معادن زئولیت سمنان در خاورمیانه و در کل آسیا یک مرکز خرید زئولیت صادراتی جهانی می باشد. کیفیت زئولیت سمنان صادراتی بوده و از نوع بسیار مرغوب می باشد مخصوصا برای صنایع کشاورزی و دامداری به جرات می‌توان گفت که زئولیت سمنان با کیفیت ترین زئولیت در آسیا و جهان می باشد. معادن زئولیت سمنان از نظر کیفیت دارای عیار بالای ۹۸ درصد می باشد.

این زئولیتها اکثراً دارای درصد بسیار بالایی از پتاسیم، سیلیسیوم، آلومینیوم، اکسیژن، نیتروژن، آهن، منیزیم و غیره می باشد که برای امور کشاورزی و دامداری و همچنین سایر صنایع مانند صنایع تصفیه آب و فاضلاب، صنایع تولید مواد شیمیایی و دارویی همچنین صنایع تولید فیلتراسیون در بخش آبزیان بسیار بسیار مفید است. قیمت زئولیت صادراتی سمنان به صورت رقابتی بوده و از درب کارخانه محاسبه می‌شود همچنین عرضه آنها به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می گیرد.

کشاورزانی که از زئولیت سمنان استفاده می کنند با توجه به عملکرد زئولیت در امور کشاورزی  رشد زیادی در مقایسه با سال های قبل داشته اند و همچنین موجب  صرفه جویی زیادی در مصرف آب شده است زئولیت صادراتی سمنان یکی از زئولیت هایی است که موجب صرفه جویی ۵۰ درصد در مصرف آب به هنگام آبیاری مزارع می شود. این زئولیت همچنین موجب احیای خاک های آلوده همچنین خاکهای فقیر از عناصر معدنی نیز می‌شود. زئولیت صادراتی سمنان مزایای بسیار زیادی دارد که در این مقاله به صورت اجمالی به بخش‌هایی از آن ها اشاره خواهیم نمود.

مرکز خرید زئولیت صادراتی

آشنایی با مرکز خرید زئولیت صادراتی

مرکز خرید زئولیت صادراتی سمنان یکی از بزرگترین مراکز خرید زئولیت در ایران می باشد . زئولیت صادراتی سمنان دارای کیفیت و عیار بسیار بالا می باشد و محصولات متنوع آن به کشورهای مختلف صادر می شود.  زئولیت سمنان دارای ویژگی های خاصی می باشد که در سایر نقاط کشور ایران موجود نیست.مواد تشکیل دهنده زئولیت در استان سمنان دارای عیارهای بالایی بوده و تمامی عناصر تشکیل دهنده آن مورد نیاز کشاورزان و صنعتگران می باشد.

مهمترین مواد تشکیل دهنده زئولیت های صادراتی سیلیسیوم ،آلومینیوم، اکسیژن، پتاسیم، نیتروژن و عناصر دیگری مانند آهن ،سدیم، ید و غیره می باشد. همه این عناصر در زئولیت صادراتی سمنان موجود بوده و کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد. یکی از مهمترین کاربردهای زئولیت استفاده از آن در صنعت کشاورزی می باشد .

صنعت کشاورزی یک صنعت وسیع است که به انواع بخش‌های مختلف تقسیم بندی می‌شود. زئولیت در تمامی بخش های کشاورزی مورد استفاده فراوان قرار می گیرد به عنوان مثال در بخش دامداری زئولیت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند همچنین در بخش های دیگر کشاورزی به طور مثال در گلخانه ها و سایر بخش های بخش ها مانند آکواریوم ها استخرهای پرورش ماهی از زئولیت استفاده های بسیار گوناگونی به عمل می آید.

مرکز خرید زئولیت صادراتی

ویژگیهای مرکز خرید زئولیت صادراتی سمنان

کشور ایران یکی از کشورهای بسیار نادری است که دارای منابع بسیار غنی مواد معدنی می باشد بسیاری از مواد معدنی ایران به کشورهای مختلف صادر می شود و موجب رونق اقتصادی ایران می گردد. بخش کشاورزی ایران یکی از بخش های اصلی اقتصاد کشور است که وظیفه خطیری در پیشبرد اهداف اقتصادی ایران ایفا می کند .بخش کشاورزی نیز به نوبه خود از زیر مجموعه های گوناگونی تشکیل شده است که روی هم رفته همه آنها به مواد معدنی موجود در معادن و ذخایر زیرزمینی وابسته هستند.

به عنوان مثال خاکهای کشاورزی باید بسیار غنی باشد تا بتواند محصولات کشاورزی خوبی به عمل بیاورد. استان سمنان یکی از استان‌هایی است که دارای ذخایر معدنی بسیار غنی می باشد. این استان دارای مواد معدنی متنوعی از جمله زئولیت ،کرومیت، بنتونیت، معادن آهن، مس و غیره می باشد. مرکز خرید زئولیت سمنان یکی از مهم‌ترین مراکز کشور است که دادوستد ماده معدنی زئولیت را به نحو احسن انجام می دهد .

لایه  زئولیت در این استان موجب کارآفرینی بسیاری در بین اهالی گشته و اهالی استان سمنان اکثراً در این معادن مشغول به کار هستند.  زئولیت معدنی سمنان از نوع پتاسیمی می باشد در اصطلاح زئولیت پتاسیم ای را زئو تاس می نامند زیرا دارای درصد بالایی پتاسیم است و پتاسیم موجب شیرین شدن خاک و رشد بیشتر و بهتر محصولات کشاورزی می گردد پوپ تاسیس استان سمنان دارای رنگ شیری متمایل به کرم است و این نشان دهنده رنگ پتاسیم آن بوده سدیمان نسبت به پتاسیم پایین است در برخی مناطق زئولیتی که سدیم آن نسبت به پتاسیم بالا باشد موجب شور شدن زئولیت و خاک می گردد و برای محصولات کشاورزی زیان آور است

مرکز خرید زئولیت صادراتی

بازار داغ مرکز خرید زئولیت سمنان

همان طوری که در بخش های قبل گفته شد استان سمنان دارای زئولیت صادراتی با کیفیت بسیار بالا می باشد و بسیاری از از صنایع داخلی و خارجی اقدام به خرید زئولیت از معادن این استان می نمایند. زئولیت سمنان برند جهانی بوده و به بسیاری از کشورهای جهان  صادرات می گردد . بازار داغ زئولیت صادراتی در مرکز خرید زئولیت سمنان یکی از پر رونق ترین بازارهای ایران است.

سایر استانهای دیگر ایران مانند مشهد ،قم، استان آذربایجان غربی و برخی استان‌های جنوبی نیز دارای معادن و ذخایر زئولیت می‌باشند اما کیفیت آنها در مقایسه با زئولیت سمنان بسیار پایین بوده و کاربرد چندانی ندارند. ممکن است برخی از زئولیت هایی که دارای عیارهای پایین می باشد در بخش‌هایی مانند تصفیه آب و فاضلاب ها و یا تهیه فیلترهای تهویه هوا مورد استفاده قرار گیرد اما روی هم رفته کیفیت آنها در مقایسه با زئولیت سمنان قابل مقایسه نیست.

بسیاری از دلالان بازار های سیاه نیز زئولیت های بی کیفیت سایر استان‌ها را به نام زئولیت سمنان مورد خرید و فروش قرار داده و موجب آسیب  کشاورزان و سایر صنعتگران می شوند. برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی که کشاورزان باید حتماً زئولیت مورد نیاز را قبل از خرید در آزمایشگاه ها توسط مهندسین کشاورزی مورد آزمایش قرار داده تا از کیفیت آن مطمئن شوند و همچنین مطمئن شوند که زئولیت خریداری شده حتماً از سمنان بارگیری می شود در صورت اطمینان می توانند زئولیت مورد نیاز را خریداری کرده و از آن استفاده نمایند.

مرکز خرید زئولیت صادراتی

قیمت زئولیت سمنان و سایر استانها

مرکز خرید زئولیت سمنان که دارای زئولیت عیار بالا و صادراتی می باشد دارای قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر زئولیت های موجود در استان های دیگر است.  استانهایی که زئولیت آنها کیفیت پایینی دارند در بخش های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند این زئولیتها در تمامی صنایع نمی‌توانند استفاده شوند زیرا کیفیت آنها مخصوص تمامی صنایع نبوده و فقط در بخش های خاصی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد اما زئولیت سمنان در تمامی صنایع که به زئولیت مورد نیاز است کاربرد داشته و و منافع بسیار زیادی را برای آن صنایع به ارمغان می آورد.

یکی از ملاک هایی که که موجب تعیین قیمت می گردد کیفیت  و نحوه استخراج آن می باشد مهمترین ملاک  ملاک کیفیت است زیرا اگر کیفیت پایین باشد اما هزینه های استخراج مفید و مناسب باشد باز هم مورد استفاده بسیاری از صنایع قرار نخواهد گرفت.  پس اولین ملاک ملاک کیفیت است و دومین ملاک ملاک تولید و بهره برداری.  ملاک دیگری نیز وجود دارد به نام حمل و نقل.

هرچقدر معادن زئولیت از بازار مصرف مسافت طولانی داشته باشد موجب افزایش هزینه های حمل و نقل گردیده و در نتیجه کشاورزان مجبور هستند مبالغ زیادی را برای خرید زئولیت پرداخت نمایند لذا مسافت نیز یکی از ملاکهای بسیار مهم است که در خرید زئولیت تاثیر عمده ای دارد استانهایی که در فواصل بسیار دور از معدن قرار دارند برای تهیه زئولیت سمنان مبالغ سنگینی را به عنوان هزینه حمل و نقل پرداخت مینمایند . در صورتیکه استانهای همجوار  سمنان زئولیت را با هزینه های کم تهیه می نمایند.

مرکز خرید زئولیت صادراتی

بازار صادراتی زئولیت ایران

بازار صادراتی زئولیت ایران یکی از بازارهای بسیار مهم  مواد معدنی می باشد .بسیاری از کشورهایی که در مناطق فقیر زندگی می کنند و دارای خاک نامناسب برای کشاورزی هستند  معمولاً تنها در بخش کشاورزی دارای امتیاز و رتبه می باشند. مثل کشورهای قاره آفریقا. اکثر این کشورها اقتصاد خود را مدیون بخش کشاورزی و پخش مواد معدنی هستند و صنعت خاصی در این کشورها وجود ندارد.

از آنجایی که آفریقا علی‌الخصوص کشورهای آفریقای شمالی دارای خاک نامرغوب می باشد برای بخش کشاورزی خود نیاز به خاک مناسب و حاصلخیز دارند. تهیه خاک حاصلخیز نیز برای آن ها هزینه های بسیار زیادی را به دنبال دارد. یکی از این هزینه ها خرید زئولیت ایران است .  زو.لیت استان سمنان از آنجایی که برند جهانی بوده مرکز خرید زئولیت صادراتی سمنان یکی از مراکز بسیار معروف در سطح بین المللی می باشد.

ایران زئولیت خود را به کشورهای آفریقای شمالی صادرات کرده و آنها نیز یکی از خریداران اصلی از زئولیت ایران میباشند. سایر کشورها مانند چین و ژاپن نیز زئولیت ایران را در ابعاد بسیار زیادی خریداری می‌کنند . کشور چین معمولاً زئولیت را به صورت خام از ایران خریداری کرده و آن را فرآوری نموده و پس از تهیه و تولید انواع زئولیت آنها را بسته بندی نموده و دوباره به ایران صادرات می کند. مخصوصاً زئولیت های سنتزی که در ایران فناوری تولید آن وجود ندارد و چین زئولیت های خام ایران را در کشور خود فرآوری و تبدیل زئولیت سنتزی نموده و دوباره آنها را با قیمت های سنگین به ایران صادرات می نماید .

مرکز خرید زئولیت صادراتی

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *