مرکز فروش زئولیت مخصوص دام و طیور و آبزیان صنعتی در استان سمنان و قم انواع زئولیت های ویژه دام و طیور و آبزیان صنعتی با کیفیت صادراتی در سایز های مختلف و بسته بندی های گوناگون تولید و عرضه می کند. کارخانجات تولید انواع زئولیت ویژه دام و طیور و آبزیان مجهز به انواع دستگاه های خرد کن با فناوری روز روزانه صد ها تن زئولیت استخراج شده از معدن را کاملاً فرآوری کرده و برای انواع صنایع مختلف اعم از کشاورزی دام و طیور آبزیان و سایر صنایع ارسال می کند.

بازار خرید و فروش  زئولیت در ایران به ویژه در میان مراکز پرورش دام و طیور آبزیان از رونق زیادی برخوردار است. روزانه صدها تن  زئولیت توسط کارخانجات تولید و به اقصا نقاط کشور ارسال می گردد.  زئولیت معدنی خاصی دارد که در میان تمامی عناصر معدنی دیگر چنین خواصی به ندرت یافت می شود کاربردهای زئولیت معدنی بیشتر صنایع را در بر گرفته و در تمامی کارخانجات شاهد حضور زئولیت در بخش هایی از آنها هستیم.

عمده ترین کاربرد زئولیت معدنی در کشاورزی و دامداری می باشد کشاورزی بخش های گوناگونی دارد که هر بخش نوع خاصی از زئولیت را را به خود اختصاص داده است در دامداری هم زئولیت کاربردهای متفاوتی دارد در این مقاله به کاربرد انواع آن ها اشاره خواهیم کرد.

فروش زئولیت دام و طیور
کانی زئولیت

بازار خرید و فروش زئولیت دام و طیور در ایران

بازار خرید و فروش زئولیت دام و طیور و آبزیان صنعتی در ایران با گذشت زمان رونق بیشتری یافته است. در گذشته واژه زئولیت نا آشنا بود ولی با ورود این ماده معدنی به ایران و شناخت ویژگی های آن موجب رشد در صنایع مختلف گردیده و  باعث شد استفاده از این ماده معدنی همگانی شود. صنایع دام و طیور و آبزیان از جمله صنایعی هستند که مدام در معرض انواع مشکلات و بیماری های تنفسی و گوارشی  قرار می گیرند. بسیاری از این بیماری های دام و طیور برای درمان نیاز به هزینه های سنگینی دارند و این مراکز در بیشتر مواقع نمی توانند این بیماریها را کنترل کنند.

این بیماری‌ها به صورت مسری و همه گیر بوده و اکثر دامها  رادرگیر می کند در نتیجه بسیاری از دام و طیور تلف شده و یا به صورت بیمار به بازارهای خرید و فروش عرضه می گشتند. گوگرد گرانول  از زمانی که زئولیت معدنی در این بازار خرید و فروش شد کم کم این بیماری ها خود به خود حذف گردید زیرا زئولیت معدنی خواصی دارد که موجب تقویت دام‌ و‌ طیور شده و از نظر قوای جسمی موجب قویتر شدن سیستم ایمنی بدن دام و طیور گردیده است.

قیمت زئولیت ویژه دام و طیور با توجه به نوع دانه بندی و عناصر تشکیل دهنده آن متفاوت می باشد ولی قیمت آن در مقایسه با سایر مواد معدنی بسیار ارزان بوده و قابل خرید برای تمامی قشرهای جامعه می باشد. بیماری‌هایی که دام و طیور به آن مبتلا هستند شامل بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های تنفسی است که توسط گاز آمونیاک و سایر بیماریهای قارچی به آن مبتلا می شوند و درمان همه این ها توسط زئولیت به آسانی صورت می پذیرد.

فروش زئولیت دام و طیور

فروش و صادرات زئولیت دام و طیور و کشاورزی به کشور های مختلف

فروش و صادرات زئولیت دام و طیور و کشاورزی در این سالها در کشور ایران رو به افزایش است. زئولیت در سایر کشورها از دیرباز شناخته شده بود. کشورهای اروپایی ‌قرنها است که زئولیت را می‌شناسند .کشورهای آسیای شرقی نیز مانند ژاپن و چین از ۸۰۰ سال پیش زئولیت را کشف کرده و از آن در کشاورزی و دام و طیور و سایر امور مربوطه استفاده می کنند. کشور ایران اخیراً این ماده معدنی را شناسایی کرده و ذخایر آن  در ایران کشف و بهره‌برداری شده است.

از آنجایی که زئولیت موجود در ایران مخصوص کشاورزی و دام و طیور بوده و عیار و کیفیت آن بسیار بالا می باشد لذا قابل صادرات به سایر کشورها نیز هست. گوگرد معدنی یکی از کشورهایی که زئولیت ایران را خریداری می‌کند کشور آفریقای جنوبی است. این کشور  به دلیل داشتن آب و هوای خاص خود و خاک اسیدی نیاز به استفاده از ماده ای می باشد که بتواند آن خاک حاصلخیز کند .زئولیت معدنی ایران به دلیل خواص کشاورزی ویژه ای که دارد می‌تواند انواع خاک ها را اصلاح کرده و آنها را برای کشاورزی حاصلخیز نماید لذا صادرات ایران و آفریقای جنوبی روزانه و سالیانه در حال افزایش است .

کشورهای آفریقای شمالی نیز به دلیل این که دارای آب و هوای بسیار گرم و خشک می باشند و تقریباً گیاهی در این مناطق کشت نمی شود زئولیت ایران را خریداری کرده و برای دام و طیور خود مورد استفاده قرار می‌دهند. کاربرد های زئولیت در بیابان مخصوص کشاورزی و دام و طیور بسیار زیاد است و این ماده می‌تواند خاک بیابان را حاصلخیز کرده و کشت محصولات متنوع را در آن ممکن سازد. همچنین دام و طیور نیز با استفاده از زئولیت خوراکی می توانند پروار تر شده و از رشد بهتر و بیشتری برخوردار شوند.

فروش زئولیت دام و طیور

مشکلات دام و طیور و آبزیان ایران

مراکز فروش زئولیت و آبزیان صنعتی با توجه به اینکه می دانند بسیاری از پرورش دهندگان دام و طیور با مشکلات خیلی زیادی دست و پنجه نرم می کنند  زئولیت را با قیمت بسیار مناسب و با کیفیت بسیار بالا در جهت حل مشکلات آنها فراوری کرده در بسته بندی های مختلف به آنها ارسال می کنند .مراکز پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی مشکلات ویژه ای دارند که عمده ترین آنها هزینه های سنگین پرورش دام و طیور است. دام و طیور باید بتوانند از رشد بهتری برخوردار باشند مخصوصاً در نشخوار کنندگان که هم علاوه بر این که باید رشد بهتری داشته باشند باید شیر بیشتری نیز تولید کنند.

صاحبان این مراکز روزانه باید هزینه‌های زیادی برای تهیه  خوراک  مناسب آنها نمایند.   همچنین مکان نگهداری آنها نیز باید از همه نظر مناسب بوده تا آنها بتوانند علاوه بر خوراک مناسب فعالیت روزانه نیز داشته باشند . عمده ترین مشکل مراکز دام و طیور  هوای تنفسی آنهاست. معمولا هوایی که تنفس می کنند در محیط اصطبل ها انباشته به گاز آمونیاک می باشد .

آمونیاک گازی است که از فضولات آنها خارج شده و فضای اصطبلها را پر می‌کند در نتیجه انواع بیماری های تنفسی مانند پنومونی را به همراه دارد در بسیاری از موارد این بیماری موجب مرگ و میر دام و طیور گردیده و باید هرچه سریعتر درمان گردد و هزینه های درمان این بیماری نیز بسیار سنگین است بستر این حیوانات نیز انباشته از انواع بیماری‌های قارچی و ویروسها بوده و هنگامی که حیوانات در بستر دراز میکشند این قارچ ها و بیماری های ویروسی به بدن آنها چسبیده  و از طریق پوست به بدن آنها  نفوذ می‌کند و بیماری های زیادی را به وجود می آورد.

فروش زئولیت دام و طیور

 نقش زئولیت معدنی در پرورش دم و طیور

مراکز فروش زئولیت دام و طیور در ایران فقط در استان های سمنان و قم وجود دارند.  در این استانها معادنی یافت شده است که دارای زئولیت با غنای بسیار بالا می باشد. یکی از مهمترین کاربردهای زئولیت ها در مراکز و صنایع مربوط به پرورش دام و طیور و آبزیان صنعتی می باشد. همانطور که در بخش قبل گفته شد بیماری های گوارشی و پوستی زیادی در میان دام و طیور رایج هستند.

کنترل این بیماری ها هزینه های بسیار سنگینی را برای صاحبان این مراکز به همراه داشته است. تنها راه مقابله با این بیماری ها در این مراکز استفاده از زئولیت معدنی می باشد . زئولیتها ویژگی های خاصی دارند که می‌توانند علاوه بر بیماری های تنفسی و بیماری های گوارشی و بیماری های پوستی را نیز از بین ببرند.

زئولیت معدنی و گوگرد به وسیله خواص ویژه ای که دارد باعث جذب و خنثی شدن و سموم قارچ ها و دفع و جذب گاز آمونیاک که مسموم کننده هوای اصطبل ها .است می باشد.  گاز آمونیاک گازی بسیار تند است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن دام و طیور تضعیف شده و در نتیجه بیماریهای زیادی به آنها غلبه کند.

فروش زئولیت دام و طیور

فروش زئولیت دام و با طیور قیمت عمده و درب کارخانه

فروش زئولیت دام و طیور از معادن و کارخانه های استان های سمنان و قم با قیمت بسیار ارزان روزانه انجام می شود. بسیاری از مراکز دام و طیور زئولیت ها را از سمنان و قم خریداری کرده و در بخش‌های مختلف صنایع خود مورد استفاده قرار می دهند. یکی از کاربرد های زئولیت معدنی در صنایع دام و طیور استفاده از آن در بستر حیوانات است بدین صورت که مقدار ۵ سانتی متر از کف بستر را زئولیت ریخته و سپس بر روی آن کود خشک میریزند.

زئولیت باکتری‌های کود خشک را از بین برده و موجب ایمن شدن بستر می‌ گردد.  همچنین زئولیت گاز آمونیاک  که از فضولات دام و طیور بر بستر ریخته جذب کرده و از انتشار بوی نامطبوع آن در هوا جلوگیری می کند. این عمل باعث می شود که تنفس دام و طیور بهبود یابد و دچار بیماری‌های تنفسی نگردند. یکی دیگر از کاربردهای زئولیت معدنی استفاده از آن در خوراک دام و طیور است.

اگر به میزان ۵ درصد زئولیت پودر شده را در هر جیره غذایی به حیوان بدهند موجب می شود که هضم غذا در شکمبه حیوانات به راحتی و با سهولت انجام گیرد و گاز آمونیاک موجود در شکمبه آنها نیز جذب و دفع می شود و همین این امر باعث می گردد باکتری های هضم کننده بهتر کار خود را انجام بدهند. زئولیت در شکمبه باعث تولید گلوکز میشود. گلوکز منبع تامین انرژی گلبولهای خون است و همچنین گلوکز باعث پروار شدن نشخوارکنندگان و افزایش شیردهی گاو و گوسفندان شیری می شود همچنین از تجمع چربی در بدن آنها جلوگیری کرده و موجب گوشتی شدن دام می گردد.

فروش زئولیت دام و طیور

بازار خرید و فروش زئولیت در میان پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان صنعتی

بازار خرید و فروش زئولیت دام و طیور درمیان پرورش دهندگان طیور از رونق بیشتری برخوردار است. زیرا طیور بیشتر از سایر دامها در معرض انواع بیماری ها قرار دارد . سیستم ایمنی بدن طیور مانند مرغ جوجه و انواع بوقلمون ها و شترمرغ ها و سایر طیور دیگر در معرض آسیبهای جدی قرار دارند. لذا خرید زئولیت معدنی مخصوص خوراک و بستر در این مراکز از اهمیت حیاتی برخوردار است.

مرغ ها معمولاً دچار بیماری‌های قارچی زیادی می‌ شوند که ناشی از گاز آمونیاک است. گاز آمونیاک به راحتی آنها را بیمار کرده و در اکثر مواقع موجب تلف شدن این پرندگان می‌شود.  بیماریهای  دیگری نیز وجود دارند که در غذای آنها رشد می کنند معمولاً انباری که غذاها را در آن نگه می دارند اگر از استانداردهای لازم برخوردار نباشد به راحتی در معرض انواع بیماری ها و گازهای مضر قرار گرفته و مرغ ها و سایر پرندگان با خوردن ان این خوراک  باعث بروز بیماری در آنها می شود.

افزودن زئولیت در خوراک طیور و در بستر آنها باعث می‌گردد که قارچ ها و سمومی که در شکم و معده این پرندگان نفوذ کرده توسط زئولیت  از بین برود .همچنین بسیاری از بیماری‌ها را نیز خاصیت جذب کاتیونی زئولیت از بین می برد . در نهایت استفاده از زئولیت در مدت زمان طولانی باعث افزایش وزن و همچنین باعث افزایش تعداد تخم مرغها می گردد. جوجه هایی که توسط ای طیور به  دنیا می آیند بسیار درشتتر از جوجه هایی خواهند بود که بدون زئولیت رشد کرده اند.  زئولیت موجب افزایش تعداد و همچنین افزایش حجم مرغ ها و جوجه ها می گردد .

فروش زئولیت دام و طیور

نحوه سفارش و خرید زئولیت معدنی

معادن و مراکز خرید فروش زئولیت معدنی از آنجایی که در استان‌های سمنان به قم فقط وجود دارند برای آن که بتوانند محصول خود را به تمامی نقاط ایران ارسال کنند دارای خدماتی می باشند که خرید آنرا برای تمامی قشر های ایران از جمله آنهاهایی که در نقاط دور زندگی می‌کنند تسهیل نموده است. بسیاری از کشاورزان و دامداران مناطق دور افتاده از آنجایی که دسترسی معادن قم و سمنان ندارند نمی توانند زئولیت مورد نظر را تهیه کرده و  خریداری نمایند.

هر چند در شهرها نیز ممکن است تعدادی مراکز وجود داشته باشد که زئولیت مورد نظر را ارائه دهند اما آنها واسطه بوده و تمامی زئولیت خود را فقط از استان‌های قم و سمنان خریداری نموده اند و لذا خرید از آنها  باعث ایجاد هزینه های سنگینی برای کشاورزان و دامداران خواهد بود . ممکن است آنها نیز در کیفیت زئولیت دستکاری کرده و بسیار با کیفیت و مرغوبی که سمنان قرآن می‌کند را آنها ارائه ندهند.

بنابراین برای تنها راه برای خرید مستقیم  زئولیت از معادن سمنان و قم استفاده از وب سایت اینترنتی مخصوص مراکز و مهادن سمنان است . وب سایت اینترنتی مجموعه  ایران کانی یکی از بستر های ارتباطی میان کتقاضیان و معدن بوده لذا با مراجعه به این وبسایت  و درج مشخصات خود  می توانید کارشناسان ما را از سفارش خود مطلع نمایید. کارشناسان با دیدن مشخصات شما در کمترین زمان با شما تماس گرفته و پس از ارائه مشاوره رایگان زئولیت مورد نظر را به آدرس استان شما ارسال خواهند نمود.

فروش زئولیت دام و طیور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *