جذب و برخی دیگر غیر قابل جذب خواهد شد . همانطور که گفتیم گیاهان برای رشد بهتر به تمام عناصر مفید نیاز دارند. در خاکهای اسیدی عناصر آهن و منگنز محلول بوده و توسط گیاهان به راحتی جذب می شوند اما عناصر مفید دیگری مانند مولیبدن و پتاسیم رسوب می کنند و غیر قابل جدب توسط گیاهان خواهند شد.

خرید زئولیت صاراتی ارزان
زئولیت صادراتی ارزان

نقش زئولیت در فراینهای اصلاح خاک و محصولات کشاورزی

خرید زئولیت صادراتی ارزان نیازمند بررسی های دقیق آنالیز این ماده معدنی در ارتباط با اصلاح خاک می باشد. همانطور که گفتیم گیاهان به تمام مواد مفید موجود در خاک نیاز دارند تا بتوانند محصول خوبی بدست آورند. زئولیت میزان ph  خاک را با استفاده از مواد مغذی مفید و فرایند های تبادل کاتیونی می تواند تنظیم کند و عدد ph  را بر روی 7 تنظیم نماید .بدین ترتیب تمامی عناصر در خاک قابل جذب بوده و خاک غنی می شود.

زئولیت معدنی در خاک های کشاورزی اثرات بسیار زیادی می گدازد که باعث رشد چند برابری محصولات شده و  میزان برداشت محصولات را چند برابر می کند .

زئولیت نه تنها تمامی عناصر موجود در خاک را غنی می کند بلکه برخی سموم و عناصر سنگین در خاک که موجب آسیب ریشه گیاهان می شود توسط تبادل کاتیونی خنثی کرده و کاملا آن عناصر سمی و سنگین را نابود می کند .مهمترین عنصر مضر در خاک که بر اثر آلودگی ای انسانی خاک را آلوده می کنند آرسنیک و اوره می باشد .اوره به میزان کمی در خاک باید موجود باشد اما اگر این میزان زیاد شود تبدیل   به سم می شود.

برخی عناصر هم ممکن است در برخی خاکها اصلا موجود نباشد همانند پتاسیم یا سدیم و یا کلسیم و غیره . اینها در رشد گیاه تاثیر بسزایی دارند . زئولیت معدنی علاوه بر اصلاح خاک این عناصر را نیز در خاک اضافه کرده و موجبات رشد محصولات را چند برابر می کند. همچنین زئولیت بواسطه فضاهای متخلخل بدنه خود آب موجود در خاک و رطوبت موجود در هوا را جذب کرده و در بدنه خود ذخیره می کند و از تبخیر و هدر رفتن و یا شستشو شدن آب و املاح جلوگیری می کند.

خرید زئولیت صادراتی ارزان
زئویت مش 100 صادراتی

خرید زئولیت صادراتی توسط مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی

خرید زئولیت مرغوب و صادراتی ارزان یکی از مهمترین اهداف مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی می باشد. این مراکز به شدت برای حفظ و پرورش بهتر دام و طیور و آبزیان نیازمند زئولیت مرغوب و با کیفیت در حد صادراتی هستند. زئولیت معدنی در این مراکز هم به عنوان خوراک و هم به عنوان بستر استفاده می شود

مراکز پرورش دام و طیور همیشه مشکلات تنفسی و بیماریهای قارچی را در میان دام های خود دارند و درمان قطعی برای این بیماری هنوز یافت نشده است . تنها راه پیشگیری با استفاده از ماده معدنی زئولیت  است . زئولیت گاز آمونیاک که منشا بیماریها هست را جذب کرده و در بدن با تولید پروتئین موجب افزایش شیردهی و چربی سوزی و افزایش وزن دام را رقم میزند.

زئولیت معدنی در مراکز پرورش آبزیان صنعتی هم نقش بسیار مهمی را ایفا می کند . زئولیت در این مراکز هم به عنوان تصفیه کننده آب و هم بعنوان خوراک مورد استفاده قرار میگیرد. زئولیت با تصفیه محیط آب و پاک کردن و جذب  فضولات آبزیان و افزایش تولید اکسیژن موجب می شود پلانگتون هایی که نقش فتوسنتز کننده در آب را دارند رشد بیشتری کرده و آب کاملا پالایش شود . همچنین خود پلانگتونها غذای اصلی آبزیان بوده و آبزیان با تغذیه از پلانگتونها رشد بیشتر و بهتری می کنند.

مدیر فروش مجموعه معدنی ایران کانی: هادی ملکی 

تلفن مشاوره و ثبت سفارش: 09120526163

وبسایت رسمی شرکت ایران کانی: www.100zeolile.ir

خرید زئولیت صادراتی ارزان
زئولیت صادراتی آبزیان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *