مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت در ایران ارائه کننده انواع زئولیت های کشاورزی ،دامداری، مراکز پرورش طیور و آبزیان صنعتی و همچنین عرضه کننده زئولیت مخصوص فیلتراسیون آب و فاضلاب و تولید دستگاههای اکسیژن ساز و غیره می باشند. در این مراکز علاوه بر زئولیت کلینوپتیلولیت که مرغوب ترین زئولیت میباشد سایر انواع زئولیت ها را نیز عرضه کرده و در معرض عموم قرار می دهند.

قیمت زئولیت کلینوپتیلولیت در این مراکز و معادن همان قیمت رقابتی و قیمت درب کارخانه می باشد متقاضیانی که خواهان زئولیت کلینوپتیلولیت هستند می توانند با مراجعه به وب سایت ایران کانی در فرم مندرج در صفحه اول با پر کردن فرم و ارسال آن به کارشناسان شرکت میتوانند تقاضای خود را اعلام کنند. کارشناسان در اولین فرصت با آنها تماس گرفته و پس از ارائه مشاوره رایگان و ضروری زئولیت مورد نیاز آنها را تهیه و پس از گذراندن مراحل اداری آن را برای متقاضیان ارسال می کنند.

متقاضیانی که در مسافت های نزدیک به این مراکز زندگی می کنند می توانند با مراجعه حضوری و به صورت مستقیم زئولیت مورد نظر را به صورت حضوری خریداری کرده و در صنایع خود استفاده کنند قیمت حضوری و اینترنتی زئولیت کلینوپتیلولیت یکسان میباشد تنها هزینه های حمل و نقل متقاضیان راه دور اضافه خواهد گردید.

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت
کانی زئولیت

خرید زئولیت کلینوپتیلولیت

یکی از دغدغه های بزرگ کشاورزان ،دامداران ،مراکز پرورش طیور و آبزیان و سایر صنایع  که زئولیت در  صنعت آنها نقش بسیار موثری دارد شناسایی مرغوبترین زئولیت از میان صدها زئولیت دیگر است . بسیاری از دلالان بازار سیاه به دلیل عدم آشنایی مردم و کشاورزان و دامداران از زئولیت و ساختار درونی ان سوء استفاده کرده و زئولیت نامرغوب و بی کیفیت را که شباهت زیادی به زئولیت کلینوپتیلولیت دارد به این مراکز ارائه می کنند.

از جمله راه هایی که می توان از مراجعه به این دلالان خودداری کرد این است که خریداران ابتدا باید آنالیز زئولیت را از فروشنده دریافت نمایند سپس آنالیز را به یک کارشناس کشاورزی یا یک آزمایشگاه خاک برده و تجزیه و تحلیل نمایند پس از تجزیه و تحلیل دقیق  نمونه‌ای از آن زئولیت را از فروشنده گرفته و دوباره آن را در آزمایشگاه مورد مطابقت با آنالیزی که قبلاً مورد بررسی قرار گرفته بود قرار دهند. اگر نتایج یکسان بود می توانند اعتماد کنند و مسئولیت موردنیاز را بخرند ولی اگر نتایج مختلف بود باید از خرید خود داری کرده و از آن صرف نظر کنند.

حتی الامکان کشاورزانی که با زئولیت  آشنایی ندارند می توانند با مراجعه به شخص قابل اطمینانی که این ماده معدنی را می‌شناسد مراجعه کرده و از آن کمک بگیرند تا بتوانند یک خرید سالم و مطمئن داشته باشند. قیمت زئولیت نسبت به سایر مواد معدنی بسیار ارزان است و خرید آن برای تمامی اقشار جامعه ممکن میباشد .  فقط خریداران باید به کیفیت محصول توجه کافی کنند تا دچار اشتباه نگردند.

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت کلینوپیلولیت

بازار خرید و فروش زئولیت در ایران

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت در ایران دارای بازار با افت و خیز زیادی هستند. خرید زئولیت در ایران به دلیل عدم آشنایی بسیاری از کشاورزان با افت نسبی روبرو است ولی صنایعی مانند تصفیه آب و فاضلاب، تولید دستگاه های اکسیژن ساز، تولید فیلتراسیون هوا و برخی صنایع شیمیایی این ماده معدنی را به خوبی شناخته و از کاربرد و فواید آن اطلاعات دقیقی دارند.

با این حال هنوز اکثر کشاورزان که عمده خریداران زئولیت در ایران باید باشند این ماده معدنی را نشناخته  و به جای استفاده از زئولیت از مواد گرانقیمت دیگری مانند گوگرد معدنی و سایر مواد شیمیایی برای کشاورزی و اصلاح خاک استفاده می کنند. کشاورزان برای استفاده از از کود حیوانی ابتدا باید آن را بپوسانند. آنها معمولا از گوگرد برای پوساندن کود استفاده می کنند گوگرد به یک سال زمان نیاز دارد تا کود حیوانی را بپوشاند در صورتی که زئولیت معدنی در کمتر از یک ماه کود حیوانی را پوشانده و خاک کشاورزی را بسیار حاصلخیز تر از سایر مواد معدنی و شیمیایی می کند.

کشاورزانی که از زئولیت استفاده کرده‌اند و نتیجه آن را به چشم خود دیده اند دیگر هرگز سراغ کودهای شیمیایی یا عناصر معدنی دیگر نرفته با تکیه بر زئولیت ارزان‌ قیمت و مرغوب صنعت خود را گسترش داده‌اند. در امور مربوط به پرورش دام نیز همین گونه است این مراکز با استفاده از زئولیت توانسته‌اند رشد و پیشرفت بسیار چشمگیری در دام های خود ایجاد کنند. امیدواریم شناخت مردم از زئولیت روز به روز افزایش یابد تا از صادرات آن جلوگیری شود.

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت دانه برنجی

بازار صادراتی زئولیت معدنی در ایران

بسیاری از مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت به دلیل عدم شناخت مردم از این ماده معدنی بسیار مفید و ارزان ناچار به صادرات این ماده معدنی می شوند. از آنجایی که کشور ایران هنوز تکنولوژی لازم برای فرآوری زئولیت معدنی را کسب نکرده است و فقط مراکز و معادن اندکی این فراوری را انجام می دهند سایر مراکز زئولیت را به صورت خام و با قیمتی بسیار ارزان به کشورهایی مانند چین ژاپن روسیه و غیره صادرات می کند.

آن کشورها پس از فرآوری زئولیت خریداری شده از ایران در بسته بندی ها و در عیار های گوناگون به صورت جداگانه دوباره آن را با قیمت بسیار بالا و گران به ایران می فروشند .به دلیل عدم حمایت دولت از کارشناسان کشاورزی و زمین شناسی و کارشناسان مربوط به حوزه مواد معدنی سرمایه گذاران به نخبه های داخلی اعتماد نکرده و  برای فرآوری زئولیت در داخل ایران سرمایه گذاری نم کنند.

کشور چین یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر زئولیت معدنی می باشد اما به دلیل سیاست های خاص خود ترجیح می دهند که  زئولیت را  با قیمتی ارزان از ایران تهیه کنند و آن را پس از فرآوری  به ایران صادر کنند.در نتیجه  زئولیت انباشته در کشور خود را ذخیره نگه می دارند تا در روزهای تنگنا از آن استفاده کنند. کشور آمریکا نیز همین سیاست را برای مواد معدنی مانند کرومیت زئولیت پیاده می کند تا سایر کشورها را از مواد معدنی تخلیه کند و در نهایت با انباشته شدن مواد معدنی در کشور خود آن را با قیمت چند برابر به سایر کشورها صادرات کند.

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت کلوخه

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت در ایران

کشور ایران دارای ذخایر غنی از زئولیت می باشد. معادن بیشماری از زئولیت در جای جای ایران به صورت پراکنده وجود دارد بسیاری از آنها ارزش استخراج ندارد زیرا دارای کیفیت قابل استفاده برای صنایع نیست. بر فرض مثال در استان خراسان‌ رضوی زئولیت هایی کشف شده است که دارای سیلیسیوم بالا می باشد اما از آنجایی که سدیم و کلسیم آن نسبت به پتاسیم بالاتر می باشد این نوع فعالیت از نوع زئولیت های شور محسوب شده و برای مصارف کشاورزی و صنعتی مناسب نیست فقط آن جهت خاکهایی که دچار کمبود سیلیسیوم هستند استفاده می شود.

مهمترین معادن زئولیت  کشور ایران در استان‌های سمنان و قم واقع شده است . استان سمنان دارای ۱۶ معدن زئولیت بسیار با کیفیت با عیار بالای ۹۵ درصد بوده و استان قم نیز  با سه معدن دارای زئولیتی عیار بالای ۹۵% از نوع پتاسیم میباشد و  آنرا زئولیت شیرین نیز می‌نامیم. زئولیت های استان سمنان به دلیل بالا بودن عیار و استفاده های بیشمار آن در صنایع مختلف برند جهانی بوده و بسیاری از کشورهای جهان خواهان خرید آن هستند.

در داخل ایران نیز برخی از کشاورزان از زئولیت سمنان استفاده کرده‌اند و از آن نتایج بسیار خوبی گرفته اند. صنایع زیادی وابسته به زئولیت هستند از جمله صنایع عظیم آب و فاضلاب که مسئولیت تصفیه آب های شهری و برون شهری را دارد. استخرهای بزرگ پرورش آبزیان صنعتی نیز برای تصفیه آب های آلوده خود از زئولیت مخصوص پتاسیوم که دارای عیار بالا میباشد استفاده می کنند همه اینها را از استان‌های سمنان و قم تهیه می‌کنند.

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت پتاسیم

زئولیت معدنی چیست و چه انواعی دارد؟

زئولیت معدنی از خانواده آلومینوسیلیکات ها می باشد . آلومینوسیلیکات ها از آلومینیوم، سیلیس، اکسیژن و بسیاری از عناصر ریز کاتیونی مانند فسفر، پتاسیم، سدیم، کلسیم، منگنز، آهن،  وانادیوم، آلومینیوم و غیره تشکیل شده است زئولیت برای اولین بار در سال ۱۷۵۶ توسط کانی شناس معروف سوئدی به نام اکسل سلام چشم نام دیگر زئولیت را سنگ جوشان نیز می نامند زیرا در برابر حرارت از آن بخار اکسیژن خارج میشود.

خاستگاه زئولیت معدنی به گوشته فوقانی بازمی‌گردد .عناصر زئولیت معدنی به نام های آلومینیوم و سیلیسیم در گوشته به صورت مذاب میباشند و به دلیل سبک بودن این عناصر گازهایی که از گوشته خارج می شوند این عناصر را نیز خارج کرده و به پوسته زمین منتقل کرده و در نهایت با اکسیژن اقیانوس ها وارد واکنش شیمیایی شده و اولین زئولیت‌ها را به وجود آورده است.

سپس کاتیون هایی مانند سدیم پتاسیم فسفر و غیره نیز وارد واکنش با زولیت شده و انواع زئولیت ها را به وجود آورده اند . زئولیتهای معدنی در جهان بیش از ۷۰ نوع می باشند از این ۷۰ نوع تنها ۲۰ آن در صنعت مورد استفاده قرار گرفته است .مهمترین این زئولیت ها را زئوولیت کلینوپتیلولیت نامیده‌اند این زئولیت را در مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت به وفور می توان یافت. سایر زئولیت ها نامگذاری شده اند اما کاربردهای آنها در صنعت هنوز به درستی مشخص نشده است بسیاری از این زئولیتهای صادرات می شوند.

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت کلینوپتیلولیت

خرید زئولیت کشاورزی از مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت در استان‌های سمنان و قم زئولیت های بسیار مرغوب را برای کشاورزان عرضه می کنند. کشاورزانی که به این استان‌ها دسترسی دارند می توانند به صورت مستقیم به معادن و کارخانجات تولید زئولیت در این استانها مراجعه کرده و زئولیت مورد نیاز خود را خریداری کنند زئولیت در کشاورزی کاربردهای بسیار زیادی دارد که در این مقاله نمی توان همه آنها را بیان کرد فقط به صورت خلاصه به بخش‌هایی از آن اشاره می کنیم.

مهمترین کاربرد زئولیت کلینوپتیلولیت در کشاورزی اصلاح خاکهای کشاورزی است کشاورزان به دلیل استفاده‌های بی رویه ای که از خاک می کنند موجب می‌شوند که این خاک ها  از نظر تامین عناصر مورد نیاز محصولات کشاورزان ضعیف شده و نتوانند گیاهان را به صورت کامل تغذیه کنند برای همین کشاورزان از راههای غیر اصولی مانند استفاده از گوگرد و سایر کودهای شیمیایی باعث آسیب بیشتر این خاک ها می شوند.

خاک هایی که نیاز به اصلاح دارند معمولاً یا ph بالایی دارند که در اصطلاح به آن قلیایی می‌گوییم و یا اینکه ph آنها پایین است و در اصطلاح به این ها خاک های اسیدی یا ph اسیدی می‌نامند. زئولیت معدنی ph خاک را تنظیم کرده و باعث می شود تمامی عناصر موجود در خاک قابل استفاده برای گیاهان توان حتی خاک هایی که عناصر زیادی را از دست داده باشند و زئولیت معدنی می تواند به وسیله خواص جذب سطحی خود همه آنها را تهیه کند و در اختیار گیاه قرار دهد همچنین زئولیت  باعث ذخیره آب های کشاورزی در خود شده و از هدر رفتن آن مانند تبخیر شدن توسط نور خورشید به اعماق  جلوگیری می کند.

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت
زئولیت کلینوپتیلولیت

اصلاح خاک کشاورزی توسط مراکز عرضه زئولیت کلیموپتیلولیت

خاک های کشاورزی از نظر تامین عناصر مورد نیاز گیاهان به چهار دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول خاک های حاصلخیز هستند در این خاک ها همه عناصر مورد نیاز گیاه توسط خاک تامین شده و گیاهانی که در این خاکها رشد می کنند دارای کیفیت بسیار مطلوب و از نظر اندازه نیز رشد بسیار خوبی دارند. میوه های آنها کامل و برگهای آنها همگی سبز بوده و هیچ آفتی  آنها را مبتلا نمی کند.

دسته دوم خاکهای فقیر هستند. در این خاک ها برخی از عناصر وجود ندارد و گیاه ممکن است به دلیل عدم وجود برخی از عناصر رشد ناقصی داشته و میوه دهی آن دچار مشکل شود. چنین گیاهانی به آسانی در معرض آسیب آفات و نور شدید خورشید قرار گرفته و خشک می‌شوند و محصولی هم به صورت کامل ارائه نی‌کند دسته سوم خاک های اسیدی است در این خاک نیز برخی از عناصر نمی تواند توسط گیاه جذب شود و این عناصر شامل پتاسیم و مولیبدن می باشد این دو عنصر برای گیاه بسیار حیاتی است و نبود آنها موجب خشک شدن گیاه میشود.

دسته چهارم خاک های قلیایی هستند در این خاکها نیز برخی عناصر مانند آهن و منگنز نیز نمی تواند توسط گیاه جذب شود در نتیجه رشد گیاه ناقص مانده و دچار آسیب دیدگی می شود زئولیت معدنی علاوه بر اینکه خاک های قلیایی و اسیدی و تنظیم میکند تمامی عناصری را که مورد نیاز گیاهان است نیز تامین کرده و همچنین مهمترین خاصیت آن ذخیره آب در ریشه گیاهان است. زئولیت  آب را مانند اسفنج به خود جذب کرده و از تبخیر و یا هدر رفتن آن توسط عوامل مختلفی مانند نور خورشید و یا عواملی مانند رواناب های سطحی و غیره محافظت می کند.

مدیر فروش مجموعه ایران کانی: هادی ملکی

تلفن مشاوره و ثبت تماس: 09120526163

وبسایت رسمی مجموعه ایران کانی:www.100zeolile.ir

مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت
مراکز عرضه زئولیت کلینوپتیلولیت

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *